Nem olvastam, nem volt még rá időm. Köszi a linkelést :) Egyébként ezeket be is tartom, amiket itt írnak.
Csak telente muszáj kicsit keresztbe tenni :))))
És persze, hogy nincs harag, egyáltalán nem olyan hangnemben szólt a dolog :)
Ha lesz rá alkalmam, elmegyek egyet fékezni mindkét Alfával, és megpróbálom bebizonyítani az igazam, de ennyi :))) Semmi gond nincs :)
Vikking 3112009-12-19 19:25:47 // 104208
krecsi2009-12-19 19:23:29 // 104207
Ha jól veszem ki ezekből a vitákból, akkor azt akarod bizonyítani, hogy ABS-szel hosszabb a fékút. Mert ez így van. ABS nélkül előbb megállsz. De ABS-szel irányítható marad a jármű. 60-nál nyomsz egy satut kb. 30 méter után állsz meg, nélküle pedig kb. 20 méter. (ilyen úton)
Átok79146TD2009-12-19 19:11:46 // 104206
oké.
hagyjuk is.:)
én nem szeretnélek meggyőzni semmiről sem inkább a figyelmedbe ajánlok egy cikket.
bár lehet már olvastad.
ez volna az
remélem h nincs harag,
hagyjuk is.:)
én nem szeretnélek meggyőzni semmiről sem inkább a figyelmedbe ajánlok egy cikket.
bár lehet már olvastad.
ez volna az
remélem h nincs harag,
Vikking 3112009-12-19 19:08:44 // 104205
No jó, mostmár senkise érti amit mondok :(((((
:DDDD
Szóval hagyjuk is :DDDD
:DDDD
Szóval hagyjuk is :DDDD
Vikking 3112009-12-19 19:04:46 // 104204
Igen, a szánkózás is lehetséges, de ez ugyanolyan, mint a formaegyben a kavicságy. Vagy megdobja az autót és fék nélkül bummbele a falba, vagy nagyon nagyot lassít.
Bár ferdítek kicsit, mert a kavicságyak direkt hullámosra vannak kiképezve ezen okból, a havat pedig ritkán hullámozzák be ... :D
Bár ferdítek kicsit, mert a kavicságyak direkt hullámosra vannak kiképezve ezen okból, a havat pedig ritkán hullámozzák be ... :D
Vikking 3112009-12-19 19:03:13 // 104203
Rosszul fogalmaztam, elnézést!
Szóval tehát:
Az ABS addig darál vissza, ameddig ő jónak látja, illetve hát ugye ameddig a kerekek forgása nem ugyanolyan gyors, mint a sebesség. Sután leírva.
Míg éjbíesz nélkül a fékhatás teljesen felépül és nem is múlik el amíg el nem engeded a pedált.
Tehát: Te szabályzod azt, hogy épp csússzon-e a kerék és lassuljon az autó, vagy ne csússzon a kerék és lehessen irányítani. Ez csak havon meg jegen érvényes (jó, jegen igazából már semmi se érvényes, csak a szöges gumi :P), mert pl száraz úton nem hosszabbítja észrevehetően a fékutat az ABS, csak nem enged blokkolni.
Aztat nem mondtam, hogy haszontalan találmány, csak azt, hogy nem véletlenül kikapcsolható egyes autókban :) Szóval szerintem is sokat segít a biztonságos vezetésben.
Csak nem egyértelműen télen.
Meg mondom, ha nincs ABS, feltorlódik a hó a kerék előtt, ami betapasztja a kereket, és lassít.
De mindegy, hagyjuk is :)
Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Szóval tehát:
Az ABS addig darál vissza, ameddig ő jónak látja, illetve hát ugye ameddig a kerekek forgása nem ugyanolyan gyors, mint a sebesség. Sután leírva.
Míg éjbíesz nélkül a fékhatás teljesen felépül és nem is múlik el amíg el nem engeded a pedált.
Tehát: Te szabályzod azt, hogy épp csússzon-e a kerék és lassuljon az autó, vagy ne csússzon a kerék és lehessen irányítani. Ez csak havon meg jegen érvényes (jó, jegen igazából már semmi se érvényes, csak a szöges gumi :P), mert pl száraz úton nem hosszabbítja észrevehetően a fékutat az ABS, csak nem enged blokkolni.
Aztat nem mondtam, hogy haszontalan találmány, csak azt, hogy nem véletlenül kikapcsolható egyes autókban :) Szóval szerintem is sokat segít a biztonságos vezetésben.
Csak nem egyértelműen télen.
Meg mondom, ha nincs ABS, feltorlódik a hó a kerék előtt, ami betapasztja a kereket, és lassít.
De mindegy, hagyjuk is :)
Szerintem elbeszélünk egymás mellett.
Átok79146TD2009-12-19 19:02:48 // 104202
jeges úrtól volt szó.
szerintem száraz aszfalton is elébb megáll az abs-el .persz ez azzól is főgg hogy mekkora sebességről satuzol.
szerintem száraz aszfalton is elébb megáll az abs-el .persz ez azzól is főgg hogy mekkora sebességről satuzol.
147Smz2009-12-19 18:59:13 // 104201
Vikingnek abban igaza van, hogy ABS-szel hosszabb fékút, viszont ezért cserébe kormányozhatóságot kapsz. A hosszabb fékút pedig ha jól emlékszem csak száraz úton igaz. Havon-vizen-jégen már nem egyértelmű, mert ha blokkol a kerék, akkor jót lehet szánkózni az előtte feltorlódott havon.
Otto2009-12-19 18:36:54 // 104200
Ha "rendesen" van nyomva a fék nem csak éppen hogy visszarugdos, akkor bizony előbb megáll az!!
Nem véletlen találták ki, ahogy mondod.
Nem véletlen találták ki, ahogy mondod.
Átok79146TD2009-12-19 18:02:21 // 104198
Kedves vikking, szerintem most nincs igazad, gondold át...
az abs pont hogy nem engedi megcsúszni a kerekeket.
sztem havon ami jegesre van fagyva nagyon nem beszélhetünk surlódásról.
persze lehet hogy nekem nincs igazam, akkor elnézést.
az abs pont hogy nem engedi megcsúszni a kerekeket.
sztem havon ami jegesre van fagyva nagyon nem beszélhetünk surlódásról.
persze lehet hogy nekem nincs igazam, akkor elnézést.
Vikking 3112009-12-19 17:43:35 // 104197
Mit nem értesz? :) Nem is ezt mondtam, mmint nem azt, hogy kormányzás meg ilyesmik.
Csak a féktávot írtam, hogy rövidebb, és így kiszámíthatóbb.
Ha az ABS úgy gondolja, akkor annyi ideig csúsztatja, ameddig nem szégyelli :P
ABS nélkül pedig blokkol, nagyobb lesz a súrlódás (gondolom:P), és ha egyenesen (ferdén) csúszik is tovább, akkor is hamarabb áll meg.
Az, hogy csak fék felengedés után lesz irányítható, azt meg én is tudom ám :P
Csak a féktávot írtam, hogy rövidebb, és így kiszámíthatóbb.
Ha az ABS úgy gondolja, akkor annyi ideig csúsztatja, ameddig nem szégyelli :P
ABS nélkül pedig blokkol, nagyobb lesz a súrlódás (gondolom:P), és ha egyenesen (ferdén) csúszik is tovább, akkor is hamarabb áll meg.
Az, hogy csak fék felengedés után lesz irányítható, azt meg én is tudom ám :P
Vikking 3112009-12-19 17:41:15 // 104196
És én ezt nem tudooom? :))))) NEnézz butának :)
De a féktáv jóval rövidebb ABS nélkül, mint ABS-szel :)
De a féktáv jóval rövidebb ABS nélkül, mint ABS-szel :)
Selmak2009-12-19 17:40:28 // 104195
Szerintem automata, a kézifék bowdened meg valszeg cserés lesz.
mreni2009-12-19 17:36:02 // 104194
Hali!
Kézifék nekem is fagy állandóan,és a termosztátom is cserés hamarosan:))
Azt nem tudjátok véletlenül hogy lehet-e állítani a kuplungon vagy autómata?
Ha lehet akkor hol?:)
Előre is köszi
Kézifék nekem is fagy állandóan,és a termosztátom is cserés hamarosan:))
Azt nem tudjátok véletlenül hogy lehet-e állítani a kuplungon vagy autómata?
Ha lehet akkor hol?:)
Előre is köszi
Szilárd2009-12-19 15:55:57 // 104193
Ez egy 156-os kormánya.
Azt viszont nem tudom,hogy kompatibilis-e a tiédbe...
Azt viszont nem tudom,hogy kompatibilis-e a tiédbe...
EvoGerry2009-12-19 15:51:58 // 104192
MikeTheDevil2009-12-19 15:37:57 // 104191
Otto2009-12-19 15:22:05 // 104190
Termosztát cserés!
Misi1462009-12-19 15:09:05 // 104189
Nekem is befagyott a kézifék, kiengedve, pedig garázsban volt már egy hete, mondjuk ez se fűtött.
Ricsi146TI2009-12-19 14:50:37 // 104188
Szerbusztok Srácok! :]
Nektek milyen problémák vannak ilyenkor a géppel? Nekem kézifék kámpec be van fagyva, pedig fel se volt húzva, és így állt a garázsában ami persze nem fűtött. Na meg tegnap kiderült az esti hosszútávú autózgatás közben, hogy ha városon kívül megyek semennyire nem melegszik a motor, ki is gyulladt egy kis piros ikon a műszerfalon :(. Mi lehet a gond? Talán termosztát? Szóval városban-faluban-egyhelyben felmegy olyan 70 fokig, de amint hosszabb távon megyek és persze gyorsan akkor teljesen lehül a motor, a víztartály és a szelepfedél is "hideg"... Ötletek esetleg? [Amúgy nyáron a nagy melegekben pedig amikor a városon kívül mentem akkor 70 75 fok volt a max, állóhelyben, városban felment 90re]
Nektek milyen problémák vannak ilyenkor a géppel? Nekem kézifék kámpec be van fagyva, pedig fel se volt húzva, és így állt a garázsában ami persze nem fűtött. Na meg tegnap kiderült az esti hosszútávú autózgatás közben, hogy ha városon kívül megyek semennyire nem melegszik a motor, ki is gyulladt egy kis piros ikon a műszerfalon :(. Mi lehet a gond? Talán termosztát? Szóval városban-faluban-egyhelyben felmegy olyan 70 fokig, de amint hosszabb távon megyek és persze gyorsan akkor teljesen lehül a motor, a víztartály és a szelepfedél is "hideg"... Ötletek esetleg? [Amúgy nyáron a nagy melegekben pedig amikor a városon kívül mentem akkor 70 75 fok volt a max, állóhelyben, városban felment 90re]
Ricoe1562009-12-19 14:30:36 // 104187
Itt is szakad...nemsokára indulnom kell Siófokra... Szép lesz :)
pepel2009-12-19 14:19:24 // 104186
az enyém már nemis látszik
Youri2009-12-19 14:01:49 // 104185
Nem is értem a felvetést sem......
MikeTheDevil2009-12-19 13:56:41 // 104184
Hali Cartársak!
Mindenhol szakad a hó?Mert itt annyira,hogy asszem este nem menek melózni.Ráadásul még a kocsi is kinnt maradt asszem szép lesz kiásni.
Mindenhol szakad a hó?Mert itt annyira,hogy asszem este nem menek melózni.Ráadásul még a kocsi is kinnt maradt asszem szép lesz kiásni.
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-19 13:45:45 // 104183
Pedig hidd el, pont fordítva van. Amíg forognak a kerekek, addig tudsz kormányozni. Ha csúszik, akkor már hiába tekergeted a kormányt.
Bazsa1452009-12-19 07:53:31 // 104182
Csak hogy boldog legyek.Utastérben lábtér száraz a kipufogót befogva a tenyerem igen csak nedves pára lecsapódásos a papírzsepi meg nedves lesz....80 foknál feljebb nem igazán akar csúszni a mutató a hűtő be illetve kimenő ágánál víz egy csepp se és vidáman lehet szorongatni mert nem nagyon meleg a bemenő ág....
Bagee2009-12-18 14:49:55 // 104181
Szasztok!
Maradt 2db Asztali naptár! 2000Ft/db
Ha valakit érdekel jelentkezzen érte :)
Maradt 2db Asztali naptár! 2000Ft/db
Ha valakit érdekel jelentkezzen érte :)
Bazsa1452009-12-18 14:28:50 // 104180
Klassz.Így az ünnepekre jól jön egy kis szerviz és annak költsége... :S
Axl Trans2009-12-18 14:25:18 // 104179
Mindenképpen tisztázni kell a pontos hibát, az majd eldönti mennyit bír. De félek, tavaszig ezt nem lehet húzni.
Bazsa1452009-12-18 14:10:17 // 104178
hát akkor az nem lesz könnyű operáció.kérdés mennyire kéne gyorsan megcsináltatni kibírja-e még tavaszig...
Axl Trans2009-12-18 12:38:37 // 104177
Nem biztos, lehet, hogy csak a tömítés szakadt át, de síkolni akkor is illene...
Bazsa1452009-12-18 12:30:14 // 104176
Ha hengerfej a ludas annak a cseréjét gondolom jobb szakemberre bízni de az gondolom jó pár 10ezres lenne....
Axl Trans2009-12-18 09:41:43 // 104175
Arról a "füstről" tisztázni kéne, hogy gőz, vagy füst. Ha gőz, ott megy el a víz, akkor hengerfej. Ha nem, akkor mikor már elérte a 80 fokot, nyisd ki a motorháztetőt, néyd a hűtőt a vízcsöveket, ilyen hidegben rögtön látod, ha szivárog valahol. Érdemes még elöl mindkét lábteret ellenőrizni, nem áll-e ott víz, akkor a fűtés környékét érdemes csekkolni. Hát kb. ennyi. Majd a boxeres cartársaknak, talán lesz még ötletük.
Bazsa1452009-12-18 07:31:57 // 104174
Ciao Cartársak ! Lenne egy kérdésem.Miért tűnik el a víz a rendszerből? Ennek egyetlen jele van hogy kb havonta újra kell töltenem mert a tágulási tartályban a minimum szintet sem ér el a víz. 1.4 boxerről van szó.A víz ami van tiszta,az olaj tiszta és szinten van,fűtés ugyan gyenge és nehezen sokára megy a hőmérséklet 80 fokra arról nem is beszélve , hogy 2es fokozaton nem füstöl 3,4 fokozaton meg csak úgy dől a füst vagy mi a kipufogóból.Büdösnek nem büdös csak alig láthatóan takarja be a mögöttem állót :D
Az automata szívató szépen kikapcsol és szépen bekapcsol reggelente ebben a jó kis hidegben,ergo én nem tippelnék termosztátra.Esetleg valakinek ötlet ?Köszi
Az automata szívató szépen kikapcsol és szépen bekapcsol reggelente ebben a jó kis hidegben,ergo én nem tippelnék termosztátra.Esetleg valakinek ötlet ?Köszi
pb_2009-12-17 23:21:28 // 104173
Naja, nekem sok.)
Hosszűtávon nem annyira számít, hogy hideg, vagy meleg van. Minden fogyasztás játszik.) Sztem + kéne nézni miLőbb amellett, hogy a pofák Lköszönnek, a dob is Lköszönhet. Tudod, hogy ilyenkor mit szoktam írni.D
Hosszűtávon nem annyira számít, hogy hideg, vagy meleg van. Minden fogyasztás játszik.) Sztem + kéne nézni miLőbb amellett, hogy a pofák Lköszönnek, a dob is Lköszönhet. Tudod, hogy ilyenkor mit szoktam írni.D
pb_2009-12-17 23:15:09 // 104172
M3ad van?)))
Inkább a befecskendezés Lektronyosítása a leghasznosabb találmány.)
Inkább a befecskendezés Lektronyosítása a leghasznosabb találmány.)
zsola752009-12-17 19:53:53 // 104171
Na ma én is meg kezeltem glycerinnel a gépet...
Már korábban használtam és nekem bevált a dolog, remélem most is jó lesz, mert ma reggel nehézkesen ment a beszállás. :):):)
Már korábban használtam és nekem bevált a dolog, remélem most is jó lesz, mert ma reggel nehézkesen ment a beszállás. :):):)
Vikking 3112009-12-17 18:31:59 // 104170
Akksisaru levételével nullázás nem segíthet?
(TS-nél zum beispiel 10-15 mp-ig a levett akksisaruk összeérintése is törli a hibakódokat tudtommal...)
Egyébként Száguldósrác épp most írt ilyen ügyben a Szerelőműhely topicba, hátha segít.
28101. -es hozzászólás!
(TS-nél zum beispiel 10-15 mp-ig a levett akksisaruk összeérintése is törli a hibakódokat tudtommal...)
Egyébként Száguldósrác épp most írt ilyen ügyben a Szerelőműhely topicba, hátha segít.
28101. -es hozzászólás!
Vikking 3112009-12-17 18:19:22 // 104169
(Egyébként is relatív a sok... :P Egy V6 sem kér 12-nél többet :DDDDD)
Vikking 3112009-12-17 18:18:51 // 104168
Őőő ez nézőpont kérdése. Tapadási szempontból a csúszási, csúszásiból a tapadási.
:DDDDD
(Amúgy halvány segéd fogalmam sincs :DDD Csak azért írtam ezt az ABS-es dolgot, mert biztosabban kontrollálhatónak tűnik számomra blokkolásgátló nélkül. Valahogy kiszámíthatóbb a fékút... - Az eddigi tapasztalataim szerint legalábbis. Meg 156 -145 összehasonlításról beszélünk, az is közrejátszhat, hogy a 45-nek alacsonyabb a súlypontja. Meg ugye az is egy fontos szempont, hogy ha feltorlódik a kerék előtt a hó, akkor az is segít megállni. )
:DDDDD
(Amúgy halvány segéd fogalmam sincs :DDD Csak azért írtam ezt az ABS-es dolgot, mert biztosabban kontrollálhatónak tűnik számomra blokkolásgátló nélkül. Valahogy kiszámíthatóbb a fékút... - Az eddigi tapasztalataim szerint legalábbis. Meg 156 -145 összehasonlításról beszélünk, az is közrejátszhat, hogy a 45-nek alacsonyabb a súlypontja. Meg ugye az is egy fontos szempont, hogy ha feltorlódik a kerék előtt a hó, akkor az is segít megállni. )
Vikking 3112009-12-17 18:16:22 // 104167
A sok nagyon relatív... :)
Szóval a 8.5-9 hidegben nem vészes hosszútávon, városban meg 9 volt most a múltkor.
(Most gondolom több lesz, sokat melegítettem, meg sokat vártam a leállítással, meg ilyesmik, de ez ugye nem játszik...)
Egyébként: de, valszleg ez is ok, érezni is, ahogy fogja az autót, gurítani a 156-ost sokkal hosszabb ideig lehet... (Az meg jót tesz a fogyinak a tapasztalat szerint :) )
Úgyhogy tavasszal az ilyenek meg lesznek csinálva (+ ha még meglesznek a furcsa hangjaim, azok is ki lesznek nyomozva), de most műhely nélkül a francnak sincs kedve egész nap az autó alatt szívni :S
(Tudom-tudom, megoldható, de azért mégis valamivel jobb, ha nem... :D)
Szóval a 8.5-9 hidegben nem vészes hosszútávon, városban meg 9 volt most a múltkor.
(Most gondolom több lesz, sokat melegítettem, meg sokat vártam a leállítással, meg ilyesmik, de ez ugye nem játszik...)
Egyébként: de, valszleg ez is ok, érezni is, ahogy fogja az autót, gurítani a 156-ost sokkal hosszabb ideig lehet... (Az meg jót tesz a fogyinak a tapasztalat szerint :) )
Úgyhogy tavasszal az ilyenek meg lesznek csinálva (+ ha még meglesznek a furcsa hangjaim, azok is ki lesznek nyomozva), de most műhely nélkül a francnak sincs kedve egész nap az autó alatt szívni :S
(Tudom-tudom, megoldható, de azért mégis valamivel jobb, ha nem... :D)
Vikking 3112009-12-17 18:13:42 // 104166
Őőő, egyébként az ABS egy nagyon értelmes dolog, de az M3-makban is kikapcsolható volt, nem véletlenül ám :)
Az EBD-n kívül szerintem a leghasznosabb találmány ám elektronyikajilag... :)
Az EBD-n kívül szerintem a leghasznosabb találmány ám elektronyikajilag... :)
147Smz2009-12-17 18:00:07 // 104165
Ne legyetek ennyire parásak, vegyétek elő a vazelines vödröt a franciaágy alól és egy vakolókanállal küldjétek meg a verdát! :D
Witya2009-12-17 17:11:03 // 104164
Sziasztok! volna 1 kérdésem felétek,ha tudtok segíteniu örülnék! Elfelejtette a kocsim immója a kódját, nem veszi be a kulcsot és nem toom a kódját esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
WarbiRunner (Gyuri)2009-12-17 15:21:35 // 104163
Ezzel kapcsolatban csak egy a kérsés: a tapadási, vagy a csúszási surlódás a nagyobb? :-)
pb_2009-12-17 14:45:06 // 104162
Nem lehet, hogy azért is zabál sokat?) Cserélj termosztátot is.)
pb_2009-12-17 14:42:03 // 104161
Igen, igen, és teljesen hülyék voltak, akik kitalálták az ABSt, csak mivel + akartak gazdagodni, így nem mond6ták kapásból azt, hogy szereljük ki a középsó pedált. Mert, hát az úgy, igye sokkal 1xűbb lett volna.))
Vikking 3112009-12-17 13:57:59 // 104160
Tudom ám :) Tavasszal megy felszabályozásra, meg ilyenekre. Amúgy is befog a jobb hátsó, már mióta megvan az autó szerintem. Lega. úgy tűnik... :)
Vikking 3112009-12-17 13:57:06 // 104159
Nem - nem. ABS-szel csak darál és nem lassul semmit :) ABS nélkül meg a lehető legrövidebb a fékút :)