Fórum >> Típusok >> 159

.......................2013-12-23 08:19:49 // 45190
Jó fasza szenes kazán,az kell,azzal spórolsz

Az Alpiq ,meg az EON már nem használ földgázt ,egyszerűen túl drága,
Szeméttel ,meg faháncsal termelik a villanyt a nagy erőművekben
Alfonis2013-12-23 08:11:41 // 45189
Hoszivattyu nagy humbuk. A levegosbe semmikeppse gondolkozzon senki. 3 evig szereltem meg ahol jol mukodott sem sporoltak. A hibalehetoseg meg 1000 garancia egy ev. ;)
A foldbe leasott csoves technikarol nincs tapasztalatom. De vszinunek tartom h az is kamu es eszmeletlen draga.
Napkollektor csak melegvizellatasra. Abbol is a sikkoli. Legkollektor sorkollektort meg jonak tartom es mukodo dolog.
Mig egy rendszer nincs tulbonyolitva minimalozalva van a meghibasodasi lehetoseg addig jo. Ha az ember utanajar utananez mi mennyi hamar ralehet jonni h a reklamarak felebol negyedebol ki lehet hozni a dolgokat. :P
Kandallo jo lassitosegos betettel. :)
Alfonis2013-12-23 05:02:42 // 45188
Duval elegge elterjed. Tokeletes kazan. Ar ertek arany jo. Sajnos markasoknak a hocsereloje is lyukad ki ido elott es egyeb aprosagok ugyh mar itt sincs szent konyv.
Alfonis2013-12-23 04:57:20 // 45187
Én. Eredeti elso szakmam viz gaz kp futes szerelo ;) de mar kazanbol is nehez lenne jot ajanlani... :S
Liquid2013-12-22 23:26:17 // 45186
egy szívó 1.6 benzines okti hol van egy 159-hez? arra ne is kelljen költeni, olyan szögegyszerű
Giuntini2013-12-22 21:33:04 // 45185
Én elküldöm a francba az ilyen embereket. Minden autóra kell költeni (pl. BMW-re vagy Passatra sokszor nem is keveset). Ugye egyesek nem gondolják komolyan egy Alfát összehasonlítani egy Octaviával vagy Kiával. Ezeknek az embereknek azt javasolnám egyszer üljenek bele egy Alfába. Bár ez sem megoldás szemüket, fülüket befogják.
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:29:42 // 45184
Jó éjt, léptem!
A meleg napokat szeretném megidézni egy kicsit:
Tibcsi1662013-12-22 21:28:16 // 45183
Pont erről beszélek sokszor én is, nagyon nagy lehet a szórás. DE Lehet azért nagyon jól tesztelni!! Pl. tempómat 130 autópálya hétköznap M1 éjjel 2 azonos útszakasz, hőmérséklet, guminyomás . . Tehát minden azonos, még az autó súlya is +- 1-2kg. (tankolás után) Volt hogy a határtól Budaörsig 2szer léptem a fékre!! Tudom hihetetlen de többször is megvolt. Na remélem így elhiszed, hogy volt pontos eredményem . . És általában a sima SHELL+SPURI javára. V-power-el kb. azonos, vagy több a fogyi. És persze mindig Osztrák SHELL kútról van szó.
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:24:57 // 45182
kékre 1.400 Ft/ flaskát
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:21:21 // 45181
147 - 1,6 TS 127e km:
Tibcsi1662013-12-22 21:16:53 // 45180
Nem tudom mit ír az árgép. (Nekem talán jobb a forrásom). Én kéket szoktam rakni 50l-es adagot (1dl) egy tankhoz (60-65l) és ez nekem 900Ft. Ez kb. 3%-ot jelent. Na ennyit kb. hoz is vissza. Az eredmények 2-3% javulást mutatnak. És érezhetően jobban ment vele eddig bármelyik vas. Kb. olyan mint a V-Power, azt sokat használtam régebben. Néha felváltva a SPURIVAL, hogy tudjam összehasonlítani. Ezért tudom ilyen pontosan az értékeket is.
Piritu - 1.000.0002013-12-22 21:15:59 // 45179
Mert túl sok a befolyásoló tényező. Gyakorlatilag ugyan azon "tempóhoz" hatalmas szórás van fogyasztásban. Kérdés, hogy melyik a viszonyítási alap.
156 1,9 mjet sebesség-fogyasztás 185e km-en

159 2.0 sebesség-fogyasztás 121e km-en

(Igazából a 80 feletti átlagtempók érdekesek, mert azok csak folyamatos utazással érhetők el. 100 felettiek már csak autópályán.)
Tibcsi1662013-12-22 21:01:25 // 45178
Pont úgy megyek mint szoktam. És a csökkenést már többször kimértük bátyám OFF-jával és én is 3 vassal (Croma-166-159) Nem értem miért kell mindig mindenkiben kételkedni ? Én sem hiszek minden vacakban, de amiről van teszt adatom (több ezer km) abban azért hiszek :)
Piritu - 1.000.0002013-12-22 20:59:06 // 45177
Sehol.
A neten található árakkal kalkulátam, azok alapján alapján kb. ennyi jön ki. (Az árgép legolcsóbbra 1.050 Ft-ot dobott ki 60-70 literhez, ez 5% árban.)
Tibcsi1662013-12-22 20:56:00 // 45176
Én nem is mondtam, hogy van.. :) Mindenki azt csinál amit akar. Én csak arról írtam, hogy nem minden adalék hülyeség. Nekem több 100eKm alatt is bevált. És nem túl nagy pénz az olaj árához képest.
Tibcsi1662013-12-22 20:42:23 // 45175
Ki beszélt itt 5-10%-ról ?? Írtam én ilyet??
Piritu - 1.000.0002013-12-22 20:36:45 // 45174
Még anno a 156 1,9 mjet-tel volt egy esetem:
Általában 5 tankolásonként kapott vépúdert. Aztán kétszer mennem kellett németbe, majd Barcelonába, meg még újra németbe és elmaradt a púder, mert itthon nem tankoltam. Németben meglepve tapasztaltam, hogy 200 fölé nem megy a vas. Bevittem Rieglerékhez, megállapították, hogy tényleg nem megy, de semmi kimutatható baját se találtak.
Aztán megint menni kellett ki, és akkor indulás előtt a drágábbikból kapott. Passaunál már újra ereje teljében volt.
A Párducnak nem kell semmi, sima nyállal is hozza magát :-))
Liquid2013-12-22 20:26:00 // 45173
én is így gondolom, sose tankoltam extrát egyik autóba se (se benyát se gázolajat).
2T-t toltam bele pár tankolásig, de mivel macerás és nem vettem észre változást így leálltam vele
[k i z z o]2013-12-22 20:25:06 // 45172
Itt egy ajánlás AGM -re, in line azzal, amit írtál:

http://support.rollsbattery.com/support/articles/4345-agm-charging
Liquid2013-12-22 20:24:19 // 45171
ezt a kevesebbet fogyaszt dolgot ne haragudj de nem tudom elhinni, ugyanúgy mint a tablettában se hittem soha. Persze mert valaki kipróbálja a tablettát, utána tojásosan gyorsít mert az eszében van és hogy-hogy nem kevesebbet fogyaszt...
droberto2013-12-22 20:14:28 // 45170
Ezek szerint te sem éred be az átlagossal, illetve szerencséd is van a szakikkal.
Számolni kell az biztos, de a számoláshoz pedig megint csak kell az internet.
Piritu - 1.000.0002013-12-22 20:03:41 // 45169
Németbe menet szoktam tesztelni. Sopronnál a határ előtt teletank, és 130 tempomattal amíg lehet.
6,7 bármilyen nyállal. Visszafelé is a német nyállal. (A 156 1,9 mjet ugyanígy 6,3 volt)
Ellenben, ha meleg van a klíma miatt érezhetően nő, akár fél litert is. (Mindig bekapcsolva)
Esőben szintén kér még pár decit a víz mozgatására.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 20:01:18 // 45168
ez a megtérülés azért érdekes dolog mondjuk ezért építettem PKC házat vannak előnyei, hátrányai persze azért érdemes számolni mi térül meg, mikorra, mennyi a jövőbeni fenntartási költségei, csodák meg nincsenek az biztos, a megújuló energiaforrás nálunk itthon kapufa szerintem egyszerűen nem termeli vissza az árát normál körülmények között. Ha még egyszer építhetnék ugyan ezt csinálnám pár dolgot persze másképp a fűtésnél is maradna a gáz, esetleg egy kandallót elfogadnék és ennyi. Nálunk állandó 22-22,5C van, kondi kombi gázkazán, a napias főzés is gázról megy most jött meg a gázszámla kemény 13e ft 140nm-re... amennyibe került volna a plusz ajzat szigetelés, a 3 üvegrétegű ablakok, a napcella, a hőszivattyú, a napkollektor stb, stb soha nem hozná vissza az árát a mostani nm/bekerülési ár viszonylatában nekem ez a meglátásom...
Piritu - 1.000.0002013-12-22 19:52:29 // 45167
Azért 5-10% fogyasztáscsökkenés durva, ez ugyanennyi hatásfok növekedést feltételez.
Pár % hatásfok javulásért, illet 10-20 gramm co2/km csökkentésért éveket fejlesztenek a gyárban.
-10% CO2-vel, nem kellene "ECO" változatokat sem csinálni.

(A prémiumból nálam se fogy kevesebb. Ellenben több se.)
Dömpi (il dottore)2013-12-22 19:50:04 // 45166
A főnököm eddig röhögött, mikor költenem kellett az alfámra...merthogy bezzeg az Octavia.

Na, most van neki kb. 180-200 000 a céges Octavia-ban, és eszi az olajat...2000 km/1 flakon. 1.6 benzin. :-) ... na, szarolasz???
droberto2013-12-22 19:45:13 // 45165
Tiszteletben tartom a véleményed, de szerintem nincs a mocijainknak erre szükségük.
droberto2013-12-22 19:45:07 // 45164
Egy dolgot leszögezhetünk: Nem vagyunk egyformák. Utálom az uniformizált megoldásokat. Sajnos a magyarországi bérek, okán a kereskedők és a szakemberek is csak az árakat veszik figyelembe. (Nagy tisztelet a kivételnek) Az ár/érték arányt kevésbé, még kevésbé a megtérülési időt. Ez egy kisvárosban ez hatványozottan igaz. Kicsi a választék ezért kénytelen az ember az interneten infóhoz jutni.
A példádnál maradva, ha helyzetbe kerülök, akkor én a fűtést valami magas bekerülési költségű megújuló energiaforrásból fogom megoldani, pontosan azért mert az x év után megtérül és utána már csak hasznot hoz. Továbbá a bitang vastag téglából lesz a házam és arra is teszek min. 15 cm szigetelést és nagy ívben teszek rá, hogy a szakemberek, hogy szokták és mit javasolnak.
Mondok egy másik példát, kint voltam 5 napot a németeknél és megdöbbentett, hogy szinte kompromisszumok nélkül élnek. Ahol voltunk (egyébként fűtésszerelő srác), pont úgy csinált mindent, ahogy én is szeretném. Hasonló dolgai voltak amikre én is vágyom.
Persze ott is biztos mindenki máshogy gondolkodik, de én hasonlóan mint ő.
Pontosan ezért (is) van Alfám és nem Octáviám.
droberto2013-12-22 19:44:36 // 45163
Merre szörfözgetsz? :)
droberto2013-12-22 19:44:32 // 45162
A Panelectron volt nálam is az egyik kiindulóalap. A Pulser-t is ott vettem.
Az internet és a valós tapasztalatok szerint az AGM-es akksiknak hosszabb az élettartama.
Azt, hogy mennyit bír az enyém, majd az élet igazolja. 1 éve döntöttem, 35 et fizettem szemben a 25-ezerrel. Meglátjuk, hogy jó döntés volt-e. Hisz ismertek, el fogom mondani.
Dömpi (il dottore)2013-12-22 19:40:38 // 45161
Én a Mareába a 11 év alatt talán 2x raktam injektortisztítót. Azt sem tudom volt-e értelme.
Dömpi (il dottore)2013-12-22 19:39:18 // 45160
Én a normál és prémium dízel között nem fedeztem fel fogyasztásbeli eltérést...illetve igen?
Most télen prémiummal megyek, de kiskeréken (215/55 R16). Így egy 16 km-es etapon (20% város 40% pályatempó, 40% autóút-tempó) fogyaszt átlagban 6,2-t. Ebbe ugyemég bele kell számítani azt is, hogy van -2/+5 fok, ennek megfelelően lassan melegszik.
Nyáron ugyanezen az etapon 255/35 ZR19-el fogyasztott 6,9 - 7,2 között, normál dízellel.
Ja, és a klíma folyamatosan megy, télen-nyáron.

Na most akkor van különbség, vagy nincs?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 19:38:10 // 45159
én mindig a normál nyálat tankolok a kúton és soha nem raktam bele adalékot eddig nem bántam meg
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 19:34:30 // 45158
nincs mit én köszi a rendelésed
Dömpi (il dottore)2013-12-22 19:32:13 // 45157
Amúgy bazi érdekes ez az üzemanyag dolog.
Az 1.6 16V-s Mareám rühellte a shell-t, akár normál, akár extra. Ugyanígy nem bírta a MOL-t. Gyorsan felzabálta és nem ment jól vele. Neki csak a normál Agip (ENI) jött be.
Most a dízel 159-nél meg nem jön be az Agip, de a normál shell sem. Viszont a prémium shell, meg a MOL - mindegy, hogy prémium, vagy sima - bejön. Most nyáron kapja a normál dízelt, télen meg a prémiumot, mert úgy veszem észre ez most jó neki.

Komolyan mondom, ha lovat tartanék, annak a szeszélyeit könnyebb lenne kiismerni :-)
Tibcsi1662013-12-22 19:32:00 // 45156
Neeem :) Kb. annyival kevesebbet fogyaszt mint az adalék ára, tehát nem kerül semmi pluszba. Ez a prémium nyálaknál nem igaz, sőt azoknál általában magasabb a fogyasztás. Ez több év és ezerKm tapasztalat.
Piritu - 1.000.0002013-12-22 19:15:26 // 45155
"normál üzemanyagáron mész" + az adalék ára
Piritu - 1.000.0002013-12-22 19:14:11 // 45154
De, ráadásul kereskedelmi forgalomba kapható üzemanyag, tehát ki van próbálva, tesztelve, engedélyezve van. A gari se ugrik...
Shadin2013-12-22 19:11:48 // 45153
Elnézést, de miért lenne olcsóbb? 68 litert tankolok 18-21 naponta. Mondjuk ez mindegy. ~30Ft literenként az extra nyál felára azaz ~2000Ft/tank. A Spuri 1970Ft a Homasitában és töltögetni kell plusz kurva büdös...
Tibcsi1662013-12-22 18:56:28 // 45152
Előbb írtam. Így sokkal olcsóbb, mert normál üzemanyagáron mész kb. úgy mint a premiumokkal.
Shadin2013-12-22 18:55:26 // 45151
Hát ezt mondom én is
Dömpi (il dottore)2013-12-22 18:51:50 // 45150
SZVSZ jó lesz, én is azt raktam most a feleségem 147-esébe.
A szerelőmnek - aki amúgy autóalkatrész kereskedésben dolgozik - mondtam, hogy olyat hozzon, ami bírni fogja az igénybevételt. Feleségem ugyanis a jövendő pici miatt most min. 2 évig itthon lesz, azaz napi 4-5 km, az is 2-3 megszakítással, városban. Nincs többé napi 35 km országúton.
Ő az Exide-ot hozta, azt mondta, gari idő alatt (2 év) még egyet sem vittek vissza.
Dömpi (il dottore)2013-12-22 18:47:38 // 45149
Csak kérdem: ha mindig prémium dízelt pakolok a vasba, akkor minek bármilyen adalék? spuri és társai? Nem ugyanott van az ember?
Shadin2013-12-22 18:40:36 // 45148
Lerendeltem az Exide-ot hétfőre, remélem nem lesz gáz.
Tibcsi1662013-12-22 18:19:11 // 45147
Kb. 2 éve tartom a véleményem. 1,9 be 70-80Ah 2,4-be 80-90Ah. Exide Premium tökéletes szerintem. (nekem is ilyen van csak 85Ah-ás) A gyári exide-al sem lenne gond, ha nem lenne alulméretezve. A 166-omba a gyári 100Ah 8 évet ment. (alap kategóriás aksi volt és csak 430A indítóárama volt)
ValeRossi462013-12-22 18:07:43 // 45146
Erhard koszi az izzitokat .tokeletes :)
Shadin2013-12-22 17:26:09 // 45145
Haverral szereltük az egész kecót...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 16:27:58 // 45144
duval van, egyébként a szerelők szerint a legjobb a viesmann csak hát daragoj :P
Shadin2013-12-22 15:59:18 // 45143
Az Ariston-t tudom javasolni, kevesebbe kerül mint német társai és nagyon jól konfigurálható :-)
Tibcsi1662013-12-22 15:44:42 // 45142
Amit írsz az 100% igaz! Ezért én csakis Selenia olajat raktam eddig mindegyik olasz vasamba. Viszont az is igaz, hogy sosem dőlök be a TELEPSHOP-os kábításoknak!! Amiről én írtam azt kb. 14 éve használom és sosem láttam még TV reklámban. Viszont egyetlen olyan termék amit az Amerikai haditengerészet mindenhol használ. Akkor nem lehet olyan rossz ;) A súrlódás durván csökken, persze ennek van egy kis hátránya is. Nehezebben melegszik a vas :( Ez tapaszttalat!
Persze én nem akarok semmilyen reklámot, a bátyám és én több 100eKm használtuk gond nélkül.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-22 15:37:12 // 45141
igen ennyi, a számból vetted ki s szót :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak