Blog >> ajtókárpit
Amikor megvettem az autót még nem tűnt fel, de egyre jobban megismerve, korán felkerült a teendőlistára a bal egyes ajtókárpit könyöklőjénél levő repedés kijavítása. A repedés a behúzó mögött volt, vélhetően egy "teljes testsúlyos rákönyöklés" miatt jött létre.
A kárpit leszerelése:
- A kilincs mögött levő csavartakaró kipattintása, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (1. kép).
- A behúzónál levő csavartakaró gumilap kiszedése, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (2. kép).
- A kapcsoló sziget kiemelése óvatosan, vigyázva a kárpitra. A csatlakozó széthúzása az emelőkarral (8. kép - 1. részlet). A belső kulcsnyílású csavarok kihajtása (3. kép).
- A kárpit alján a 3 db kereszthornyú csavar kiszedése (4. kép).
- A 9 db műanyagpatent kiszedése, óvatosan (5. kép). A művelet legbiztonságosabban patentkiszedő szerszámmal végezhető!
- A felül középen elhelyezkedő patent kiakasztásával párhuzamosan ki kell pattintani a sinből (6. kép) a kárpitot. Ekkor az egyik kezünkkel fogjuk meg a kárpitot, nehogy az összes kötőelem kiakasztása után lezuhanjon.
- A kilincs bowden kiakasztása (7. kép).
- A maradék stekkerek széthúzása (állapotjelző LED, kilépővilágítás, tükör behajtó) (8. kép).
A hiba:
A kárpit leszedése után a repedés láthatóvá vált (8-9. kép).
Javítását - mivel nem sík felületről beszélünk - műanyaghegesztőre bíztam.
A javítás:
A műanyagot hál' Istennek lehetett hegeszteni, így arra alulról 3 db - az alapanyaggal egyező anyagminőségű - csíkot hegesztett a műanyaghegesztő a repedésre (11. kép).
Amitől féltem sajnos bekövetkezett. Minimálisan átégett a kárpit (12. kép). A hiba alig látható.
Volt egy kis szabadidőm délután így megszabadítottam a gépet a rengeteg sótól ami az utóbbi 2 hétben rárakódott! Durva volt a mosóban ahogy fagyott rá a mosóvíz a -7 fokban de mivel utána beálltam a fűtött csarnokba így sikerült teljesen vízmentesíteni a kritikus helyeket (tankfedél zárja, ajtótömítések, kilincsek)!
A csomagtartóba sikerült vennem a Lidl-ben egy fekete a kárpittal harmonizáló táskát melyre édesanyám felvarrta az Alfa-emblémát! Minden belefér még a poroltó is és nem csúszkál ide-oda mert tépőzárral "kapaszkodik" a kárpithoz!
Kicseréltem még a pollenszűrőt is mert már gyengébben fújt a ventilátor ami nem is csoda mivel tele volt szeméttel! Egyenlőre Wix márkájú sima került bele nem sikerült aktív szenest felkutatni pedig a gyári beszállító a Valeo de után gyártottban egyenlőre nincs más!
A jobb első ajtókárpit is levételre került mert berezonált a hangszóró körül valami és csak így lehet hozzáférni! Kiderült, hogy a gyárban a műanyaghegesztő kicsit trehányan dolgozott nem "sütötte" össze rendesen ez is orvoslásra került hála egy műanyagos havernak!
Az anyós ülés ajtaját kivülről nem lehetett kinyitni.
A kárpitot az alábiak szerint lehet leszedni:
1 - a magas hangszórónál van egy kis csavar. Ha ezt kicsavarozzuk, akkor az egész rész lejön, a hangszóróval együtt. A csavar oldalra, a belső részre esik, ezért is nem látható a képen. Ha ezt eltávolítottuk - nekem leszedni nem sikerült, csak ott lógott - akkor van egy imbuszkulcsos csavar, amit ki kell szedni.
2 - az ajtónyitónál van egy csavar. Ehhez könynen hozzá lehet férni, ha eltávolítjuk a kis műanyag bizbazt (0,5 cm X 1cm). Fontos, hogy le kell húzni a műanyag burkolatot, amiben benne fekszik az egész nyitókilincs, azt el kell távolítani. Ez könnyen kipattintható, és a nyitókilincs ide oda mozgatásával megtalálhatjuk az ideális helyzetet, aminél lehúzható a műanyag rész.
3 - Az ajtóbehúzó felső részénél, alul van egy imbuszkulcsos csavar, ami szintén könnyedén eltávolítható.
4 - eltávolítva a műanyag kerekded részt ismér egy imbuszkulcsos csavarral találkozhatunk. Ki kell szedni ezt is.
5 - A hangfal burkolatot le kell pattintani. Ki kell csvarni a hangfalat tartó négy csavart. Ha ez megvan, akkor a hangfal leszedhető, csak ki kell csatolni a vezetéket. Ez könnyen megtehatő, és így nem zavar ott a továbbiakban.
Ha mind a hat csavart (1-es pontnál kettő van - egy kívül egy belül!!!), akkor a kárpit könnyedén kipattintható, és leszedhető.
A hibát könnyen lehetett orvosolni. Maga a szerkezet működött, csak szerintem koszos lehetett. Egy kis szilikon spray megoldotta a gondot. Egy kis fújkálás ide oda mozgatással fűszerezve, és úgy működik, mint új korában. :-))))
A központi zár éppen nem működik.
A jobb első ajtónál van a bibi. Szétszedtem az ajtót, de egyelőre nem sikerült a végére járnom. Hamarosan megint szétszedem. Az ajtókárpit leszerelése és felrakása már jó gyorsan megy...