Blog >> évforduló
Már öt év telt el a vásárlás óta. Idén 14000 km került az autóba. Egy füstölő generátoron kívül nem rémlik semmi komolyabb hiba, ezt is szerencsére a ház előtt produkálta, így nem ragadtunk sehol sem félúton.
Hihetetlen, de már 4 év eltelt a vásárlás óta. Az autó idén már 10 éves lesz. Ez az év nem volt kilométerekben bővelkedő össz-vissz 9000km került az autóba, erről továbbra is a motor tehet, mert jó időben inkább azzal megyek / megyünk mindenfelé. Az autó már szinte hozzánk nőtt. 146000 km
Ma egy éve, hogy nálam az autó. Ilyenkor már hazafelé tartottam vele Zalaegerszegről. Imádom, minden autókázás egy élmény vele... :)
Egy év alatt megtett út: 11.143km
Jelenlegi km állás: 148.243km
Eltelt egy újabb év, ez már a harmadik közös. 44000 kilométer van a hátunk mögött, ebben az évben elég kevés (11000 km) került bele, mert nyáron inkább két keréken közlekedtem. Az autó továbbra is tetszik, cserét elnapoltam, még marad nálam, nagyon hozzám nőtt.
4 év, 70.500 ezer km, több mint 2 millió forintért majdnem 7000 liter üzemanyag (hm, nem tudom, hogy jött ez ki, mert ez majdnem 10 literes átlagfogyit feltételez, dehát akkor ezek szerint ennyi...)
A mai nappal lejárt a + 2 év kiterjesztett garanciám is, ami rendesen behozta az árát. Ez a poszt kicsit összefoglaló is arról, hogy mi minden történt az autóval 4 év alatt. Sok apróság is van a felsorolásban, de azért azok nélkül is hosszú a lista. Hogy sok-e vagy kevés, döntsétek el Ti, szerintem sok.
Első 2 év
Esőérzékelős ablaktörlő szenzor
Bertone felirat, ferde volt
Pajzs, nem matt króm volt, mint a többi része
Ajtók beállítása
Bal első sárvédő beállítása
Tolatóradar egyik érzékelője leesett
Vezetőülés támlájának cseréje
Stailizátor rúd és jobb oldali kerékcsapágy cseréje
Kiterjesztett garancia idején
Vízpumpa-csere, egyben teljes vezérlés cseréje
Váltógomb cseréje
Kilincsek beállítása
Vezetőoldali napellenző cseréje
Kormánymű cseréje
Vezetőülés támlájának cseréje 2x (és még mindig nem tökéletes)
Jobb oldali ülésfűtés kapcsolójának cseréje
Jobb oldali kilincs (még csak megrendelve)
Kuplung-csere
Hűtő cseréje
Olajhűtő és cső cseréje
A fenti történéseket részletesen ismertettem a blogomban.
Az autóm összesen 2 alkalommal hagyott cserben, egyszer a kuplung miatt, a második pedig az olajfolyás volt. Ott talán még eljutottam volna vele a szervizig, de inkább nem kockáztattam.
Az autót végig az Autóház Budaörsnél szervizeltem, és külön kiemelném, hogy egyik panaszom ellen sem éltek kifogással, mindent azonnal intézek, egyszer sem volt kérdéses ügy. Szóval ezúton is köszönöm Horváth Lacinak és Rohodi Misinek az ügyintézést és az odafigyelést!
Összességében kicsit bosszús vagyok az autó miatt, ugyanakkor jó érzés, hogy ilyen sok dolog ki lett már cserélve (kuplung, vezérlés, kormánymű, hűtő, olajhűtő), remélhetőleg ezekre egy ideig nem lesz gondom. És abban is reménykedem, hogy most egy ideig csak jó dolgokról vezetem majd ezt a blogot tovább.
Basszus, most jut eszembe, a kuplungos és az olajhűtős sztori azután történt, hogy hozzám került a lófej!!!
Ismét február van, eltelt egy újabb közös év az Alfával. Eddig összesen 33000 km van a hátunk mögött, jelenleg 126000 km van az autóban. Ebben az évben két nagyobb kiadás volt, az egyik egy zsír új rosso bőrbelső, amit egyszerűen nem tudtam nem megvenni, valamint felújításra került a komplett első futómű, mert hamar ráuntam a kopogásra. Ezen felül csak szokásos kopó dolgok lettek cserélve: olaj, szűrők, vezérlés, akksi... Ebben az évben is rácáfolt az autóm az olaszok rossz hírére, egyszer sem hagyott cserben, nem maradtam az út szélén, pedig többször jártunk vele külföldön. Az utód, ha rászánom magam az eladásra, természetesen Alfa lesz, méghozzá egy 159 SW, fehér vagy rosso színben. A csatolt képek az utolsó utazásról készültek, Szlovéniában voltunk síelni. Egyik reggel keresni kellett a kocsit a parkolóban, itt már félig megtörtént a hómentesítés.
Tavaly év elején megszületett a döntés, saját autó kell. Ekkor már jó ideje böngésztem a használtautót, de nem találtam az igazit. Dízelt akartam a fogyasztás miatt és persze minél fiatalabbat. Az Alfák mindig is tetszettek, de egy ideig elnyomta a racionális énem, a családban sosem volt olasz és ültem már a villamoson olyan mellett akinek a szomszédja szívott vele. Hahu-n nézegettem dízeleket, de csak nem találtam az igazit, a 2 milliós ár körül az évjáratok nagyon közel jártak 2000-hez ami nagyon nem tetszett, illetve szervizkönyvet hírből sem ismerték. Ekkor döntöttem úgy, hogy megnézem az Alfákat. Többet megnéztünk, de mindig találtunk valami kivetnivalót bennük. Aztán a netet túrva találtam, egy fekete 2005-ös SW-t, ráadásul tőlünk kb. 10km-re Környén. Még aznap intéztem magamnak szabadságot, hogy nehogy elvigyék előlem, másnap reggel már ott voltunk, megnéztük, kipróbáltuk, kicsi alkudozás után gyorsan megírtuk a papírokat.
Az elmúlt 1 évben nagyon megszerettük az autót és az Alfás közösség is nagyon jó, illetve találtam egy megbízható, hozzáértő szerelőt a városomban. Eddig valamivel több, mint 17 ezer közös kilométer van a hátunk mögött. Jártunk vele nyáron Olaszországban, majd ősszel elmentünk megnézni Prágát, ami nagyon szép volt, de az autópályájukon lenne mit javítani. Legutoljára Ausztriában voltunk vele síelni. Szóval megjártunk vele néhány országot és egyszer sem kellett trélerre tenni az autót. Kopó dolgokon kívül eddig egy komolyabb szervizt kellett végezni az autón, mégpedig kuplung + kettőstömegű lendkerék cserét. Sajnos letörött a kinyomócsapágy füle, amit bedarált a lendkerék, de ekkor se maradt az út szélén, kuplung nélkül négy kerekén gurult a szervizbe. Ekkor egy kicsit morcos voltam rá, főleg, hogy azon a héten indultunk nyaralni, és nem tetszett a számla végösszege, de miután újra mentem vele, egyből megbocsátottam neki.
Nem bántuk meg az autóválasztást, annak ellenére, hogy a fenntartása az átlagnál drágább. Tudnak valamit ezek az olaszok, ami miatt kialakul valami beteges ragaszkodás a tulaj és a gép között.
ELtelt 1 év azóta, hogy fotót készítettem a km állásomról, akkor mutatott 145.000-et. Jelenlegi km állás: 152.067. Ez "kereken" 7.067km egy év leforgása alatt. Látszik, hogy nem sokat használom, de ígysem pihen azért sokat a garázsban :) Leginkább ilyenkor télen van napi siznten használatban. Nem részletezem az elmúlt 1 év történéseit, inkább csak az üzemanyag mennyiségről teszek említést. Tehát most beszéljenek picit a számok:
1 év alatt megtett km: 7.067 km
1 év alatt elfogyasztott benzin: 76,99 liter
1 év alatt elfogyasztott gáz: 612,22 liter
Az átlag-átlag (tehát az elfogyasztott gáz mennyisége az elfogyasztott benzin mennyiségével, ami összesen 689,21 liter)... ...9,75 liter/100km
Nem a leg fényesebb fogyasztási adat, de nem nyugdíjas tempókrol van szó, meg zömében városban van használva, olykor fél órás, órás hangyatempó az országhatáron.
Lent látható két grafikon is, azthiszem azuk magukért beszélnek :)
Köszönöm Piri ezt az elmúlt 1 évet, szeretnék jövőre is egy hasonló blog formájában beszámolni a dolgokról, szóval vigyázz rám továbbra is és én igérem sok törődést fogsz kapni cserébe :)
km állás: 152.067
2 éve van nálam az autó, 32000 km-t tettünk meg együtt, megjártuk az északi sarkkört és többször síelni is voltunk, azt kell mondjam, hogy maximálisan elégedett vagyok vele. Eddig szervizre és üzemanyagra sem költöttem annyit mint azt előző autónál.
A 18-as kerekek nagyon jól néznek ki, mint mindig, de a szar magyar utakon még mindig nem szoktam hozzá, hogy szétrázza az agyam. Valamint arról is lemondtam, hogy 4 embert ültessek be csomagostul, mert akkor biza beleér a kerék a kasztniba :)
Így utólag kedvet kapva a statisztikákhoz (valami ugyan nem stimmel mert az 30000 km-re vonatkozik), 2352 liter dízelt vételeztem, 7,82-es átlagfogyasztással.
Legdrágább tankolás 419,4 Ft/l, Norvégiában.
5
425