Jó reggelt !
Tegnap felraktam a felújított önindítót.
A jelensége a hibának a következő volt. néha melegen nyögve indult. Már azt hittem az akksi a gyenge, teljesen úgy viselkedett.
Amíg egy hete totálisan meg nem szorult, és már nem indult bikázva sem.
Le lett kontrollálva, kapott áramot a bendix is, az önindító is, tehát az indítási folyamat működött. Így leszedtem az önindítót, és levittem felújíttatni.
A hiba valószínűleg, mert más nem nagyon lehetett a romokból megállapítva, hogy a szénkefe nagyon elkopott, és a szénkefeházból kifordulva megszorította a kolletort illetve így a forgórészt. Két darab kollektort ki is fordított egy kicsit a többi közül, és ott meg is szorult az egész forgórész.
Sajna így forgórészt is kellett cserélni, nem csak szénkefe egységet.
Így 33 ropiba fájt.
Gondolom ha valakinek van hasonló baja, idejében lehetne orvosolni egy szénkefe cserével, és nem jutna idáig.
Amúgy eléggé gyengécske kis önindítónak néz ki szerkezetileg a régiekhez képest.
De hát a mai beépített amortizációnak megfelelő darab a drága kis Bosch Fosch. :-)
Képeket a hibás darabról egy kicsit később teszek fel.
Don Gombóc2015-04-05 07:20:01 // 66354
Pityukoma2015-04-05 00:40:28 // 66353
Gratulálok az új szerzeményhez :-) és üdv a sötét oldalon is :-)
Chianti2015-04-04 23:35:28 // 66352
Szép a vas. Légy üdvözölve nálunk! További boldog Alfázást! :o)
droberto2015-04-04 22:27:22 // 66351
Gratulation! :)
Invisible2015-04-04 22:04:29 // 66350
Gratulálok! Szép darab :)
☻SKULL☻2015-04-04 21:18:12 // 66349
Nagyon szép kormos, grat hozzá !!!
Liquid2015-04-04 21:12:51 // 66348
hinnye no! :) szép darab, sok boldogságot hozzá :)
panza2015-04-04 20:46:13 // 66347
Ho-hoo-hóóóó! Gratulálok! Csinos kis vas!
Trombozis2015-04-04 20:37:08 // 66346
Ricsi 1472015-04-04 19:54:07 // 66345
Hozzátartozik még a történethez az is, hogy azután vittem el hozzá először a kocsit, hogy 160-nál nem ment többet pedig kb 3 km-en keresztül padlóztam és 160-nál megállt csak a fordulat ment fel...
Ricsi 1472015-04-04 19:50:25 // 66344
Régebben(kb 3 hónapja) megnézte, és valamit visszatett vagy nem tudom pontosan, hogy mit csinált vele, akkor mondta csak már régen volt... és utána nagyon jól ment, sokkal jobban gyorsult stb... ez tartott 2-3 napig azóta egyszer jó egyszer nem :S Egr alapból kizárva mert le van falazva azzal elvileg nem lehet gond, meg mostanában azt vettem észre ha nem egyből padlózom le hanem fokozatosan nyomom le a gáz pedált akkor valamivel szebben gyorsul, de így is van mikor teljesen másképpen viselkedik... Igen azt tervezem én is, azért is kérdezem, hogy kihez meg hova forduljak... Az a durva, hogy 10 éve ehhez a szerelőhöz járok és velem szarakodik... Meg az alapjárata sem a legjobb és elvileg az is attól lehet, mikor először megcsinálta akkor azzal sem volt gond...
droberto2015-04-04 19:39:40 // 66343
Miből gondolod, hogy a szívósor a gond?
A Zoli elég jól elmerült ebben a témában (is), szerintem ő el fogja mondani a szívósorokról a véleményét. :)
Szerintem ettől a szerelőtől hozd el a motyót.
A Zoli elég jól elmerült ebben a témában (is), szerintem ő el fogja mondani a szívósorokról a véleményét. :)
Szerintem ettől a szerelőtől hozd el a motyót.
droberto2015-04-04 19:32:30 // 66342
Itt vagyunk Szászváron, és nem sokkal ez előtt ment el rolee46 CarTárs a 156-osával.
Csereberéltünk egy-egy körre és hasítottunk a Mecsek útjain. :)
Ami feltűnt, hogy sokkal jobb az ötvenhat a támlájának oldaltartása. A combtámasz viszont rövidebb. A motor karaktere hasonló, orgánuma viszont mélyebb. Alacsony tempóról jobban megindul. Hiába több száz kilót nem lehet, csak úgy letagadni. Kormányzása - néhányotok véleményével szemben - szerintem hasonló (bár kicsit keményebb a szervó). Kanyarban jobban ficánkol a bódé és jobban is dől. Féke harapósabb, bár sport tárcsák vannak rajta.
A Walter de Silva / Giugiaro kombo feketében lehengerlő! :)
Más: 10°C-ban a téli cipő már igen kenődik és tisztán érezhetőek az autó határai, szemben a 19-es kerékkel...
Csereberéltünk egy-egy körre és hasítottunk a Mecsek útjain. :)
Ami feltűnt, hogy sokkal jobb az ötvenhat a támlájának oldaltartása. A combtámasz viszont rövidebb. A motor karaktere hasonló, orgánuma viszont mélyebb. Alacsony tempóról jobban megindul. Hiába több száz kilót nem lehet, csak úgy letagadni. Kormányzása - néhányotok véleményével szemben - szerintem hasonló (bár kicsit keményebb a szervó). Kanyarban jobban ficánkol a bódé és jobban is dől. Féke harapósabb, bár sport tárcsák vannak rajta.
A Walter de Silva / Giugiaro kombo feketében lehengerlő! :)
Más: 10°C-ban a téli cipő már igen kenődik és tisztán érezhetőek az autó határai, szemben a 19-es kerékkel...
Ricsi 1472015-04-04 19:32:05 // 66341
Sziasztok! Információra lenne szükségem, a szívócsonkkal küzdök már több mint fél éve, lassan 2 hónapja megvettem egy bontottat mert úgy volt, hogy a szerelőm, megtudja esztergáltatni és akkor elvileg többet nem lenne rá gond.... de már 2 hónapja ülnek rajta, hiába hívogatom hetente, hogy mikorra lesz végre valami, mert én meg napi 70 km-et autózok, úgyhogy egy részt többet is kajál az autó meg hát ugye érezni sokszor, hogy nem úgy gyorsul meg nem úgy megy ahogy kellene... Szóval az lenne a kérdésem, hogy kivel tudnám vagy, hogy tudnám megcsinálni a szívócsonk kiiktatását?
Liquid2015-04-04 17:39:28 // 66340
'''''2015-04-04 16:35:10 // 66339
Köszi,mondom neki.Map szenzornál kezdjük.
SilentSound2015-04-04 16:25:13 // 66338
Sziasztok! Tud valaki ajánlani nekem Pesten olcsó Bosch vagy Valeo ablaktörlő lelő helyet? Első-hátsó (SW) csereérett. Gondolom, hátul lehet csak gumit cserélni, nem kell az egész kart...
Pityukoma2015-04-04 15:25:05 // 66337
Bocs, rosszul írtam! Ne a coolertől hanem a turbó nyomó csövétől a cooleren át a szívócsőig.
Pityukoma2015-04-04 15:21:04 // 66336
Szia :-)
No megnéztem:
Nézzétek meg a MAP-ot, kis féktisztító neki aztán próba. Ha nem jött össze akkor húzzátok le a geometria szabályzóról a kis gumicsövet (zárhídon van) és szájjal szívjátok meg. Hallani kell a turbó szabályzó klattyanását. Persze csend legyen a kocsi körül. Ha nem hallotok semmit akkor gáz van a VGT-nél -lehet hogy leragadt. Ha hallani akkor cseréljétek át a szabályzót a tiédről. Ha így sem jó akkor nézzétek végig a csöveket a coolertól a szívócsonkig. Nincs-e repedt vagy kidörzsölt cső.
Most hirtelen más nem jut eszembe :-( Szólj ha meglett az ok. Remélem csak az első gondolat okozza :-)
No megnéztem:
Nézzétek meg a MAP-ot, kis féktisztító neki aztán próba. Ha nem jött össze akkor húzzátok le a geometria szabályzóról a kis gumicsövet (zárhídon van) és szájjal szívjátok meg. Hallani kell a turbó szabályzó klattyanását. Persze csend legyen a kocsi körül. Ha nem hallotok semmit akkor gáz van a VGT-nél -lehet hogy leragadt. Ha hallani akkor cseréljétek át a szabályzót a tiédről. Ha így sem jó akkor nézzétek végig a csöveket a coolertól a szívócsonkig. Nincs-e repedt vagy kidörzsölt cső.
Most hirtelen más nem jut eszembe :-( Szólj ha meglett az ok. Remélem csak az első gondolat okozza :-)
Liquid2015-04-04 14:22:36 // 66335
mégsem lesz upgrade?
Szabolcs 1592015-04-04 14:15:59 // 66334
Shadin2015-04-04 14:15:45 // 66333
215/55R16: 18.7kg
225/50R17: 22,3kg
235/40R19: 22,6kg
225/50R17: 22,3kg
235/40R19: 22,6kg
droberto2015-04-04 13:25:22 // 66332
SzJanos2015-04-04 12:55:53 // 66331
Szia, mérlegelted már a Hankook-okat? Ventus Prime2, vagy S1 Evo2 van fent nálad?
boli1112015-04-04 12:49:47 // 66330
Erhard írta, hogy legalább Dexron III-as legyen a szervo olaj. Az automata váltókba való olajon látom feltüntetve ezt. Ezenkívül amit vettem a váltóba (Liqui Moly ATF1200) fel tüntették rajta, hogy jó a difibe és a szervohoz is.
Akkor most mi is van, így húsvét előtt? :)
Akkor most mi is van, így húsvét előtt? :)
Szabolcs 1592015-04-04 12:34:05 // 66329
Most Azon vagyok biztsitékokat nézem
Csabi2015-04-04 11:54:06 // 66328
Biztosítékokat megnézted?
.......................2015-04-04 11:52:16 // 66327
Ez valami kontakthiba,
panza2015-04-04 11:47:20 // 66326
Boldogság! Hiába no, ezeknek az autóknak lelkük van!!
droberto2015-04-04 10:30:12 // 66325
Szabolcs 1592015-04-04 10:23:36 // 66324
Hibát kod Nincs akksi jo töltés jo Most ilyenkor mi van
David | Centocinquantanove2015-04-04 10:03:52 // 66323
A csavar lett újra rozsdás horganyzás után?
droberto2015-04-04 10:01:26 // 66322
droberto2015-04-04 09:57:50 // 66321
Nyári cipő puccer: (sajnos fél év csúszásban vagyok)
Felverte a rozsda a csavar furatokat:
Az ok, ismét a tréhül bevonatolt kötőelem. Ezt ugye már orvosoltam a horganyzással.
Nem volt egyszerű kíméletesen leszedni a lehelletvékony festékköddel borított aluöntvényről.
A gumikopásról is hamarosan írok...
Felverte a rozsda a csavar furatokat:
Az ok, ismét a tréhül bevonatolt kötőelem. Ezt ugye már orvosoltam a horganyzással.
Nem volt egyszerű kíméletesen leszedni a lehelletvékony festékköddel borított aluöntvényről.
A gumikopásról is hamarosan írok...
Haddel2015-04-04 08:28:04 // 66320
Aludj nyugodtan,mert nem ugyan az kell bele 😃
boli1112015-04-04 04:28:02 // 66319
Béláim az úrban...
Lehetséges, hogy a váltóba és a szervoba ugyanaz az olaj kell?
Annyira foglalkoztat, hogy nem tudok most aludni.
Lehetséges, hogy a váltóba és a szervoba ugyanaz az olaj kell?
Annyira foglalkoztat, hogy nem tudok most aludni.
Liquid2015-04-03 22:10:17 // 66318
egy éve ez volt a konklúzió:
215/55R16: 18.7kg (Pityukoma, súlyok nélkül, kukára kopva)
225/50R17: 22,3kg (Shadin, súlyokkal, nem néztem mennyi, ~60%-os)
235/40R19: 22,6kg (Liquid, nem tom :-))
205/55R16: 18.4kg (Stilo duplaküllős alu,~90%-os)
195/65R15: 14.9kg (Stilo lemez felni, ~60%-os guma)
Panda 4,5" acélfelni 155/80R13 - 10,9kg
Panda 6x14 alufelni 185/60R14 - 15kg
Holnap lemérem a gyári 17-es alufelnin 225/55R17 Hankook gumikat.
215/55R16: 18.7kg (Pityukoma, súlyok nélkül, kukára kopva)
225/50R17: 22,3kg (Shadin, súlyokkal, nem néztem mennyi, ~60%-os)
235/40R19: 22,6kg (Liquid, nem tom :-))
205/55R16: 18.4kg (Stilo duplaküllős alu,~90%-os)
195/65R15: 14.9kg (Stilo lemez felni, ~60%-os guma)
Panda 4,5" acélfelni 155/80R13 - 10,9kg
Panda 6x14 alufelni 185/60R14 - 15kg
Holnap lemérem a gyári 17-es alufelnin 225/55R17 Hankook gumikat.
Haddel2015-04-03 22:05:07 // 66317
Szépek 😃 kíváncsi leszek a tapasztalataidra a gumikkal kapcsolatban.
.......................2015-04-03 21:57:13 // 66316
Jó h felírtad a kg ot,
A télikerekek hány kg ok?
A télikerekek hány kg ok?
Liquid2015-04-03 21:23:20 // 66315
Haddel2015-04-03 21:10:12 // 66314
Úgy szól, mint a világháború: 0 brutál a gép 😃
Szabolcs 1592015-04-03 21:03:52 // 66313
Akkor Holnap Meg nézem
'''''2015-04-03 21:03:32 // 66312
Asszondod? :-) Mondom neki és ránézünk.
David | Centocinquantanove2015-04-03 21:00:40 // 66311
Attól még lehet xar...
Szabolcs 1592015-04-03 20:53:34 // 66310
4 hónapos bosch aksi
Haddel2015-04-03 20:50:51 // 66309
Nem az aksid gyenge már?
Giuntini2015-04-03 20:45:37 // 66308
Gratula hozzá, de azt javaslom nagyon nézd át a motort. Ha egy csöpp gyanút látsz hengerfej problémára azonnal vetesd le és csináltasd meg, mielőtt hatalmasat szívsz vele. Tapasztalatból beszélek, és nem az enyém volt az egyetlen eset. A váltóolajat is cseréltesd le.
Szabolcs 1592015-04-03 20:39:29 // 66307
Ez most komoly
Shadin2015-04-03 20:33:01 // 66306
Szivatsz? Németül kézen állva?
:-DDD
:-DDD
Szabolcs 1592015-04-03 20:31:46 // 66305