Fórum >> Típusok >> 145-146

Süti1592021-12-14 18:19:00 // 145226
Szia Halesz,

Sok sikert a felújításhoz, jó helyre vitted én is ide vinném, ha hasonlóba fognék. Ja amúgy is Zolihoz viszem a gépet :-).
Ne sürgesd a dolgot a City bátor vállalás főleg, ha OT felé kacsingatsz.
Tudod, három dologból kettőt lehet választani. Ez igaz sok mindenre.
1. Gyorsan
2. Olcsón
3. Jól
Halesz2021-12-14 18:13:26 // 145225
Na de srácok, egy bármilyen 145-ös miért lenne kevésbé lutri?
Egyrészt fiatalabbat nem találok... hiszen az enyém egy kb utolsó gyártás...
Ha ebből indulunk ki, még ha kevésbé is voltak elhanyagolva, a rohadás ugyanilyen lutri mindegyiken...
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 17:58:00 // 145224
Ez pont így van, de ő a sajátját szeretné újraépíteni. A helyzet lényegesen könnyebb lenne, ha csak szeretne egy szép 145-öt. Most még vannak csodák amikkel érdemes foglalkozni.
127_sud2021-12-14 17:06:39 // 145223
A donor nagyon jó ötlet de sok dologra nem lesz megoldás, persze attól is függ milyen állapotú de ha túl jó akkor meg kár donorrá minősíteni.
127_sud2021-12-14 17:05:02 // 145222
Hát lesz vele munka amúgy de úgyis elhatározás és pénz kérdése. Én úgy látom nemcsak a karosszériáson múlik egy OT szint (van is egy és csinálok is egyet magam), persze az egyik legfontosabb de sok egyéb buktatója van még. És nagy különbség van két OT vizsgás autó között is!
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-14 15:36:25 // 145221
Húúú Zsolti. Egyből megnéztem ezt a videót, kiváncsi voltam. Látom a lelkes önmagam, amikor kb ugyanilyen tervekkel nekiálltam a 146-nak. OT lesz, már csak 8 év. Rengeteg az a nyolc év egy autónak, ezt se feledd! Ha nem érteném a személyes motivációt az autó kapcsán, akkor azt mondanám, hogy engedd ezt el, és keress egy eleve normális állapotút OT-re. El kell fogadni, hogy nem lehet minden autót megmenteni! Nekem sem sikerült végül a sajátomat :-(
Viszont értem, hogy Neked pont ez a példány érdekes, és ismerem az érzést ami pontosan oda vezet, hogy belesodródsz a szétszedésbe, felújításba. Az én kasznisom legalább előre megmondta, hogy nagyságrendileg ez miféle történet, ez a része nem volt szimpatikus. Pontosan tudja a szerelőd, hogy ez mekkora falat, és igenis meg tudná tippelni azt az összeget. Szerintem itt többen meg tudnánk tippelni a videó alapján. Milliókkal készülj.
Amúgy ennél tényleg rosszabbra számítottam én is, a tornyok, padló ,nyúlványok így elsőre egészen épek. Nekem a gumidugók pl. nem ismerősek, sőt az alvázon keresztben futó tömítőpaszta csík sem, rá kell nézni, hogy nem volt e ez már javítva esetleg.
Ha fényezni szeretnéd, akkor üresre kell pakolni a kasznit, ez egyértelmű. A belső küszbök, B oszlop bekötési pontja hajlamos még elgyengülni. Javaslom, hogy erősítsétek meg az egész belső küszöböt, rengeteget merevít az autón, ami vezetve is érezhető. 155 vagy Tipo küszöb tökéletese lesz, ráalakítják. Sok apró mozzanaton múlik, hogy végül szép lesz e az eredmény.
A kasznison fog múlni, hogy OT-s lesz e az autó. lesz e olyan minőség, illetve kibírja e 8 évig. Ezt a sajátomon is láttam, hiába nagy nevű Alfás műhelyhez köthető kaszisok csinálták, újabb beavatkozás nélkül nem lett volna OT-s. És egy frissen fényezett autón nagyon fáj rozsdát javítani. Mentségükre legyen mondva, hogy nálam nem történt teljes szétszedés. És így is karcoltuk az emílióóót...
Még egy tanács, csupán a tapasztalataim alapján. Szerezz egy donort. Egy kis méteres donor a leghitelesebb módja az újjáépítésnek. Hiába szórod a pénzt akár új gyári alkatrészekre, sajnos a minőségük nem olyan. Kifutott típus, silány vackokat csomagolnak Lengyelországban Ricambi Originali zacsiba. Ha valóban szépet, jót szeretnél, vadásznod kell itt-ott maradt eredeti gyári alkatrészekre. New Old Stock (NOS) néven keresd őket.
Garantált, hogy kicseréled a három motortartót, és semmi köze nem lesz a gyárihoz az autó kultúráltságának. Kemény vacak újrahasznosított gumik.. sajnos. Az új szilentek fél év múlva nyekeregnek majd, és folytatható a sor. Egy keveset futott bontatlan donor viszont aranybánya lehet.
A február márciuson meg jón nevettem :-) Egy kicsit beetetős szöveg, de ki tudja. Én azért csodálkoznék, ha ez egy éven belül elkészülne valóban OT minőségben.
Halesz2021-12-14 13:54:57 // 145220
A 145-ösöm története folytatódik. Átnéztük. Nézd át velünk Te is :)

https://youtu.be/Id1tq1BIduY
Manky9562021-11-10 21:03:57 // 145219
Igazad van , keresek 🤝
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-10 20:04:25 // 145218
Keresed, vagy eladod ? 😀
Manky9562021-11-10 19:37:00 // 145217
Valakinek egy szép eladó 145 jtd ?
Kazes☻2021-10-24 16:25:42 // 145216
Tudom, hogy tudod... azért van ott (is) a szmájli! :D
127_sud2021-10-24 16:12:26 // 145215
A zeegergyűrűt nehéz visszatenni de amúgy nem annyira elvetemült.
alfaszikszó2021-10-24 15:49:44 // 145214
Megoldottam. Nem volt egyszerű ez a munkahenger csere. Jöhet a következő móka.
127_sud2021-10-24 15:30:06 // 145213
Tudom, azért is írtam hogy ott van a visszahúzó rugó nem a munkahengernél.
Kazes☻2021-10-24 14:37:54 // 145212
Igen, de az a másik vége! :D
127_sud2021-10-24 14:32:40 // 145211
Igen a pedálnál a főhengernél van.
Kazes☻2021-10-24 14:30:17 // 145210
Akkor egyiken sincs. :)
127_sud2021-10-24 14:29:12 // 145209
A Boxer esetében nincs gyárilag visszahúzó rugó a munkahengernél, az valami utólagos dolog lehet!
alfaszikszó2021-10-24 12:52:52 // 145208
Köszönöm
Kazes☻2021-10-24 12:49:33 // 145207
Ez a lényeg, hogy boxi... abban sajnos nem tudok segíteni.
alfaszikszó2021-10-24 12:46:58 // 145206
16 boxer az alsó munkahenger él van a pedál visszahúzó rúgó
Kazes☻2021-10-24 12:45:44 // 145205
De miben és honnan?
Nálam az 1,6 Ts és az 1,9 Td-nél nincs az alsó (ami a váltón van) munkahengernél rugó... ezért kérdezem...
alfaszikszó2021-10-24 12:43:51 // 145204
Nem tudom vissza rakni a rúgót nem tudom honnan esett ki
alfaszikszó2021-10-24 12:12:28 // 145202
sziasztok!
szükségem lenne a segítségetekre.
Alsó kuplung munkahengert cseréltem nagy menet volt.
A kuplung visszahúzó rúgónak nem találom a helyet kellene egy kis iránymutatás.
Köszönöm!
Kazes☻2021-10-21 15:49:17 // 145201
Ki kell venni az egész műszert hozzá. :)
misike762021-10-21 14:52:29 // 145200
Sziasztok! A 146ba nem világít a km óránál a háttér világítás. A fordulaszámmérőt látom, de a km-t nem. Honnan tudok ahhoz hozzáférni?
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-21 12:01:19 // 145199
Fél perc, ha nem kapcsolsz vissza 3-masba :-)
Coyote2021-10-21 11:54:54 // 145198
Nem rossz kis video 🙂 szóval kb kell egy jó fél perc mire 60-ról fel mászik 200 ra. No majd csinálok egy ilyen videót én is, de ott meg nézem meddig megy a mutató 😁
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-21 11:39:46 // 145196
Az? Sosem :-) Ragadt az útra! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-21 11:37:20 // 145195
Itt egy ősi videó. Erre emlékszem, 190 körül egy emelkedőre értünk, el is vettem, nem kínoztam. A 200-at általában küzdelmek nélkül összehozta :-)
Kazes☻2021-10-21 11:35:02 // 145194
De ott azért már lebegett...! 😜
Coyote2021-10-21 11:29:40 // 145193
Nem semmi kis tempó 😁 mennyi idő alatt érte el ezt?
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-21 11:20:35 // 145192
Valahol itt keresd a végét XD
Coyote2021-10-21 10:45:59 // 145191
Mentem vele 180-at is egyszer, de még bírta volna csak elfogyott az út. Egyszer kipróbálom majd hol lehet a vége 😁
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-20 18:56:48 // 145190
Tud az ennél még sokkal többet is szerintem :-)
marci912021-10-20 14:52:34 // 145189
Azok a paripák nem vesznek azért egykönnyel el, ha olyan a gazda :)
Coyote2021-10-20 12:49:30 // 145188
Kicsit autókáztam ma, ha már szabin vagyok. Hiába a 21 éves kor, azért még simán van erő a paripába. Kicsit még lehetett volna menni, de sajna utol értem egy nagyobbacska forgalmat. Na, de majd hazafele 🙂
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-19 21:42:04 // 145187
Igen, valószínű így lehet. Ugyanígy van amiről a hátsó ablaktörlőt spórolták el (146), illetve fél faceliftnél (csak a beltér faceliftes) a belső kilincsek króm nélküliek, a tükrök manuálisak. Ezek a spórolósak olasz piacosok lehetnek :-)
127_sud2021-10-19 15:46:12 // 145186
Szerintem függött milyen piacra készült, az enyémben van hátul fejtámla és 95-ös gyártású (Svájca adták el), Apám TS-e meg hátsó fejtámla nélküli hiába 97-es gyártású (olasz piacra). Az enyémben eleve ott a két légzsák a 97-esben meg egy sincs.
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-19 11:07:33 // 145185
Volt olyan, amiben nem volt. Összevissza voltak felszerelve ezek. :-)
marci912021-10-19 10:56:54 // 145184
Amindenit, régebben nem volt hátul fejtámla? :o
Kau2021-10-16 18:49:33 // 145183
Beírom ide is, hátha van kedve valakinek holnap bowlingozni. Szívesen látunk bárkit. Nem hátrány, ha valaki nem játszott még :)
Részletek a Hevesi huszárok topikban vannak.
V.Tomi.145-146 🍀2021-10-16 13:58:52 // 145182
Csak hogy egy ideje már fent van, de attól még lehet jó
Kazes☻2021-10-15 21:08:20 // 145181
Húúú... guszta! :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-15 20:30:27 // 145180
Róla tud valaki valamit?
Gergely2021-10-14 14:26:31 // 145179
Fura nekem ezt olvasni, hogy ennyit küzdöttél a váltóval. Én a tádéval megtett 160ezer km alatt összesen 2x cseréltem olajat a váltóban és egyik alkalommal sem éreztem semmi változást :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-10-14 14:12:59 // 145178
Végre! Jó olvasni! Örülök, hogy megoldódott és jó lett. :-)
marci912021-10-14 14:03:24 // 145177
Nosza, az egy hónapja emlegetett "új váltóm" beakadása után csak jött a változás. A beakadt váltót levettük és sok sok utánajárás után Tiszacsegéről egy cartárstól sikerült vennem egy olyan váltót, ami egy 140E-et futott 146-osból lett bontva, csak 6 éve állt már egy fészerben. A srác magának tartogatta sokáig. Először szkeptikus voltam, elvittem a jobbik állapotú bontott váltómat összehasonlítás gyanánt és nagy meglepetésemre sokkal csekélyebb kottyanásokat tapasztaltam rajta. Bedugtam az ujjam a diffihez is és mozgattam a nyelestengelyt jobbra-balra, illetve magát a nyelestengelyt vízszintes irányban. Az én donor váltómon jókora kottyanás volt vízsintes irányban, a srácén viszont minimális, így hát elhoztam.

2 héttel ezelőtt nekiálltunk és felraktuk. Becsületesen, ahogy kell, cseréltem a féltengely szimeringeket és a nyelestengely szimeringet. Utóbbinál jobb olyat felrakni, ami nem a hüvellyel együtt van (a legutóbbi nem méretpontos utángyártott hüvely engedte ki az olajat rögtön). A felrakás után fele-fele gázolaj+váltóolajjal átjárattam, átmostam. Ezután kapott egy olcsóbb olajat, amivel 500km-t lenyomtam. Most legutóbb a hétvégén ezt is leengedtem és megkapta a Motul 80W90-es olaját, ami már marad. Persze, lehet meredeknek hangzik 80W90-es félszintetikust beletenni, de nekem jobbak a tapasztalataim ezekkel az "enyhén sűrűbb" 80W-s olajokkal.

Szóval a dupla harc után végre elértem, hogy egy olyan váltó van az autón, ami nem zörög, nem morog, veszi szépen a fokozatokat (az 1-est is, R-t is) és hibátlanul működik. Ez egy tényleg ennyit futott autóból való, úgyhogy innentől szigorúan 20E km-ként olajcsere. Lehet ez is beteg dolog, de még egyszer nem igazán szeretném megélni ezt a mennyiségű munkát ;) És igen, jó újra vele szelni a kilométereket és élvezkedni az új autós váltás érzeten.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak