Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:28:21 // 19790
Nekem még bőven jó a gyári Michelin (én is tesztelek, mint George, csak én önerőből). Sajnálom 10+ fokban a télieket.
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:26:16 // 19789
Nem a vezérlés szíja lesz, hanem a generátoré. (A feszítő meg szerintem az első fordulatokon beállt.)
Nem csúszik a szappantól, nekem Csöri faterja csinálta.
Nem csúszik a szappantól, nekem Csöri faterja csinálta.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 21:25:57 // 19788
majd ha alapjáraton csörög gázadásra meg elhallgat akkor a feszítőgörgőd lesz
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 21:24:05 // 19787
április ...még nincs nyári gumim :)
droberto2012-03-04 21:22:46 // 19786
Szándékosan nem írtam le a vezérlést, mint lehetséges okot, hogy ne befolyásoljak senkit, de én is erre gondolok. Jobban mondva, arra, hogy biztos nem az, mert most lett minden cserélve!
A rugós feszítő félúton állt. Lehet ennyit nyúlt 300 km-en a Dayco?!?
Biztos nem vicc a szappan? Nem fog tőle csúszni?
A rugós feszítő félúton állt. Lehet ennyit nyúlt 300 km-en a Dayco?!?
Biztos nem vicc a szappan? Nem fog tőle csúszni?
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:21:23 // 19785
Ki mikor teszi fel a nyári kerekeket?
Lassan ideje lenne.
Lassan ideje lenne.
GTPeti2012-03-04 21:18:42 // 19784
Nekem egyszer egy "sima" Csillához jött volna jól egy ilyen gyűjtemény. :)
droberto2012-03-04 21:18:15 // 19783
Vannak ilyen hangok, amiket nehéz detektálni!
droberto2012-03-04 21:14:02 // 19782
Volt ecce' egy csincsillám, és ahhoz találtam (a neten, nem a user manualba :) ) ilyen hangfájlokat, hogy ha adott hangot ad ki, mi jár a fejében, mi a baja! Nagyon komoly volt...
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:13:40 // 19781
Viccet félretéve: ékszíj?
Egy kis szappannal meg kellene kenni, ha elhallgat ő a hunyó.
A cseréig nekem is így lett elnémítva.
Egy kis szappannal meg kellene kenni, ha elhallgat ő a hunyó.
A cseréig nekem is így lett elnémítva.
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:11:39 // 19780
Akkor bal hátul lesz :-)
A Spider jobb hátuljában lévő ellensúly kalimpálását is elölről lehetett hallani...
A Spider jobb hátuljában lévő ellensúly kalimpálását is elölről lehetett hallani...
Piritu - 1.000.0002012-03-04 21:10:05 // 19779
droberto2012-03-04 21:09:52 // 19778
És a legfontosabb: az utas, és én is a motortér jobb feléről hallja!
GTPeti2012-03-04 21:09:43 // 19777
Talán jön majd egy hangmodul a FES-hez. A notebook mikrofonjával megmondja, mi a baj. :))
droberto2012-03-04 21:06:12 // 19776
A szakik mindig azt mondják: a pontos diagnózis már fél siker! :)
GTPeti2012-03-04 21:02:01 // 19775
Ez itt a Hangmérnök topic? :))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-04 20:59:01 // 19774
ha 40dB lenne 18k Hz-nél akkor tudnám mi a baj de így sajnos nem :)
droberto2012-03-04 20:50:12 // 19773
Egy zajforrás kilétének felderítésében kérnék ötleteket!
Amióta bedöglött a fej (szervízkori klímatisztítás) és csendben suhanunk, furcsa zajra lettem figyelmes.
A zaj nyikorgás jellegű, talán fémes jellegű. Hang utánozva: türü-türü-türü... . Forgó hangnak tűnik. 3-4.-ben jelentkezik, leginkább 40-60 km/h-nál. Alatta nem, felette meg a szélzaj elnyomja. Hangereje: 20-30 dB. Frekvenciája: ~14k Hz. Sebesség, vagy fordulatszám függő. 55-nél, 4.-ben, olyan 120-as fordulata lehet.
Ha a klíma megy, akkor már alig hallani! Engem viszont zavar!
Tipp?
Amióta bedöglött a fej (szervízkori klímatisztítás) és csendben suhanunk, furcsa zajra lettem figyelmes.
A zaj nyikorgás jellegű, talán fémes jellegű. Hang utánozva: türü-türü-türü... . Forgó hangnak tűnik. 3-4.-ben jelentkezik, leginkább 40-60 km/h-nál. Alatta nem, felette meg a szélzaj elnyomja. Hangereje: 20-30 dB. Frekvenciája: ~14k Hz. Sebesség, vagy fordulatszám függő. 55-nél, 4.-ben, olyan 120-as fordulata lehet.
Ha a klíma megy, akkor már alig hallani! Engem viszont zavar!
Tipp?
Piritu - 1.000.0002012-03-04 09:05:03 // 19771
Nem tudsz aludni? 4 óra 40-kor itt? :-OO
GTPeti2012-03-04 04:40:31 // 19770
Megszokásból ide posztoltad, mi? :))
DrB2012-03-03 23:36:08 // 19769
Ma elhoztuk a Kistesót. :)
Nyomtunk bele 350 km-ert, nagy részét az Atobahnon. Nagyon jól megy. Ketten ültünk benne, plusz két 16-os téligumi alu felniken a négyből (a másik kettő egy másik autóban utazott). Végig D-ben, természetesen. :) Nagyon jól gyorsul, érzetre nincs sokkal lemaradva a 159-esünktől 120-140-ig. 5-ösben is bőven van benne kraft és rugalmasság. Nagyon pozitív meglepetés ez a motor. Az útfekvése, menetstabilitása is meglepően jó. Tartós 160-nál sem éreztem bizonytalannak, pedig voltak dobálós szakaszok. Hogy ebben a 30 mm-es ültetés és a 17-es kerekek mennyire játszanak szerepet? Persze, érzetre más, mint a 159-es, de egyáltalán nem kiskocsis. Szóval, baromi jól autózható a 200 lovas diesel 159-es hasonlítva is. A kocsi nagyon egyben van. A rosso belső pedig gyönyörű. :)
Nyomtunk bele 350 km-ert, nagy részét az Atobahnon. Nagyon jól megy. Ketten ültünk benne, plusz két 16-os téligumi alu felniken a négyből (a másik kettő egy másik autóban utazott). Végig D-ben, természetesen. :) Nagyon jól gyorsul, érzetre nincs sokkal lemaradva a 159-esünktől 120-140-ig. 5-ösben is bőven van benne kraft és rugalmasság. Nagyon pozitív meglepetés ez a motor. Az útfekvése, menetstabilitása is meglepően jó. Tartós 160-nál sem éreztem bizonytalannak, pedig voltak dobálós szakaszok. Hogy ebben a 30 mm-es ültetés és a 17-es kerekek mennyire játszanak szerepet? Persze, érzetre más, mint a 159-es, de egyáltalán nem kiskocsis. Szóval, baromi jól autózható a 200 lovas diesel 159-es hasonlítva is. A kocsi nagyon egyben van. A rosso belső pedig gyönyörű. :)
GTPeti2012-03-03 22:13:28 // 19768
Gondolkodni már régen elkezdtem. Még érlelem egy kicsit a témát. :)
@Erhard: Bár szép a Berlina is, nekem csakis SW kéne.
@Erhard: Bár szép a Berlina is, nekem csakis SW kéne.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-03 21:57:49 // 19767
találtam is neked egy szépet :)
klikk...
klikk...
Piritu - 1.000.0002012-03-03 21:44:56 // 19766
Elkezdhetsz gondolkodni egyen. Neked ideális utazóautó lenne :-)
GTPeti2012-03-03 11:18:01 // 19765
OK, remek. 200 fölé én csak oktatkási célokból mennék amúgy is. :)
Csosznorbert2012-03-03 10:45:07 // 19764
T vagy másnéven mezőgatdasági vontató, rövidebben traktor :D
De frissitettem emlékeim, ha késik a fékhatás annak két oka lehet. Ha többszöri benyomásra keményedik csak fel a pedál akkor:
1; szivárog a rendszer valahol
2; levegős a rendszer
A szivárgás feltünő oka: a pedált lenyomva szép lassan koppanásig beesik
A levegősödés feltünő oka: többszöri pumpálásra keményedik fel, és köv. fékezésnél ismétlődik a jelenség.
De frissitettem emlékeim, ha késik a fékhatás annak két oka lehet. Ha többszöri benyomásra keményedik csak fel a pedál akkor:
1; szivárog a rendszer valahol
2; levegős a rendszer
A szivárgás feltünő oka: a pedált lenyomva szép lassan koppanásig beesik
A levegősödés feltünő oka: többszöri pumpálásra keményedik fel, és köv. fékezésnél ismétlődik a jelenség.
Piritu - 1.000.0002012-03-03 08:53:55 // 19763
Nem, mert abban előbb romlik el a cucc, mint cserélni kéne :-)
pl. váltó, hűtő, fék, kuplung munkahenger, klíma...
pl. váltó, hűtő, fék, kuplung munkahenger, klíma...
ALFI1562012-03-03 07:39:04 // 19762
Ha rugalmas a pedál akkor levegős.Akkor jó ha 1/3-áig benyomva felkeményedik.Szerintem a tiéddel folyadék gond lessz.Valamit nem jól csináltak betétcserénél.Cseréltesd le a fékfolyadékot.De ne ott ahol a betétet cserélték.Ha folyadék gond van akkor nem keményedik fel rendessen vagy csak a pedálút végén,késik a fék mert nem kiegyenlített a folyadék a csőrendszerbe.
ALFI1562012-03-03 07:34:43 // 19761
A cégesbe.De gondolom a sajátba te se így teszel.
zolee1452012-03-03 01:33:31 // 19760
Már ilyeneket tanítanak műszakin? Ha emlékeim nem csalnak nekünk a fék valami olyasmi volt, hogy van egykörös, meg kétkörös, és amúgy a középső pedál lenyomásával tudjuk működtetni.
Vagy nem figyeltem eléggé.:D
De amúgy minél több minden van az újabb autókban szerintem annál egyszerűbb lenne a műszaki oktatás. Tulajdonképpen egy mondat: ha a műszerfalon világítani kezd egy olyan lámpa amit nem te kapcsoltál be, vagy elalszik egy olyan amit nem te kapcsoltál ki akkor vidd szervízbe.
Vagy nem figyeltem eléggé.:D
De amúgy minél több minden van az újabb autókban szerintem annál egyszerűbb lenne a műszaki oktatás. Tulajdonképpen egy mondat: ha a műszerfalon világítani kezd egy olyan lámpa amit nem te kapcsoltál be, vagy elalszik egy olyan amit nem te kapcsoltál ki akkor vidd szervízbe.
Csosznorbert2012-03-03 00:36:27 // 19759
T vizsgán épp a fékrendszert húztam, kb. egy éve, de meg nem mondanám most hirtelen a tutit :DDDD
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:34:49 // 19758
Egy kérdés, betétcserekor visszanyomták a dugattyút, vagy kieresztették a felesleges olajat és így csináltak helyet a vastagabb betétnek?
A múltkor volt téma, hogy az ABS rendszerek nem nagyon szeretik, ha visszafelé nyomják át rajta az olajat. Volt akinek ezért lett cserés.
A múltkor volt téma, hogy az ABS rendszerek nem nagyon szeretik, ha visszafelé nyomják át rajta az olajat. Volt akinek ezért lett cserés.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:32:45 // 19757
A kérdés inkább az, hogy honnan került bele levegő.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:32:05 // 19756
Fékolajad mikor volt cserélve? Az elvizesedett fékolaj is okozhat érdekes dolgokat.
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:30:43 // 19755
A géphez adott karbantartási terv alapján cseréljük :-))
Piritu - 1.000.0002012-03-02 22:26:21 // 19754
200-ig nincs gond, utána kezd érezhetően lustulni.
A tempomatot viszont nem lehet 185 fölé beállítani :-(
A tempomatot viszont nem lehet 185 fölé beállítani :-(
droberto2012-03-02 22:22:46 // 19753
Szerintem is levegő! Vagy legalábbis az biztosan! Ha légtelenítesz, akkor adj neki azzal a lépéssel friss folyadékot is! Hátul nem kell leszedni a kerekeket, hozzáférni! Ja és, ha te nyomkálod a pedált, akkor lábra gyúrjál rá! Mire én kinyomtam a 0,7 dl-t, beállt a lábam!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-02 22:10:30 // 19752
a mai világban bármi lehet :(
.......................2012-03-02 22:08:26 // 19751
6 éves autón főfékhenger?
de lehet csak levegős,köszi a tippet
de lehet csak levegős,köszi a tippet
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-02 21:45:36 // 19750
cseréltesd le a fékolajat első lépésben
Erhard 242 (Pure Energy)2012-03-02 21:45:00 // 19749
nem levegős a rendszer? vagy főfékhenger hiba lehet
.......................2012-03-02 21:40:12 // 19748
Help
van egy kis gubanc a nagy Brembo fékkel a Brerán
késve jön meg a fékhatás,kb 1 másodpercet késik
szerintetek mi lehet?
most volt betét elöl cserélve,kicsit jobb lett ,de nem OK
ja pedál is olyan nyoméspont nélküli,nem nagyon van határozott nyomáspontja
van egy kis gubanc a nagy Brembo fékkel a Brerán
késve jön meg a fékhatás,kb 1 másodpercet késik
szerintetek mi lehet?
most volt betét elöl cserélve,kicsit jobb lett ,de nem OK
ja pedál is olyan nyoméspont nélküli,nem nagyon van határozott nyomáspontja
droberto2012-03-02 20:52:00 // 19747
Ha ez megnyugtat, olvasd el a blogomat! :) Én cseréltem mindent! :)
droberto2012-03-02 20:47:11 // 19746
A 10-es róka megszerette az (onlány) epert! Egyébként f.sz kivan a ravaszdival! Kb. az v.5 óta zabálja a megnyitott sok lap a 6 GB memóriám! Megdöglik az egész gép! GRRR!
droberto2012-03-02 20:42:02 // 19745
Remélem, azért pozitív hozadéka is lesz a klubtagságnak! :) Azért még ne temessük a kullungocskám...
ALFI1562012-03-02 20:05:36 // 19744
Most komolyan!Ti a többi folyadékot nem cserélitek csak az olajat?Mi van a szervó olajjal,fékolajjal,váltó olajjal,hütőközeggel?Azt miért nem cserélitek?
GTPeti2012-03-02 19:27:44 // 19742
Mennyi az a sebesség pályán, ahol még érezni, hogy nem erőlködik?
Piritu - 1.000.0002012-03-02 19:24:05 // 19741