Fórum >> Típusok >> 145-146

mreni2011-12-16 14:55:43 // 126505
na ez az,a kérdés az volt hogy melyiknek jobb a fékhatása,ez egyértelmű :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-12-16 14:54:18 // 126504
A boxiknak hűtött tárcsa volt elöl a full tárcsafékes verzióban? Azt tudom, hogy a jtd-nek elöl hűtött, hátul kis hűtetlen tárcsája van, és azzal semmi gond. Nem versenypályára való, de jól fog, pálya tempóról sem éreztem sosem kevésnek (kivéve amikor sz@r betét volt benne). A TD elöl szimpla tárcsa, hátul dob. Jóval nagyobb erővel kell taposni, és nem fog akkorát, nem adagolható olyan precízen. Alapvetően nem mondanám kevésnek, mert ténylegesen hozzá lehet szokni a pedálerőhöz, és akkor normálisan és biztonságosan lehet vele közlekedni. De ha aztán visszaülök a jtd-be...na akkor jönnek az ablakkifejelős lassítások. E két verzió közt a különbség hatalmas, ennyit tudok biztosan. :-)
springfield (Ɨ|ѯ)2011-12-16 13:17:29 // 126503
"Leírtad a lényegét a dolognak, "esztétikusabb". " ..végre közös nevezőn vagyunk :D Nem írom én le a dob féket egyáltalán sőt.. aki vezetett már Fiat Brava/Bravo-t az tudhatja mi is az a jó fékhatás..

Nálam szempont volt az esztétika is nem tagadom :D

Olaj : Valvoline TopGard 10W40 ..én ezt használom
G-Burt2011-12-16 13:02:26 // 126502
Hogy hozzászóljak én is a fék témához.
Amikor vettem anno a 45öt hátul dobfék volt. Amikor jó volt, akkor baromi jó volt, ha normálisan be volt állítva, akkor egy kis rántásra is meg tudtam vele forgatni az autót, de egyenesben azért hagyott némi kívánni valót maga után. Miután megkapta a tárcsás hidat hátulra, a kézifék csak rögzítésre volt alkalmas, menet közben rángathattad, nagyon nehezen akarta csak blokkolni a hátsó kerekeket, viszont lassításnál, megállásnál, sokkal jobb volt a fékhatás.
pb_2011-12-16 12:21:38 // 126501
Lájkold vagymi, nyugodtan.))
Leírtad a lényegét a dolognak, "esztétikusabb". Nem a 2T trabant és nagyobb testvérének(csak 1 ideig) 4 dobfékéről beszélek. Hanem az Lől tárcsa, hátul dob kombinációról. Pl a 30, 40 lóval Rősebb, könyebb verdákhoz, miért raktak hátra dobot alfáék, ha annyival jobb a tárcsa? Ill van olyan gyártó, aki egészen 2008ig használta ezt a kombót, hasonló teljesítmény/súly Setében(+ még ABSot is rakott hozzá)). Biztos nekik Lfelejtettek szólni, hogy ez így nem jó.))) Arról + nem is beszélve, hogy ezek a hátsó nyergek 1 xar konstrukciók, ill 1 dobra 1000x hamarabb csinálsz kfet, mint ezekre.
Vikking 3112011-12-16 12:07:32 // 126500
floriol...







napraforgó.



csak ha nagyon kanyargós az út, nem tudja sütni benne a zasszony a rántottcsirkecombot.
Alien42011-12-16 12:05:16 // 126499
valtsunk temat :D ki milyen olajat hasznal a kocsiba es mier eskuszik? :D:D:D
csak h legyen min vitazni :D
pb_2011-12-16 12:04:33 // 126498
Inkább dübelezd + a stücnit.D
Vikking 3112011-12-16 11:59:36 // 126497
Rugózatlan tömegre meg ott a sud - 33 elsőbelsőféke... :D Meg a 75 hátsó féke... :) Aaaaz csökkenti :) Csak aztán a hőmérséklettel lehetnek gondok. (a 75 esetében legalábbis előfordul pályahasználatkor...)
Vikking 3112011-12-16 11:58:12 // 126496
Általában egyetértünk, de a hátul dobfékes 45 -46 1.6 boxerre (46-ból volt egyáltalán???) azt mondják, hogy jobb a féke, mint a négytárcsásnak.

