Fórum >> Típusok >> 145-146

Ricsi146TI2009-12-21 18:55:54 // 104258
Ha szépen megkérek vkit akkor tudna nekem küldeni egy képet a 146 szervóüszivattyújáról, és elmondaná nekem a működését? Előre is köszi! :]
Ricsi146TI2009-12-21 18:43:00 // 104257
Az én kincsem hidegben-melegben-fagyban-vízben-levegőben is pöccre indul :].
Vikking 3112009-12-21 18:20:27 // 104256
Eddig nekem is olyan volt, hogy egyet fordult, kivéve tegnap meg ma. De azért azok nem semmi napok voltak.

Mondjuk első indítás után nem kellett túl sok, ahogy szokott lenni :)

A mai az tényleg kicsit küzdelmes volt, kb 2-3 mp lassú forgatás után kapta el aztán ejtette vissza, utána pedig szinte rögtön újra.
MikeTheDevil2009-12-21 18:17:40 // 104255
Hála istennek mióta össze raktam a blokkot azóta nincs gondom az indulással mert szinte egyet fordul a motor és jár.Igazából az akksi érzi meg a hideget.
Vikking 3112009-12-21 18:13:36 // 104254
Hehh, reggel nekem is sokat kellett köszörülni ahhoz képest, amit eddig tapasztaltam.. :P

De a jó kis boxer azért még így is pöcc-röff volt :D
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-21 17:27:00 // 104253
Hát nem sokat gondolkoztak rajta, kidugták a csövet ahol fért :-)) HIbrid megoldás, a korabeli Fiat benzinesek légszűrőrésze van ráaggatva a JTD motorra. A 156-ban meglepően másképp van elrendezve az egész.
Lényeg, hogy reggel beindult. Kicsit lassan tekerte be (gyenge akksi), ezért dadogva röffent be, de szépen kisímult hamar. Jó verda :-)
pb_2009-12-21 12:15:31 // 104251
Akad vele munka.) Nem kell azt piszkálni. De kérdezd + Föcköst, ő végrehajtott már ilyen műveletet.
Selmak2009-12-21 12:11:16 // 104250
Hasonlóan nálam is kb 10 km megtétele után aktiválta az injector ikont. Nézted honnan szívja levegőt a motor? Nem csodálom ha kiakad ilyen időben a LMM.
PeterW (wares)2009-12-21 11:01:11 // 104249
Szasztok!

A klima beszerelese boxiba mekkora szopas? Elvileg kapnek mindent hozza, csak a melo nagysaga erdekelne, meg hogy kell-e matatni a computeren hozza, mert elvileg ugye nincs rajta klima es nem is Bosch. (MM) Szoval a motorvezerlest meg kell piszkalni hogy ha bekerul egy klima? Elvileg ugy tudom, hogy minden "hely" megvan a gepen a dologhoz.

koszi,
w.
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-21 10:57:55 // 104248
Olyan nekem is volt a minap, hogy az injektor ikont aktiválta :-)
Nem kőhidegen, hanem kb 5km után, valamikor reggel 6 körül mínusz sok fokban. Centi jég az ablakon, befagyott jobbelső ajtó, pont ez hiányzott még. Aztán mentem még vagy 5km-t és ahogy olvadt ki az autó, lekapcsolta. Azóta semmi. Ma még nem indítottam be, az éjszakai -16-7 után kíváncsi vagyok...
Selmak2009-12-21 09:51:52 // 104247
Annyi történ csak hogy kigyújtotta az injector piktogrammot, de a ugyanúgy reagált a gázra, úgyanúgy pörgött mint előtte. Motor újraidításával rendeződött.
Youri2009-12-21 09:34:40 // 104246
Jól hangzik :-DD
Selmak2009-12-21 09:33:59 // 104245
Mai hideg reggelen volt egy légtömegmérő befagyásom.
Mulder2009-12-21 00:24:10 // 104244
Látom nálatok sincsen melegebb mint itt a hegyen:)

Tegnap előtt én is "legurultam" az benzinkútig+ betankoltam sörrel. Elkezdett esni a hó..... ha reggelig esik, akkor az itt 40-50 cm:)
Sajna a hegyen nincsen 3 sáv de nagyon jó itt kocsikázni.......majdnem telibe vertem a hókotrót, mert egyszer csak megjelent szemből. Szóval itt nagyon észnél kell lenni.
Ha egyszer hibázol, akkor a pokolig zuhansz:)
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-20 23:01:34 // 104243
Reggelre lehet kivinni a muskátlit :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-20 23:00:11 // 104242
Tegnap, mint minden évben az első hókor megint meglepett a gép. Kocsikáztam vagy 50-60km-t szakadó hóban, letakarítatlan utakon (persze mert megelőztem a kotrót :-))). Eszmélettlen qvafasza volt! Többen próbáltak versenyezni, de most, hogy nem számított a motorerő, valami elképesztő fölénye volt az öreg 46-nak. 70-80 nál lazán lehetett játszadozni vele, 3-mas nagygáz, kormányzás, gázelvétel. Körforgalmat is sikerült úgy abszolválni, hogy fara becsóvál a bejárat előtt, és szépen ide-oda teszegetve át is csusszantunk (ha megkérdezte volna valaki előtte, hogy meg tudom e csinálni, azt mondom nem...és mégis) :-)
Legjobb, az a 2x3 üres sáv kb. 100-zal enyhe jobbos ív . Kicsit izgultam, de ki kellett próbálni, ha meg már ekkora placc volt.... Bevette :-))
Próbáltam feszegetni a határait, és megintcsak teljesen meggyőződtem arról, hogy ennek az autónak a legfőbb biztonsági felszerelése a futóműve. Anno az ültetett Wartburgot nagyon nehéz volt kiszedni a csóválásból. Ha elindult egyik irányba, akkor nagyon észnél kellett lenni, hogy ne forogjon meg végül. Ezt meg egy mozdulat és megy egyenesen megint.
WIK_1462009-12-20 22:51:16 // 104241
köszi az ötleteket kerítek valami garázst meg valaki hozzáértőt, hogy megnézzük ezeket a dolgokat, bár gondolom egy szíjcsere nem túl nagy ördöngőség
Vikking 3112009-12-20 22:42:55 // 104240
Itt melegszik az idő, eddig -19 volt, most már csak -17... :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-20 22:38:31 // 104239
Hozd át ide az udvarra, itt nem bántja senki :-)
Most voltam kinn, -16.5 fok (persze melegítő alsó+ egyszál póló), csodásan nyílnak az ajtók :-D
Kíváncsi leszek hogy indul majd reggel a traktormotor...
pb_2009-12-20 22:33:08 // 104238
Az enyém sem fagyott be, tudta, ha ilyet merészel, akkor vége lesz.DDD
pb_2009-12-20 22:29:49 // 104237
+Sik néha az ilyen.))
pb_2009-12-20 22:28:31 // 104236
Akko + marad a mászás, és a rugdosás.DDD
Axl Trans2009-12-20 22:03:21 // 104235
Nekem még nem fagyott be semmi. Pedig tegnap a lánynál voltam, esett rá vagy 40 centi hó, ma délután ástam ki. Nyit, pöcc, indul. Pedig nem kenegettem, meg nem is fújtam.
Axl Trans2009-12-20 21:58:17 // 104234
Sorry, rég volt boxerem...
Vikking 3112009-12-20 21:56:08 // 104233
Nahátakkómeg?! :DDDDD

Remélem, holnap nem lesz ennyire vészes már a hőmérséklet, mert ez így dulva...
pb_2009-12-20 21:55:18 // 104232
Jaja.DD
Vikking 3112009-12-20 21:47:27 // 104231
Figyelj, ha vigyázol az enyémre egész éjszaka itt az utcán, akkor én sem zárom be, de szólhattál volna egy kicsit előbb is, akkor nem próbáltam volna bezárni :DDDDDDDD
Vikking 3112009-12-20 21:46:44 // 104230
No ugye :D De bejégoldózni meg csak akkor kell mikor már befagyott, nem ? :DDD
pb_2009-12-20 21:46:03 // 104229
Senki, mindenkinek befagy.DD
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-20 21:44:12 // 104228
Napok óta nem zárom az autót :-D
Vikking 3112009-12-20 21:42:47 // 104227
Mondd... :DDD Szeretném hallani :D
Vikking 3112009-12-20 21:42:29 // 104226
Semmiféle hiányosság nincsen :) Fagyállóval fel van töltve, a kéderek be vannak kenegetve. :)))

Arra meg ki számít, hogy befagy a zár egyik napról a másikra? :P :DDD

(Alig - 19 van kint...)
pb_2009-12-20 21:33:25 // 104225
Ugye, a téli Lőkészületek hiánya.))
pb_2009-12-20 21:32:47 // 104224
"Gyanús, hogy a generátorszíj feszítő görgő haldoklik."
Boxernél ilyen sallangok nincsenek.)) A szíjfeszítő maga a generátor.
Axl Trans2009-12-20 21:31:51 // 104223
Most mondjam azt, hogy ez legyen vele a legnagyobb gondod? :D
pb_2009-12-20 21:29:33 // 104222
Szíj, vízpumpa, generátor. Szedd le a szíjat, és nézd + 1esével őket.
Vikking 3112009-12-20 21:24:36 // 104221
Gyerekek, azért ma majdnem belerúgtam egy tisztességeset a boxerbe. Hogy rohadjonmeg...

Nem széjjelfagyott a záram, olyan szinten, hogy se kinyitni - se becsukni nem lehetett az ajtót?

Rohaggyonmeg... Én meg a fagyhalál küszöbéig kellett fogy fújkáljam jégoldóval. Tetűszemét.

:D
Axl Trans2009-12-20 18:33:24 // 104220
Gyanús, hogy a generátorszíj feszítő görgő haldoklik. Rosszabb esetben maga a generátor. A nyikorgás az a miatt van, hogy valamelyik megszorul, a hosszbordás szíj nem gyenge darab, kajakra próbálja hajtani a szorult alkatrészt, ez persze nagyobb terhet ró a motorra, melegszik. A szorulás nem állandó, ha megszűnik értelemszerűen csökken a motor terhelése, visszaáll a normál állapot.Abból, hogy a világításod is jelzi a problémát, e területen kéne körbenézni.
WIK_1462009-12-20 12:11:19 // 104219
ok köszi, ez a nyikorgás fő oka, vagy ez lehet a gondja a melegedésnek is?
pb_2009-12-20 11:55:34 // 104218
Nézd + az ékszíjadat(hosszbordás).
WIK_1462009-12-20 11:43:39 // 104217
Sziasztok!
Hihetetlen, kint tombolnak a minuszok, nekem meg melegszik a vízem, de nem akármilyen módon, megpróbálom leírni. Szóval éjjel mentem pályán az útviszonyok miatt kb 70-80-al, a víz kb 25-30 km-ig tartotta magát 80 fok alatt, de a fűtés ment ezerrel. Aztán egyszercsak érzem, hogy a meleg megszűnik, a vízhőfok elindult felfelé, 100 fok körül fogtam, és kiraktam üresbe, elkezdtem gurulni, akkor a vízhőfok csökken, és mintha ekkor nyitott volna a termosztát minden esetben, mert jött a meleg, de mikor leszállok a gázról, akkor kicsit elhalványult a lámpa, és a fűtés is mintha lassult volna, és mikor visszahűlt a motor 80 fok környékére, újra ráléptem a gázra, és mintha ékszíj, vagy csapágy zúgna, kinyomtam a kuplungot, felpörgettem a motort, elhallgatott a zaj, és a világítás is visszajött teljesen, és a fűtőventillátor is visszagyorsult. Nah ötletek? ha ékszíj akkor lehetne ez, vagy a vízpumpám lenne csapágyas? Reméltem kihúzom tavaszig a hűtő+termosztát cserét
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-19 23:20:35 // 104216
Amíg az ABS nem kavarodik be (kátyuk, kavicsos út stb) addig nem állsz meg hamarabb nélküle. Hóban is csak akkor, ha tényleg van annyi hó, hogy feltorlódik az autó előtt és az is fékez. Sok múlik az abs computerén. Vannak irtó gagyi cuccok, vannak jobbacskák.
Én se nyomtam még soha brutálpadlóig, mindíg igyekszem a régi wartburgos rutinnal megoldani a helyzeteket és "ropogás határon" tartom. Ha néha kattan egyet, az jelzi számomra, hogy nagyjából érzem, hogy milyen a tapadás.
147Smz2009-12-19 21:10:08 // 104215
Hát én nem szoktam brutálul padlóig nyomni, hanem amikor darál, akkor ott tartom. Nem ijedek meg, nem engedem fel, csak ilyenkor abban a hitben vagyok, hogy már megcsúsztam volna, dolgozik az ABS, nincs értelme jobban nyomnom, attól nem dolgozik jobban. De lehet hogy tévedek... Ma este ki fogom próbálni, ha van rá megfelelő hely.
Átok79146TD2009-12-19 20:19:39 // 104214
és tényleg..:))))))))))))))))))))))))))))))
Otto2009-12-19 19:53:25 // 104213
Dehogynem!Kiveszed a biztosítékot...
Átok79146TD2009-12-19 19:47:16 // 104212
én is ezért írtam amit, de ugye nem tudom kiiktatni az abs-t így nem tudom megnézni.
Otto2009-12-19 19:45:57 // 104211
Most olvastam a cikket és ahogy mondtam, az nem fékezés amikor csak nyomjuk valamennyire és dobálja a pedált. Brutálul padlóig kell nyomni és már is érezhető, hogy mit is tud az ABS.
Átok79146TD2009-12-19 19:37:14 // 104210
oké. :))
amint meglesz a teszt léci írd meg ide is.:))

de az abs-est is izomból nyomni ám..:)))
Vikking 3112009-12-19 19:26:28 // 104209
Igen :)

Ezzel teljesen tisztában vagyok, csak lehet, hogy "picit" túlbonyolítottan fogalmaztam és érthetetlen volt :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak