Blog >> giulietta
Miután kiderült, hogy a Giuliával nem tudunk elmenni nyaralni, fel kellett pörgetnem a dolgokat. Szeptemberben volna esedékes a szervíz, kénytelen voltam előrehozni. A karbantartásokat megkapja évente, de külföldi, hegyi és autópályás túrára nincs felkészítve. A kiegyenlítő tartály barnul, a fagyállója sok éves, még ha nem is sok km van benne. A fékfolyadék szintén.
Mivel az időkép rossz időt írt vasárnaptól, nekiálltam egy napernyő alatt, hogy amíg birok eljussak a folyadék, szűrő cserékkel. Felbakoltam fagerendákra, és a gyermekemnek is megtanítottam, hogy addig autó alá soha nem megyünk amíg az fel nincs stabilan bakolva. Aztán leszenvedtem a haspáncélt, jól jött volna egy rendes akna, vagy csápos emelő.
Lassan haladtam, nem "rutinmunkáztam" el. Olaj le, amíg ebédeltem csöpögött ki. Aztán szépen kitakarítottam a szűrőházat, a multiair szűrő környékét. Ezután, tiszta körülmények közt kaptam ki a multair filtert, és tekertem vissza az újat. Voltak apró részecskék amit megfogott.
Hétezer, többnyire városi kilométer ment tavaly szeptember óta bele. Az olaj, olajszűrő ezt is neccesen bírja, kell a gyakori csere. A gyári olajszűrő alja elvált a szűrő többi részétől. Még most gyárit tettem bele, de valószínűleg érdemes MANN-ra váltani.
A friss olaj feltöltés után szépen üzemmelegre járattam, fűtés maxon. Már hallatszott, hogy mennyire örül a friss olajnak, nagyon kis sima hangja lett.
Mikor üzemmeleg lett, leállítottam, majd leengedtem a fagyállót. Nagyon meglepett, szemből nézve a hűtő jobb alsó sarkában van egy csőcsonk. Ezt kitekerve (13-mas kulcs), a csőcsonkból elkezd lejönni a fagyálló. Nyilvánvalóan marad ilyenkor a rendszerben, de a nagyja lejött szépen. Akinek ideje van, és alapos munkát akar, vízzel egyszer feltöltve újra le lehet engedni.
Amíg ez folyt le, kicseréltem a kiegyenlítő tartályt, majd a légszűrőt. A légszűrő bírta volna még, de hadd kapjon levegőt a kicsi turbó.
Végül visszazártam a leeresztőt, és feltöltöttem 1:1 arányban Paraflu fagyállóval és deszt.vízzel. A hűtőben szintén van bal fent egy bézs színű légtelenítő csavar, azt megnyitottam, fűtés rá, csöveket nyomkodtam, és szépen el is nyelte amennyit kellett.
Jött volna a fék. Az nem egy emberes, Tomi szomszédomat kértem, hogy segítsen. Ő inkább leszervezte, hogy a BMW szervízben tegyük csáposra, és ott cseréljük a fékfolyadékot egy kis esti e34 klubozás közben. Jó feelingje volt amikor három autóbuzi fékfolyadékot cserél. Többet BMW-ztünk kint, mint szereltünk. De így volt ez jó.
Végül annyira kihült Chili a csáposon, miközben kint kluboztunk, hogy a gyertyacserét is megcsináltuk. Rendesen, nyomatékkulccsal.
Másnapra csak a laptopozás maradt, és a bejegyzés a szervízkönyvbe. Szépen nulláztam az olajcsere számlálót, ezt sem tette meg három éve senki. Hibakód nulla. Hihetetlen. Sehol semmilyen hiba nincs benne. A menüpontok közt ráakadtam, hogy az ECU-nak is van olajcsere reset funkciója. Konkrétan a Multiair modul tanulja a paramétereket a degradálódó olajhoz, és olajcserekor ezt resetelni kell. Kellene..kellett volna eddig is.
Most megtettem. És vissza is jött a gázreakció amit hiányoltam. Olyan kis tompa volt most Chili. Reset után egyből megjött az a kis harcos karaktere. Szerintem kb soha senki nem resetelte még, ideje volt.












Holnap lesz 5 éve, hogy megérkezett hozzánk Chili, nagyon megszerettük és nagyon bevált. Napi használatú autó, kell vele foglalkozni, hogy jó formában maradjon. Ma is csinosítottam rajta, kipöttyöztem 3 kavicsfelverődést amit találtam rajta, kapott egy motortér tisztogatást (nedves rongyos törlést, én nem mosok motort). A rendszám dolog mellett még volt egy dolog ami rég zavart. A két első oldalsó index be volt ragasztva, mert valaki letörte a rögzítőfüleket róla. Nyilván amikor a jégeső után javították, ide nem telt az igényességből. Mostanra elkezdett itt-ott elengedni a ragasztás, nem nézett már jól ki.
A két gyári új index lámpa persze 3 éve a fiókban pihen... nosza most ezt is kicseréltem. Megnyugtatóan normálisan néz ki végre a helyén a két irányjelző.
Ezen kívül az éves szokásos pollenszűrő csere, klíma tisztítás is megvolt. Fél órás munka, megéri.
Ezzel kapcsolatos tapasztalat: A Febi aktív szenes(nek kinéző) pollenszűrő egy nagyon más minőségi kategória, mint amiket eddig használtam. Vastagabb, plusz réteg van az aktív szenes szűrőanyagon, robosztusabb az egész. Kicsit nehéz begyűrni a helyére, mert vastagabb is. Viszont befér, és egész biztosan komolyabban szűr, mint a gyári dobozos amit eddig használtam.
Utolsó képen a két doboz cucc amit még beépítésre/betöltésre vár.
U.i. A Firanto javítóstiftet nagyon tudom javasolni! Van ecsetelős része a nagyobb plezúrokhoz, és egy hajszálvékony fém cső vég is van rajta, kavicsfelverődést pöttyözni. Nagyon jól, könnyen használható, és pontos a szín.







5 éve, amikor elhoztuk, kétoldalas ragasztóval felpattintottam a rendszámot ideiglenesen. A svéd pici rendszám pici helyére. Jól nézett ki, csak kicsit hülyén..Később vettem rendszám tartó műanyag toldatot a normál nagy méretű rendszámhoz. Ezt el is vittem lefényeztetni színkód alapján. Majd négy és fél évet pihent a műhely polcomon.
Valamiért ma volt az a nap, hogy leszedtem az ideiglenes megoldást, és végre feltettem normálisan a rendszámot. Újra kétoldalas ragaccsal, hiszen bevált.
E-Bay-ről rendeltem javító stiftet is, és az orrán levő két kis plezúrt is gondosan kijavítottam. Meglepő, alig látszik. Kapott egy waxot is. Még mindig szép nagyon ez az autó.





Ma közel 3 év boldog használat után elvitték az autót. Még most is alig hisszük el, hogy nem áll a ház előtt, de az vígasztal, hogy jó helyre került. Kívánunk innen is az új tulajdonosnak legalább annyi boldog percet és kilométert mint amit nekünk adott az autó.
23.102 km-t töltöttünk együtt 2022.08.11-től 2025.05.02-ig.
Első Alfa Romeo volt a családban, de nem az utolsó, ez teljesen biztos. Viszont most mást hozott az élet, így egy időre elköszönünk az Alfás közösségtől!



Ma az esős idő ellenére megejtettük a kerékcserét és felkerült a nyári szett.
Aktuális kilométeróra állás: 177.944 km
A téli Pirelli gumik a szezonban nagyon keveset, csupán 1.853 km-t futottak és összesen van bennük 6.017 km.
A nyári Hankook gumik 13.689 km futással kezdték meg az idei szezonjukat.
Már egy ideje tervben van, hogy kipróbálunk valami P&P LED-et a tompítottban a hagyományos H7-es izzó helyére. Szerintem most értünk el oda minőségben és árban, hogy megéri a váltás. Az Osram LEDriving HL Easy Gen2-re esett a választás. A különbség drasztikus, pedig korábban is növel fényerejű izzókat használtunk (Osram Night Breaker Laser). És nem utolsó sorban szebb és egységesebb lett a megjelenés a hidegfehér nappali fények mellett. Mindemellett a vetítési kép hajszálpontos és tökéletes, a szemből érkezőket sem vakítjuk el. Teljesen Can-bus kompatibilis, nem volt szükség plusz ellenállásra sem, sem semmire, valóban 100%-ban P&P.


Szombaton picit megkésve de megtörtént a szezonális kerékcsere.
Aktuális kilométeróra állás: 176.091 km
A nyári Hankook gumik a szezonban 4.503 km-t futottak és összesen van bennük 13.689 km
A téli Pirelli gumik 4.164 km futással kezdték meg a szezonjukat.


Jövő hétre fagyot mond, a gumisok előtt kígyózó sorok. De jó hogy végre elhoztam onnan a kerekeket. Pláne, hogy a tavaly őszi kapkodás nyomát is megtaláltam az alvázvédő rétegben. Beletolta a krokodil emelőt..
Itthon mindig van Koralkyd rozsdagátló alapozó, azzal javítottam a hibát. Időben észrvettem, még fényes tiszta fém kandikált ki.
Egyúttal a hátsó keréknél a filc mögött is kitakarítottam a küszöbök végét.
Végül téli kerekek fel, beállítottam a nyomásokat, majd lemostam és elraktam a nyári felniket. Ja, és gyorsan elszaladtam téli szélvédőmosóért, azt is betöltöttem, úgyhogy jöhet a hideg.



Kb 26-án eszembe jutott, hogy hoppá, idén lejár a műszaki! Hú de eltelt két év megint...viszont 5 nap maradt az érvényességből. Mindez persze jó ha pénteken jut az ember eszébe, lehetőleg délután 4 körül. Na de gond egy szál sem, átsétáltam a közelben lévő vizsgabázisra. Hogy miért nem ide hortam eddig is, nem is értem. Adtak is időpontot ma reggelre. A felkészítés annyi volt, hogy szép tisztán vittem az autót pontban 9-re. Sütött a nap, kint nézegettük az autókat a parkolóban, műhely mögött a gyerekkel. Megcsodáltuk, hogy az ott ácsorgó Giulia Veloce fékje milyen újszerű :-))) Aztán fél 10-re friss műszakival otthon is voltunk. A 13 éves autó még most is hiba nélkül vette az akadályt. Remélem az OT-n is így megy majd át...
Egy picit elkezdtek csíkozni már a 2 éve cserélt Valeo első ablaktörlő lapátok, így ma lecsereltem őket Bosch AeroTwin A187S-re őket.
3
506
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- 155
- Alfa tuning
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV