GTPeti2013-12-29 12:56:45 // 45421
Egy multiméter 100x gyakoribb otthon, ezért írtam le ezt a módszert. (Szívesen. :P)
atesssz2013-12-29 10:57:01 // 45420
Pityukoma2013-12-29 10:45:46 // 45419
Nincs. De bántani nem akarom semmikép, jó viszonyban vagyok a szomszéddal és tudom mennyire szereti a macskáját. Így marad a"sicc-sicc" felkiáltás :-)))
Csabi2013-12-28 23:17:34 // 45418
ahogy Dömpi is írja akár lehetne is, mert nem sokkal drágább mint egy multiméter, és 10mA-tól mér ilyen felbontásban is....a szóban forgó célra szerintem megfelelő.
Dömpi (il dottore)2013-12-28 23:00:18 // 45417
multimeter sem...ennyi erővel akár lakatfogó is lehetne :)
GTPeti2013-12-28 22:57:10 // 45416
Jaja, csak nem igazán van minden háztartásban egy DC-képes lakatfogó mA-es felbontással. Legalábbis nekem nincs, csak a mhelyen. B)
Csabi2013-12-28 22:42:41 // 45415
lakatfogóval lényegesen egyszerűbb a történet, nem kell bűvészkedni.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 22:34:35 // 45414
úgy tűnik igen
Dömpi (il dottore)2013-12-28 22:24:23 // 45413
Ma átugrottunk Szolnokra a 147-tel. Réka mondta, figyeljem a vízhőfokot.
Pár km után szépen felment 90 fokra. Csakhogy mikor lassított 90-ről 60-ra, akkor szépen elindult a vízhőfok lefelé vagy 2 osztást. Mikor gyorsított, visszament 90 fokra. Ezt utána többször eljátszotta.
Érdekes, hogy városban, 50-es tampónál tartotta 90-fokto, majd gyorsításnál ment vissza a hőfok, utána megint fel 90-re.
Asszem termosztátcsere lesz. Ugye?
Pár km után szépen felment 90 fokra. Csakhogy mikor lassított 90-ről 60-ra, akkor szépen elindult a vízhőfok lefelé vagy 2 osztást. Mikor gyorsított, visszament 90 fokra. Ezt utána többször eljátszotta.
Érdekes, hogy városban, 50-es tampónál tartotta 90-fokto, majd gyorsításnál ment vissza a hőfok, utána megint fel 90-re.
Asszem termosztátcsere lesz. Ugye?
Dömpi (il dottore)2013-12-28 22:19:43 // 45412
légpuskád-at akartam írni
Dömpi (il dottore)2013-12-28 22:03:31 // 45411
Légpukád nincs?
Dömpi (il dottore)2013-12-28 21:58:46 // 45410
Most néztük a HBO-n a Jonny English Reborn-t. 4 db AR159 is volt benne:
http://www.youtube.com/watch?v=Gh-Lubu94nA
1:45-től nézzétek!
http://www.youtube.com/watch?v=Gh-Lubu94nA
1:45-től nézzétek!
ALFI1562013-12-28 20:55:36 // 45409
Igen.Állítólag már a grande is fél literrel többet eszik.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:38:15 // 45408
Kékfrankos rozé...háááát nem hiába siller borok ezek :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:25:00 // 45407
most próbálgatom azt is megkóstolom :D
Liquid2013-12-28 20:21:44 // 45406
az se rossz, milyen, kié? Én Dúzsi rajongó vagyok, ha szereted a rozét mindenképp kóstold meg a 2013-ast, világbajnok :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:19:09 // 45405
hm az EU5-ös azért rosszabbul eszik nekem most 5,5 a vegyes így télen rövid futkosásban...mondjuk nem is olyan kicsi ez az EVO, nem rossz de az eleje nagyon randa :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:17:26 // 45404
Télen inkább borozgatom, most egy rozé lesz a soros :)
ALFI1562013-12-28 20:16:32 // 45403
De meg ám.Marad is!De ha tudsz ajánlani jobbat szólj.Napi futkosás ami havi 3000km.(évi súlyadó 12.000,évi biztosítás 13.000, fogyasztás városba 4.1-4.6 között,főúton 3.8)
Liquid2013-12-28 20:15:44 // 45402
köszi, arra fog válni az tuti :)
Liquid2013-12-28 20:14:46 // 45401
nemsemmi, még nem láttam ilyet.
Amúgy se mindennapi a nem fekete TI belső
Amúgy se mindennapi a nem fekete TI belső
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-28 20:11:50 // 45399
arra nem igazán jó vagy is túl nagy az értékvesztése, használni kell az biztos Puntesz meg van még? :D
Liquid2013-12-28 20:11:11 // 45398
GTPeti2013-12-28 19:53:54 // 45397
Hangsúlyozom, ha egy fogyasztó túl nagy áramot szív, az hamar (pl. 2 év alatt) tönkreteszi az akksit. (Tapasztalat.)
GTPeti2013-12-28 19:53:05 // 45396
Megnéztem, a nyugalmi áramfelvétel-mérés menetét még nem írtam le, csak akartam.
A kiindulási állapot gyújtás nélküli autó, meglazított akkusaruval. (Hogy melyik, az mindegy, én a negatívot venném, az a 156-on könnyebben hozzáférhető.)
A legkönnyebb a műveletet két emberrel kivitelezni.
Multiméter pl. 200mA-s méréshatárban. (A biztosítékot előtte nem árt ellenőrizni, különben "virtuális akkusaru levétel" lehet az eredmény.)
Az egyik multiméter vezetéket a meglazított akkusarura kell (stabilan) csíptetni.
A másik mérővezetéket az akkusarun keresztül az akkupólusra nyomni és tartani.
(A saru továbbra is a helyén, az akku pólusán van.)
Ha most a sarut a pólusra nyomott mérővezetékhez nem hozzáérintve felemeljük, akkor az áram a multiméteren keresztül fog folyni. Remélhetőleg 200mA alatt lesz, így a biztosíték is épségben marad. A 200mA-es méréshatár azért fontos, mert az egyszerűbb multiméterek felbontása 10A-s méréshatárban meglehetősen durva. Vagyis nem lehet komoly konklúziót levonni a mért értékből.
Az érték most leolvasható.
Ha sikerül az áramkört nem megszakítani, akkor mehet vissza az akkusaru, az elektronikák, így a rádió semmit nem vettek észre a műveletből. Nem kell pl. újra beírni a kódot.
Másik szempont, hogy miért célszerű így mérni. Ha ugyanis megszakad az elektromos rendszer ellátása és újra helyre lesz állítva, akkor sok elektronika akár percekig inicializál, az áram így jóval nagyobb, mint a valós nyugalmi áram.
A kiindulási állapot gyújtás nélküli autó, meglazított akkusaruval. (Hogy melyik, az mindegy, én a negatívot venném, az a 156-on könnyebben hozzáférhető.)
A legkönnyebb a műveletet két emberrel kivitelezni.
Multiméter pl. 200mA-s méréshatárban. (A biztosítékot előtte nem árt ellenőrizni, különben "virtuális akkusaru levétel" lehet az eredmény.)
Az egyik multiméter vezetéket a meglazított akkusarura kell (stabilan) csíptetni.
A másik mérővezetéket az akkusarun keresztül az akkupólusra nyomni és tartani.
(A saru továbbra is a helyén, az akku pólusán van.)
Ha most a sarut a pólusra nyomott mérővezetékhez nem hozzáérintve felemeljük, akkor az áram a multiméteren keresztül fog folyni. Remélhetőleg 200mA alatt lesz, így a biztosíték is épségben marad. A 200mA-es méréshatár azért fontos, mert az egyszerűbb multiméterek felbontása 10A-s méréshatárban meglehetősen durva. Vagyis nem lehet komoly konklúziót levonni a mért értékből.
Az érték most leolvasható.
Ha sikerül az áramkört nem megszakítani, akkor mehet vissza az akkusaru, az elektronikák, így a rádió semmit nem vettek észre a műveletből. Nem kell pl. újra beírni a kódot.
Másik szempont, hogy miért célszerű így mérni. Ha ugyanis megszakad az elektromos rendszer ellátása és újra helyre lesz állítva, akkor sok elektronika akár percekig inicializál, az áram így jóval nagyobb, mint a valós nyugalmi áram.
Shadin2013-12-28 19:46:56 // 45395
Ebben az esetben ha jól értem nézzem meg a generátor csatlakozásait, az akkué rendben van, majd pedig vigyem egy szakemberhez...
Az a 13,5 se nem rossz se nem jó :-( lehet, hogy ezért cserélgetek akkumulátort 2 évente...
Az a 13,5 se nem rossz se nem jó :-( lehet, hogy ezért cserélgetek akkumulátort 2 évente...
GTPeti2013-12-28 19:42:56 // 45394
"Ez releváns a töltő feszültség tekintetében?"
Minimálisan. Ha túl alacsony az akkufesz, vagyis nagy (lenne) a feszültség különbség a gen. és az akku közöt, akkor a 120A-re képes generátor pikk-pakk "szintre hozza" az akkut. A töltőáram ilyenkor meglehetősen magas, de nagyon hamar alacsony (max. néhányszor 10A, de inkább még alacsonyabb) szintre csökken.
Vagyis, ha mondjuk 12,3-12,5V körül van a nyugalmi akkufesz, akkor 5-10perc után már nincs hatása a töltöttségnek a generátoron mérhető feszültségre.
Minimálisan. Ha túl alacsony az akkufesz, vagyis nagy (lenne) a feszültség különbség a gen. és az akku közöt, akkor a 120A-re képes generátor pikk-pakk "szintre hozza" az akkut. A töltőáram ilyenkor meglehetősen magas, de nagyon hamar alacsony (max. néhányszor 10A, de inkább még alacsonyabb) szintre csökken.
Vagyis, ha mondjuk 12,3-12,5V körül van a nyugalmi akkufesz, akkor 5-10perc után már nincs hatása a töltöttségnek a generátoron mérhető feszültségre.
Shadin2013-12-28 19:38:01 // 45393
Köszi az infókat, az akku teljesen fel volt töltve mikor betettem ill. mértem. Ez releváns a töltő feszültség tekintetében?
A nyugalmi áram lehet pontatlan, mert a műszer vagy mA-es, vagy 10A-es tartományban tud mérni és mivel az előző nem elég a beinduló fogyasztókhoz, így a 10-esben mértem, de sokkal több nem lehet a (párszor) 10mA-nél.
A nyugalmi áram lehet pontatlan, mert a műszer vagy mA-es, vagy 10A-es tartományban tud mérni és mivel az előző nem elég a beinduló fogyasztókhoz, így a 10-esben mértem, de sokkal több nem lehet a (párszor) 10mA-nél.
ALFI1562013-12-28 19:06:04 // 45392
Nekem akkor jönne be igazán ha fekete belsős lenne nem ezzel a világossal.Elgondolkodtató..........De igazából minek?Ott álljon a garázsba?Akkor használnánk amikor kirándulunk.Menne átlagba havi 1000kilómétert mint a többi alfa.
droberto2013-12-28 18:51:17 // 45391
Jaja, nagyon kívánatos. :)
Vedd meg! :)
Vedd meg! :)
'''''2013-12-28 18:49:52 // 45390
Rá van írva,hogy PIROS! :-)
droberto2013-12-28 18:49:27 // 45389
Nem, sima piros sűrű zsír, de korróziógátló és talán az áramot is vezeti.
GTPeti2013-12-28 18:47:40 // 45388
Ez rézzsír? Tippem szerint nem, ez inkább kék v. átlátszó zsír.
ALFI1562013-12-28 18:46:12 // 45387
Ebbe a kocsiba akkor ténleg minden benne van.
droberto2013-12-28 18:40:25 // 45386
Most nincs nálam régi árlistám, de 350k rémlik.
ALFI1562013-12-28 18:38:42 // 45385
Mibe kerülhetett ez az extra annó?
droberto2013-12-28 18:34:55 // 45384
GTPeti2013-12-28 18:28:30 // 45383
Jaja, az jó dolog. Bár én ezt a spray-s Motip-ot már nem venném. Sokkal inkább tégelyest, kerül, amibe kerül.
droberto2013-12-28 18:26:42 // 45382
Bőrözött műszerfal. Szerintem az egyik legritkábban ikszelt extra. Brera/Spider-ból több ilyen van.
ALFI1562013-12-28 18:21:43 // 45381
Nem is tudtam,hogy van ilyen műszerfalas.Elég egyedi.Nem sok ilyen lehet.
droberto2013-12-28 18:09:24 // 45380
"Gyanú esetén kontaktkorróziót kell legelőször keresni!" - Ezt osztom én is. Annyi kieg., hogy most már kontakt zsírt használnék.
droberto2013-12-28 18:04:00 // 45379
GTPeti2013-12-28 18:02:48 // 45378
Ami még kimaradt. Tipp: Valós 200ekm-nél egy tapodtat sem menni generátorfelújítás vagy új generátor nélkül...
GTPeti2013-12-28 18:01:53 // 45377
"A töltésem 13,47V és 13,55V között mozog. az eLearn szerint, ha kevesebb mint 13V akkor rossz a generátor."
13,7 és 14,2V között kéne lenni a generátor háza és a kimeneti kapcsa között mérve.
(A 14,4V azért csak elvi maximum érték, mert ott már gázképződés is van, emiatt max. egy akkutöltőnél alkalmazható, mint lekapcsolási feszültség, de nem egy konstans akkura kapcsolt feszültségforrásnál.)
Gyanú esetén kontaktkorróziót kell legelőször keresni!
A 11,4V NAGYON rossz érték.
A 10mA-t illetően én szkeptikus lennék. Az túl jó egy mai autónál. A mérés menetét asszem anno leírtam az akkus posztban. Főleg, hogy a túl hamar lemerülő akksit inkább egy 100mA-nál nagyobb áramot felvevő fogyasztó okozhatja. (Riasztó, rádió, stb.)
Amit én elsőnek megpróbálnék: Pl. 2500-as fordulatszámnál multiméterrel mérném a akkunk a feszültséget. Szkóppal sem lenne hülyeség ellenőrizni. (Abból kiderül ha diódahiba van a generátorban.)
13,7 és 14,2V között kéne lenni a generátor háza és a kimeneti kapcsa között mérve.
(A 14,4V azért csak elvi maximum érték, mert ott már gázképződés is van, emiatt max. egy akkutöltőnél alkalmazható, mint lekapcsolási feszültség, de nem egy konstans akkura kapcsolt feszültségforrásnál.)
Gyanú esetén kontaktkorróziót kell legelőször keresni!
A 11,4V NAGYON rossz érték.
A 10mA-t illetően én szkeptikus lennék. Az túl jó egy mai autónál. A mérés menetét asszem anno leírtam az akkus posztban. Főleg, hogy a túl hamar lemerülő akksit inkább egy 100mA-nál nagyobb áramot felvevő fogyasztó okozhatja. (Riasztó, rádió, stb.)
Amit én elsőnek megpróbálnék: Pl. 2500-as fordulatszámnál multiméterrel mérném a akkunk a feszültséget. Szkóppal sem lenne hülyeség ellenőrizni. (Abból kiderül ha diódahiba van a generátorban.)
Piritu - 1.000.0002013-12-28 17:42:09 // 45376
Nekem már egyszer cserélni kellett az antennát, mert megrágták. Már megint esedékes egy új.
Shadin2013-12-28 17:27:48 // 45375
Sziasztok!
A töltésem 13,47V és 13,55V között mozog. az eLearn szerint, ha kevesebb mint 13V akkor rossz a generátor.
Szerintetek mennyinek kellene lenni? Elhangzott itt már 14V feletti érték is, de a google szerint az már nem tesz jót...
Az új akkuval tök jól indul az autó, a régi 3-4 nap állás után 11,4V-ra merült, ami elég kevés, de +5 fokban pöccre indult az autó vele. Már 12V-ra is azt írják, hogy totál ki van merülve...
Nyugalmi áram felvétel kevesebb mint 10mA.
Nem értem én ezt.
A töltésem 13,47V és 13,55V között mozog. az eLearn szerint, ha kevesebb mint 13V akkor rossz a generátor.
Szerintetek mennyinek kellene lenni? Elhangzott itt már 14V feletti érték is, de a google szerint az már nem tesz jót...
Az új akkuval tök jól indul az autó, a régi 3-4 nap állás után 11,4V-ra merült, ami elég kevés, de +5 fokban pöccre indult az autó vele. Már 12V-ra is azt írják, hogy totál ki van merülve...
Nyugalmi áram felvétel kevesebb mint 10mA.
Nem értem én ezt.
droberto2013-12-28 17:19:53 // 45374
A kérdés ennél az, hogy a párnák milyen mértékben illeszthetők a gyári kapcsolóhoz (és elektronikához).
mizooo2013-12-28 17:12:10 // 45373
GTPeti2013-12-28 16:46:07 // 45372
Pityukoma, erre lenne egy hatásos megoldás. A Kemo nagyfesz. kimenettel is rendelkező nyestriasztójára lenne szükség. Ahhoz kéne gyártani egy pár ideiglenes elektródát. (Pl. aluszalagot felragasztva.) Ha a macsesz rámegy, elmegy a kedve az autón flangálástól. (De nem hal meg, sőt baja sem lesz.) Én ezt tenném.