Blog >> pirelli
Átcseréltem a téli kerekeket.Lemértem,mennyit változott igy az autó hasmagassága.Az első kerék sárfogójánál mértem ,tavaly az akadt fel sokszor.1.5 cm-el alacsonyabb a téli kerekekkel.
Tavaszig vennem kell új kerékcsavarokat.Ezek csúnya rozsdásak.
Szépen lemostam a nyári felniket,sérülés alig van rajtuk egy szezon után.Pár kőfelverődés nyoma. Viszont a gumikon elszomorodtam.Az első tengelyen lévők belső széle nagyon megkopott.Mondták anno a srácok, hogy a gyári futómű beállítással enni fogja, igazuk lett.. Talán egy szezont még elmennek.Sajnos nem írtam fel,hány kilóméternél lettek felrakva, de kb 20e km-t mehettem velük.Mindegy, több is veszett Mohácsnál :-) Holnap megyek 700 km-t,kíváncsi leszek,a menettulajdonságok mennyivel másabbak,mint a 235-ös Pirellikkel.
Km állás:143207







Kicsit korán kerültek fel a téli gurulók de mivel nincs napi használatban a gép ezért megejtettem a cserét ebben a késő nyári időben. A nyári Novitec+Pirelli páros eladósorba került ez is az oka a korai cserének. Bekerültek a gumiszőnyegek is azonban az ablakmosót még kispriccelem a fagy beállta előtt!



Ma mentem egy laza 950 km-t. 0-190km/h között leteszteltem a gumit /természetesen német autópályán ;) / A tapasztalatok kedvezőek .Amíg be nem melegszik kicsit addig zajosabb ,utána halkul .Nem üt ,nem ráz . Az úthibákat természetesen jobban lehet érezni ,mint a ballonos télivel.Viszont ez kanyarban nem nyúlik el oldalra mint az .Eszméletlen kanyarsebességet lehet elérni zokszó nélkül.Kíváncsi vagyok vizes úton milyen lehet. A hosszbordák eléggé megvezetik .Az autó teljesítményét is vissza fogta ,érezni kicsit .Muszáj leszek megcsippeltetni :) A fogyasztás nőtt ,ilyen átlagsebességnél eddig 6.7 litert mutatott a kijelző ,most 7.1 lett. Szerintem nem vészes.
A szépségnek ára van :) A pihenőknél több ember is nézegette milyen szép kerekek ,a pályán is néztek át fele szomszéd kocsikből ,úgyhogy tetszetős :)


Régi álmom volt a TI felni . Szosza ajánlott egy egy emberkét ,akitől jó áron szereztem valódi ,zsír új felniket. Gumit Uniroyal Rainsportot akartam ,de az nem jött volna meg húsvétig ,ezért Pirelli Pzero Nero Gt -t vettem,235/40 R19 méretben .A kerékcsavarok eléggé rozsdásak voltak ,azokat lefújtam Spot Primer szürke alapozóval .Persze a kúpos ,és menetes részt nem :)
Majd veszek valamikor újakat,plusz még egy kerékőr sem ártana...
A csavarokat lehúztam a táblázatban feltüntetett nyomatékkal .
Az autó eléggé terepjárós lett ,kb. 3 centivel nagyobb a hasmagasság a téli gumis magassághoz képest. Furán néz ki ,de így legalább nem akadok fel minden fekvőrendőrön.
A másik ami miatt lehet jobb lett volna kisebb felni ,hogy a féktárcsa elég kicsinek néz ki ehhez a felnihez képest. Nem tudom ,majd biztosan megszokom ,de most fura még.






Azért most már kezd unalmassá válni :)
Az elmúlt napok bal hátsó defektjét követően, ma egy bal elsővel várt a reggel, így a gumis műhelyben riadt arccal néztek mikor betoltam a kereket a műhelybe. Aztán rájöttek, hogy ez egy másik :)
Ismételten szög, nincs szerencsém..
Csepelen a Vulcan gumi orvosolta ismét gyorsan a problémát.
Gyorsan visszacseréltem a felnit, nem állt jól a mankókerék... :))

Kihasználva a tavaszi napsütést átkerültek a nyári papucsok és visszakerültek a plüss szőnyegek is! Nem indult zökkenőmentesen a nap mivel az akku lemerült így először azt kellett életre keltenem még szerencse, hogy nemrég vettem a Lidlben egy kompakt töltőt ami pár óra alatt megoldotta a problémát. A vezetőoldali szőnyegbe sikerült a helyi szőnyeggyárban kicseréltetni a koptató betétet sőt még kaptam egyet tartalékba is!




A nagy jóidőre való tekintettel felkerültek a nyári papucsok a vasra.
19" es felnik Pirelli P Zero gumikkal, bitang jól mutat :))
Pluszban megleptem magamat egy Ti kormánnyal, így az is most került cserére.
Köszönet a segítségért Tottinak és fateromnak! :)






Kihasználva a kellemes napsütést "téliesítettem" a gépet! Úgy voltam vele, hogy inkább megcsinálom most a kellemes melegben mint 2 hét múlva amikor már hamarabb sötétedik meg lefagynak az ujjaim.... Minden tervszerűen ment fent vannak a téli kerekek még mindig Sottozero II-ekkel amik még legalább 2 telet kihúznak a nyári P Zero Rosso-k viszont már csak egy szezont futhatnak mivel hamarosan elérik a kopásjelzőt! Nyáron beruháztam egy Karcher magasnyomású mosóba ami most is jó szolgálatot tett szépen letakarítottam vele az N10-eseket! Kaptak egy gumiápolós kezelést ill. a felniket spec. kendővel vikszoltam ki, hogy tavasszal csak fel kelljen pattintani a helyükre!


A tavaszba forduló időjárás és a pénteki szabadnapom szerencsés egybeesése végett felkerültek a nyári Novitec N10-es felnik! A féktárcsák agyrésze kapott egy matt fekete színt mert ez jobban illik a felni sötét feelingjéhez (eddig gyárilag világos-szürke volt)!
A téli gyári felnik sajnos nem úszták meg nyom nélkül a tél viszontagságait ezért elkerülnek a fényezőhöz ahol ha minden jól megy akkor csak a sérült peremet fogják bejavítani! Egy alapos mosást is beiktattam eltüntetvén a tél utolsó nyomait és visszakerültek a plüss szőnyegek, valamint bőrápolóval lekezeltem az üléseket is! A téli ablakmosót még "kispriccelem" majd aztán jöhet a nyári lötty ahelyett is!








Ma felkerültek a P Zero Rossók az új N10-ekre! Mivel szélesebb a felni ezért féltem, hogy "feszíteni" fogja a 225-ös gumikat de szerencsére nem így lett pont jól feszül rajta! Alig kellett centírsúlyt rakni rájuk olyan szépen egyenletesen futnak viszont a két első gumi majd hátul teljesít szolgálatot mivel az elejét látványosan jobban koptatja nagy nyomaték+fronthajtás kombó!


1
731
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth