Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-12-21 23:20:07 // 45120
"lassan (4-5 perc alatt) melegedik át" - én azt vettem észre, hogy csak akkor fűt, amikor fűti az utasteret. Hideg kocsinál amíg a víz el nem kezd melegedni az ülésfűtés se megy. Indulás után pár perccel egyszer csak elkezdi emelni a fűtőmotor fordulatszámát az automatika, no onnantól érzem, hogy melegszik. (Cserébe, ha nyáron bekapcsolva hagyja az ember, nincs tojásfőzés.)
droberto2013-12-21 23:13:35 // 45119
Az én véleményem az adalékokkal kapcsolatban:
Inkább sűrűbben cserélek olajat és szűrőket. Ezekből csakis gyárit, vagy hasonlóan jó minőségűt használok.
droberto2013-12-21 23:13:20 // 45118
Mindgyikből megy a víz. Két évente töltögetem. Általában csak a tetejéről a matricát kell leszedni, aztán hozzáférhetőek a kupakok. Múltkor a szomszédnak az S3 Bosh-áról nem tudtuk lepattintani a nagy "egybe" fedelet, mert akkor törött volna a pereme.
droberto2013-12-21 23:12:51 // 45117
Én felismertem egyből. :)
droberto2013-12-21 23:12:46 // 45116
Ezt még a legmerészebb álmomban sem gondoltam. Ekkora zsiványságot.
Jézus, hány és hány motor van büntetve ilyen moslékkal?
Hány és hány kereskedő és zugszervízes tukmálja rá a johiszemű én naiv autótulajdonosra ezt a szemetet?
Akkor százszor inkább Hunoil.
droberto2013-12-21 23:12:34 // 45115
No, hazaértem elkészült az ülésfűtés, + a fenyőfát is befaragtam a tartóba:

Szóval úgy néz ki sikerült a műtét. Nem a javított rész volt elszakadva (bár az is szinte magától szétesett), hanem a másik oldal:

Mivel azóta nem érte extrém igénybevétel (pl.: beletérdelés), ezért azt gondolom, hogy ez konstrukciós hiba (bár a jobbal semmi baj. Eddig.). A vékony vezetéket elszaggatja a huzat keresztbe menő drótja.
Szétkaszaboltunk mindkét oldalt, és a 0,2-es vezetékbe beletoldottunk 1-1 10 cm hosszú 0,75 mm2-es vezetéket.
Először feltekertem a vastagra a vékony vezetéket:

Majd érvéghüvellyel összpréseltem őket:

A két végét összeforrasztottam:

A végén meg feltettem rá a zsugorcsövet:

Aztán visszavarrtam a hordozó anyagra:

Az összerakás után teszteltem:

A beépített idegen vezeték szakasz természetesen nem termel hőt.
Végül, kárpitosfogóval visszatettem a lenyúzott bőrt:

Köszönöm a Barátomnak a segítséget:

A végén jól leteszteltük egy 10 km-es etapon. Isteni frankó.
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy lassan (4-5 perc alatt) melegedik át. A céges 508 1 percen belül, bár az textil. Németbe egy bőrős G Astrával mentem. Annál is 2-3 perc alatt már érezhető volt a meleg. Ennyi baj legyen.
A lényeg, hogy tartós legyen és most már nem szaggassa szét a drót a vezetéket.
zoltankublik2013-12-21 23:02:04 // 45114
Friss olajjal is azt csinálja
Dömpi (il dottore)2013-12-21 22:14:02 // 45113
a Banner a Jász-Akku által gyártott akksikat csomagolja a saját címkéjével. Kamionos haverom vitt egy fuvart a múltkor a Banner-hez. :)

Ennyi.
Dömpi (il dottore)2013-12-21 22:08:31 // 45112
meg lehet tönkretette az EGR-ed???
Csabi2013-12-21 21:59:31 // 45111
bár az áramfelvételre nem tudom kinek vannak referencia értékei...
Csabi2013-12-21 21:57:48 // 45110
Igazad van, akksicsere elött, nem árt ellenőrizni legalább a töltést, és az áramfelvételt.
Dömpi (il dottore)2013-12-21 21:53:19 // 45109
vagy egy matricát és +50 LE :-)
Csabi2013-12-21 21:52:56 // 45108
Elhiszem...én épp ezért favorizálom az AGM-et, mert most érzem úgy, h az önindítom úgy teker ahogy kell (mínuszokban is)
.......................2013-12-21 20:56:56 // 45107
Mindenki csak az akkura koncentrál,
Lehet rossz még a testkábel kontakt is,
Vagy maga az önindító
GTPeti2013-12-21 20:47:01 // 45106
Nekem az eddigi csúcs, anno vadiúj Optimám volt. (Mily meglepő...)
Az az első időkben úgy forgatta meg, az önindítót, hogy ihaj. Az tényleg pöcc-röff volt. :)
Csabi2013-12-21 20:45:33 // 45105
Ahham, azért az elég gyengusz. Sajna itt már többen jártunk így, mármint, h a "két teles" akksi nem úgy, vagy sehogy nem teljesít már. Mindez márkától függetlenül...
Egyébként a 800Ah-ás akksi is megérzi a mínuszokat, de nyilván te is érzed, h egy paramétereiben nagyobb akksi jobban teljesít...ergo lehető legnagyobbat(paraméterekben)bele :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:45:21 // 45104
ez a szöveg a legjobb, hogy gondozásmentes, amelyik "vizes" egyik sem az :D
GTPeti2013-12-21 20:45:15 // 45103
Lehet, hogy cellazárlatos... A CTEK pedig jó megküldte (a cellazárlatot szélsőséges esetben NEM lehet pusztán feszültségméréssel felismerni) és emiatt hiányzott a víz. Mert 5 cellát töltött 6-ra való feszültséggel.
Nálam volt ilyen. Mondjuk az elég durván végződött az akkura nézve...
Shadin2013-12-21 20:31:32 // 45102
Vettem egy CTEK tötőt, mondván, hogy a 2 teles akku nem lehet szar, majd jól rekondícionálom. Töltöttem rá vizet is, pedig nem kell :-) Azaz mégis, mert hiányzott. Egyébként Banner 62 v 64 Ah-s 560 v 580A indítóval. Ez az 1.9 gyárija. -4-ben alig pörgeti meg elsőre a motort...
Csabi2013-12-21 20:24:37 // 45101
"Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül "

Mi történt, nem úgy indít ahogy szeretnéd?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 20:18:14 // 45100
vagy még akkor nincs normális olajnyomás ha felhígul az olaj gázolajjal nem volt gázolaj szaga a motorolajnak?
Liquid2013-12-21 19:45:17 // 45099
az első, olyan van mindkét kocsiban (persze a Pandában, kisebb amperszámmal)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:43:59 // 45098
a garanciális eljárásuk miatt kiestek a pixisből
zoltankublik2013-12-21 19:39:42 // 45097
A próféta szóljon belőled:D
Hétfőn kiderül, én max 15 ezrenként cserélek olajat minden autómban. nem bír ki 35 ezret egy olaj.
GTPeti2013-12-21 19:36:34 // 45096
A ZAP már nincs a favoritjaid között?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:35:35 // 45095
én elvből nem veszek Exide-ot, megtartós autóba Varta, Banner, Bosch bár nekem a Jász-szal sincs semmi bajom
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 19:26:34 // 45094
vagy lehet el van tömődve az olajjárat a nagyszerű 35e-es olajscseréktől
Shadin2013-12-21 18:48:31 // 45093
Az Exide-nak papíron nagyobb az indító árama...
zoltankublik2013-12-21 18:23:21 // 45091
ez a két lehetőség van, hétfőig kiderül hogy mi a baja, de idén már egy métert sem fog menni az autó
GTPeti2013-12-21 18:21:54 // 45090
SZVSZ ha egy szivattyú nem dolgozik rendesen (vagy esetleg vmi elzárja az olaj útját) annak pont ez a jele.
zoltankublik2013-12-21 18:19:27 // 45089
alapjárat felett van olajnyomás, csak alapjáraton nincs(0.5bar), magasabb fordulaton van (3bar)
zoltankublik2013-12-21 18:18:18 // 45088
már szerelőnél van, addig nem hozom el amíg nincs készen
GTPeti2013-12-21 18:14:04 // 45087
Ha nincs rendes olajnyomás, be ne indítsátok a motort. Vagy ha próbaképpen igen, akkor ne terheljétek! (A turbó sínyli meg elsőnek.) Erhard tippje igen sanszos.
zoltankublik2013-12-21 18:11:43 // 45086
nem tudom mi okozta a problémát, de attól még a hiba fennáll, remélem más már nem jön ki
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 18:09:38 // 45085
az nem olaj hiba...még egy teszkós 5w30-tól sem lesz hajtókarcsapágyas nem hogy a Shell-től...
GTPeti2013-12-21 18:06:27 // 45084
Ezek komoly paraméterek kéremszépen. B)
zoltankublik2013-12-21 18:00:22 // 45083
5l-es kannás. hidegen 1.8-2bar olajnyomás alapjáraton, 60-70 fokos víznél már nincs csak 0.5 bar olajnyomás. Olyan cégtől vettem akik elméletileg csak hamisítatlan olajakat forgalmaznak, de most vettem bele más cégtől más olajat(5w30) és sokkal halkabb lett a motor, főleg melegen, de nyomásom így sincs
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 18:00:02 // 45082
ha rám hallgatsz pl Bosch 0092S60080 AGM nagyon erős, sokáig bírja potom 56e :)
Egyéb iránt valami 72-80Ah 700A bőven megteszi
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:51:53 // 45081
van 80Ah-s 800A-os :D
az a baj nagy talppal vezetsz :P
Shadin2013-12-21 17:50:06 // 45080
Kevesebb mint felére. Egy komplett tanknyi kezelés előtt és után kb azonos működési paramétereknél mérve, dokumentálva. Kapott egy sárgát és egy zöldet is, motorolajba és üzemanyagba. Halkabb is lett... A kagylós extrával nekem ~1/2 literrel többet evett. De csendesebb volt. Spuritól nekem hangosabb lett, egy tanknyit mentem vele, egyéb tapasztalás nincs. Amennyibe kerül az pont annyi mint amennyivel többe kerül az OMV extra nyál. Továbbá jó részecskeszűrőnél nincs fojtás, a zsákocskák normál regenerálási folyamat mellett nem tudnak annyira túltöltődni, hogy az csökkentse a beletervezett keresztmetszetet. Kiírt és kiszedett DPF-fel nem ment jobban és nem fogyasztott kevesebbet, max. azzal a pár decivel amit Roberto is említett, de kerekítési hiba is lehetett. Placebo hatás kizárva, egy tank előtte, egy tank kibelezve, egy tank visszatétel után, méréssel igazolva....

Viszont a múltkori akkumulátoros fejtegetésem téves is lehet, megyek és megveszem a kapható legnagyobb kapacitású dögöt ami befér és majd kiderül :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:47:39 // 45079
szerinted hamisítják? szerintem nem ...szinte csak a suzukisok keresik senki más, hordós olajból való vagy kannás? az hogy nincs olajnyomás leginkább az olajpumpa hibája
zoltankublik2013-12-21 17:43:17 // 45078
shell helix ultra extra 5w30
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:41:51 // 45077
milyen olajat vettél bele?
zoltankublik2013-12-21 17:29:24 // 45076
Hali 205e van benne garantáltan. Sajnos egyre jobban beigazolódik az, hogy sikerült hamisított olajat vennem. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy még sikerült az elején megcsípni a problémát és "csak" nyugvó csapágyakat kell cserélni elméletileg.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 17:24:16 // 45075
sokat nem csak amit páran írnak javulást :) pl Kern Úr :P
Shadin2013-12-21 16:56:00 // 45074
A Xado EX120 felére csökkentette az alapjárati korrekciómat :-)
Piritu - 1.000.0002013-12-21 15:32:03 // 45073
"Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban" - és visszatértünk az eredeti kérdésemhez: akkor ehhez képest mennyi javulást várunk?
Piritu - 1.000.0002013-12-21 15:22:40 // 45072
Találtam izzót, sikeresen cseréltem az izzót. Mind a kettő világít :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-21 15:01:14 // 45071
itt pont ez a lényeg a viszkozitás megmarad.
egyébként még rengeteg quados viszi tőlünk motorolajnak, sebváltó és difibe is pont a nagy igénybevétel miatt ... nem hiába gondolom, elhiheted én teszek rá ki mit miért visz, ha valakinek opel olaj kell alfába azt is oda adom nem fogok reklámozni itt semmit :)
Egyébként nem csoda szer, csak kiküszöböl bizonyos hibákat, sokan a gyári olajat is csodaszerként kezelik, érdekes azt miért nem kérdőjelezik meg? (Azon kívül hogy lassan két 59 tulaj van akinek tönkre ment a DPF-je idő előtt meg akinek tönkre fog)
Egyébként meg ez a mi hogy kopik főleg dejzelnél a blokkban (kivéve a DCI-ket? Nem igazán vannak hajtókarcsapágyas hibák, én csak a cégesünkből tudok kiindulni 420e km van benne általában Agip, Manol, Meguint kap érdekes megy, pöfög, röfög...most azért kap egy kis Xadot az adagoló meg a blokk azért még is csak 420e km lakik benne majd jelzem mit tapasztalok egy biztos a Meguntól a legcsendesebb a kávédarálónk eddig....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak