Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002020-05-24 20:09:23 // 121390
Erhardot kérdezted már?
leopop32020-05-24 20:09:05 // 121389
Sziasztok!

4db R19 235/40 méretű gumit keresek ha van valakinek elfekvőben írjon nyugodtan! :)
Competizione2020-05-24 20:00:12 // 121388
Sziasztok,,,nagy a probléma.Szeretett fekete panterem 159TBi,,,,,sikerült egy kőre ráhajtva kilyukasztani az olajteknőt,az egész Únióban sehol egy olajteknő TBi-re,,,,,tud valaki segíteni?
norbi04092020-05-23 12:06:19 // 121387
Pontosítanék...
Giulietta 2.0 JTDm és 159 2.0 JTDm váltójára vagyok kíváncsi hasonlóság tekintetében. 🙂
norbi04092020-05-23 12:02:13 // 121386
Sziasztok! 🙂
Teszek egy próbát, hátha van valaki aki mélyen beásta magát a váltók világába.

- A giulietta és a 159 c635 váltója teljesen megegyezik vagy vannak eltérések? Gondolok itt magának a háznak a kialakítására vagy az áttételekre.

- A difimű külön felújítható lehet?

Szeretnék lélekben felkészülni minden eshetőségre. 🙂
NGC2020-05-21 18:05:29 // 121385
köszönöm!
hpeti912020-05-21 13:51:20 // 121384
Valószínű, hogy csak kiakadt a bowden végén a dió, egyszer az enyém is elengedett. A kárpit alját kiakasztva felhajtható a hátulja, és onnan hozzáférsz. De szerintem egyszerűbb ha kint van.
NGC2020-05-21 10:22:20 // 121383
Sziasztok!
Pár napja beesett az deréktámasz. Ki kell venni hozzá az ülést vagy javítható a helyén. Egyáltalán javítható? :)
Köszi a válaszokat!
leopop32020-05-20 00:56:04 // 121382
Asszem annyi tartja de a cseréje tényleg gyerekjáték legalább is ahogy Szelod9 cartárs blogján le van írva :)
Én abból gondolom mert még én sem cseréltem de ha hamarabb cserélem mint te akkor leírom részletesen :)
leopop32020-05-20 00:52:22 // 121381
Igen pontosan :)
Hamarosan az enyém is kész lesz aztán végre használni is tudom :)
norbi04092020-05-19 17:35:32 // 121380
Én ahogy tapogattam, talán egy db csillagcsavart éreztem alul. Te többet megtudtál esetleg? 🙂
Giuntini2020-05-19 12:55:57 // 121379

Gyönyörű környezet a világ legszebb SW-jével!
leopop32020-05-19 09:32:10 // 121378
Tegnap pont ezt néztem és megolhatónak tűnt :)
norbi04092020-05-19 04:27:55 // 121377
Inkább a hozzáférhetőség a kérdéses 😀 nem tűnik nagy helynek ami rendelkezésre áll ott.
leopop32020-05-18 23:11:12 // 121376
Semmi extra ahogy nekem Szelod9 cartárs mesélte.
Azaz mi is meg tudjuk csinálni olyanok akik nem tudnak szerelni annyira egyszerű :)
VKG231!!! (156+75)2020-05-18 19:14:55 // 121375
Hát nekem nagyon kompenzáló jellegűnek tűnt az, hogy szánalmas az aki kicsi autóból száll ki.

De nekem mindegy, bp forgalma botrány, főleg mostanában, én erre utaltam.

Én sokkal hosszabb idő alatt teszem meg a napi utamat autóval, mint bicajjal. Sajnos az otthondolgozós cuccokat csak autóval tudom bevinni. (Pl a tft monitort, laptopot, billt, egeret...:-))
norbi04092020-05-18 17:23:23 // 121374
Akkor ez egy pozitívum legalább, hogy nem variáltak. Amúgy maga a csere mennyire macera? Nagyon bontani kell? 🙂
Giuntini2020-05-18 16:32:18 // 121373
Lakótelepen mondjuk, csak ott vannak a fekvőrendőrök.
Liquid2020-05-18 16:06:50 // 121372
ez a vitorlázás dolog adott esetben jó lehet, de mikor mész tartósan 30-cal? :)
ha tudná 50-60 körül is...
Giuntini2020-05-18 16:00:11 // 121371
Borsi Gergő ott volt a nemzetközi bemutatón, ereje városi közlekedésre tökéletesen megfelelő. Persze nagy gyorsulasokat ne varjunk el, de fürge városi tempónál. Olaazországban nincs különbség adóbesorolásnan a mild és a plug-in hibrid között. Jogos a felvetés az automatával szerelt 1,2 motorral kapcsolatban, de azt olvastam, hogy a Dualogic váltó nem egy kifinomúlt szerkezet, idegesítő. Ilyen olcsó kategóriában nincs igazán jó automata váltó.
A 159-nél most is azt mondom, a 2,4 automatával az igazi! Ott van nyomaték, egészen másképp dolgozik.
Itt gondolom azért nem próbálkoznak az automatával, a vitorlázó funkció miatt. 30-nál ad egy felkérést, tedd ki üresbe, és tisztán elektromosan megy, majd a kuplung lenyomására beindul a motor. De most már nem akarom szét offolni a topicot.
Liquid2020-05-18 13:24:10 // 121370
Ha már mindenképp bele köll rakni, akkor nyilván jobb ez mint a plusz 300 kiló meg töltögetés. Arra leszek kíváncsi, hogy valós használat mellett van-e értelme.
Annyiba kerül mint az 1.2-es 8V automata ami városbarátabb, kérdés mennyire tudja ezt kiegyenlíteni a villanyozás.
Elég a 3 hengeres szívó a városi közlekedésre, végülis nem gyengébb mint a régi motor.
Nekem csak annyi bajom van vele, hogy nem látom a fejlődést :)
De ez nem a Fiat meg 500 meg az autóipar hibája...
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-18 12:08:22 // 121369
Amúgy vannak kísérletek a veszteséghő visszanyerésre is. Termoelektromos elemekből építenek visszanyerő egységeket. A Honda 3% üzemanyag megtakarítást ír a prototípusnál. Talán a BMW is játszott már ilyennel. Ez is ha egyszer kidolgozzák a visszanyerő egységet, egy egyszerű, logikus megoldás lehet. Én az ilyet csak támogatni tudom, semmit nem ront a benzin motoron, csak segít jobb rendszer hatásfokot elérni.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-18 11:58:15 // 121368
Szerintem meg a leglogikusabb módja a hibridségnek. Semmi mást nem csinál, mint tovább növeli a belsőégésű motor hatásfokát. A start-sop már amúgy is egy olyan dolog, amivel együtt kell élnünk, akkor inkább így. Nem akar kamuzöld lenni, villanyból menni, nem kell töltögetni, viszont a fékezési energiát visszanyeri. Ha csak az elektromos rendszert elműködteti abból amit visszanyert, már teljesen jó. Végre nem egy két tonnás értelmetlen hibrid, csak egy egyszerű hatásfok növelő megoldás. Ami egyáltalán nem bonyolult. Van rajta egy önindító/generátor, kb ennyi. Hogy a három hengeres Firefly mire elég, az más kérdés. Az autóipar "fejlődését" pedig nagyon rég nem a kereslet indukálja.
leopop32020-05-18 11:29:29 // 121367
Igen az új 45k amit kicsit sokkalok pedig a kocsitól egyáltalán nem sajnálom a pénzt :)
Most láttam asszem a fiatalatrészeknél akciósan 34k ez már barátibb :)
Ugye az utángyártottak az EBay-en sokkal olcsóbbak ilyen 13-18k de érdekes ott azt írták hogy csak 159-re jó ami azért fura mert ez az alkatrész a 159 ben és a Brerában ugyan az 😅
Lehet az angolok az Ebay-en nem ismerik a Brerát :)
leopop32020-05-18 11:23:36 // 121366
Faceliftnél jött be ez az én Brerám is faceliftes és amúgy igen mindegyik motorhoz ugyan az van :)
Liquid2020-05-17 22:25:47 // 121365
Hááát nem győzött meg :) Maradnék a sima 1.2-es mellett, már csak azért is hogy ne legyen Suzuki-hangja :)
A start-stop egy hülyeség, csak és kizárólag a NEDC miatt van. Semmilyen motornak se jó ha le van állítgatva, én speciel utálom és szerencsére egyik autómban sincs, de az elsők között lenne amit inaktiválok.
Giuntini2020-05-17 22:06:25 // 121364
Engem is utolért a kormányszervó cső szivárgása.
Giuntini2020-05-17 21:34:57 // 121363
Szerintem ennek a kis hibridnek csakis előmyei vannak!
1, 1,0 liter 3 henger turbó nélkül
2, Semmiben mem befolyásolja a használhatóságot
3, Nem bonyolult, és nem drága.
4, Valóban haználható a start-stop, mivel nem öndító indítja be a motort, hanem az elektromotor, ami generátorként szolgál.
5, Mivel nincs turbó, a start-stop nem károsítja a turbót.
6, 30 km-es tempó alatt képes vitorlázni, önmagában akkumulátorról menni, üresben.
Szerintem városban ilyen kompromisszum mentes autó a leghasználhatóbb.
Liquid2020-05-17 19:07:12 // 121362
szerintem pont semmit se érnek ezek és ha a b*zi normák miatt nem lennének rákényszerítve a gyártók, hogy szétbonyolítsanak, és még láncfűrész is hibrid legyen, akkor senkinek se kellenének, mert nem a kereslet indukálja a gyártásukat. Én speciel inkább vennék X ft-tal olcsóbban vennék olyat ami nincs hibredesítve.
Liquid2020-05-17 19:03:04 // 121361
nem hiszem hogy kompenzálni akar, nem is írt ilyet :)
Mint ahogy én sem, de azért nem rossz ha arrébb lehet álli az autóval, mivel az élet nem csak városi tötymörgésből áll. Szóval erőből sose elég, de még fontosabb a súly/erő megfelelő értéke.
Zselé2020-05-17 18:34:14 // 121360
Arra emlékszem, hogy volt valami akció a Natural Investnél, de már nincs. Pontosan nem tudom, mert több mást is csináltunk, de tán 28-30 körül sikerült venni. Amúgy 45 körül van asszem...
norbi04092020-05-17 18:23:22 // 121359
Akkor gyanús, hogy a 2011-es 159-ben is ilyen van már 😀
Viszont kérdés... 1.9, 2.0, 2.4 ugyanaz? Vagy mindegyikhez külön típus van? 🙂
killerlowmoney2020-05-17 10:56:08 // 121358
köszi, ettől féltem:-(((
Giuntini2020-05-16 23:34:06 // 121357
Ez teljesen így van! A másik, hogy baromi kényelmes az 500! A mild hibrid ebből a szempontból tökéletes! 30-nál üresbe téve vitorlázik, az elektromosság viszi. A drága elektromos autók sz@rt sem érnek. Ezeknek az egyszerű szerkezeteknek van létjogosultságuk. Nincs turbó, csak ez a generátor, ami elektromotorként szolgál, rásegít.
leopop32020-05-16 23:28:53 // 121356
Ennek utána jártam faceliftnél változott nekem 2008-as a Brerám és itt már ez van ugyhogy a 159-nél is 😁😉
leopop32020-05-16 23:27:19 // 121355
Köszi
Arra emlékszel esetleg mennyi volt?
VKG231!!! (156+75)2020-05-16 21:37:49 // 121354
Sztem tök felesleges kompenzálni a városban a minélnagyobberősebb autóval.
15 km/h az elmúlt egy hét átlaga nekem Bp-n...
Ha biciklivel sietnék, a duplája is meg lehetne...

No mindegy, bocs.
Giuntini2020-05-16 21:21:19 // 121353
Én a mild hibrid miatt mondtam, hogy jó...
tirex2020-05-16 20:59:25 // 121352
Budapesti belvárosba tényleg jó, turbómotorral araszolni. Mondjuk lámpától lámpáig lehet csapatni aztán meg levenni mint egy nagykabátot. Általában nagydarab emberek vesznek ilyen betonpattanásokat,elég vicces.
Giuntini2020-05-16 20:32:38 // 121351
Ez nagyon jó!
"Kisebb autó nem volt?"
A kérdésre egyszerű a válasz: van olyan terület ahol a kicsi a jó! Ilyen a budapesti belváros. A 159 -nek nem tere a város.
tirex2020-05-16 19:59:10 // 121350
Kisebb kocsi nem volt?
Itáliai üveges2020-05-16 19:03:12 // 121349
Nyáron klímával!
Itáliai üveges2020-05-16 18:48:09 // 121348
Sziasztok

Fiat 500 TwinAir Turbo,0.9 ezt kell kiprobálni.
Örök mosoly az arcon és nem kell eladni a házat.
Ez tényleg valós fogyasztás és megy is a kocsi, 40 km város +100 km pálya 130/kmh + a maradék autoút.
hpeti912020-05-16 15:59:16 // 121347
Igen, + a vezérműszíjat is lekell fűzni, mert a szelepfedél egyben a vezérműtengely ház is.
hpeti912020-05-16 15:57:54 // 121346
Pontosan nem tudom, az enyém 2008as és már az új. De könnyen meg lehet mondani, a motortéri biztosítékdobozban ha benne van a 2 lent említett relé akkor régi, ha hiányoznak akkor új.
kisityu2020-05-16 15:20:18 // 121345
Ez egyébként érdekes. Nálam megy a ventilátor de leállítás után én sem hallottam soha. De miért is kellene mennie? Motor leállítás után nincs vízforgalom és a hőbevitel is megszünik.
Zselé2020-05-16 14:59:21 // 121344
Meddig volt a régi megoldás, nem tudod esetleg?
Zselé2020-05-16 14:55:00 // 121343
gyári
norbi04092020-05-16 14:18:07 // 121342
Hmmm...
Tudom, majd a szerelőnél kiderül, de nézegettem hibás difi hangokat youtube-on és azért vannak hasonlóságok. 😕
Felkészülvén egy esetleges rossz hírre..

A Difiművet fel lehet újítani? Vagy nem szokták?
Esetlegesen a Giulietta vagy egyéb autóból származó c635 váltó is jó lehet a 159-be? Ha esetleg arra kerülne sor... 😕
Giuntini2020-05-16 08:49:42 // 121341
De ez tényleg jó!!! Ilyen hibridet kellene csakis csinálni! Nem képes önmagában a villanymotor dolgozni, ami valójában egy nagy teljesítményű generátor. Kis 3 hengeres 1,0 literes benzinmotor, se turbó se semmi puritán 70 lóval. Nem töltögeted, nincs hülyeség. Az egyetlen amit tud, hogy a visszatöltött energiát felhasználja, 30-nál ha kiteszed üresbe, az elektromosság viszi előre, vitorlázik.
Szerintem a legnagyobb vétel, ha valakinek van pénze rá. Én vennék magamnak budapesti forgalomra! 4-5 lityóval gyári adatok szerint a városban eljár. Ez nem arra való hogy kimenj a városból! Arra ott az Alfa!😊
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak