Fórum >> Típusok >> 145-146

Bagee2010-01-29 15:44:30 // 105858
várom a tavaszt meg a jóidőt :) meg a sok píííízt :D
Vikking 3112010-01-29 15:43:46 // 105857
Zsíír :D

Akkor majd húzol a jóval erősebb gépeddel? :DD:P

Amúgy izé... Hol tart a motorprojected?
Bagee2010-01-29 15:42:09 // 105856
nem ;) :D
Vikking 3112010-01-29 15:20:33 // 105855
Egyébként: Ma megvettem a 15-ös felniket gumistul... :)

Egy kérdés merült fel bennem... El fog tudni indulni ezzel a gurulóval az autó? :D
Vikking 3112010-01-29 15:07:33 // 105854
Ja és hozzátenném: a 75-ösben kétszázhuszonezer km volt amikor eladtuk, mindig 15W40 volt benne, 140.000 km-től kezdve (amikortól megvan). A 156 szintén ezt kapja (117.000 km óta, most van benne 170.000).

Ja és a 75-ösből CSAK a motorja maradt használható mind a mai napig........ Akkor ?
Vikking 3112010-01-29 15:04:01 // 105853
Oké, ez így mind szép és jó... De azért gondold már el, hogy ha az ember háta mögött nincs szerelőgárda, akkor mennyire vicces dolog hidrotőkét cserélni ezen a szaron...

Alapból motor - kipuff le. Aztán két hengerfej le.

Az olajnyomás meg nem múlik el egyik percről a másikra. Arról nem beszélve, hogy baromi hideg is van, és ha olvastad a hszeimet, akkor láthatod, hogy most elmúlt teljesen. Ez nem "ügyeskedés" meg szarlapátolás meg mittudomén. Nyáron sem tetszett neki valszleg a 10W40, csak akkor nem mutatta, mert nem olyanok voltak a körülmények.

Ha valaki kifizeti ÉS/VAGY megcsinálja a nagygenerált, amire pb szerint mindenképp szükség van, mert ő úgy gondolja, hogy egy kopott széthajtott szarom van, akkor oké. Rendben.

De úgy, hogyha valakinek semmilyen körülmény nincs meg egy motor megbontásához, úgy azért kibaszott nehéz.
Mert ok, sornégynél HF le, azt kész. De itt nem annyira vicces a dolog.
Szerelőt meg 50 km-re találok... Hát tök jó, tényleg. Itt, helyben (vagy legyen csak 30Km) a kutya sem ért hozzá.

Lehet persze motort cserélni gond nélkül, ötpercenként is, de azért van akinek nem egyszerű.
Vikking 3112010-01-29 14:58:31 // 105852
Izé, bocs pb! TE hallottad már, láttad már az én autómat, motoromat?

Mert tudtommal NEM! Mábocs, de így messziről nagyonkurvárakönnyű fikkantani a másik gépét.
Vikking 3112010-01-29 14:57:44 // 105851
Azért, mert pb azt mondja, hogy egy kalap szar az autóm? Nemáááá... :)))) Biztos úgy is van ááám... :)
pb_2010-01-29 12:38:52 // 105850
Bocs 2x küldte L.
pb_2010-01-29 12:37:47 // 105849
Olvass utána más fórumkon is.)

Nem fogok rögtön nekiSni, ha olvasod a az írásaimat akkor tudod, hogy mit tennék, és le is írtam már itt jó néhány kollégának. Ha pedig úgy adódik, hogy szét kell szedni a 2 Ftos autót, akkor szétszedem, +csinánom normálisan, és használom. Szted a sűrűbb olajtól visszadiffundálnak a fémrészecskék?)) Ill a súrúbb olajnál 1 kicsit tovább kell látni a témában, a miértteket kutatva. Teljesen mind1, hogy mennyit mész, ha xar a motor, akkor xar a motor.)
pb_2010-01-29 12:37:47 // 105848
Olvass utána más fórumkon is.)

Nem fogok rögtön nekiSni, ha olvasod a az írásaimat akkor tudod, hogy mit tennék, és le is írtam már itt jó néhány kollégának. Ha pedig úgy adódik, hogy szét kell szedni a 2 Ftos autót, akkor szétszedem, +csinánom normálisan, és használom. Szted a sűrűbb olajtól visszadiffundálnak a fémrészecskék?)) Ill a súrúbb olajnál 1 kicsit tovább kell látni a témában, a miértteket kutatva. Teljesen mind1, hogy mennyit mész, ha xar a motor, akkor xar a motor.)
Ferke2010-01-29 11:12:47 // 105847
Nem az enyém, csak kőőcsönótó:)) De igen veszélyes, most nem bánnám, ha száraz utakon lehetne tesztelni. :))
dfg (Tanárúr)2010-01-29 11:06:21 // 105846
milyen zenderrel? van valami új géped?
dfg (Tanárúr)2010-01-29 11:04:38 // 105845
attól még, hogy 2 embernek nem az a véleménye, mint másik kettőnek, az nem jelenti azt, hogy neked igazad van...


nézzük máshogy:
valamilyen oknál fogva a fostartály elkezdi enni az olajat. te rögtön nekiesel, és meggyűrűzöd? Akkor is, ha mondjuk egy 16-18 éves 200.000 forintos (mint pl.: a tiéd) autóról van szó? Ráköltesz mondjuk százezret, ahelyett, hogy belenyomnál egy kicsivel sűrűbb olajat? Persze ha valaki évi 2K kilométert megy, annak az utántöltögetés sem jelenthet gondot, mert évente egyszer csak megnézed az olajszintet.


Amivel egyetértek, hogy a direktszűrő sokszor elősegíti az olajfogyást... még a legjobb minőségben is. sajnos.
Ferke2010-01-29 10:47:50 // 105844
Jah, akkor jól emlékeztem:) Hát, ennyi olajnyomást még olaj nélkül a levegő is képes produkálni:DD
pb_2010-01-29 10:24:03 // 105843
0,3 már írtam. De 1 lepke fing is képes azt a kapcsolót kapcsolni.
Scott2010-01-29 10:20:53 // 105842
Ja látom..
Scott2010-01-29 10:12:53 // 105841
Mennyi az annyi? :)
Ferke2010-01-29 10:12:10 // 105840
Jaa, hogy ezt az adalékszerűséget mondod...hááát, én a 8v esetében nem xarakodnék, ha tartósan hidronyuszi csattogás van, inkább olajnyomást mérnék, ha az rendben van, lerúgnám a 2 hengerfejet és átnézném, aztán vagy hnyuszi csere vagy újak bele...ha nem 16v-ről van szó, akkor mindez gyerekjáték:))
Ferke2010-01-29 10:08:10 // 105839
A motormosó eleve olaj.Csak motormosó olaj....
Ferke2010-01-29 10:06:03 // 105838
Vatteeee, azért most kicsit nem bánom, hogy anno nem cseréltünk, váááá...:))))
Ferke2010-01-29 10:03:18 // 105837
Indítózás közben elalszik, de csak valami nagyon minimális olajnyomásnál kezd világítani, akkor már a motor elásható kb. pb_ számszakilag pontosan meg tudja mondani, hogy mennyi ez az érték...valami 0,3, vagy 0,6, vagy vmi hasonló...
Ferke2010-01-29 09:57:04 // 105836
Na, azért ez így nem teljesen állja meg a helyét:) Ezzel a zenderrel, amivel ma jöttem melózni odaállok bármelyik 2.0 ts mellé is:)) És nem eszik 10nél többet:))
Jata2010-01-28 23:49:34 // 105835
Eladó a kisvad Skacok!



Érd az oldalamra vagy telefonon.
pb_2010-01-28 23:31:52 // 105834
Az már benne van a motorban.
pb_2010-01-28 23:28:58 // 105833
105805 hsz, és nem én írtam.
pb_2010-01-28 23:23:58 // 105832
0,3 bar. Normális.
Vikking 3112010-01-28 23:20:40 // 105831
Na igen... :) 1. autóban egyetértünk, az legyen komoly, sztem 2. autónak "elfér" egy puttó, korza vagy akár (Uram, bocsáss meg!) egy Stift, és a 3. autó a vészautó... :)

Az lehetne mondjuk egy Sprint, vagy egy 33... :) Vagy amit Te mondasz ... :)

4. autó pedig a veterán... :D (Legyen mondjuk Maserati... :D)


Vagyis basszus, bilibe lóg a kezem... :D Na megyek kezetmosni meg aludni ... Jobban járunk :D

Jóéjt! :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 23:16:58 // 105830
Tökéletes? Soha...:-) Első autó a családi. Második autó a "vészautó", ami valójában bármi lehet, csak kegyetlen nyers vadállat vasdarab legyen. Lehet egy lecsupaszított 40 lóra berhelt porigültetett Trabitól a fekvő Weberes nagykockán keresztül a góf gétéi-ig tőlem bármi.
Ejj ha lenne garázsom :-))
Vikking 3112010-01-28 23:00:24 // 105829
Igen... 2. 3. autónak tökéletes, mert városon belülre oké...

De országúton életveszély... Se előzni nem lehet velük, se nem fogják az utat, se fék nincs rajtuk... :S A passzív biztonságról nem beszélve.

1.8 2.0 autókat külföldről érdemes hozatni... VAgy hozni. Lásd vonatkozó Sierrás cikk a totalcaron.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 22:57:47 // 105828
Inkább az a fura, hogy van ember, aki ezt családi autónak megveszi. Mert nem arra találták ki amúgy....Mo-n szempont, hogy ezerkettes kisautó legyen, mert 4 litert eszik, oszt kalap. Nemrég végigjártuk Debrecen összes kereskedését, egyszerűen csak kisköbcentis sz@rokkal van tele mind, állítólag ezt lehet eladni! 1.8 2l benzinmotoros autó nem volt.
Vikking 3112010-01-28 22:51:42 // 105827
Nem hát :))))) Amúgy én mostanbáan "sokat" utazok B Corsában... Hát azért szerintem durva, hogy komplett családok élete rá van bízva... Országúton például.
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 22:51:02 // 105826
Simán, csak ne engedd ki vele a városból :-)
Vikking 3112010-01-28 22:49:54 // 105825
Egy ilyennek még én is örülnék... Asszonynak például?!
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 22:48:27 // 105823
Lehet. Nem a tökfeketesége a baj, hanem ha apró részecskék úszkálnak benne. Ha te rendszeresen is cseréled az olajat, az előző tulaj még attól elhanyagolhatta. A múltkor a szerelőm mutatott egy seicentot, rendesen tömörre be volt állva az olajszűrője, nem indult be, mert elhanyagolták az olajcseréjét! Ezt az autót sz.rér hugyér megvette, majd fillérekből rendberakta. Kimosta, olajcsere, szűrőcsere, deknitakarítás, ilyesmik, majd pöcc, röff... A lánya kapott kisautót kétfillérből :-)
Vikking 3112010-01-28 22:46:01 // 105822
Világos :) Na akkor szerintem márciusban legkésőbb egy ilyennel átmossuk a gépet. Aztán meglátjuk :D

Köszi :)
Vikking 3112010-01-28 22:44:18 // 105820
Tehát szerinted reális hogy csak a már tökfekete olajnak köszönhető? :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 22:42:17 // 105819
Hát..a hidrotőkének kiegyenlítő szerepe van, olyan mintha egy kupakba beletennél vele szembe fordítva egy épp beleillő kisebb kupakot. Vagy egy pici rése, amin ha megjön az olajnyomás, bemegy az olaj, szétnyomja a "kupakokat". Ekkor fent a veztengellyel, lent a szelep végével találkozik, ez közvetíti a veztengely mozgását. Ha viszont a pici olajrés eldugul, nem nyomódnak szét rendesen a "kupakok" és mintegy elromlik a szelephézagod! A valóságban persze nem pont így néz ki a hidrotőke, de így működik. :-D TUdtommal legalábbis...
Vikking 3112010-01-28 22:38:11 // 105818
Ez a Wynn's ez jó? Merilyet szoktam a tecsóban is látni sokat. Olcsón. :)
Vikking 3112010-01-28 22:35:19 // 105817
Értem. Na hát most ennyit megér a dolog szerintem...

Amúgy most vonok le csak következtetést... Lehet attól ragadt le a hidrotőke, mert a benne lévő olaj már olyan kormos fekete volt mint az állat?!?!?!
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 22:33:33 // 105816
Ne legyen már hengerfejes :-)
Legyen csak 2k. Ha melegszik, persze nem kell gyötörni. Ja! És lényeg, hogy előtte jól melegítsd be a gépet. Minden melegedjen át jól. Az egésznek az a lényege, hogy jó híg legyen az olaj, úgy tud dolgozni a motormosó. Gondolom a fordulat azért kell, hogy nagyobb legyen az olajnyomás, így jobban takarít. Megölni nem kell a motort, nem feltétlen kell folyamatosan 20 percig pörgetni.
Vikking 3112010-01-28 22:28:49 // 105815
20 perc 2-3K fordulaton? :DD Hát attól biztos hengerfejes lesz :DDD Nem versenyótó eeez :D

De amúgy értem. És végülis látok is benne rációt. Csak eddig nem tudtam hogy így kell :)
WarbiRunner (Gyuri)2010-01-28 22:26:14 // 105814
De! A lecserélendő lefutott olajodba öntsd bele. És egyhelyben járatsd mondjuk 2-3k fordulaton, ilyenkor nem szabad terhelni a motort semennyire. Azután, hogy kimosd a motormosót :-), lehet egy teccsóolajas feltöltést csinálni. Ezzel mész egy kicsit, majd jó alaposan kicsurgatod. Ezután jöhet a minőségi olaj. :-)
Vikking 3112010-01-28 22:25:51 // 105813
Nem valami szar olajhoz érdemes inkább hozzáönteni és járatni vele egy kicsit?
Vikking 3112010-01-28 22:25:18 // 105812
Hümm... Az úgy haszonnal teljes?
Vikking 3112010-01-28 22:23:12 // 105810
vagy hogy a használt olajba ment bele a motormosó?
Vikking 3112010-01-28 22:20:27 // 105809
Szóval hogy retek dzsuva ? Mondjuk ezt mondták TIborék is most Szolnokon.

De izé, a motormosóhoz nem kellene olaj is?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak