Blog >> ti
Pár nap alatt észrevett megoldandó dolog az autón:
- termosztátot kell cserélni ✓
- cserélni kell a kiegyenlítőtartály egyik csövét (50518111), mert elporladt a csatlakozója ✓
- első rendszám keret nélküli felrakása, hogy a parkradar ne visítson ✓
- tetőantenna szár is cserés, mert meg van rágva ✓
- váltóolaj csere ✓
- fékfolyadék csere ✓
- bőrápolás ✓
Ahogy elhoztam az autót még aznap felrakattam a téli szettet, ami szintén gyári, csak ez 17-es. Kevésbé néz ki jól, mint a nyári 19-es TI felnikkel.
2017.11.24-én került hozzám 139400km-rel, az autó Svájcból származik. Egyelőre még barátkozunk, az ereje nagyon tetszik és a halom extra sincs ellenemre.
"Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk."
A Bilstein-ek jó állapotban vannak, futóművet megrázták (de nagyon) és semmi lógás nincs benne. Jobb oldalon kis kopogás forrása szerintük a lengéscsillapító szárának lógása lehet ami a rugócserénél ki fog derülni.
Felkerült a téli garnitúra. A súlyok beleértek a féknyeregbe, határeset ez a felni, de rajta hagytam az 5 mm-es pogácsákat, így már jó. Így most a nyomtávszélesítés 11 mm ami az ET35-ös felniből és a pogiból jön össze. Nem látszik kintebb mint a Ti felnik ET41-gyel és a pogácsákkal. Cserébe elég butácskán néz ki :-(
Beépítésre került a TRW fékgarnitúra előre. Vakarózással együtt kb. 2 óra volt, minden simán oldható, szerelhető volt. Az új (TRW) biztosítótüskét nem tudtam beleverni ezért a régit tettem vissza annak reményében, hogy nem tud kipotyogni. Kerékagy és a tárcsa közé rézpasztát tettem. Betéteken maradt azért a jelzés után biztonsági tartalék, talán tavaszig is kibírta volna, de már rázott is eléggé.
Ferodo betét volt benne, tárcsán nem találtam a gyártót :-(
Miután az én drágám az 1-es képen látható üzenetet szegezte az arcomnak, gondoltam kicserélem az első féket. Sokáig válogattam és végül a TRW mellett maradtam annak ellenére, hogy ATE-t szerettem volna, de talán az kicsit túl van árazva.
A tárcsa szabadon maradó részei feketére vannak kezelve.
A rögzítő csavar helye sűlyesztett. Nem mindegyiknél az :-(
Műszereket es a burkolatokat kiseréltem a crosswagonba talalható luxory gold verzióba, a klímapanel is ki lett cserélve, ami viszont felvan készítve a páaszenzorra. Így indokolttá vált a szenzoros tükör beszerzése, illetve a kormánykapcsoló cserére, ugyan is az automata ablaktörlős verzióba más az chip ami benne van. Szélvédőt majd tavasszal kap amibe van integrálva a szenzor helye. A kábel megvolt a lámpánál csak vissza volt szigszalagozva, kicsomóztam, bekötöttem, s működik. Kapott króm kupakokat az ajtónyitó is, krómkeretet a váltószoknya, az oldalvilágítás és az első is. Kiegészítő fűtés hibátlanul teszi a dolgát, kb 1.5 perc alatt meleget ont magából, miközbe a hűtővíz 10 fokos csak. Már csak a tetőablak projekt várat magára és a létező összes extra amit lehetett rendelni benne lesz. Ciao
Sikerült letérdelnem talán harmadszorra is a szálcsiszolt alu szegélyt. Miután ritka mint a fehér holló bontóban és az új ára még számomra is horribilis, muszáj volt meggányolni. A szélső fül aminél fogva csavarral lehetett rögzíteni több részre robbant, meg sem találtam, így kapott egy alu lemezből fület.