Fórum >> Típusok >> 159

mex862014-12-17 10:53:56 // 62404
6 éves varta silver még mindig megy az exautomban...
dizel auto manapsäg ritkän hasznälva.
még én vettem bele anno.
igaz kicsit nagyobb kapacitäsu mint a gyäri de nem sokkal.
Csabi2014-12-17 10:43:04 // 62403
Szerintem a márka majdnem mindegy(a prémiumok között)... Sokkal fontosabb h mennyit állt a polcon a vásárlás előtt és, h mennyire volt karbantartva (havi töltés)....+ nem mindegy élettartam szempontból, h milyen kapacitásút raksz bele, ergo mennyire használod ki, mennyire gyakran használod...
Hallottunk már ~2éves exide-ról , bosch-ról, varta-ról stb, amik idő előtt haltak meg....
Mindig mondom AGM akksit kell venni az nem hal meg egyik napról a másikra-nem tud zárlatos lenni- Exide esetében 30helyett 40e-be kerül...nem vagyunk egyformák , de szerintem megéri...
Skodra2014-12-17 10:25:31 // 62402
Szia! Én az Exide Premiumot használom már az ötödik éve,ez ideág tökéletes,csak ajánlani tudom, remélem így is marad még 1-2 évig!
.......................2014-12-17 10:08:30 // 62401
Ja ,amit a gyárban beraknak az nem ugyanaz
Mint amit a boltban veszel,
Hiába van ugyanaz ráírva

Érdekes pl.a gyári szerelésű lengőkarok is 2 szer annyit bírnak mint az utángyártottak
David | Centocinquantanove2014-12-17 09:44:29 // 62400
Érdekes dolog ez, mert a gyári magnetimarelli az enyémben is ketyegett 6 évig, de a mostani Banner PowerBull ennyit biztos vagyok benne hogy nem fog bírni pedig ez sem volt olcsó...
Ha hidegebb reggelen indítózok, beindítja ugyan pöccre elsőre, de ahogy forgatja más a hangja...
Wasco2014-12-17 09:34:26 // 62399
Biztosan a kivétel erősíti a szabály, de a feleségem kocsijában a 10 éves gyárban berakott Exide aksit most cseréltem. Ez az autó egyébként új korától nálunk van azért biztos (1.4-es benzines és inkább nem írok típust). Ja és nem azért lett cserélve mert bedöglött, hanem mert már én éreztem hogy itt az ideje és kicsit gyengélkedik (lehet még kihúzta volna ezt a telet is).
.......................2014-12-17 09:21:24 // 62398
6 Évig csak stacioner üzemben bírja egy ólom akku
4év és kuka,ezzel kell számolni
.......................2014-12-17 09:18:54 // 62397
Az akkut a nyári meleg öli meg, jobbal szulfátosodik
tévedés hogy a hideg árt neki
Azért bírt csak ennyit mert meleg volt télen is...
tdave0082014-12-17 08:59:52 // 62396
hol írták meg neked és mennyiért?
Laci.732014-12-17 08:57:47 // 62395
Sziasztok!

Mielőtt cseréltem volna az akksit az autómban, itt a fórumon sokan ajánlották a Zip akksit. Napra pontosan 2011.11.21-én le is cseréltem a gyári akksit egy ilyenre:
Na tegnap el is halálozott. Élt: 3év 26 napot! Nekem csalódás! Ahol az új aksit vettem ott az eladó azt mondta hogy 3év után minden nap ajándék! Nekem 26 nap ajándék jutott! Ennyi pénzért ez kevés. Én legalább 5-6 évre terveztem. Ráadásul az elmúlt 3 évben még minuszok sem voltak! Most megvettem bele a legdrágább Exide Premium aksit. Remélem hogy legalább 5 évig jó lesz! Éljen a fogyasztó társadalom!!! Ezer köszönet Pityukomának a segítségért!!!!
Haddel2014-12-16 22:50:00 // 62394
Szerintem adóügyi megfontolásból lehetnek ezek a teljesítménylépcsők.
Nekem gyárilag 163 lovas volt,most kicsit több :-)
tdave0082014-12-16 22:26:59 // 62393
Igen, a legtöbb 3M értékű 136LE általában belga vagy német. Fontos lenne tudni, hogy ugyanazt tudja-e mint a 170Le csak computeresen van-e butítva, illetve ki tudna segíteni a megírásán. Neki állok feltúrni a blogod! :)
Piritu - 1.000.0002014-12-16 22:22:11 // 62392
A 136 lovas az az ECO változat. Amúgy létezik 163 lovas is belőle. A különbséget a fene tudja. Meg kellene nézni az ePER-ben, de most nincs nálam a legújabb.
A 2,0-ról így 156e km után csak annyit mondhatok hogy király. Bővebben a blogomban :-)
Liquid2014-12-16 21:59:37 // 62391
nekem ilyen volt:
tdave0082014-12-16 21:55:22 // 62390
Sziasztok,

159 vásárlása előtt állok és láttam több helyen hirdetik a 2.0JtdM 16V-t de van ahol 136Le-ként, hiába 16V.

Kérdésem az lenne, hogy ez a lebutított verzió valahogy felhúzható a gyári 170LE-re?

Illetve mik a tapasztalataitok ezzel a motorral, illetve az alapból 170Le-sel?

Köszi előre is a válaszokat!
Dömpi (il dottore)2014-12-16 21:48:38 // 62389
ámúgy így van...ez nálam tapasztalat
Piritu - 1.000.0002014-12-16 21:32:58 // 62388
Nekem 64-es:

Szerintem, ami a polcon volt, az került bele :-DD
David | Centocinquantanove2014-12-16 19:53:01 // 62387
Nekem 64-es MagnetiMarelli volt a gyári akksi... WTF?
'''''2014-12-16 19:39:50 // 62386
Ja,egyébként a spider nála áll a garázsban.Múltkor le is bukott.Mentem le a városba ő meg jött szembe a vassal. :-)
'''''2014-12-16 19:36:51 // 62385
Nézett mostanában már pár brerát de most egyenlőre építkezésbe ölte a tartalékot.A cégessel jár.Tele is van a töke az xc volvóval.Már megint kiír valamit és ha beviszi a volvóhoz a kiolvasásnál nem mutat hibát.Totál káosz annak az elektronikája.
Egyébként volt már 147,156 2db,166 és 159 is neki-nekünk a fiatos korszak után.Amíg létezett itt helyben a barátja Fiat kereskedése,addig minden típust kipróbáltunk és meg is kaptuk olcsóbban sőt, utána be is számolta őket mindig.
droberto2014-12-16 19:22:17 // 62384
Van esély, hogy faterodnak is újra Alfája legyen? :)
'''''2014-12-16 19:00:11 // 62383
Én is kivárásra játszom.Remélem igaz ami az oldal kezdőlapján van,mármint,hogy jönnek az utódok.Az enyémet 13hónaposan vettem és jó lenne megint hasonlóan venni az utódot.
.......................2014-12-16 15:48:39 // 62382
Szerinted? ha több mint egy jármű jut egy főre Ők olaszok fogják majd venni az új autót?
minek ? kivárnak mint te is
Amúgy olaszo ban defláció ,árcsökkenés van ,így ezért is kivárnak az emberek a vásárlással
Pityukoma2014-12-16 14:45:43 // 62381
Ez azért elszomorít hogy már a hazájában is kezd kikopni az ALFA az aktív használatban lévő vasak közül :-(
Most már aztán nagyon kell az új modell bárhogy is fogják hívni. Ahogy kinéz a helyzet nagyon úgy látom hogy még vagy 4-5év mire meg tudom fizetni a következőt. Addig kihúzom a 159-el :-)
Pityukoma2014-12-16 14:40:41 // 62380
Én nem tudok rosszat mondani róla. Mindkét autómban az van. Az Alfa-ba a gyári is az volt vicces 60Ah 540A teljesítménnyel. 4éves korában cseréltem.
Viszont épp most jöttem haza Laci.73 CarTárstól akinek a 3 éves ZAP Silver 80Ah aksija halálozott el. Adtam neki kölcsön egy 74-es Vartát amíg nem vesz másikat. Hívott telefonon hogy kiírta neki a kormányzár hibát, majd sorban rengeteg hibajelzést és indításra csak elhalványodott minden. Megmértem multival 12.01V volt benne terheletlenül :-(
Te tapasztalatból tudod melyikkel van a legtöbb gond, nem is vitatkozni akartam csak a sztori kedvéért írtam le a mai esetet.
David | Centocinquantanove2014-12-16 13:52:16 // 62379
Mi anno smartból láttunk rengeteget Rómában... De az a vicc, hogy azok is le voltak koccolva mind a 4 sarkán. :)
'''''2014-12-16 12:13:16 // 62378
Félig off:
Tegnap értem haza Rómából.Nem csodálom,hogy az olasz autókat fényezni kell.Egy olyan kocsit sem láttam ami ne lett volna összekarcolva.Igaz,karosszériázni nem kellett volna.Középkategóriás kis autóból van a legtöbb és alfákat alig láttam.Abból is inkább a Mito volt a több.Parkoló sehol.Állítólag a 3 millió emberre 3.6 millió autó és motor van beregisztrálva. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-16 12:10:36 // 62377
Exide akku....cefet fos, hát még a garanciája :((( ingyé sem kéne....
.......................2014-12-16 11:34:22 // 62375
úgy kellene váltani ,hogy a legjobb hatásfokon müködjön a Motor
diesel nél ez 1500..2800 fordulat ,Minimum 50% terehelés
[img1]
David | Centocinquantanove2014-12-16 10:23:07 // 62374
Ami linkeltél, amit GT is linkelt annak a cégnek a fő profilja a csavargyártás de hidegalakítással (sajtolva, mángorolva). Tudom, mert ismerem őket.
Ettől persze még nincs kizárva, hogy megcsinálják esztergával.
Én is úgy gondolom, hogy erre kéne ráállni.

Ha van esetleg rajz a csavarról akkor lehet, hogy többet is tudnék segíteni, a hőkezeléssel és horganyzással kapcsolatos segítségemet, ha kell, továbbra is fentartom.
Előbbit akár ingyen, utóbbit potom áron tudnám intézni, csak legyen meg a csavar!
.......................2014-12-16 09:21:43 // 62373
Az,
már az S osztályok után sóvárgok :)
Piritu - 1.000.0002014-12-16 08:35:05 // 62372
Akkor " tata szindróma" :-DD
.......................2014-12-16 07:33:33 // 62371
Ilyenen kanyargós szar van a bükkben is,eger és miskolc között
Egyszer arra mentem a mitoval,a közepén már untam ...
Piritu - 1.000.0002014-12-16 07:29:49 // 62370
Ha egy ilyen szakaszon is meg tudod állni, akkor igen :-DD
Haddel2014-12-16 06:09:20 // 62369
Most is áll,cégessel járok. Néha azért érződik,hogy nehezebben indul két hét után,Hidegben pláne vigyázni kell,hogy ne merüljön le az aksi,megfagyhat az elektrolit.
Rolee462014-12-16 01:42:42 // 62368
Tutti nagyon,karacsony utan en is cserelem az elejen a feket.Meg egy het es megyunk haza,mar varom az Alfas koszonteseket.Itt nem nagyon mukodik.
Marcox2014-12-15 23:59:31 // 62367
Érdekes..épp most mikor jöttem haza ebben a nagy ködben gondolkoztam azon, hogy vajon mi az optimális ennek a motornak :) hol kellene elváltani...milyen fordulat tartományban autózzak stb.. :) aztán megegyeztem magammal, hogy minimum 1500+ :) de ezek szerint akkor más agyát is piszkálja :)

Bravo 1.4 sima szívó benzinest.....fuhuuuu azt is lehet ám pörgetni mint a vaddisznó :) kövezzetek meg,de én imádtam a kis törpillám hangját mikor ki volt húzatva :) 1.4 16v 90HP
norbi04092014-12-15 23:30:10 // 62366
Anno nézegettem 156-ról videókat. Valóban szép hangja van a TS-nek, főleg valami fain kipuff rendszerrel :)
norbi04092014-12-15 23:28:19 // 62365
Az autópályás dolog nálam felejtős is :)
Amerre én járok, autóút a plafon, tehát max 110 környéke.
A 159-hez szerintem a dízel illik jobban, de a kevesebb fogyi (mondi átlag 8-8.5 lityó) is szempont volt. Esetleg még benzinesből egy V6-os...de azmeg szomjas :D
Liquid2014-12-15 23:21:53 // 62364
vagy csak nem megfelelő benzines volt :) Pl. a Panda se szereti, viszont a TS gyönyörűen üvölt 6000 felett :)
.......................2014-12-15 23:07:44 // 62363
A dieselnek nem tesz jót a pörgetés,
persze vannak akik 4000 felett padlógázon 40 fokban nyomják 220 al autópányán
De szerintem a diesel nem erre való..
Azért vetted ,hogy sprórolj vele ,nem?
norbi04092014-12-15 23:06:54 // 62362
De néha azért elűzöd az unalmát, gondolom :)
norbi04092014-12-15 22:57:51 // 62361
Egy MK3 mondejó, 1.8 125 pacival 180 nm nyomatékkal.
Az menetkészen kb 1400 kiló...első kocsim volt, így viszonyítási alap semmi és abban a hiszemben voltam, hogy megy mint a barom...
Aztán beültem a 159-be és ahogy belepréselődtem az ülésbe...hmmmm, az az érzés :)
GTPeti2014-12-15 22:52:42 // 62360
Az én GTV-mben is gyakran unatkozik a vezmód. 8|
droberto2014-12-15 22:47:16 // 62359
Mid volt?
Nem mindegyik vas kívánja a pörgetést. :)
droberto2014-12-15 22:46:08 // 62358
Néha-néha le ajánlott leforgatni, megfelő karbantartás mellett kívánja rendesen. Lent meg a nyomaték öl.
norbi04092014-12-15 22:43:10 // 62357
7ezerig :O
Az előző autóm benzines volt, de azt sem pörgettem 5ezer fölé :D
Lehet enyhe tata szindrómám van?
norbi04092014-12-15 22:40:19 // 62356
A turbónyomás engem is le tud kötni néha :) de azért első helyen van az út persze :)
A vízhőfokra is rá-rá pillantok már reflexszerűen mióta bibi volt a termosztáttal ( lekopogom, csere óta 90-nál áll mint a cövek)

A 2500-3000 szintén él nálam is. :)
Egy olyat hallottam a minap 159 dízelekkel kapcsolatban, hogy "ezeket hajtani kell, mert ha lágyszívű vagy vele, megeszi a korom és a penész" :D
norbi04092014-12-15 22:33:47 // 62355
1500 alatti fordulatot én is igyekszem kerülni, ha jól tudom ez alatt nem tetszik a lendkeréknek :)
Magát a váltást hogy tolod? Sebességbe becsapkodós gyors kuplungozásos? Vagy a nyugis? :D bár ez mondjuk gondolom nagyban függ a stresszszinttől és egyéb láb nehézségektől :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak