Blog >> műanyaghegesztés
Amikor megvettem az autót még nem tűnt fel, de egyre jobban megismerve, korán felkerült a teendőlistára a bal egyes ajtókárpit könyöklőjénél levő repedés kijavítása. A repedés a behúzó mögött volt, vélhetően egy "teljes testsúlyos rákönyöklés" miatt jött létre.
A kárpit leszerelése:
- A kilincs mögött levő csavartakaró kipattintása, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (1. kép).
- A behúzónál levő csavartakaró gumilap kiszedése, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (2. kép).
- A kapcsoló sziget kiemelése óvatosan, vigyázva a kárpitra. A csatlakozó széthúzása az emelőkarral (8. kép - 1. részlet). A belső kulcsnyílású csavarok kihajtása (3. kép).
- A kárpit alján a 3 db kereszthornyú csavar kiszedése (4. kép).
- A 9 db műanyagpatent kiszedése, óvatosan (5. kép). A művelet legbiztonságosabban patentkiszedő szerszámmal végezhető!
- A felül középen elhelyezkedő patent kiakasztásával párhuzamosan ki kell pattintani a sinből (6. kép) a kárpitot. Ekkor az egyik kezünkkel fogjuk meg a kárpitot, nehogy az összes kötőelem kiakasztása után lezuhanjon.
- A kilincs bowden kiakasztása (7. kép).
- A maradék stekkerek széthúzása (állapotjelző LED, kilépővilágítás, tükör behajtó) (8. kép).
A hiba:
A kárpit leszedése után a repedés láthatóvá vált (8-9. kép).
Javítását - mivel nem sík felületről beszélünk - műanyaghegesztőre bíztam.
A javítás:
A műanyagot hál' Istennek lehetett hegeszteni, így arra alulról 3 db - az alapanyaggal egyező anyagminőségű - csíkot hegesztett a műanyaghegesztő a repedésre (11. kép).
Amitől féltem sajnos bekövetkezett. Minimálisan átégett a kárpit (12. kép). A hiba alig látható.
Részben elkészült az Alfa sérült, törött műanyag elemeinek javítása.
A csomagtartó világítás javításakor eltörött burkolati elemet, a szervizkor leszerelt sérült haspáncélt, a jobb oldali hiányos doblemezt és a törött hosszbordásszíjt védő műanyagelemet elvittem a műanyaghegesztőmhöz, aki ezeket kipótolta, megjavította.
Közben - egy feltételezhetően felakadás következtében - a motortartó bölcsőből csavarostul kiszakadt menetet pótoltam. E sérülés következtében - a lyuk környezetében - eléggé behorpadt a tartó szelvény, de ennek nincs jelentősége. A tátongó lyuk helyére behegesztünk egy M6-os anyát. A javítás helyét rozsdagátló alapozóval bevontam.
A motortérben levő, egyszeresen bevont szénacél elemek és a futómű alkatrészek borzalmasan korrodált állapotban vannak. Ha jobb idő lesz, be kell iktassak egy komolyabb rozsdamentesítést és bevonatolást.
Közben elkészültek a javított elemek.
A javítás minősége 5*
Köszönet érte: Újhelyi Lacus
Volt a haspáncélomon egy sérült (fejét elvesztő) popszegecs, melyet felrakás előtt cseréltem (1. kép). A hiányzó haspáncél csavarokat, a szíj burkolati elem csavarjaival helyettesítettem, ide pedig sima kereskedelmi csavarokat tettem. A legközelebbi gyári "bisz-basz" rendeléskor rendelek majd ezekből.
A doblemezen szépen el lett készítve a kiszakadt rögzítő csavar körüli rész (3-4. kép), illetve pótolva lett a kerék előtti légterelő elem (8-9. kép).
A továbbiakban - szétszerelés után - vinnem kell, a szintén sérült, és hiányos állapotban levő, bal oldali doblemezt, illetőleg a bal egy ajtókárpit könyöklőnél levő repedését műanyaghegeszteni.
Elfolyt a hűtővizem. Szerencsére az otthonomtól 1,5 km-re történt az eset, így sikerült hazajutnom anélkül hogy megfőztem volna a motort. A megbontás után kiderült, hogy egy műanyag csavar okozta a problémát. Valószínű túlságosan meg lett húzva és eddig bírta a nyomást. Mivel csak a műanyag résznél sérült ezért műanyag hegesztőhöz vittem aki megcsinálta, lenyomáspróbázta. Ha már kiszedtem kompresszorral kifújattam rendesen+ a klímahűtőt is. Most sokkal jobb a hűtés, városban sem megy fel annyira a vízhőmérséklet. Jót tett neki a tisztítás.