Blog >> giulietta
Egy-két dolog, amit pótolnom kellett, illetve, nekem hiányzott. Ablakmosótartály kupak (2300), tankajtó fedél stift (tengely) zsanérhoz (3870), 10 db karosszéria patent (kerékjárat, küszöb) pótláshoz (2500), valamint egy 2016-os FL scudettp, hűtőrács 46000). Utóbbit még nem tudom, mekkora szívás lesz kicserélni, mert lámpamosós első lökhárító levételről nem találtam Youtube videót...



Chili is megkapta a sokküllőst, a gyermekem meg azt hiszi, hogy a téli kerék = a sok küllős csillivilli felnin lévő gumival. Ideje felvilágosítani, hogy ez csak apa hülyesége, hogy szép, fényes, takaríthatatlan felnire rakatja a téli gumikat.


Végre felkerült az új fl antracit scudetto és az új fl hátsó embléma. (Egészben, mikrokapcsolóval együtt cseréltük.) Ezeken kívűl bekerült az új csomagtérajtó rugós ütköző is. Plusz a csomagtérajtó belseje is ki lett fújva olajos viasszal, hogy minél tartósabb legyen a múltkori javítás után.



Az előző tulaj az autó rendelésekor elfelejtette bepipálni a gyári pótkereket az extralistán.
Eddig még soha nem volt defektünk, de jobb félni mint megijedni alapon hosszas keresgélés után sikerült beszerezni először egy gyári újszerű mankókereket, majd picivel később egy teljes gyári szerszámkészletet is. Egy kis tisztogatás után ma felnyomtam a kiskönyv szerinti 4.2 bar-ra a gumit és be is került a szett a helyére.



Egy kis korszerűsítés gyanánt kapott egy P&P LED-es rendszámtábla világítást. A szett tartalmazta az ellenállásokat is, így nem zavarja meg a CAN-BUS rendszert sem. Filléres "tuning" de sokkal modernebbnek hat így.

Hóvégén lejár a műszaki, úgyhogy hétfőn kértem időpontot, kedden lemostam, ma elvittem. Továbbra sem igényelt előkészületet szerencsére, minden rendben volt. És még az ülést sem állították el :-)



Kinga a minap felhívott, hogy furán indult be az autó. Előbb minden elsötétedett, és aztán indult be. Sokat nem kellett agyalnom rajta, hogy mi lehet, nyilván akkumulátor gond.
Különben érdekelne, hogy vajon szándékos funkció volna, hogy gyenge aksinál lekapcsolja a fogyasztóakt és úgy próbál indítani? Ha igen, akkor az menő..
Az autó hazajött, indítottam, semmi jele a problémának, viszont szeretem az ilyesmit az első jelre orvosolni, egyszerűbb, mint aztán menteni.
Elszaladtam az autóvillanyászhoz, rámért. Felét sem tudja a gyári kapacitásának (áramának), ideje cserélni. Irány az akku bolt. Ott rámdumáltak 50-ért egy AGM-es Exide-ot. Exide volt a gyári, menjen az bele. Ennyi volt a filozófia mögötte, nem is érdekelnek az akku hitviták. És szép kék a cimkéje. :-)
A meglepetés itthon, a cserekor ért. Azt eddig is tudtam, hogy gyári logós akku volt az autóban, gondoltam pedáns gazdája lehetett, hogy ilyet tett bele. De valószínűleg nem ez történt.
A meglepetés az, hogy a jelek szerint 2022-ben a saját kezemmel vettem ki a 2011-es eredeti, gyári akkumulátorát. Hogy hogy bírta eddig, nem tudom. Az autó télen sosem ment az előző gazdánál, lehet töltőn pihent. Lehet, hogy a Svéd viszonyokhoz eleve más minőségű akkumulátorok készülnek? Ki tudja.
A meglepő az, hogy az akksi még most sem döglött, csak jelentősen vesztett a kapacitásából.
A csere után persze érezhető a különbség, frissebben indul a motor, ahogy arra számítani lehetett.





Már korábban észrevettem, hogy az olajleválasztó műanyag bödön alatt szivárog az olaj a szelepfedélre. Vagy multair fedél valójában :-)
A múlt héten levettem a lecsapatót, megmértem az o-gyűrűt és visszatettem mindent ahogy volt. Pénteken sikerült eljutnom a tömítéstechnika boltba, ahol vettem bele 420Ft-ért egy viton (vegyszer és hőálló) o-gyűrűt.
A mérete: 24mm(belső) x 3mm
Ma gyorsan ki is cseréltem, olaj törölgetéssel együtt 5 perces munka volt. A gyári tömítés szakadt, porladt, ideje volt..




Zoliék elvégezték az éves olaj- és szűrőcseréket.
Motorolaj: Selénia K-PE
A korábban beszerzett gyári eredeti alkatrészek beépítésre kerültek:
olajszűrő, légszűrő, FPT gyertyák, Multiair mikroszűrő
Plusz kapott egy klímatisztítást és új pollenszűrőt is.
Az olajleeresztő csavart cserélni kellett.
Az autót át is nézték, egy O gyűrűt kell majd cserélnem a kartergáz lecsapatónál. A fékek még egy szezont elmennek, nem kell még hozzányúlni.



1
406
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- 159
- Filmek
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV