Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2015-11-17 10:21:38 // 73364
Ezt én is adom, sőt egyetértek! Félreértettél! A sz@r minőségű utángyártottnál a bontott is jobb. Én a fődarabokról beszéltem. Motoralkatrészek nem léteznek utángyártottban. Ezt nagyon jól tudom. Nincs, nem létezik, ezért aranyárba kerülnek pl. a dugattyúk. Szívósor is csak gyári létezik. És ezen kívül sok minden! Vannak most már futóműben utángyártottak, pl. lengőkar, ebben igazad van, jobb be sem tenni. Én csak azt mondtam, vagy gyári, vagy gyárival egyenértékű felújított. Ezt a fődarabokra értem! Nekem kellett hátsó rugót cserélnem, meg sem fordult a fejemben az utángyártott, nem is csak a minőség miatt, hanem, ha nem úgy áll a hátsó futómű, akkor kenhetem a hajamra. Ismétlem félreértettél, agycsapágyban például beleteszem az SKF-et, és olcsóbban veszem meg, mint a gyári dobozost, és legalább olyan jó. Így is tettem. Motor, váltó, kormánymű, nem vicc, ha a bontottat teszed bele, lehet hogy rövidesen ismét ki lehet venni. Egy off-os adalék az utángyártottra. Haverom 320-as BMW-jén tönkrement a kettőstömegű ékszíjtárcsa. Típushiba. Három utángyártottat tettek bele, egyik sem volt jó. Majd bontottat. Az sem, mert a berakás után nyikorgott. Kénytelen volt megrendelni 300ezerért a gyárit. Az csak adalék, ez eset után mindörökre elege lett a BMW-ből, ahogy mondta, nem lehetett vele sehová biztosan elindulni, és rövidesen eladta.
.......................2015-11-17 10:01:47 // 73363
nekem pont más a tapasztalatom
amint teleraknak egy utángyártott legolcsóbb lomokkal egy autót rohamosan pusztul
LPR fékpofa pl. úgy csikorog hogy megfordulnak az utcán,mégis forgalomban van
vezérműszíj szettek ex Bravon állandó nyekergés hülye hangok ,mind utángyártott volt

Mito utángyártott kinyomócsapágy kezd hangot adni ,pedig tavaly tettük bele
a gyári jó volt csak a szerelő tanácsára kicseréltük,mert hamár szét van szedve
fasza mert most megint lehet szétszedni a szar alkatrész miatt

ja bontott lendkerék nek meg semmi baja

akkor hogy is van ez?
Giuntini2015-11-17 09:46:01 // 73362
Egyetértek! A tököm tele van a bontott alkatrészek favorizálásával. Ezért van ennyi hulladék a használtautók között! Ma már egy 2006-os autó jó esetben a második tulajtól kerül hozzánk. Nem költöttek rá, mivel a gyári alkatrészek aranyárban vannak, utángyártott, a főegységekhez gyakorlatilag nem létezik. Alkatrészellátása az Alfáknak katasztrofális, ezért irány a bontó. Így, egy évjárat szerinti normális autót, le lehet amortizálni, vagy hulladékká tenni. Az emberek 99%-a nekem azt mondta, hogy bontott motor. Egy normálisabb bontott motor 4-500ezer-be kerülne. nem 200, ahogy sokan mondják, azt jobb be sem rakni, bár mindenkinek megadatott a próbálkozás lehetősége. Felújított motor, elérheti az egymilliót. Nagyon sok! Ha azt vesszük, mire egy normálisabb bontott motort beraknak, a művelet belekerül 700 ezerbe. És nincs szétszedve, bevizsgálva a motor. Soha nem lehetsz biztos benne, és így tényleg jobb megszabadulni tőle. Az én döntésem volt a legdrágább, az idő fogja megmondani, hogy a legjobb volt-e. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem döntöttem rosszul!
Public Enemy2015-11-17 08:54:10 // 73361
Szia!
159-el nincs tapasztalatom.
156 Q4 Crosswagonom van, 1510,-kgs, 150LE.
Két tengelyes, nem áramvonalas kb. 1.000-1.200,-kgs súlyu lakókocsit húzok vele gond nélkül. Megengedett legnagyobb sebesség: 80,-km/h, ezt pl. az érdi emelkedőn is tudja. Az utazóm 100-110,-km/h között van. Fogyasztásom 9-11,-l/100 szokott lenni, nagyban függ a szél erősségétől, irányától és a megelőzendő kamionok mennyiségétől! :-))
FireAlfa2015-11-17 08:46:40 // 73360
Tudom, tisztában vagyok vele, de muszáj megcsináltatnom mert így nem közlekedhetek. Így kedvezménnyel egy kicsit barátibb az ár.
.......................2015-11-17 08:10:22 // 73359
Részvétem,
Sajna aranyárban van a kormánymű
Még a felújított is
Liquid2015-11-17 08:06:11 // 73358
hivatalosan 80Km/h ha jól csalódom :)
FireAlfa2015-11-17 07:41:32 // 73357
Igen ilyen, sőr így is nézett ki, még a műanyag alátét is így lógott rajta.
FireAlfa2015-11-17 07:10:17 // 73355
Kopogott az eleje és az olcsóbb alkatrészek cseréjével kezdtük. Az axial cseréjénél meg azt vettük észre hogy lóg a tengely és rozsdás lé folyik ki. Az FL utániak már jók elvileg
Alfonis2015-11-17 01:32:30 // 73354
köszi! :)
Gondoltam am hogy bírja csak gondoltam rákérdezek :)
8V motor ...
VAnnak tapasztalaitok húzással kapcsolatban? mennyit lehet tartósan autópályán tartani stb stb... :P
Rolee462015-11-17 00:12:26 // 73353
Amugy melyik 1.9 motor?
Rolee462015-11-17 00:10:09 // 73352
Persze hogy birja!Van sok optimista aki meg Off-os 1.2 1.4 vagy 1.6 benzinesel is nekivag.
GTPeti2015-11-16 23:33:20 // 73351
Minőségbiztosítás. Persze. Józsi bácsi kikapja a kormányművet a donorból, megtekinti és azt mondja: ez jó.
Szerintem te összetéveszted a bontott alkatrészt a bontatlan csomagolású gyárival...

Míg egy felújított, pl. amit a Unix-nál veszel éppen, hogy egy ISO-val rendelkező cégtől jön, ahol kb. mással nem is foglalkoznak, csak kormányműveket újítanak fel...
Alfonis2015-11-16 23:30:51 // 73350
1.9 motorral húzható egy kb 600 kg os lakókocsi? bírnáá? :P
Csabi2015-11-16 22:48:01 // 73349
Hát szerintem odatalál a menetszél :)
Nálam totál csupasz, nincs burkolat.
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:38:38 // 73348
" úgy vezetve az autó alján, h hűtse a menetszél. "

Nekem ezek inkább egy végig burkolt, védett üzemanyag csöveknek tűnnek...
Pityukoma2015-11-16 22:37:39 // 73347
Lehet, azt még nem nézetem. Majd rákukkolok :-)
Jupiter1552015-11-16 22:36:05 // 73346
Köszi, lehet, hogy holnap visszagurulok hozzá.

Szép az új autód :)
forrasr2015-11-16 22:33:58 // 73345
Gyanítom kiér az agyból a csavar vége hátul és jobban korrodál. Én is kenem őket így nincs gond,de első levételnél kellett kocogtatni a kulcsot
Csabi2015-11-16 22:33:28 // 73344
Dehogynem...Többek között ezért van fémből az üzemanyagcső 98%-a, és úgy vezetve az autó alján, h hűtse a menetszél.
Egyébként nem az a probléma, h felmelegszik és elveszíti a kenést, hanem a kialakuló kavitáció okoz óriási kopásokat.
Pityukoma2015-11-16 22:28:01 // 73343
Először nekem is nehezen jött le mind a 4. Aztán flex/drótkorongos tisztítás fémtisztára a felfekvő felületet (agy-tárcsa) majd rézpasztával bekentem, a csavarokra grafitos zsírspray-t fújtam és végül nyomatékkulccsal húztam meg. Soha többé nem volt velük gond.
Jupiter1552015-11-16 22:21:12 // 73342
Az az érdekes, hogy az elülsők simán lejöttek, a hátsók ragaadtak, de mind a 2x5 csavar, pedig ő tette fel mind a 4 kereket előzőleg, mind a négyet ugyanazzal a technológiával. Használt sprét minden alkalommal.
Giuntini2015-11-16 22:18:03 // 73341
Hú ez nem semmi. Nekem ahogy mértem a szegénységjelző kigyulladásánál még 12 l van benne. Én az előbb elhangzott okok miatt már tankolok az utolsó két osztásnál áll a mutató. A nagynyomású nagyon nem szereti az üres tankot.
Grega4042015-11-16 22:13:31 // 73340
Köszi! Várom, hogy legyen a héten vmikor egy kis napsütés és lövök pár jó kis őszi képet :)
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:12:02 // 73339
Apropó szegénységjelző. Nektek mennyi fér bele amikor kigyullad? Nekem 55 liter, elvileg ilyenkor még van 15 literem, amit azért soknak tartok riasztási szintnek. (Gyakorlatilag a legtöbb az első tankolásom, amikor elhoztam 66,x volt, tehát 70 literes a tankom.)
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:08:02 // 73338
Azzal gondolom tisztában vagy, hogy ha nagyon kevés van a tankban, akkor nem tud visszahűlni a gázolaj. A meleg cucc meg nem keni a befecskendező rendszert...
A 156-ban külön gázolaj hűtő volt ezt megakadályozandó, a 159-ben nincs ilyen.
Piritu - 1.000.0002015-11-16 22:05:28 // 73337
Régebben a fontos dolgokat lerajzolta pc-n, egér nélkül taccspadon. Kiemelkedő művészi alkotások születtek :-)))
Sanyi2015-11-16 22:02:38 // 73336
Alfa 159 eLearn ha valakinek szüksége lenne rá. :)
Pityukoma2015-11-16 22:01:22 // 73335
Akkor nem csak jó hanem szép is lett. Grat :-)
Pityukoma2015-11-16 21:59:47 // 73334
:-DDD nem is tudtam hogy ilyen művészi hajlama is van. A szakácsművészete már meg van :-)
Grega4042015-11-16 21:58:31 // 73333
Ma elhoztam a márkaszervizből a gépet. Megkapta az új, gyári vezérlést+vízpumpát+hosszbordás szíjakat és görgőket. Kapott még egy kis esztétikai javítást és polírt a fényezése valamint külső belső takarítást és motormosást. Éreztem rajta, hogy nagyon hálás, csak úgy fickándozott örömében :)
Liquid2015-11-16 21:57:48 // 73332
nagyondurva, mennyit mentél vele a szegénységjelző kigyulladása után?
EÍgyszer csináltam olyat hogy Móváron kivillant, onnan elmentem Bécs túlfelére, és akkor is csak 66L körül ment bele, pedig az enyém sokat kajol :)
Liquid2015-11-16 21:55:41 // 73331
az komoly :)
droberto2015-11-16 21:55:13 // 73330
Benne is volt a zabszem az utolsó 30 km-en, ráadásul pályán. Asszem kicentiztem. :)
Liquid2015-11-16 21:52:08 // 73329
pl. ilyeneket alkotott fénykorában :)
Pityukoma2015-11-16 21:51:43 // 73328
Az igen! A végén már gőzzel mentél?
droberto2015-11-16 21:50:08 // 73327
Helló 59-esek! :)
Lassan összeáll a kéró. :)
Múlt héten mentem egy hosszút. Kicsit kiszáradtunk:

:)
Pityukoma2015-11-16 21:48:37 // 73326
Mi ez a táccspados sztori amivel húzzátok Erhardot? Még nem voltam itt v. lemaradtam róla. :-)
Piritu - 1.000.0002015-11-16 21:41:41 // 73325
Nem lenne kedved lerajzolni táccspaddal? :-DD
Piritu - 1.000.0002015-11-16 21:38:38 // 73324
A bontott eredeti ugyan ott készül(t), ahol a tönkrement is készült, az esetleges típushibáival együtt. Ráadásul azt se tudod hogy a tiednél többet, vagy kevesebbet ment autóból származik. Ergo azt se, hogy meddig fogja bírni. Ugyan úgy ottmaradhatsz vele az út szélén.
A Spider felújított generátora 5 km-t bírt, gariban ment bele egy másik. A második csere egy filléremben se volt. A bontottnál vehetnéd és cseréltethetnéd újra, hiába volt anno ugyan ott készítve.
Persze ha az ár az elsődleges, akkor egyértelműbb a helyzet. Ezért keresnek bontott kuplungot, fékbetétet is....
Liquid2015-11-16 21:34:54 // 73323
azért más dolog egy kormányműben kicserélni akár gyári technológiával pár alkatrészt, mint egy elnyűtt karkaszra új kopófelületet húzni. Annak ugyanis véges az élettartama.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-16 21:30:43 // 73322
és még is tönkre megy alfa minőségbiztosítással készült eredeti alfa termék :DDD
.......................2015-11-16 21:23:45 // 73321
Azért mert a bontott eredeti Alfa termék,egy vadi új autóba készült,alfa minőségbiztosítással
A felújított meg noname ,noname minőségbiztosítással

Érdekes futózott gumit mindenki lefikázza ,hogy veszélyes
Felújított kormánymű meg ugyanaz a story ,mégis vakon bíznak benne
Pedig azzal irányítod az autót,
Ergo az életed függ tőle!!!
Alfonis2015-11-16 21:13:00 // 73320
hogy érzékelted hogy megadta magát? mi volt a hibajelenség?

Az FL (az mikor is volt?) utániaknak a kormányműi már jók?
Alfonis2015-11-16 21:11:18 // 73319
Igen. jól össze tudnak gyógyulni. Csöri szervíz ezt Rézspray vel csinálja... Fékcserén voltam ott az első számú munkát leszámítva szétfújtak mindent rézsprayvel... Minden mint a vaj úgy jöttek le a csavarok. + a kerék is abszolút ütés mentesen. Előtte nekem is voltak szépségek vele. Ajánlották is hogy majd mondjam a gumisnak hogy fújjon rá. Szegény gumisom szerintem nem is tudja mi az a rézspray :D
mizooo2015-11-16 21:03:42 // 73318
Mi is eltörtünk nyáron 2 kulcsot mire le tudtam lazítani a csavarokat, túlhúztam!!! Megoldás zsír + nyomatékkulcs, ahogyan előttem írták.
.......................2015-11-16 20:55:14 // 73317
Bár kúpos ,de nem önzáró ,szóval nem valószínű h ott szorul
Az is lehet hogy a menet van eldeformálva
Zolibácsi2015-11-16 20:53:15 // 73316
Mond meg neki, hogy a légkulccsal nem kell anyagfáradásig húzni a csavart vagy ha netán venné a fáradságot és egy kis zsírral bekenné, akkor nem szorulna össze a vas a vassal.....
Nem láttam még gumist csavart zsírozni, de a menetemet tették már tönkre, mert a légkulccsal nem érezni, ha sz@rul teszik be a csavart.....
Ha tehetem magamnak cserélem a kereket.... sőt...sajnos ma már mindennel így vagyok...ha tehetem inkább magam csinálom, még ha 3x annyi idő is. Persze csak olyat amit biztos meg tudok csinálni....
GTPeti2015-11-16 20:47:42 // 73315
Én ezt teljesen máshogy látom.

Egyszerűen nem is tudom értelmezni, hogy egy ismeretlen előéletű bontott miért lehet jobb, mint egy felújított. A felújítottra még garancia is van. A magam részéről biztos ezt választanám. (És választottam anno a generátornál.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak