Blog >> pirelli

Ha már felkerültek a téligumik ( Pirelli Snowcontrol) akkor illik is menni velük, úgyhogy elgurultunk Berlinbe...5.7-es!!! átlagfogyasztással ami több mint jó...igaz, ez inkább a hírhedten rossz cseh autópályáknak és a folyamatosan szakadó havas-esőnek volt köszönhető mivel visszafogottabban lehetett csak menni.
Remélem hamar jön a tavasz mert bár a 16"-os felnik is" szépek" de azért mégiscsak a 18"-as Q2-es felnivel mutat igazán jól az autó.

>> EgyébMarcox // Alfa 159 Progression // 2014-12-30

Felkerültek a téli papucsok
205/55R16

Első kerekek:
Goodyear UG7

Hátsó kerekek:
Pirelli SottoZero Winter 210

Valahogy mindig úgy gondoltam (most már belátom rosszul), hogy egy Alfára csakis Pirelli gumi "való" de ez a véleményem gyökeresen kezd megváltozni az utóbbi időben és kénytelen vagyok elpártolni a márkától. A nyári P Zero Rosso-kat ami új korától szolgáltak az autón már el is passzoltam mert hiába tapad piszkosul szárazon ha cserébe borzasztóan kopik és rettentően hangossá tud válni az idő múlásával. A téli Sottozero II-ekkel kezdettől fogva az volt a bajom, hogy a "durva" mintázatnak köszönhetően idegesítő gumizajt produkáltak és a hóban (hegyvidéken) a vonóerőben és az irányíthatóságban alulmúlta a várakozásaimat. Egy korszak lezárult viszlát Pirelli....

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-11-07

Az egész ott kezdődött, hogy kétnaponta leeresztett a bal első kerék. Egy darabig tűrtem és rendíthetetlenül jártam a benzinkútra felfújni, de aztán egyszer elfogyott a türelmem és elmentem egy gumishoz itt a XI. kerületben. Szívem szerint haveromhoz mentem volna - aki idáig minden évben "szervizelte" a téli és nyári kerekeimet - , de úgy gondoltam, hogy csak ezért lemenni Dunaújvárosba nem fogok. Hát rosszul gondoltam... Szóval elgurultam a műhelybe, de előbb még szemügyre vettem az ominózus felni-gumi kombót. Egyből szembe tűnt a felni belső peremén lévő, valószínű kátyú okozta sérülés. Tehát görgőzni kell és lehet ez lesz a hiba oka. Gumis műhely, munkafelvétel, mondom leereszt a gumi két naponta és egy felnit javítani is kellene. Oké, rendben.
Szaki a műhelyben nézi a gumit és mondja, hogy nagyon el van kova, ezzel már nem érdemes foglalkozni és szar a futómű. Mondom nem szar, hanem valószínű azért van elkop... Hogy én neki ne magyarázzam meg. Nyelek egyet és nem magyarázom meg, viszont akkor ajánljon 2db jó állapotú használt téli gumit helyette, ebben a méretben (195/50 R16). Még ki sem mondtam már hozott is 2 db Pirelli-t. Vadi új volt mindkettő, még a szőrösek voltak, csak az idő járt el felettük egy kicsit, de ez nem baj. Oké, jók lesznek. Közben elintéztem egy telefont és mire befejeztem már fent is volt a két gumi a felniken centírozva. Hijjj a mindenit, bunkók, de legalább gyorsan dolgoznak. Szóltam a szakinak, hogy az egyik felnit görgőzni is kell, amit ugye a munkafelvételen is kértem. Hát ők nem javítanak felnit, csak gumit szerelnek le és fel. és mondom látta, hogy sérült a felni?? Látta. És így felrakta a sérült felnire a gumit? Igen felrakta. De mondom akkor mi a jó Istennek? Hát mér', hogy' akarok hazamenni? Na itt durrant el az agyam, de nagyon. Van pótkerekem bazd meg!! Na de még csak ezek után jött a fekete leves. Volt ott egy segéd srác is, aki egész idáig meg sem szólalt, de most igen. Főnök, ez a felni el van repedve és ott ereszt. Miiii vaaan??? És így rakták össze a kerekemet??? Na ezzel telt be a pohár és nagy anyázások közepette majdhogynem én raktam fel a kerekeket az autóra. Szintén anyázások közepette fizettem és még nekik állt feljebb.
Másnap elmentem egy rendes műhelybe, ahol meghegesztették, görgőzték a felnit és felrakták a gumit, ahogy azt kell és mindez - csak a hegesztés miatt - egy nap alatt kész volt.

