Fórum >> Típusok >> 156

Piritu - 1.000.0002011-01-25 20:44:29 // 116392
Ha bekötöd, ha nem ugyan annyi ideig világít. Nincs összeköttetésben a csattal :-))
Piritu - 1.000.0002011-01-25 20:43:40 // 116391
Erre vannak sokkal elegánsabb megoldások is az Alfa háza táján. A 159-ben a szerviz ki tudja kapcsolni.
ystuc2011-01-25 20:43:38 // 116390
Érdekes, hogy a Mi.To-nál a hátsó ülésén ülőkről is van visszajelzés a tükör fölött.
GTPeti2011-01-25 20:41:53 // 116389
Elég diszkréten oldották meg az olaszok. Gondolom náluk nem nagy divat a becsatolás. :)
Piritu - 1.000.0002011-01-25 20:40:43 // 116388
Amelyik az öv becsatolására figyelmeztet. Kb 10 másodpercig világít a műszerfalon.
Alfa GT-Csaba2011-01-25 20:40:24 // 116387
Múltkor össze dugtam a tyúkbelet az ülés alatt,és beindítottam a kocsit.Sípolt mert nem kötöttem be az övet,megoldottam mert vissza széthúztam!
GTPeti2011-01-25 20:38:32 // 116386
Ezt nekik mondd.:))

Nálam is reflex az öv becsatolás. Még ha 50m-t megyek, akkor is automatikusan kapcsolom be.
Piritu - 1.000.0002011-01-25 20:38:21 // 116385
Azt elhiszem, de most nem a 156-ról beszélünk? :-))
Ahogy nézem a Te olajkályhád se tartozik a "régi" kategóriába. Fejlődik a technika, ami akkor volt jó, az már nem biztos. Ezért is mertem bevállalni négy éve a gázolajos autót. Nagyon más, mint amiket korábban megismertem.

Amúgy a gyári ajánlást tekintem mérvadónak a kocsival kapcsolatban, nem filozofálgatok alternatív megoldásokon. Ilyen szempontból a kedvencem az olajos topik :-))
ystuc2011-01-25 20:37:12 // 116384
Nekem sem csipog. Kellene neki?
Alfa GT-Csaba2011-01-25 20:36:19 // 116383
Nekem az ülés alatta kábel szét van húzva,így nincs csipogás az öv miatt.
ystuc2011-01-25 20:36:16 // 116382
A bimbam ellen sok megoldás van, de egyik sem fog boruláskor az autóban tartani, ha nem vagy bekötve.
GTPeti2011-01-25 20:35:17 // 116381
Jó, de van aki repülni "szeretne".
ystuc2011-01-25 20:34:46 // 116380
Nálam az hamar elalszik, lévén bekötöm magam.
GTPeti2011-01-25 20:33:25 // 116379
Múltkor utaztam vki autójában és beszálláskor (a J1-re) meglepődve tapasztaltam, hogy a jobboldali öv, a baloldali csattba van bedugva. Igen praktikus megoldás bimbam ellen... :)))
NGC2011-01-25 20:27:02 // 116378
Milyen lámpa? :)
Alfa GT-Csaba2011-01-25 20:20:56 // 116377
A régi dieseleket azzal lehetett kinyírni ha -10-ben nem lett melegítve.Azokban még 30 bár feletti kompresszió volt a mostaniakban meg 18.Azokat hidegen meghúzatta az ember és utána csak csodálkozott hogy miért jön ki a tágulási tartályból a víz.Ha csak a hengerfej tömítés ment ki az volt a jobbik eset.Én mindig vigyáztam a kocsijaimra mégis 2szer így jártam.
NGC2011-01-25 20:05:55 // 116376
Én is így gondolom, hogy a melegítés valamilyen szinten úgymond "kötelező", pláne garázs híjján. A motor kenésén akadtam fenn, hogy az árthat neki, ha alapjáraton sokat melegítgeted, mert az olajba benzin kerül. Viszont ha nem, akkor az is rossz.
Piritu - 1.000.0002011-01-25 20:05:00 // 116375
A 97-es Spider könyvében is ez áll. Azóta nem változtattak rajta :-)
Addig szoktam várni, amíg kialszik az becsatolására figyelmeztető lámpa.
Alfa GT-Csaba2011-01-25 20:01:40 // 116374
De hát logikusan gondolkodva,ugye a -10 fokos olaj is sűrűbb mint a 50fokos és ezért talán nem is jut olyan gyorsan Pl:a hengerfejbe és így a kenés is rosszabb.Lehet hogy nincs igazam,lehet hogy van.
NGC2011-01-25 19:49:24 // 116373
Ez az, mindenki mást mond. Melegítsd, ne melegítsd.
GTPeti2011-01-25 19:25:52 // 116372
Én kb. 30-60mp-t szoktam járatni és indulok (Amíg becsukom a garázskaput.)
Alfa GT-Csaba2011-01-25 19:22:20 // 116371
Mindig változtatják ezeket a javaslatokat is.Most már biztos ez a jó,de régen a régi diesel motorokat pont azzal lehetett gátrepedésessé tenni ha hidegen egy kicsit jobban megpörgették,ráadásul hidegen menni sem akart!Sajnos ezeket tapasztaltam.
Piritu - 1.000.0002011-01-25 19:15:28 // 116370
A használati indulást javasol.
Alfa GT-Csaba2011-01-25 18:00:33 // 116369
Szerintem egy -10fokra hűlt motornak sokkal többet árt ha rögtön indulnak vele,mint ha melegítik alapjáraton 5 percig.Az enyém 18fokos garázsban de indulás előtt 2 percet járatom és csak utána indulok vele.
Dévid2011-01-25 16:36:55 // 116368
Én úgy tanultam, hogy télen a fűtött garázs a legnagyobb ellensége a karosszériának, mert leolvad a sós hólé, és korrodálja amit csak ér...
Ferke2011-01-25 14:44:12 // 116367
Hehe:)) Egyébként én sem fűtöm, csak a xar ajtó nem hőszigetelt az előszoba és a garázs között, így fűtődik az is magától, olyan 13-14 fokig. Ez meg is látszik a gázszámlán, baxxameg:))
Liquid2011-01-25 13:58:15 // 116366
nemfeltétlenül, illetve fűti a meleg motorral leállított autó :)
szasza(SW)2011-01-25 13:47:38 // 116365
A válságba te fűtöd a garázst is?De jó megy sorod!Én még a lakásba is csak a gyerekszobát azt is éjjel.
Mondjuk ott a másik variáció,ha a garázsba nincs áram:))Meg udvarba is lehet hossza bitózgatni:)
Különben se kötekedj:)))))
Ferke2011-01-25 13:40:45 // 116364
De ha garázsa van az embernek, az legtöbbször fűtött, nem?:))
szasza(SW)2011-01-25 13:32:23 // 116363
Ezek szerint sikerült az állítás.Tudsz te ha akarsz:)
Nekem szerencsére műszakival nem kell foglalkoznom.Reggel lerakom szerelőnek, délután megyek érte és kész:)
Piritu - 1.000.0002011-01-25 13:26:10 // 116362
Amúgy reggel még fel kellett készítenem a Vasat.
A múltkor felrakott kézifékbowdent kellett utánállítani :-)
Piritu - 1.000.0002011-01-25 13:24:41 // 116361
Kérdeztem, hog yne ragasszam-e le a két első számjegyet, de nem kellett :-)
szasza(SW)2011-01-25 13:23:15 // 116360
E felől nem is volt kétségünk:)Bár csodálom,hogy ilyen sok világjáró kilométerrel át engedték:)))
Piritu - 1.000.0002011-01-25 13:19:24 // 116359
Örömmel jelentem, hogy sikerült a műszaki! :-)
szasza(SW)2011-01-25 10:53:13 // 116358
Akinek garázsa van érdemes beruházni mondjuk egy Ilyenbe:)
szasza(SW)2011-01-25 10:46:17 // 116357
A neten van több cikk is ezekről.
PL:A belső égésű motor kopásának több mint felét a hidegindítás után, nem üzem melegen szenvedi el.

Indítás után gázadás nélkül meg kell várni, amíg az olajnyomás lámpája kialszik, az olajnyomás eléri a normális szintet, és azonnal el kell indulni. Óvatosan, a motort közepes fordulatszám alatt tartva folyamatosan, kis gázpedál-állásokkal kell haladni. Ekkor a terhelés hatására a motor gyorsabban melegszik, a katalizátor hamarabb eléri üzemi hőfokát, a kis gázpedál-állások miatt, pedig nem lesz nagy a hideg motor terhelése.

PL.2:Az indulás előtti motormelegítés olyan kérdés, ami még a szakembereket is megosztja. Sok szempontból vizsgálható, kényelem, motor kímélés és környezetvédelmi szemszögből is. Ez utóbbi kettő szerencsére egybeesik, ugyanis a motor kímélése szempontjából és környezetvédelmi szempontból is az a jó, aha a motorral minimális helyben járatás után elindulunk. Ennek műszaki okai a következők: A motort minél hamarabb üzemi hőfokra kell melegítenünk, mert a nem üzemi hőfokon üzemeltetett motor csapágyhézagai nem megfelelőek, kenőolaja nem ken rendesen, és ami a legproblémásabb: a képződő kondenzvíz korróziót okoz nem csak a kipufogóban, hanem a motor szerkezeti részein is. Extrém esetben égéstermékekkel a kenőolajba kerülve savasodást, csapágykorróziót is okozhat.

Amikor alapjáraton járatjuk a motort, akkor ez a víz összegyűlik, a kis gáz-sebesség miatt a kipufogóból nem távozik, a motor belsejében az olajjal próbál emulziót képezni...nem tesz jót. Ráadásul álló helyben szennyezzük a környezetet, esetleges katalizátorunk lassan éri el az üzemi hőfokot, lambda szabályzás be sem indul. Helyesebben cselekszünk, ha elindulunk, közepes és kicsit kisebb gázon folyamatosan haladunk, nem erőltetjük a motor kis fordulaton és kerüljük a nagy fordulatot is. Ekkor a motor hamar melegszik, mert a hő nagyrésze az égésből származik, a kipufogó hamar kiszárad, a motorolaj hamarabb felmelegszik, a bele került pára elpárolog. Csak annyit kell állóhelyben járatni, hogy a motor vegye a fordulatot, ne torpanjon, ne fulladjon le.

Én a magam részéről a dieselt 5 percig melegítem:)
biqci2011-01-25 09:47:12 // 116356
Ezt én is kérdezném, hogy mi is a jó az autónak indítás után mennyit járjon..stb? Csak én jtd m-jet -re!
Válaszokat előre is köszi! Üdv.
NGC2011-01-25 08:25:54 // 116355
Biztos volt már téma, sokszor, de most elbizonytalanodtam.
Most olvastam, hogy a hidegben való hosszabb motormelegítés nem feltétlenül tesz jót a motornak. Én reggelente, ha hideg van, 5-7 percet melegítem, állóhelyzetben, alapjáraton.
Most ez jó vagy nem? Vagy indítás után fél perccel hajtsam is, persze ésszel?
Hardy2011-01-25 00:25:00 // 116354
Nekem szintén sikerült!
Piritu - 1.000.0002011-01-24 22:13:11 // 116353
Főleg úgy, hogy OFF kereskedésből kell kigurulni vele :-(((
szasza(SW)2011-01-24 22:11:14 // 116352
Milyen smucigok.Csoda,hogy nem vesznek autót:)))
Piritu - 1.000.0002011-01-24 22:08:27 // 116351
A 159-nél azt mondták, hogy nem eladó :-))
szasza(SW)2011-01-24 22:06:37 // 116350
Az nem is olyan vészes,hogy csak dísznek jó:)
Piritu - 1.000.0002011-01-24 22:02:27 // 116349
34e rémlik, de holnap megkérdezem újra.
szasza(SW)2011-01-24 22:01:09 // 116348
Megkérdezted:))Mennyi volt?
Piritu - 1.000.0002011-01-24 21:58:20 // 116347
Anno 4 éve egy kicsit többre mondták :-)
Amúgy nem túl jó, mert nagyon műszálas. A por átmegy rajt és semmit sem véd. Cserébe cefetül jól néz ki. Főleg a "fülek" a tükörnek :-))
szasza(SW)2011-01-24 21:53:36 // 116346
Ilyen drága autóknál ,azt a pár száz forintos ponyvát nem adják ajándékba?:))
ystuc2011-01-24 21:49:32 // 116345
Hát, majd elválik. Lényeg, hogy ma reggel nagyon meglepődtem!
Piritu - 1.000.0002011-01-24 21:48:07 // 116344
Most vigasztallhatnálak, hogy lesz. Bár ne legyen igazam.
Nekem is először 3 év után kezdte, -10 fokban. Már -5 is elég néha :-(
Piritu - 1.000.0002011-01-24 21:46:31 // 116343
Ráadásul holnapután este már nem is lesz.

Mintha tegnap lett volna :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak