Szia! :-)
Kapcsolós a cucc, elvileg olaszos az ebay-ről, megvannak az ezek szerint felesleges adapterek is.
Elolvastam a blogot, meg a MES leírását is, már dereng némi fény...
...de holnap kiderül. :-)
SPeti2015-03-04 00:37:49 // 148042
LacUS2015-03-03 23:40:20 // 148041
A sima kapcsolós KKL kiolvasód van? Abból, ha kimondottan Alfa/Fiat/Lancia vetted,akkor jó esetben nem kell forrasztgatni. Ha csak vettél egy KKL kiolvasót akkor sanszos,hogy forrasztgatni kell. Erről GTPeti blogjában leírja mit hova kéne. Ha kapcsolós KKL akkor elvileg a sárga/zöld/piros adapter felesleges mert azok az ELM327hez valóak.
SPeti2015-03-03 23:21:29 // 148040
Köszi a segítséget. Valóban van a kis pakoló felett egy műanyag-szárnyas csavar, szerencsére időben megtaláltam. :-)
Viszont nem értem ennek a sokszínű kábeles xarnak a működését.
A kék alapkábellel kiolvasta az ECU-t elvileg: gyújtáskimaradás a 4-5-6. hengerben.
Viszont a többit hogy a rákba' kell aktiválni?
Kipróbáltam mindegyiket minden kapcsolóállásban.
Mindig újra kell indítani a Multiecuscan-t, vagy mifene? Így még nem próbáltam, nem volt időm...
Viszont nem értem ennek a sokszínű kábeles xarnak a működését.
A kék alapkábellel kiolvasta az ECU-t elvileg: gyújtáskimaradás a 4-5-6. hengerben.
Viszont a többit hogy a rákba' kell aktiválni?
Kipróbáltam mindegyiket minden kapcsolóállásban.
Mindig újra kell indítani a Multiecuscan-t, vagy mifene? Így még nem próbáltam, nem volt időm...
Dévid2015-03-03 19:38:08 // 148039
Nekem az egyik patent anno törött volt (vagy úgy vettem, vagy egy szerelő kezében), be is szereztem helyette a cseredarabot míg valamiért szervizben volt a kocsi, de a "jóképességű" szaki felcsavarozta egy szép fényes facsavarral. Nem volt őszinte a mosolyom, képzelheted.
Hardy2015-03-03 19:35:28 // 148038
A faceliftesnel van csarvar. De ott is csak akkor billen ki ha a tetejen a pöckök le vannak torve. Amugy ugy kell ahogy Devid irta. Csak itt elotte ki kell venni a csavart.
Poló2015-03-03 19:33:46 // 148037
Ez valami maszek megoldás :)
Az alján kell kipattintani a két patentnél, a teteje meg kibújik, ahogy Dévid is írta.
Az alján kell kipattintani a két patentnél, a teteje meg kibújik, ahogy Dévid is írta.
pdudas2015-03-03 18:21:38 // 148036
Nekem egy nagy fules csavar fogja a tetejet (mint egy szarnyas anya), azt kicsavarva a teteje kibillen es az also 2 pockot csak ki kell huzni a sinjebol. 156SW JTS.
SPeti2015-03-03 17:04:55 // 148035
Köszi, este megnézem.
Úgy emlékszem, a 155 is ily könnyen elérhető volt.
Úgy emlékszem, a 155 is ily könnyen elérhető volt.
Dévid2015-03-03 15:18:56 // 148034
Nem kell csavarhúzó, csak alul megfogod és kipattintod a két patentot, aztán le fog jönni szépen a burkolat. Gondolom a GTA műszerfala sem más mint a a"sima" 156-é.
SPeti2015-03-03 14:31:51 // 148033
Sziasztok!
Óvatosan megkérdem, mielőtt bajt okoznék:
Az ODB csati hozzáféréséhez a kormány melletti-alatti elemet hogyan tudom eltávolítani, hogy ne gyilkoljam szét?
Gondolom, először az ajtó felőli jön le, de azt is csak letépjem egy lapos csavarhúzóval alányúlva, avagy van trükkje?
Óvatosan megkérdem, mielőtt bajt okoznék:
Az ODB csati hozzáféréséhez a kormány melletti-alatti elemet hogyan tudom eltávolítani, hogy ne gyilkoljam szét?
Gondolom, először az ajtó felőli jön le, de azt is csak letépjem egy lapos csavarhúzóval alányúlva, avagy van trükkje?
Rolee462015-03-02 23:40:04 // 148032
Egy lotto5os😉!
Inter156 (il mascalzone)2015-03-02 21:43:22 // 148031
Köszi! A hétvégére többet fogok tudni...addig maradnak az álmatlan éjszakák :-)
GTPeti2015-03-02 21:42:57 // 148030
Filc vagy textil szigetelőszalaggal. A Homasitában is lehet kapni, de ha jól emlékszem sréhen szemben a kábelboltban olcsóbb.
GTPeti2015-03-02 21:41:54 // 148029
Kiváncsian várom a fejleményeket! Szorítok, hogy a JTS újra egészséges legyen és sokáig szolgáljon!
Inter156 (il mascalzone)2015-03-02 21:33:12 // 148028
pdudas2015-03-02 20:47:37 // 148027
Ajtokarpit nyeszegeset mivel lehet megszuntetni?
Nem mozog, de az ajto zsanaer feloli reszenel megnyomva nyeszeg.
Mit kellene belulrol az ajtopanelre ragasztani, hogy eltunjon?
Filccsik?
Nem mozog, de az ajto zsanaer feloli reszenel megnyomva nyeszeg.
Mit kellene belulrol az ajtopanelre ragasztani, hogy eltunjon?
Filccsik?
[k i z z o]2015-03-02 20:15:41 // 148026
Dynamat. Nem olcsó, de könnyű vele dolgozni és tényleg kiválóak a csillapítási tulajdonságai. Én az utasteret ezzel csináltam.
pdudas2015-03-02 19:57:02 // 148025
Milyen kabeleket csereltel?
szakosmate2015-03-02 19:17:42 // 148024
Sziasztok!
Volt az autóm alján egy kevés rozsda, ki lett lakatolva de ehez ki kellett szedni a hangszigetelést, mit lehet helyette betenni ami ugyan úgy hangszigetel vagy jobban?
Volt az autóm alján egy kevés rozsda, ki lett lakatolva de ehez ki kellett szedni a hangszigetelést, mit lehet helyette betenni ami ugyan úgy hangszigetel vagy jobban?
Trombozis2015-03-02 07:19:42 // 148023
Én is küzdök. Én két trafót, és kábeleket is cseréltem. Múlthéten megint kezdte. Csak nálam nincs hibakód. Találgatok. De most tuti gyertya lesz. :-) Meg is rendeltem. Csak nálam valamikor le is áll. Úgy leesik a fordulat. Kigyorsításkor néha valaki húzza vissza a kocsit. :-D
Jack2015-03-01 23:02:21 // 148022
Nálam a gyújtó trafó hibája okozta ugyan ezt a jelenséget a kettes hengernél, de nekem a cserével meg is szűnt a dadogás és a csipogás. Később megint elkezdte bedobálni a kettest hibára, de ott már dadogás nélkül és hibakód törlés után napokig nem is jelentkezett a hiba. Ha átcseréltük a trafókat akkor is a kettst dobta. Aztán meguntam és vettem megint egy trafót. A sok trafó (új és használtak) összekeveredtek a kocsiban és egyszer a szerelőtől működőképesen hoztam el, de egy hónap múlva leállt a kettes megint, viszont se hibajel se semmi, egyszer csak úgy maradt, 3 hengeres lett. A csomagtartóban kallódó általam rossznak ítélt trafót feltettük és azóta működik. Most 3 használt trafó és egy új működteti, pedig én kettő újat már vettem bele.
Nem tudom mitől működik, de működik, csak azért írtam le, hogy tudd, nem vagy egyedül ezzel a jelenséggel. Ha sokat cserélgeted a trafókat, egyszer kiadja majd:-))
Nem tudom mitől működik, de működik, csak azért írtam le, hogy tudd, nem vagy egyedül ezzel a jelenséggel. Ha sokat cserélgeted a trafókat, egyszer kiadja majd:-))
JulesTS2015-03-01 22:21:39 // 148021
A "roppantos femgyuru"-t csavarhúzóval óvatosan ki lehet nyitni (a szalag vége kampós, az van beakasztva). Összerakáskor meg csípőfogóval össze lehet pattintani.
Peti 812015-03-01 21:59:08 // 148020
Sziasztok! Van egy Alfa 156 1.9 JTD-m. Abban tudna-e valaki segíteni,hogy mi lehet akkor a probléma ha az eleje felől kanyarodás,elindulás megállás közben néha furcsa kopogó,ropogó hang hallatszik?
Trombozis2015-03-01 21:24:07 // 148019
Gyertya kábelköteg?
osee_selespeed2015-03-01 21:23:47 // 148018
Cseréld fel az injektorokat is. Úgy is ott marad a hiba?
pdudas2015-03-01 20:33:48 // 148017
Volt egy bontott meg egy uj.
Igy elkezdtem cserelgetni.
De egyik sem rossz. Azaz barmelyik trafot rakom a harmas hengerre ott mindig ledadog padlogazra 1500-nal....
Igy elkezdtem cserelgetni.
De egyik sem rossz. Azaz barmelyik trafot rakom a harmas hengerre ott mindig ledadog padlogazra 1500-nal....
Trombozis2015-03-01 20:21:56 // 148016
Bontott trafót vettél?
pdudas2015-03-01 19:22:07 // 148015
Meg a trafo foldpontjat kell megkeresnem, az valahol a motoron lesz. Az is okozhat ilyen fura hibat.
pdudas2015-03-01 19:18:46 // 148014
Gyertya es trafo szerintem kizarhato, azokat csereltem.
Ecu vegfok?
Az meg reqlis is lehetne. Kerdes, hogy javithato-e vagy vadasszak bontottat?
Az enyemhez se tudom az otjegyu kodot, honnan lehet ezt kideriteni? Nem kaptam kodkartyat.
Viz? Mire gondolsz? Hengerfejesseg?
Nem jol zaro szelepek? Miert csak eros gazra es kis fordulaton?
Kompressziot szerintem holnap megmeretem veluk.
A vege az lesz, hogy ujrakabelezem az ecutol a 4 hengert.
De nem a gyari buzilila csatikon keresztul, hanem direktben.
Ha kell ra is forrasztom az ecu labara :)
Csak valami jo hoallo kabelt kell neznem.
Ecu vegfok?
Az meg reqlis is lehetne. Kerdes, hogy javithato-e vagy vadasszak bontottat?
Az enyemhez se tudom az otjegyu kodot, honnan lehet ezt kideriteni? Nem kaptam kodkartyat.
Viz? Mire gondolsz? Hengerfejesseg?
Nem jol zaro szelepek? Miert csak eros gazra es kis fordulaton?
Kompressziot szerintem holnap megmeretem veluk.
A vege az lesz, hogy ujrakabelezem az ecutol a 4 hengert.
De nem a gyari buzilila csatikon keresztul, hanem direktben.
Ha kell ra is forrasztom az ecu labara :)
Csak valami jo hoallo kabelt kell neznem.
GTPeti2015-03-01 19:10:31 // 148013
Gyertya, Trafó, ECU végfok, kontakthiba, kompresszió, víz, nem jól záró szelep(ek). Nekem kb. ennyi jut eszembe.
pdudas2015-03-01 18:53:18 // 148012
100-as benzint tankolok mostanaban.
A hiba a szerelotol eljove azonnal jelentkezett, mielott ledatam az autot probautra mentunk ahol mutattam neki a nyeszegest a bal elso lengokartol. Akkor meg nem dadogott.
Mi okozhst ilyen problemat a harmas hengernel?
Mindig csak ott van.
A hiba a szerelotol eljove azonnal jelentkezett, mielott ledatam az autot probautra mentunk ahol mutattam neki a nyeszegest a bal elso lengokartol. Akkor meg nem dadogott.
Mi okozhst ilyen problemat a harmas hengernel?
Mindig csak ott van.
GTPeti2015-03-01 18:46:52 // 148011
Csak egy halk kérdés, mert nem ez okozza (viszont...). Ugye 98-as nafta van a gépben?
vpatrik2015-03-01 18:27:48 // 148010
Köszönöm Szabeee ,elolvastam a blogodba remélem nekem is sikerülni fog :),bár ahogy látom nem lesz egyszerű.még 1x kösz mindenkinek .
pdudas2015-03-01 17:05:07 // 148009
Kezd tele elenni a hocipom a JTS szarjaival....
Most epp azt jatssza, hogy 1500-2000 kozot gazra lepve erosen dadog.
P0300 es P0303 - altalanos gyujtas kimaradas es 3. henger gyujtas kimaradas.
Gyertyat csereltem, gyujtotrafot csereltem. Throttle es ecu reset megvolt. A hiba mindig a 3. hengernel van. Mi lehet? Kabelt kimertem az ECU labaig, jo.
A gyujtotrafo masik hengernel hibatlan, gyertya is.
A durva az, hogy csak 1500-2000 kozott van. Utana taposhatom revlimitig (addig nem probaltam) es megy. Nem ertem mi a fene ez. Ha injektor lenne, akkor az feljebb is jelentkezne. Ha uzemanyag nyomas, detto. Ha gyujtotrafo, akkor azt masik hengerre atrakva vandorolna a hiba. Ha gyertya, akkor ugyanugy vandorolna.
A masik ami zavar: van egy finom olajfilm a hutofolyadek tetejen. Nem olaj, csak olyan csillamos a teteje.
Komolyan mondom, amiota a multkor a szerelo lengokart/olajat,/hutofolyadekot/termosztatot cserelt az auto egy szemethalmaz...
Nem megy (dadogas), a bal elso nyeszeges ugyan megszunt a lengokar cserevel, de most valami kopog a doccenokon. (nem a kipufogo, azt nagyon megrangattak a szerelok a felrakaskor, az nem er oda sehova.
A motor mellett levo (szerintem az a fojtoszelep) szivoagban levo nagy, gumi csatlakozon repedeseket latok (ha szethuzom a harmonikas resznel). Nem lukas, de latszik, hogy kezd repedezni a kulseje. Ennek mi a megnevezese? (az az elem ami a legtomegmerorol felfele jovo kemeny muanyag csovet koti ossze a 'folytoszeleppel'....) ( hogy lehet ezt cserelni? Mert valami roppantos femgyuruvel van a muanyagra raszoritva - a folytoszelep oldalan bilincs van. Viszont van 1-2 kisebb cso ami ebbol megy a hengerfejbe is.
Holnap elviszem a szerelohoz, csinalja meg rendesen. A rangatas a multkori muvelete utan azonnal volt - de hulye fejjel azt hittem az egyik gyujtotrafo szar es nem vittem vissza. Letezik, hogy a dolognak koze van a termosztathoz? Akkor az volt cserelve es a hutoviz is. Meg az olaj, de az 10W60 racing.
Koszi!
Most epp azt jatssza, hogy 1500-2000 kozot gazra lepve erosen dadog.
P0300 es P0303 - altalanos gyujtas kimaradas es 3. henger gyujtas kimaradas.
Gyertyat csereltem, gyujtotrafot csereltem. Throttle es ecu reset megvolt. A hiba mindig a 3. hengernel van. Mi lehet? Kabelt kimertem az ECU labaig, jo.
A gyujtotrafo masik hengernel hibatlan, gyertya is.
A durva az, hogy csak 1500-2000 kozott van. Utana taposhatom revlimitig (addig nem probaltam) es megy. Nem ertem mi a fene ez. Ha injektor lenne, akkor az feljebb is jelentkezne. Ha uzemanyag nyomas, detto. Ha gyujtotrafo, akkor azt masik hengerre atrakva vandorolna a hiba. Ha gyertya, akkor ugyanugy vandorolna.
A masik ami zavar: van egy finom olajfilm a hutofolyadek tetejen. Nem olaj, csak olyan csillamos a teteje.
Komolyan mondom, amiota a multkor a szerelo lengokart/olajat,/hutofolyadekot/termosztatot cserelt az auto egy szemethalmaz...
Nem megy (dadogas), a bal elso nyeszeges ugyan megszunt a lengokar cserevel, de most valami kopog a doccenokon. (nem a kipufogo, azt nagyon megrangattak a szerelok a felrakaskor, az nem er oda sehova.
A motor mellett levo (szerintem az a fojtoszelep) szivoagban levo nagy, gumi csatlakozon repedeseket latok (ha szethuzom a harmonikas resznel). Nem lukas, de latszik, hogy kezd repedezni a kulseje. Ennek mi a megnevezese? (az az elem ami a legtomegmerorol felfele jovo kemeny muanyag csovet koti ossze a 'folytoszeleppel'....) ( hogy lehet ezt cserelni? Mert valami roppantos femgyuruvel van a muanyagra raszoritva - a folytoszelep oldalan bilincs van. Viszont van 1-2 kisebb cso ami ebbol megy a hengerfejbe is.
Holnap elviszem a szerelohoz, csinalja meg rendesen. A rangatas a multkori muvelete utan azonnal volt - de hulye fejjel azt hittem az egyik gyujtotrafo szar es nem vittem vissza. Letezik, hogy a dolognak koze van a termosztathoz? Akkor az volt cserelve es a hutoviz is. Meg az olaj, de az 10W60 racing.
Koszi!
Szabeee2015-03-01 16:36:58 // 148008
pl az én blogomban is le van írva a JTD-nél hogy szedtem ki....
osee_selespeed2015-03-01 16:34:44 // 148007
Emlékeim szerint azt írták a srácok, még régebb, hogy a generátor lefele jön ki. Motor és tűzfal között. De pontosan majd leírja olyan, aki szerelte már le.
mreni2015-03-01 16:31:21 // 148006
ez most csak vicc,ugye?
vpatrik2015-03-01 16:15:51 // 148005
Köszönöm a tanácsokat Gpeti , abba agyatok még tanácsot hogy mit vegyek le ahhoz hogy ki férjen a generátor mert sírva fakadok leszereltem a sárvédőt ,2 csavart ami fogja a generátort plusz kábeleket plusz a műanyag feszítőt görgőt is ami el is tört f..án ,de nem fér ki sehogy se össze vissza forgatom az egész G tartót ki kell kapnom ahhoz hogy ki jöjjön ?
GTPeti2015-02-28 23:52:24 // 148004
Én külön kérném felújításkor, hogy NE homokszórják. Mert az ő festékrétegük sokkal kevésbé tartós, mint a gyári bevonat.
GTPeti2015-02-28 23:49:39 // 148003
A Fervillnél szépen felújítják neked a generátorodat, mert ha már hozzányúlsz, akkor érdemes kpl. rendberakni. (Hidd el tudom miről beszélek.)
Szíjat bárhol kapsz, pl. az Alba Autónál, Elaforgnál, de még a nagyoknál (Bárdijuniksz) is. Ha ékszíjtárcsa kell azt is az első kettőnél érdemes venni.
Szíjat bárhol kapsz, pl. az Alba Autónál, Elaforgnál, de még a nagyoknál (Bárdijuniksz) is. Ha ékszíjtárcsa kell azt is az első kettőnél érdemes venni.
vpatrik2015-02-28 17:32:10 // 148002
Sziasztok
Tudtok olyan honlapot nekem ahol tudnék 1.9 jt sportwagon hoz generátor szabadonfutó tárcsát venni plusz ékszíjat mert szétszakadt mind a kettő ,plusz nem tudom hogy ilyen esetbe mi sérülhetett még, mert ahol a tárcsa volt ott csak a sima tengely látszódik ,(nem szeretném még ezzel is a szerelő zsebét tömni, hogy ö szerzi be az alkatrészt) de ha van trükkötök vagy tapasztalatotok mert el se bírom képzelni hogy 5 cm helyen mit meg hogyan kell szétszedni hogy oda férjek , akkor érdekelne mert ha lehet neki állnék én ,nem szeretnék úgy járni mint egyszer ,hogy réz drótot tekertek a felső lengőkarokhoz hogy ne kopogjon és ezért elkérni 20 at aztán meg fél év múlva saját magam kicseréltem nagyon egyszerűen hogy nem kellet szétbontani a futó művet csak belül a műanyag sárvédőt plusz a csavart átvágni és már ben is volt az újj szóval bátran sikerült :) ,de ehhez tényleg most fingom sincs hogy lehet, légyszi mesterek írjatok válaszaljtótok ne az udvaron álljon a Bella köszönöm :)
Tudtok olyan honlapot nekem ahol tudnék 1.9 jt sportwagon hoz generátor szabadonfutó tárcsát venni plusz ékszíjat mert szétszakadt mind a kettő ,plusz nem tudom hogy ilyen esetbe mi sérülhetett még, mert ahol a tárcsa volt ott csak a sima tengely látszódik ,(nem szeretném még ezzel is a szerelő zsebét tömni, hogy ö szerzi be az alkatrészt) de ha van trükkötök vagy tapasztalatotok mert el se bírom képzelni hogy 5 cm helyen mit meg hogyan kell szétszedni hogy oda férjek , akkor érdekelne mert ha lehet neki állnék én ,nem szeretnék úgy járni mint egyszer ,hogy réz drótot tekertek a felső lengőkarokhoz hogy ne kopogjon és ezért elkérni 20 at aztán meg fél év múlva saját magam kicseréltem nagyon egyszerűen hogy nem kellet szétbontani a futó művet csak belül a műanyag sárvédőt plusz a csavart átvágni és már ben is volt az újj szóval bátran sikerült :) ,de ehhez tényleg most fingom sincs hogy lehet, légyszi mesterek írjatok válaszaljtótok ne az udvaron álljon a Bella köszönöm :)
Kócosw2015-02-28 06:38:56 // 148001
Én is igy vélekedek...
GTPeti2015-02-27 21:20:54 // 148000
Sosem próbáltam, de szerintem igen.
Kócosw2015-02-27 18:38:48 // 147999
Srácok a facelift előtti 1,9 műszeregysége passzol a szintén facelift előtti 2.4 be is? (Kilométeróra, etc)
osee_selespeed2015-02-27 17:36:12 // 147998
Ahol legolcsóbb. Csak gyári van belőle.
JulesTS2015-02-27 14:58:43 // 147997
Sziasztok!
Vezérlésmódosítót hol és mennyiért érdemes venni?
Köszi!
Vezérlésmódosítót hol és mennyiért érdemes venni?
Köszi!
GTPeti2015-02-27 12:47:06 // 147996
Ha a motor nem könyökölt ki, akkor jó esetben javítható. Lehet, megjavítva és kicserélt sárvédővel jobbak lennének az esélyek.
Vagy tenni bele egy cseremotort és még évekig használni... SZVSZ ha tényleg a szívedhez nőtt, ez érné meg a legjobban neked.
Vagy tenni bele egy cseremotort és még évekig használni... SZVSZ ha tényleg a szívedhez nőtt, ez érné meg a legjobban neked.
JulesTS2015-02-26 09:16:22 // 147995
Szia!
Lassan már egy éve figyelem a 156-os hirdetéseket (fél évi keresés után találtam meg a számomra megfelelő 156-ost).
Az 500eFt, amivel eredetileg felraktad a hírdetést, irreálisan sok volt. Szerintem még a 250eFt is sok.
A helyedben lemez felniket raknék rá, a két garnitúra alufelnit külön árulnám (vagy megtartanám a következő 156-oshoz). Csinálnék új képeket (nem havas háttérrel) és a hirdetés törlése után újra feladnám olcsóbban...
Lassan már egy éve figyelem a 156-os hirdetéseket (fél évi keresés után találtam meg a számomra megfelelő 156-ost).
Az 500eFt, amivel eredetileg felraktad a hírdetést, irreálisan sok volt. Szerintem még a 250eFt is sok.
A helyedben lemez felniket raknék rá, a két garnitúra alufelnit külön árulnám (vagy megtartanám a következő 156-oshoz). Csinálnék új képeket (nem havas háttérrel) és a hirdetés törlése után újra feladnám olcsóbban...
Dévid2015-02-25 20:19:52 // 147994
Enyémet ennyiért nem vitték el, igaz nálam a kipufogó is kifújt, meg légzsákhibát jelzett a műszerfal, plusz pár apró elektromos nyűg.
sparco2015-02-25 15:03:40 // 147993
Sziasztok! Tudja valaki, hogy a multi es a sima faceliftes kormany legzsakatvezetoje ugyanaz? A kormanyrol valo vezerles miatt kerdem.