Blog >> lengőkar >> stabrúd

>> SzervizSGabor // Alfa 159 2.2 JTS // 2021-04-18

Idén hamarabb jött az éves szerviz ideje, mivel épp külföldön voltam és nem úgy akartam hazaérni, hogy a kocsi egyből megy a szerelőhöz..
Ezért amíg távol voltam, kedves cimborám Laci aki autószerelő és fényező orákulum (köszönet neki) kezelésbe vette a macskacápát.

A kocsi kapott új:
-első fékeket, Brembo tárcsák és betétek
-hátsó fékeket, szintén Brembo tárcsák és betétek
-motorolajat
-olaj-, levegő- és pollenszűrőt

Mivel Alfa, természetesen a futómű is enni kért. Cserélve lett a jobb első alsó lengőkar és a stab-rudak.

Akadt ezen kívül jó néhány felületi rozsdafolt, melyek meg lettek állítva:
-a küszöbök és a kerékjárat találkozásánál (mind a négy helyen)
-a kerékjáraton belül (négyből háromban volt mit lekezelni)
-a tanksapka alatt (meg tud ülni a rohadt víz)

Teljes alvázvédelmet majd ősszel kap.

Ezen kívül be lett állítva a futómű és végre a nyári gurulók is felkerültek, melyek már az új fényükben ragyognak.

>> SzervizGyöki // Alfa 147 1.6TS Distinctive // 2010-10-22

Large Gyuriék elvégezték az éves szervizt.
Cserélni kellett a bal-első-alsó lengőkart, a stabilizátorrudakat és az évi szokásos (olaj, olaj-, levegő- és pollenszűrő), és egy két apróbb javítást is elvégeztek. Köszönöm!
Most hangtalan a futómű és selymes a motor járása. :-)
Sajnos nem tudtam a szélvédőt a cascómra kicseréltetni, így ez még hátravan.
Km: ~96000

>> SzervizLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2010-07-09

Jobb alsó lengőkar, jobb és bal kormány stabrúr és hátsó hosszlengőkar szilentek cserélve

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2010-07-05

Még mindig szervíz. Már kurvára unom. 3. hete nincs autóm. Mindig olvasom a szar poénos rendszámtáblákat ratyiszuzukikon, hogy "Inkább ezzel járok, mint gyalog!" Hát a nagy ló....t. Ma már annyira kész voltam, hogy inkább sétálni akartam, mint a PUGot használni. Mindjárt sírok. Kocsi hátulja kész. Lengéscsillapító, keresztlengő (sajnos nekem kettő meghajlott, amit vettem abból is kettő hajlott volt. Összehozta a szerelő. Azt mondta a többinek semmi baja nem volt. Árba simán benne volt.) hosszkitámasztó (6.000 Ft / pár). Mi volt még? Nem emlékszem. Eleje még nincs teljesen kész. Eddig a szelepfedéltömítést cserélte. Azt nézegeti, hogy olaj hova hányódik szép. Termosztát is kipattant. Tovább megy a mutató, mint 70 fok, de nem áll 90re. Na hova s.-rjak. Még az olaj, olajszűrő, kormánystabrúd és alsó lengők cseréjét műveli az inas.
Beszereztem még ablaktörlőt és pollenszűrőt, amit a PUGba rendeltem. :-DD Mindegy, Alfába fontosabb. Hátulja nem lett olyan, amilyet szerettem volna, mert a jobb oldala belerugózik még mindig. Fa***mba, mérges vagyok. Peremezve lesz. Slusszpassz vagy mi. Mi volt még? Semmi. Reggel PUGgal megyek dolgozni. Már nem azzal akarok!
Lengéscsillapító: 9.000 Ft / pár postával
A többi az meg 29.300 Ft postával (Termosztát, ablaktörlő, pollenszűrő, 2 L oil, csonkállvány szilent. ki találja ki ezeket a birka neveket? és szelepfedéltömítés, ha volt még valami, akkor elfelejtettem...olajszűrő :-D ) Megyek eszek valamit.
A rendszámtáblám most sincs meg. Van egy rahedli víz még mindig az aknában, de minek? Máshol meg szomjan halnak.
Hazahozom és televerem a kúton 352 Foritnos benzinnel....

Ja még egy megjegyzés, mert már kezd idegesíteni, hogy ahol van az autó mindenki a birka rétegvastagság mérővel arcol és méregeti a kocsit. Majd nagy flegmán bevágja, hogy hol mutat többet a műszer. Kit érdekel. 12 éves az autó. Tudom minden szarját, hogy hol volt törve. Jobb hátulja, és a bal hátsó ajtó is fújva volt. Ez változtat valamit, hogy a tulaja vagyok/leszek? Nem értem a dolgot. Már azt várom, ha egyszer eladásra viszem, hogy milyen gyökér fogja méregetni és okoskodni. Kajak felidegel...és még biztos, hogy lesz fújva, mert valami paraszt unatkozik és összecsikargatja plussz még akik nem tudnak parkolni és úgy gondolják nem eléggé van legömbölyítve a sarka a lökhártónak. Szóval akinek nem tetszik az ve......

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-01-19

Egy ideje már kopogott és nyöszörgött a futómű rossz úton. Érett már a csere, de halogattam. A nagy hidegben még durvább hangja volt már, így hár megérett az elhatározás.

Ezúttal Csöriék szervizét teszteltem le :) Igaz Várpalota nincs közel, de legalább találkoztam és beszélgettem egy nagyot Csörivel, aki saját kezűleg szerelte az autóm. (Az Alfákat mindig ő csinálja). Ráadásul plusz pontok a szombati nyitvatartásért, ami nekem nagy előny, nem szeretek emiatt szabadnapot kivenni.

Most ismét csöndes az autóm. (csak a dízel kerreg :P)