Drága gumis barátom, soha többé nem leszek hűtlen hozzád! :-)

A számok:
- 2 db Pirelli 210 Snowsport 31000,-
- szerelés díja: 2 x 1150,-
- felni hegesztés és görgőzés + szerelés: 16350,-

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-11-02

Átcseréltem a téli kerekeket.Lemértem,mennyit változott igy az autó hasmagassága.Az első kerék sárfogójánál mértem ,tavaly az akadt fel sokszor.1.5 cm-el alacsonyabb a téli kerekekkel.
Tavaszig vennem kell új kerékcsavarokat.Ezek csúnya rozsdásak.
Szépen lemostam a nyári felniket,sérülés alig van rajtuk egy szezon után.Pár kőfelverődés nyoma. Viszont a gumikon elszomorodtam.Az első tengelyen lévők belső széle nagyon megkopott.Mondták anno a srácok, hogy a gyári futómű beállítással enni fogja, igazuk lett.. Talán egy szezont még elmennek.Sajnos nem írtam fel,hány kilóméternél lettek felrakva, de kb 20e km-t mehettem velük.Mindegy, több is veszett Mohácsnál :-) Holnap megyek 700 km-t,kíváncsi leszek,a menettulajdonságok mennyivel másabbak,mint a 235-ös Pirellikkel.
Km állás:143207

Kicsit korán kerültek fel a téli gurulók de mivel nincs napi használatban a gép ezért megejtettem a cserét ebben a késő nyári időben. A nyári Novitec+Pirelli páros eladósorba került ez is az oka a korai cserének. Bekerültek a gumiszőnyegek is azonban az ablakmosót még kispriccelem a fagy beállta előtt!

>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2014-04-21

Ma mentem egy laza 950 km-t. 0-190km/h között leteszteltem a gumit /természetesen német autópályán ;) / A tapasztalatok kedvezőek .Amíg be nem melegszik kicsit addig zajosabb ,utána halkul .Nem üt ,nem ráz . Az úthibákat természetesen jobban lehet érezni ,mint a ballonos télivel.Viszont ez kanyarban nem nyúlik el oldalra mint az .Eszméletlen kanyarsebességet lehet elérni zokszó nélkül.Kíváncsi vagyok vizes úton milyen lehet. A hosszbordák eléggé megvezetik .Az autó teljesítményét is vissza fogta ,érezni kicsit .Muszáj leszek megcsippeltetni :) A fogyasztás nőtt ,ilyen átlagsebességnél eddig 6.7 litert mutatott a kijelző ,most 7.1 lett. Szerintem nem vészes.
A szépségnek ára van :) A pihenőknél több ember is nézegette milyen szép kerekek ,a pályán is néztek át fele szomszéd kocsikből ,úgyhogy tetszetős :)

>> Tuning és extraHaddel // Alfa 159 sw // 2014-04-21

Régi álmom volt a TI felni . Szosza ajánlott egy egy emberkét ,akitől jó áron szereztem valódi ,zsír új felniket. Gumit Uniroyal Rainsportot akartam ,de az nem jött volna meg húsvétig ,ezért Pirelli Pzero Nero Gt -t vettem,235/40 R19 méretben .A kerékcsavarok eléggé rozsdásak voltak ,azokat lefújtam Spot Primer szürke alapozóval .Persze a kúpos ,és menetes részt nem :)
Majd veszek valamikor újakat,plusz még egy kerékőr sem ártana...
A csavarokat lehúztam a táblázatban feltüntetett nyomatékkal .
Az autó eléggé terepjárós lett ,kb. 3 centivel nagyobb a hasmagasság a téli gumis magassághoz képest. Furán néz ki ,de így legalább nem akadok fel minden fekvőrendőrön.
A másik ami miatt lehet jobb lett volna kisebb felni ,hogy a féktárcsa elég kicsinek néz ki ehhez a felnihez képest. Nem tudom ,majd biztosan megszokom ,de most fura még.

Azért most már kezd unalmassá válni :)
Az elmúlt napok bal hátsó defektjét követően, ma egy bal elsővel várt a reggel, így a gumis műhelyben riadt arccal néztek mikor betoltam a kereket a műhelybe. Aztán rájöttek, hogy ez egy másik :)
Ismételten szög, nincs szerencsém..
Csepelen a Vulcan gumi orvosolta ismét gyorsan a problémát.

Gyorsan visszacseréltem a felnit, nem állt jól a mankókerék... :))

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2014-04-12

Kihasználva a tavaszi napsütést átkerültek a nyári papucsok és visszakerültek a plüss szőnyegek is! Nem indult zökkenőmentesen a nap mivel az akku lemerült így először azt kellett életre keltenem még szerencse, hogy nemrég vettem a Lidlben egy kompakt töltőt ami pár óra alatt megoldotta a problémát. A vezetőoldali szőnyegbe sikerült a helyi szőnyeggyárban kicseréltetni a koptató betétet sőt még kaptam egyet tartalékba is!