GEORGE2011-02-13 20:29:11 // 117542
én sosem tudtam megfogni JOE156-át a 146ti-mel.....
dfg (Tanárúr)2011-02-13 20:28:52 // 117541
az 1 mp 100-ig kurvasok barátom...
Piritu - 1.000.0002011-02-13 20:28:34 // 117540
Nem hiszem, hogy hozzányúlok. Akkorát autóztunk csütörtökön, hogy csak na! Már csak a tetőt kellene kinyitni :-)
Dévid2011-02-13 20:28:09 // 117539
Az enyém erőlködik 50-60-nál ötödikben.
GEORGE2011-02-13 20:27:57 // 117538
Aztán mikor vége a városnak vissza kell kapcsolni a benyásnak, mert 50-60-nál fulladozik ha ki akarsz gyorsítani 5.ben...
Dévid2011-02-13 20:26:54 // 117537
Majd ha eccer én leszek elől... :D
GEORGE2011-02-13 20:26:53 // 117536
Hagyjuk, csak nálad nincs különbség rugalmasságban a 156 2,0 TS és az 1,9 Jtd 16V közt :-)
Piritu - 1.000.0002011-02-13 20:26:49 // 117535
A rugalmassággal tele van a t...m.
Országúton, ha begurulok egy településre a kormossal és nem szeretném, ha elvennék a jogsimat legalább 1-et vissza kell kapcsolnom. A benzines lazán gurul 50-60-at ötödikben.
Egy laza gurulás helyett állandó kapcsolgatás lesz az országúti autózásból.
Országúton, ha begurulok egy településre a kormossal és nem szeretném, ha elvennék a jogsimat legalább 1-et vissza kell kapcsolnom. A benzines lazán gurul 50-60-at ötödikben.
Egy laza gurulás helyett állandó kapcsolgatás lesz az országúti autózásból.
Dévid2011-02-13 20:25:07 // 117534
Egyről beszélünk. Amúgy az enyémről is azt hitték benzines, gyenge 1.6-os. :)
Kócosw2011-02-13 20:24:15 // 117533
ismet a regi temanal vagyunk, ami ujra es ujra megjelenik :)
lassan uj topic kene...
benzines vs korompower :) vagy vmi ilyesmi :))
lassan uj topic kene...
benzines vs korompower :) vagy vmi ilyesmi :))
GTPeti2011-02-13 20:22:33 // 117532
Ha TS-ről beszélünk akkor optimalizálás=remap. Úgy, ahogy az ATC tette Piritu gépével.
Dévid2011-02-13 20:21:52 // 117531
Ha a Pókot megcsináltatod, és beválik, addigra kész lesz az enyém is, és megcsináltatom én is. :D
Piritu - 1.000.0002011-02-13 20:21:15 // 117530
Hm, 100-nál az a kicsit több, mint 1 mp, kb 35 métert jelent :-)
Rugalmasság erén ha jól emlékszem Liquid Cartárs méregette anno ösze a saját méréseit az enyémekkel. Nem emlékszem, hogy lett volna különbség. Persze ha boxal mértem esélye sem volt.
A végáttétel nem tudom mennyi, a Pók vége 215.
Rugalmasság erén ha jól emlékszem Liquid Cartárs méregette anno ösze a saját méréseit az enyémekkel. Nem emlékszem, hogy lett volna különbség. Persze ha boxal mértem esélye sem volt.
A végáttétel nem tudom mennyi, a Pók vége 215.
Dévid2011-02-13 20:20:27 // 117529
Az optimalizálás jót tenne, de egy ilyen dobozka nem optimalizálás, csak módosítás. Lehet hogy sokkal jobb lesz, lehet hogy csak picivel, az biztos, hogy az autóspecifikus módosításnál rosszabb lesz az eredmény, viszont olcsóbb is. :)
dfg (Tanárúr)2011-02-13 20:19:35 // 117528
mindenki a saját mundérját védi. nulláról jobb a TS, el tudom képzelni, hogy fenn kicsit jobb a JTD. de ezt látnom kellene, hogy elhiggyem.
Kócosw2011-02-13 20:19:08 // 117527
a nyomateknak egyebkent a rugalmassagban van inkabb szerepe.Pl. 4ikben ugy lodul meg 60-70 környekeröl hogy öröm nezni... es 120 ig huzza is..
egy dizel 1. ill. 2 fokozata nemisigen a gyorsulasra van szabva...
ahol mar tud vmit az a 3. 4. fokozat....
egy dizel 1. ill. 2 fokozata nemisigen a gyorsulasra van szabva...
ahol mar tud vmit az a 3. 4. fokozat....
Poló2011-02-13 20:18:23 // 117526
Az lehet, de az autók teljesítménye még mindig lóerőben van megadva :))
Mint korábban írtam, a nyomaték egy része elveszik a hosszabb áttételezésű váltón.
Mint korábban írtam, a nyomaték egy része elveszik a hosszabb áttételezésű váltón.
Kócosw2011-02-13 20:16:51 // 117525
nemtom mit monnyak, sosem hasonlitottam össze, nekem "csak" ez az egy 2.4 jutott... :))
dfg (Tanárúr)2011-02-13 20:16:45 // 117524
Nyugi, a TS motor a legritkább esetben HF-es.
GEORGE2011-02-13 20:16:18 // 117523
1mp 100-ig nem nagy kaland különbségben.....rugalmasságban már döntő különbség van a diesel javára!
A 156-ban más a végáttétel, 5000-el 5.ben 180-at megy, szerintem a tied meg "csak" 170-et.
Jól tudom?
A 156-ban más a végáttétel, 5000-el 5.ben 180-at megy, szerintem a tied meg "csak" 170-et.
Jól tudom?
Dévid2011-02-13 20:16:01 // 117522
Tervezem egy olyan blokk beszerzését.
Piritu - 1.000.0002011-02-13 20:15:58 // 117521
Nincs kihegyezve. Az 1,6-om volt csippelve, a blogomban olvashatsz róla. "Szoft" verzióval 8 lovat adtak :-)
GTPeti2011-02-13 20:15:28 // 117520
Ha neked "büdös méltatás" az, hogy leírom az őszinte véleményemet, miszerint engem is meglep, mit hatottak a lenti szerek, akkor elnézést kérek.
Gondolom azt sem hiszed el, hogy több tapasztalt vezető ismerősöm simán lebenzinesezte belülről az autót. (Amit nem is csodálok.)
Gondolom azt sem hiszed el, hogy több tapasztalt vezető ismerősöm simán lebenzinesezte belülről az autót. (Amit nem is csodálok.)
Piritu - 1.000.0002011-02-13 20:14:13 // 117519
A volt kettősügynök közbeszólna.
A volt 156-om 150LE 305Nm
Pók 150LE 17x Nm
Mindkettő 13xx kiló
Mégis ez utóbbi 100-ig több, mint egy másodpercet ver rá. (Hasonlóan a 2,0TS 156hoz)
Hol látom a nagy nyomaték előnyét? :-))
A volt 156-om 150LE 305Nm
Pók 150LE 17x Nm
Mindkettő 13xx kiló
Mégis ez utóbbi 100-ig több, mint egy másodpercet ver rá. (Hasonlóan a 2,0TS 156hoz)
Hol látom a nagy nyomaték előnyét? :-))
GEORGE2011-02-13 20:13:07 // 117518
Peti, az hogy állítod, hogy jól megy, de senki sem látja az elég gáz olyan téren, hogy ezt bárki el is higgye........az autódnak semmilyen baja nem lenne, hogyha a nálad töltött idő alatt 5ször-10szer gyorsulna.Ergo így egy kicsit "büdös" a méltatás :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-13 20:11:16 // 117517
nem is kell bízni jobban teszed ha betárazol egy fűzött blokkot a biztonság kedvéért ...
GEORGE2011-02-13 20:11:12 // 117516
Szerintem egy optimalizálás jót tenne, nem lenne tőle 170 lovas, de biztosan jobb lenne utána menni vele.
Dévid2011-02-13 20:09:58 // 117515
Én ezekben nem bízom. A 2.0 TS amúgyis túlzottan ki van hegyezve szerintem, sokat csökkenne a megbízhatósága egy ilyen "dobozkával". Más kérdés, ha olyan műhelyben van optimalizálva, ahol a motorhoz lövik be a módosítást, mérőpadon, előtte-utána méréssel, abban benne lennék...
Kócosw2011-02-13 20:08:58 // 117514
igen csak a mär soxorbeszelt nyomatektema kerül elö :) ahogy Devid mondana, az ember loeröben beszel,es nyomatekkal autozik :))
GTPeti2011-02-13 20:07:19 // 117513
A Novitec, a Rimet és 2T-öl együttes hatása ez, azt hiszem.
@George: Nem fogok gyorsulni. Inkább mondom, hogy egy TS bármikor legyorsul.
@George: Nem fogok gyorsulni. Inkább mondom, hogy egy TS bármikor legyorsul.
Poló2011-02-13 20:06:15 // 117512
Benzinest is lehet okosítani. Ma már azokhoz is vannak ilyen dobozkák, igaz nem annyit emel, mint a dieselen, de szerintem nekem a 155 pacihoz dobna úgy 10-et, az nincs 10% sem, de ha esetleg hozna 10%-ot, akkor már lenne 170 lóerőm.
A faceliftben egyetértek veled. Volt egy idő, amikor piacra dobták a faceliftest, akkor az tetszett jobban, de egy ideje már nem.
A faceliftben egyetértek veled. Volt egy idő, amikor piacra dobták a faceliftest, akkor az tetszett jobban, de egy ideje már nem.
Kócosw2011-02-13 20:05:24 // 117511
igy igaz, optimalizalni lehet, sokat jelent,de azert mindenki tegye a szivere a kezet,es gondolkodjon el a motor müködesen... pl.hengerenkent 2 szelep vagy 4 nem mindegy...
nemlesz egy tiz szelepes 2.4 es sosem olyan mint egy 20 szelepes 2.4 es...
nemlesz egy tiz szelepes 2.4 es sosem olyan mint egy 20 szelepes 2.4 es...
GEORGE2011-02-13 20:01:28 // 117510
Na igen, mindig mosolygok, hogy látom a kiírásokba, hogy chip tuning 170-180 ló egy 1,9 jtd 8v esetében.....SOHA az életben nem tud annyit egy jtd 8V akármilyen chiptuningot írnak rá.....
GEORGE2011-02-13 19:59:48 // 117509
Peti, az hogy tisztességesen megy még nem egyenlő avval, partiban van más benyásokkal....
Mikor jössz egyszer már el te is egy gyorsulásira?
Mikor jössz egyszer már el te is egy gyorsulásira?
Kócosw2011-02-13 19:59:05 // 117508
vagy kicsit megizmositod egy chippel es valamennyivel jobban megy... :)
Azonos szintre nemfog felmenni mint a 20 V, dehat mindenki azzal kezd valamit amije van...
:)
sajna a regi kasztnisban nincs 20 szelepes kiadas tudomasom szerint...
A faceliftes meg nekem valahogy nem jön be annyira mint a facelift elötti...ezert vettem anno a facelift elöttit... nezegettem a faceliftest is de nem fogott meg...
Azonos szintre nemfog felmenni mint a 20 V, dehat mindenki azzal kezd valamit amije van...
:)
sajna a regi kasztnisban nincs 20 szelepes kiadas tudomasom szerint...
A faceliftes meg nekem valahogy nem jön be annyira mint a facelift elötti...ezert vettem anno a facelift elöttit... nezegettem a faceliftest is de nem fogott meg...
GEORGE2011-02-13 19:58:49 // 117507
Lett volna pénzem 3.2 V6-ra meg vehettem volna 166 3,V6-ot akkor amikor a 156-ot vettem....
Piritu - 1.000.0002011-02-13 19:58:47 // 117506
...és Novitec nélkül? :-))
GEORGE2011-02-13 19:57:44 // 117505
A Martymnak volt 1.9 jtd 8V-je ( 116 LE ) , az tényleg nem versenyautó, elismerem.
Az csak kellemesen megy.
Mike 156 1.6 TS 16V-vel jöttünk haza együtt Horvátból. együtt tankoltunk, egymás után haladtunk 140-170közt volt bármi persze a döntő többségében 140.
Nekünk fél alatt volt kicsivel a szintjelző Magyarországon a határ utáni első kútnál, Mike meg imádkozott, hogy elég legyen a kútig.
A 1,6 TS 120 lovacskával ami alig több mint az 1,9 jtd8v élénkebb, jobban ugrik, de pl mikor emelkedőhöz értünk mindig rászaladtam a jtd-vel.....
Az csak kellemesen megy.
Mike 156 1.6 TS 16V-vel jöttünk haza együtt Horvátból. együtt tankoltunk, egymás után haladtunk 140-170közt volt bármi persze a döntő többségében 140.
Nekünk fél alatt volt kicsivel a szintjelző Magyarországon a határ utáni első kútnál, Mike meg imádkozott, hogy elég legyen a kútig.
A 1,6 TS 120 lovacskával ami alig több mint az 1,9 jtd8v élénkebb, jobban ugrik, de pl mikor emelkedőhöz értünk mindig rászaladtam a jtd-vel.....
GTPeti2011-02-13 19:57:09 // 117504
Ezt a még nem nem az igazi dolgot nap, mint nap megcáfolja az autóm. Nagyon tisztességesen megy.
Zoszko2011-02-13 19:55:35 // 117503
Itt most nem rád gondoltam. Általában írtam, hogy aki a leggyorsabb, a legjobb akar lenni annak zsebbenyúlós a dolog. Az pedig amit te is írtál, hogy mennyibe kerülne és mennyit fogyasztana már a "mindegy" kategória. Tehát ha van pénzed a 3.2 V6-ra (és hajtod is ahogy kell) nem nézed a fogyasztást. Persze ez egy ördögi kör mert mindig lesz egy jobb, gyorsabb. Utána majd azt fúratod fel és turbósítod...
Poló2011-02-13 19:51:41 // 117502
Hozzátenném, hogy a legtöbb cartársnak 8V és 10V JTD-je van, amit próbálnak azonos szintre emelni a 16V és 20V mjetekkel, így könnyen rámondják a régebbiekre is, hogy azok milyen jók. Az mjetet nem tagadom, az télleg jó, hiszen 140-150-175 lóerő, de egy régi vágású JTD a maga 105-110-115-136 lóerejével még nem az igazi.
Dévid2011-02-13 19:50:46 // 117501
Jómúltkor lezártuk az utat a soproni határátkelőtől a plazaig, és kipróbáltuk mit tud a 2.0 TS az 1.6 VTI Civic ellen. Igazándiból egészen partiban voltak, picit ment csak el a Honda, talán egy autó hosszt kaptam. Persze én egy picit rutinosabban gyorsulok már, a srác meg nem szokott ilyen versenyeken indulni. :D
Az, hogy a 2.4 diesel Alfa otthagy, már megszoktam, nem örülök neki, de a nyomaték az nyomaték. Mivel keveset autózom, nem éri meg a dízel felára. A következő kocsim, ha az ég is engedi diesel lesz, mert abba a kasztniba nem tesznek megfizethető áron rendes motort.
Az, hogy a 2.4 diesel Alfa otthagy, már megszoktam, nem örülök neki, de a nyomaték az nyomaték. Mivel keveset autózom, nem éri meg a dízel felára. A következő kocsim, ha az ég is engedi diesel lesz, mert abba a kasztniba nem tesznek megfizethető áron rendes motort.
GEORGE2011-02-13 19:48:36 // 117500
Nekem nincs a verdában semmi chip.....így gyárilag tudja amit leírtam...
GEORGE2011-02-13 19:47:43 // 117499
Valamit benéztél......
Én nem akarok mindenkit lenyomni! Csupán megírtam, hogy milyen autókkal mértem össze, hogy valójában mit tud a 2,4 JTD 20V. Valahova még is csak el kellett helyeznem.
Azt nem tagadom, hogy az erősen fikázott, lassan már "szégyen gázolajos Alfába ülni" látásmód ellenére eléggé komoly teljesítményre képes sok benzines által "szaros kormos"-nak titulált Alfa :-) Kinek ne tetszene fordítva, hogy 200-ig együtt mész a nagy V6-kal?????
Szóval a 146ti után vettem egy Alfát és abba olyan motort választottam ami kimondottan jól megy, komoly Alfákkal tudja tartani a tempót és mindezt 3ad annyi fogyasztással.
Sosem akartam 3.2 V6-ot venni.
Lehet velem van a gond, de úgy gondolom nem éri meg az élmény a napi 16-18L/ 100km fogyasztást.
Továbbá nem akarok 110-120-al menni a külső sávban, hogy ne lépjem át a 10-11L/100km fogyasztást hosszútávon.
Az én dieselem akkor iszik hosszútávon 10L/100km,ha végig 210-220-al megyek.
( erre van több tanúm is. Ezt is csak azért írom, mert sokan megkérdőjelezték már )
Ha ilyen tempóval mész a 3.2 V6-al vagy 3,0 V6-al akkor alsó hangon 5-6 Liter a plusz 100km-ként.
Mindenki kiszámolhatja, hogy megéri-e?
A benyások erre azt mondják, hogy nem úr aki nem herdál, de ettől még bántja őket, hogy vagy olyan verzió ami hasonló tempóra képes és töredékét kéri 100km-re....:-)
Én nem akarok mindenkit lenyomni! Csupán megírtam, hogy milyen autókkal mértem össze, hogy valójában mit tud a 2,4 JTD 20V. Valahova még is csak el kellett helyeznem.
Azt nem tagadom, hogy az erősen fikázott, lassan már "szégyen gázolajos Alfába ülni" látásmód ellenére eléggé komoly teljesítményre képes sok benzines által "szaros kormos"-nak titulált Alfa :-) Kinek ne tetszene fordítva, hogy 200-ig együtt mész a nagy V6-kal?????
Szóval a 146ti után vettem egy Alfát és abba olyan motort választottam ami kimondottan jól megy, komoly Alfákkal tudja tartani a tempót és mindezt 3ad annyi fogyasztással.
Sosem akartam 3.2 V6-ot venni.
Lehet velem van a gond, de úgy gondolom nem éri meg az élmény a napi 16-18L/ 100km fogyasztást.
Továbbá nem akarok 110-120-al menni a külső sávban, hogy ne lépjem át a 10-11L/100km fogyasztást hosszútávon.
Az én dieselem akkor iszik hosszútávon 10L/100km,ha végig 210-220-al megyek.
( erre van több tanúm is. Ezt is csak azért írom, mert sokan megkérdőjelezték már )
Ha ilyen tempóval mész a 3.2 V6-al vagy 3,0 V6-al akkor alsó hangon 5-6 Liter a plusz 100km-ként.
Mindenki kiszámolhatja, hogy megéri-e?
A benyások erre azt mondják, hogy nem úr aki nem herdál, de ettől még bántja őket, hogy vagy olyan verzió ami hasonló tempóra képes és töredékét kéri 100km-re....:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-13 19:39:04 // 117498
bontva is egy valag pénz egy 3.2-es blokk tokkal, vonóval...ugyan annyiba kerül egy 2,4-est felhúzni (nagy turbó, gép műhely stb) csak az 300 lovacska lesz és ha nem akarod tiporni akkor pont 7l-rel eljársz :P
Kócosw2011-02-13 19:33:14 // 117497
csak nälam az a gäz a 830 km-tert egyben kell letolni ,es valahogy a vegere olyan magasrol teszek minden täblära... a föut is azonnal atminösül 2 kategoriaval feljebb... :)
Zoszko2011-02-13 19:33:06 // 117496
Forza 1.6 :D Egyébként én mint nagy tuningszakértő azt kérdezem csak, hogy aki száguldozni, mindenkit lenyomni akar az miért nem megy be egy nagyobb szervízbe, rendel egy 3.2 V6 motort beszereléssel és tapossa ki belőle a **art is? Nem kell ide se chip se semmi..
GEORGE2011-02-13 19:30:34 // 117495
egy tankot megér, legalább nem unatkozom :-)
nagyon kínosan figyelni kell a korlátozó táblákra....jó segítség a tempomat ilyenkor :-)
nagyon kínosan figyelni kell a korlátozó táblákra....jó segítség a tempomat ilyenkor :-)
GEORGE2011-02-13 19:29:17 // 117494
Na ja többet pörög....mindig mosolygok mikor egy honda 1,6 VTI ( 160 lovas ) 8eze x fordulaton visít a mjet-em mellett és nem tud elmenni.....szóval akkor miért érdekes, hogy annyit tud forogni?
Kócosw2011-02-13 19:28:31 // 117493
nekemis voltak ilyen probalkozasaim...Kijövök egytankbol nemetbe 830 km..ehhez az kell hogy ne guruljon el a gyogyszer ha nemet oldalra erek...jopar probalkozas utan letettem a gondolatrol :))