Elvileg van egy módszer, amivel újra lehet tanítani az ECU-t.
Nekem angolul meg van az eljárás, ha gondolod szívesen lefordítom, csak szólj:
Soft ECU reset:
Disconnect the battery, both terminals and touch them together. Wait about 45 minutes for any charge in the ECU and loom to dissipate.
Reconnect.
Turn ignition on and leave it for 90 seconds
turn ignition off but keep key in for 90 seconds
turn ignition back on for 90 seconds (this is known as a throttle position reset)
Now....
Start the engine from the last part of ignition on right away and don't touch the throttle pedal
Let it idle for 15 minutes...
Now take it out for a spirited drive for 20 minutes using all different rev ranges and slow/ medium cruise speeds and full throttle...
Go home and turn off, job done.
Esetleg ezt próbáld meg.
Béci Ɨ|ѯ2016-10-28 07:19:22 // 138055
Joci1452016-10-28 05:07:19 // 138054
Igen. Olyan mintha nem tanulná újra a paramétereket a motorvezérlő.
Béci Ɨ|ѯ2016-10-27 22:20:17 // 138053
Fura. A lambda szonda okés?
Joci1452016-10-27 21:01:36 // 138052
Gyári bosch van benne! A nullázás előtt szépen járt
Béci Ɨ|ѯ2016-10-27 19:38:42 // 138051
Nem szereti az utángyártott légtömegmérőket, már ha olyan van benne... Leginkább csak a Bosch-sal működik rendesen.
misike762016-10-27 19:15:24 // 138050
Köszi szépen. Le kellett volna szednem a hátsó kereket, hogy lejöjjön a spoiler, ami nem olyan nagy basz, de tegnap cserlétem le a nyáriakat télire. Ma valahogy nem volt kedvem kereket szerelni.
Joci1452016-10-27 18:45:01 // 138049
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni!
Adott egy 145 1.6ts 120 lovas ami légtömegmérő hibát dob akkor is amikor már vadi új !
Ráadásbak vezérlő nullázás után dadogni kezdett. Erő van rendesen csak alapjárat rossz!
Mi lehet a baj?
Tanácsot szeretnék kérni!
Adott egy 145 1.6ts 120 lovas ami légtömegmérő hibát dob akkor is amikor már vadi új !
Ráadásbak vezérlő nullázás után dadogni kezdett. Erő van rendesen csak alapjárat rossz!
Mi lehet a baj?
misike762016-10-27 15:33:14 // 138047
Sziasztok! Nincs véletlenül valakinél kéznél egy lebontott küszöbspoiler? Elméletileg van rajta egy rövidítés, hogy pontosan milyen anyagból van, na az kellene nekem, mert kedden viszem műanyagheggesztő emberhez, lepattant róla 2 patenttertó és randán leffeg.
krecsi2016-10-26 08:44:49 // 138046
Mikor jönnek az igazán hideg, akkor nálam jobb a boxi is és a TS is.
pocok1462016-10-25 21:33:51 // 138045
Akkor megnyugodtam, hogy nem csak nekem hiányoznak a relék onnan :) láma kérdés: honnan tudom meg hogy a relé jó-e vagy sem? Illetve okozhataja a relé végét a feszültség ami hegesztéskor keletkezett?
Kau2016-10-25 20:47:38 // 138044
Bocs. Eloxidálódott biztosítékot akartam írni. Mi is átnéztük, mikor nem indult. Másnap a cserekor derült ki, hogy mégse jó.
Kicseréltük, azóta sincs ilyen indítási probléma :)
Kicseréltük, azóta sincs ilyen indítási probléma :)
Kau2016-10-25 20:45:53 // 138043
Az eloxidálódott relé, látszatra rendben van.
Azok a relék, amiket mondasz, másnak is hiányoznak ;)
Azok a relék, amiket mondasz, másnak is hiányoznak ;)
pocok1462016-10-25 20:41:03 // 138042
Köszönöm a segitségeteket ! Megpróbálom a héten, ahogy időm engedi meglesni a reléket és biztositékokat. Remélem hogy sikerülni fog megoldani a hibát. Biztositékokat már nézegettem, mindegyik rendben van. Reléket meg kiszedegetem, átpucolom a sarukat és ki is cserélem őket. Apropó relék... a beltérben a kormány bal oldalán alul, az elektromos lámpamagasságállitó kapcsoló panel alatt, ott miknek a reléi vannak? Leirásokban nem találtam meg sajnos. De furcsa nekem hogy 2 db hiányzik a 3bol...
Kau2016-10-25 20:32:55 // 138041
Az LMM az alapjárat ingadozásért is tud felelős lenni.
KisP2016-10-25 20:07:47 // 138040
Hát igen, 12 éve van nálam a boxi (úristen), mindig garázsos volt télen nyáron, így együtt lehetett élni az alapjárat ingadozással. Sajnos most már kint áll, (66-osom áll a garázsban), így egyre idegesítőbbé vált a lefulladás. Alapjárati motor cserével jobb lett, nem ugrál ide-oda, egyenletesen adja le a fordulatszámot, de azzal a lendülettel le is fullad. Második alkalomra szintén szépen lassan esik vissza de 1000 rpm körül meg is áll ahogy kell. Attól félek, hogy ha jönnek az igazán hidegek, ez egyre rosszabb lesz...
Légmennyiségmérőben én is gyanakszom. Ha nem leszek lusta, megpróbálom hideg reggelen kiolvasni az adatokat iawscan2 -vel:)
Légmennyiségmérőben én is gyanakszom. Ha nem leszek lusta, megpróbálom hideg reggelen kiolvasni az adatokat iawscan2 -vel:)
Kau2016-10-25 13:01:24 // 138039
Ja és előbb természetesen az Ac Pumpa és az Immo relék melletti biztosítékokra gondoltam, hogy cseréld ki. Ami a motortérben van. A kormány alattiak biztos jók :)
Érdemes még a relék lábait kicsit megpucolni.
Érdemes még a relék lábait kicsit megpucolni.
Kau2016-10-25 12:58:28 // 138038
Ha elfordítod a kulcsot, de még nem adod rá a gyújtást, akkor hallanod kell 2-3 másodpercig, hogy dolgozik a pumpa. Ha nem hallod, nem is fog beindulni az autó. Ennek reléje van. Én már azt is cseréltem :) Általában van az autósboltokban 1800Ft körül. Csak érdemes bevinni, hogy milyen kell. Ez is az immo ikonhoz tartozik.
Kau2016-10-25 12:50:47 // 138037
Ez évek óta rejtély. Talán a légmennyiségmérő csere segíthet, de 100% biztos megoldást még senki nem írt. Pedig már több, mint 10 éve vagyok itt :)
KisP2016-10-25 12:35:06 // 138036
Segítsetek már tanácsokkal nekem légy szí.
Tünet a következő:
Reggelente hideg motornál télen-nyáron szarakodik az alapjárat,sőt le is fullad egyszer.
Második indításra már jó, megtartja és onnantól kezdve ha bemelegszik jól működik.
Kicseréltem már az alapjárati motort (ettől jobb lett, de még mindig lefullad egyszer), levegőszűrőt, gyertyákat.
Mi lehet még a hibaforrás? Esetleg valaki átesett már ezen, mit érdemes még cserélni? Elvileg minden szenzor gyári, 21 éves az autó:(
Tünet a következő:
Reggelente hideg motornál télen-nyáron szarakodik az alapjárat,sőt le is fullad egyszer.
Második indításra már jó, megtartja és onnantól kezdve ha bemelegszik jól működik.
Kicseréltem már az alapjárati motort (ettől jobb lett, de még mindig lefullad egyszer), levegőszűrőt, gyertyákat.
Mi lehet még a hibaforrás? Esetleg valaki átesett már ezen, mit érdemes még cserélni? Elvileg minden szenzor gyári, 21 éves az autó:(
KisP2016-10-25 12:30:34 // 138035
Legjobb ha kiszedeted az immo-t egy autóvillamoságissal.
Hasonló cipőben jártam én is a boximmal, mikor egyik napról a másikra nem fogadta el a kulcsot. Már mindent csináltam vele, minden működött, nem volt szakadás sehol, ki mértem mindent, elemezgettem a kapcsolási rajzokat, aztán be kellett látnom, hogy nem bírok vele, elvontattam egy szakihoz, kiiktatta az immo-t egy 20-asért ha jól emlékszem.
Hasonló cipőben jártam én is a boximmal, mikor egyik napról a másikra nem fogadta el a kulcsot. Már mindent csináltam vele, minden működött, nem volt szakadás sehol, ki mértem mindent, elemezgettem a kapcsolási rajzokat, aztán be kellett látnom, hogy nem bírok vele, elvontattam egy szakihoz, kiiktatta az immo-t egy 20-asért ha jól emlékszem.
Kau2016-10-25 11:32:20 // 138034
Ennyi idős korban már érdemes kicserélni a biztosítékokat is, mert látszólag jónak tűnik, de már eloxidálódnak. Nekem a TS-nél okozott ilyen tüneteket. A boxernél nem tudom hol van, de a TS-nek az akksi oldalán van egy doboz és ott kellett kicserélni a biztiket.
pocok1462016-10-24 21:45:04 // 138033
Sziasztok Cartársak. Akadt egy "kis" problémám a 146 1.6 boxerrel. Az immo kulcs ritkán alszik ki a muszerfalon. Akkor indul minden rendben, viszont ez ritka. Onnan indult a történet, hogy kihegesztettük az alját az autónak. Akksisarut lehuztam, ecut kikábeleztem és kivettem, viszont a kulcs a gyujtáskapcsoloban maradt. Végeztünk a munkával, akksisaruk vissza. Immokulcs jel nem alszik ki, nemindul. 1 hétig akksi nélkül állt, utána azonnal indult. Azóta hol jó hol nem...
Valakinek lenne ötlete, hogy milehet a gond?
Az immo ikont az ac pumpaval kapcsolatos hibákra is kimutatja?
Valakinek lenne ötlete, hogy milehet a gond?
Az immo ikont az ac pumpaval kapcsolatos hibákra is kimutatja?
Kazes☻2016-10-24 19:17:15 // 138032
SuPe2016-10-24 12:41:10 // 138031
Akkor biztos hogy a fűtéscsap körül kell nézelődnöm,vagy összekeveri a hideg levegővel és vegyeset fúj be.
SuPe2016-10-24 12:39:23 // 138030
Van nekem Aszódon
V.Tomi.145-146 🍀2016-10-23 22:45:14 // 138029
Van olyan után gyártott termosztát ami 82 fokon nyit, egyszer nézegettem az unixban. A TD ilyen időben nekem is 75 fok, nyáron 80, csak dugóban kapcsolt a venti, de az 90-95 fok környékén. Egyébként 75 fokkal kiváló fűtésem van.
Kazes☻2016-10-23 17:49:12 // 138028
Az is előfordulhat, hogy nem jó a fűtéscsapod... bár az pont a másik irányba szokott elgörbülni... :) Viszont ettől még az üzemi hőmérsékletnek rendben kellene állnia.
ricsko962016-10-23 16:04:49 // 138027
sziasztok, esetleg van valakinek fekete első lököse 145-höz? ami nem törött, ép minden eleme? :) köszi
SuPe2016-10-23 15:52:58 // 138026
Gondoltam esetleg,hogy a benti radiátorba nem megy forróvíz?
Kazes☻2016-10-22 21:52:04 // 138025
A venti szerintem jókor kapcsol, de szvsz is a termosztát lehet... állandóan félnyitott állapotban lehet és így nem éri el az üzemi hőmérsékletet... ez a mocinak sem jó, nem csak az utasnak. :)
SuPe2016-10-22 11:26:50 // 138024
A termosztát új (mondjuk nem jelenti azt hogy jó is) gondoltam hőmérséklet érzékelő hibára .A ventillátor is vagy 100 foknál kapcsol be ,nekem az is furcsa.De akkor sem fúj tűz forrró levegőt be az autó belsejébe.Valakinek valami ötlet?
Kau2016-10-22 08:32:14 // 138023
75?
Az nem sok. Szerintem az 1.4-esben is 89 fokon kéne állnia. Az 1.6 -1.8 -2.0 TS-ben, biztos, hogy ennyi.
10 km után már le kell tekerni a fűtést, mert meleg van a kocsiban. Szerintem érdemes lenne azt a termosztátot kicserélni.
Az nem sok. Szerintem az 1.4-esben is 89 fokon kéne állnia. Az 1.6 -1.8 -2.0 TS-ben, biztos, hogy ennyi.
10 km után már le kell tekerni a fűtést, mert meleg van a kocsiban. Szerintem érdemes lenne azt a termosztátot kicserélni.
SuPe2016-10-21 20:54:38 // 138022
Hello!Nem igazán remekelt már tavaly sem a fűtésem.Egyáltalán erős a fűtés a 145 1.4ts-ben? Meleg meleg de nem vagyok megelégedve, lehet hozzá vagyok szokva ,hogy más autóban pólóban lehet vezetni mínusz 10 fokban is? Termosztát új 75fok körül áll a mutató.Valakinek valami tapasztalat?
IceMan19852016-10-21 09:00:18 // 138021
Rendben. Köszönöm.
Kazes☻2016-10-21 08:58:44 // 138020
Ide 156, vagy ide Szerelőműhely írd... remélhetőleg válasz is érkezik. :)
Kazes☻2016-10-21 08:54:34 // 138019
Ezzel kicsit eltévesztetted a topicot! :)
IceMan19852016-10-21 08:51:29 // 138018
Sziasztok.
Van egy 156 2.0 TS selespeedem és az a gondom, hogy 4-5 óra állás után beindítom az autót akkor rángat és nincs ereje egy 3-4 percig akár 30 akár 5 fok a levegő hőmérséklete. Amennyiben beindítom és várok 5 percet indulás elött, akkor nincs gond. Van valami ötletetek?
Előre is köszönöm.
Van egy 156 2.0 TS selespeedem és az a gondom, hogy 4-5 óra állás után beindítom az autót akkor rángat és nincs ereje egy 3-4 percig akár 30 akár 5 fok a levegő hőmérséklete. Amennyiben beindítom és várok 5 percet indulás elött, akkor nincs gond. Van valami ötletetek?
Előre is köszönöm.
Szimonetta2016-10-19 15:33:54 // 138017
Nekem is 2 hét után durrant szét, és én is mentem vele minden nap :(
BöbeBaba2016-10-18 20:35:29 // 138016
9000kmt megy gond nélkül, aztán egyszer csak pukk?
Szétkapom a vezérlést akkor, aztán meglátjuk mi lett...
Köszi szépen a segítséget mindenkinek!
Szétkapom a vezérlést akkor, aztán meglátjuk mi lett...
Köszi szépen a segítséget mindenkinek!
Szimonetta2016-10-18 19:16:50 // 138015
De igen, a vezérlés nem jól lett megcsinálva benne :(
Jorjie2016-10-18 18:42:01 // 138014
Akkor viszont lehetséges, hogy nem jól volt összerakva a vezérlés.
BöbeBaba2016-10-18 17:57:33 // 138013
Sajnálattal hallom :( És sosem sikerült kideríteni az okát, hogy miért?
BöbeBaba2016-10-18 17:37:43 // 138012
igen. 9,000km van az újban.
Jorjie2016-10-18 15:23:10 // 138011
Vezérlés volt mostanában cserélve?
Szimonetta2016-10-18 15:18:41 // 138010
Szia, én már kétszer jártam így hogy robbant indításkor.
Szívótorok robbant szét:(
Szívótorok robbant szét:(
BöbeBaba2016-10-18 14:57:07 // 138009
Üdvözlet mindenkinek!
Járt már így valaki?
146 1.6 TS, indításkor durrant egyet, szállt a füst a motortétből és a szívó galéria, a beömlő ház végigrepedt.
Köszönöm előre is mindenkinek, aki segíteni tud, mitől történhet ilyen!
Járt már így valaki?
146 1.6 TS, indításkor durrant egyet, szállt a füst a motortétből és a szívó galéria, a beömlő ház végigrepedt.
Köszönöm előre is mindenkinek, aki segíteni tud, mitől történhet ilyen!
Kazes☻2016-10-11 21:20:35 // 138008
Oda neked kell, ha akarsz jönni egy körre... én jó vagyok a bal 1ben! :D
Kau2016-10-11 20:32:44 // 138007
Ebbe ülj be hátra :)
Kazes☻2016-10-11 14:35:40 // 138006
Köcce... észre sem vettem a nagy traccspartiban! :)
Akkor a K-hoz!
Akkor a K-hoz!