Mivel a megszokott félmondatokkal akar tréfálkozni a cartárs(?), ezért írom le: Körülbelül ugyanolyan szar a boxer 45-46-ok féke, ha tárcsás és ha dobos hátul. Aki elvitte az enyémet, azt mondta, hogy szerinte sokkal jobb az enyémen a fék, mint az ő abs-es, 4 tárcsás 46 1.6 boxerén.

Úgyhogy az összességében kifejezést nevezzük át általában-ra, és akkor hibbbátlan is amit mondasz :) Ebből a szempontból bizony kivételek a boxer alfák. Legalábbis a 45-46-ok.

Na persze lehet rajta okosítani, 284-es első tárcsával elöl és 1.7 16v első nyereggel hátul egész jókat mondanak róla. Csak akkor meg már kérdés, hogy nem kell-e nagyobb fékdob...

Meg persze kérdés, hogy érdemes-e egy 100 lóerős, 10 litert fogyasztó, 300 ezret érő autóra rákölteni csak a fékre több, mint 80 ezret. (Hozzávetőlegesen, persze, hogy lehet olcsóban is ki lehet hozni, halandókról beszélünk:..)

Szerintem nem érdemes, de én -mint tudjuk- egy senkiházi vagyok:P
WarbiRunner (Gyuri)2011-12-16 11:45:15 // 126495
Az iskolában nem azt tanítják, hogy hogyan lehet egy adott konstrukciót kívánt fékhatáshoz méretezni? :-)) A többivel amúgy egyetértek. A tárcsás rendszer könnyebb is, tehát a rugózatlan tömeg is kisebb, mint tudjuk ez is előnyös. Szerintem az ABS/ESP elektronikák szempontjából is könnyebben kezelhető a tárcsa.
A gyakorlat meg azt mutatja, hogy a 145/146 esetében az elöl-hátul tárcsás fékrendszer a jobb. A hűtetlen tárcsa+dob bizony összességében lényegesen gyengébb.
Otto2011-12-16 11:02:59 // 126493
600kg-ot nem nehéz lefékezni...
springfield (Ɨ|ѯ)2011-12-16 09:04:26 // 126492
OFF

.van egy 2 ütmű Trabantunk, aminek most lett megcsinálva a fékje .. 4 db dob fék .. új betétek+szabályzás .. baromi jó fék lett rajta, az nem vitás ..csak fel kell készülni, hogy néha néha jobbra vagy balra húz el fékezéskor ..különösen esőben.. :D

..nem is értem az új autókat miért nem így csinálják..

ON
springfield (Ɨ|ѯ)2011-12-16 08:52:16 // 126491
..like-olom, hogy mindenre van egy fél mondatod és mindent jobban tudsz mint bárki.. (..ezt csak úgy megjegyeztem halkan ne vedd fel!)

..ne aggódj miattam, a fékhatás jobb, ezt bátran kijelentem. (..és esztétikusabb is)
Föckös2011-12-16 08:05:50 // 126489
idézet egy gyűjteményből, férfiak utolsó mondatai:-)
pl gyertek vastag a jég
nyugalom nincs cápa
vajon mi lehet ez a piros gomb
dobd már ide a kalapácsot
stb .-)
mreni2011-12-16 07:43:15 // 126488
"értek hozzá édesem, a kék a fázis" :D:D:D ez durva
Föckös2011-12-16 07:41:57 // 126487
mit ittál? :-)
a dobfék a gyengébb, kisebb a felület, és rosszabb a hűtés:-)
na de nem bántalak mert biztos most reggelre már hangover van:-)

("értek hozzá édesem, a kék a fázis":-))
mreni2011-12-16 07:40:32 // 126486
alacsonyabb tempóról üresen kb ugyanott álltak meg minimális különbség volt.
mreni2011-12-16 07:32:32 // 126485
anno suliba szemléltetésként két céges octavia-val 4személlyel fékeztek 130ról hideg gumival-fékkel 30fok körüli levegő hőmérséklettel több mint 3m-el előbb állt meg a tárcsás octi.
mreni2011-12-16 07:13:33 // 126484
nekem nem ezt tanították
0Balazs2011-12-16 05:00:59 // 126483
Okés, kössz :)
pb_2011-12-16 00:21:50 // 126482
Ok.)
Diesel2011-12-16 00:16:26 // 126481
Én meg igen
pb_2011-12-16 00:03:35 // 126480
Azért a sokkal jobbat így kategórikusan nem jelenteném ki.
Diesel2011-12-15 23:51:58 // 126479
Nos iskolában azt tanítják, hogy a dobféknek jóval jobb a fékhatása, viszont a hátrányai közt van h zárt és kurvára eltud melegedni plusz nemtud öntisztulni mint a tárcsa, tehát fékhatásban jobb ugyan de amugy a tárcsa jobb... énis lecseréltem tárcsás hátsóhidra a boxer dobfékes hidját, meg előre is hűtött tárcsák kerültek, sokkal jobb a fék összességében.
pb_2011-12-15 23:44:47 // 126478
Látom, nem érted a lényegét annak, amit írtam.)
mreni2011-12-15 23:27:34 // 126477
szerintem mindenki tudja mi az előnye a dobfékeknek.... a jó fékhatás biztosan nem
ha hiszed ha nem, ismerem a működési elvét,láttam már párat

fékezel két komolyabbat elmelegszik mint az állat és vége is van....
pb_2011-12-15 23:23:39 // 126476
Naja.))
Nézz + 1 tárcsaféket, és nézz + 1 dobot.(45/5, vagy akár az Lőd típusnál)
mreni2011-12-15 23:17:48 // 126475
tudom....
meg ne magyarázd már hogy jobb a dobfék
pb_2011-12-15 23:16:58 // 126474
Szted.)
mreni2011-12-15 23:12:49 // 126473
tuti,hogy jobb mint dobfékkel...
pb_2011-12-15 23:05:57 // 126472
Ezt ne vedd készpénznek.
pb_2011-12-15 23:02:26 // 126471
Nem biztos, hogy jobb lett a fék6ásod hátul.
pb_2011-12-15 22:58:49 // 126470
1 sima jó minőseggű tárcsa is lehet normális, közel sem biztos, hogy 1 fúrt, mart tárcsa jobb lesz, mint 1 sima.
pb_2011-12-15 22:55:43 // 126469
Ok, csak akkor ezt kell kérdezni.)
springfield (Ɨ|ѯ)2011-12-15 22:06:52 // 126468
láthattál bizony! :D
mreni2011-12-15 20:13:40 // 126467
Szia!
Meg,de lancia kappa tartályt találtam a garázsban, holnap padlás takarítás,ott is szétnézek :D
DieselManiaco(NagyVad)2011-12-15 20:04:35 // 126466
az persze egyértelmű,elől szeretnék hűtöttet gyárilag elől is teli tárcsás...
DieselManiaco(NagyVad)2011-12-15 20:02:46 // 126465
persze dieselek tárcsásak:)
0Balazs2011-12-15 19:38:22 // 126464
Szia! Nem nézted meg véletlenül a tágulási tartályt? :)
Alien42011-12-15 18:52:05 // 126463
en vok itt a legkisebb szaki, de ahogy hallom, nem hobbija rohadni
jol le van vedve a kocsi
mar ha nem kaptak le a festeket
katbal2011-12-15 18:48:53 // 126462
Van valami tipikus rohados része a 145-nek?
mreni2011-12-15 18:12:10 // 126461
MIFI árul 284es fékhez nyergeket 6ért,én 3ért odaadom a két csonkállványt hozzá, szép lassan összeszedegetnéd tavaszig :D szerintem többet ér mint egy fúrt mart 256os,de Te tudod :D
mreni2011-12-15 17:57:06 // 126460
tudom,van kint ismerősöm :))
Föckös2011-12-15 17:56:36 // 126459
nagyjából ez az áruk kint.:-S
mreni2011-12-15 17:54:58 // 126458
egyáltalán nem bizos
Alien42011-12-15 17:44:46 // 126457
50 4. sebesseg
szeret porogni a motor... az enyem is olyan /bar kisebb a motor/
4.ben menjel csak nyugodtan... 3E-nel valtsd el, alatta ertelmetlen sztem
ezt egy 8.5 fogyival mondom
Alien42011-12-15 17:42:41 // 126456
200 sincs? azigen... :D kasztnit nezd korbe tutira... valami gikszer tuti lesz
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak