Fórum >> Típusok >> 159

Pityukoma2011-11-13 19:27:53 // 17354
Nézzetek át a naptárak topicba is. Piktortom cartárs kilátásba helyezte hogy esetleg segít :-)))
GEORGE2011-11-13 19:00:35 // 17353
Unokaöcsém 2008-as 530D-ben a 3. motor van most. Az első 143ekm-nél turbó hibás lett és meg görbült az 1-eshajtókar, dugó is sérült.... 1,4-1,5M Ft-ot mondtak a gyári szervizben.
675e Ft vett egy komplett motort,amint az idén tavasszal lecserélt szintén egy bontott motorra, mert az is turbó halált halt.
Kb 8.bmv-je ez, a legtöbbjét újonnan vagy 1 évesen vette meg. Volt X5, X3, több 500-as és 300-as. Azt mondta soha többet diesel bmv....
Ennek tükrében az Alfa dieselkel nincs is gond!

De természetesen ettől még vehetsz 530D-t. :-)
'''''2011-11-13 18:52:13 // 17352
Én meg ma egy ásványvizes palackot csúsztattam végig a hátsó lökösön.:-(((
Remélem a polír kihozza a nyomát.
Piritu - 1.000.0002011-11-13 18:49:49 // 17351
Az enyémnek az antennáját rágta meg unalmában az egyik éjjel :-((
sxr852011-11-13 18:36:53 // 17350
A leírásod alapján a saját esetem jut eszembe. Nekem a lendkerék volt a ludas, csere után megszűnt a hang. Nálam a motor bemelegedése után jött elő mindig egy percegő hang, ha a klímát kikapcsoltam akkor halkult kis mértékben.
DrB2011-11-13 11:52:50 // 17348
Nálunk a kurva macska van, hogy rá is sz..ik... :)
Kazes☻2011-11-13 11:44:07 // 17347
Hívd Grabovszkit! :)))
Pityukoma2011-11-13 11:20:36 // 17346
Imádom a szomszéd macskáját, mert csak a frissen mosott vasat mássza meg....:-(
DrB2011-11-13 08:25:52 // 17345
Inkább kelepelő most éppen. S csak a lentebb írt fordulatszám tartományban, de akkor sem mindig. S mindegy, hogy gázt adok vagy épp lassulok.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-11-13 07:33:04 // 17344
olyan kalapáló hang?
DrB2011-11-12 23:39:40 // 17343
A zajforrás helye kimaradt. Az autóban ülve, mindig középről-előről jön, mintha a középső-elülső nagy szellőzőrostélyon keresztül szűrődne be.
DrB2011-11-12 23:15:53 // 17342
Ez a kib....ott zaj, amiről korábban írtam, megint előjött. Illetve szinte mindig hallható, hol erősebben, hol halkabban, de mostanában változtatja a hangszínét, erősségét. Talán a hidegebb idő miatt. Korábban finom percegés volt, ma durva zörgésként jelentkezett. 2000-2500 fordulatszám mögött. Mindegy, hogy gyorsítok vagy motorfékkel lassítok. Régebben voltak napok, amikor egyáltalán nem jött elő. Az autó rendesen megy, semmi változás a menetteljesítményben, fogyasztásban. A vízpumpám anno 60 e km-nél szart be. Most 110 e km van a vasban. Lehet ez a zaj a vízpumpa? Igaz, anno nem volt semmi hallható előjele. Valakinek tippje, mi a tököm lehet ez?
Piritu - 1.000.0002011-11-12 20:55:32 // 17341
:-))
Én is erről az oldalról vettem, igaz nem ELM, hanem csak a sima ODB II.
stukker19872011-11-12 20:51:41 // 17340
Én már csak bennetek bízom:):)

Annyira sok nincs,mert nem akarok érte 10k fölött fizetni semmiképp,akkor sem ha új....
Piritu - 1.000.0002011-11-12 20:47:35 // 17339
A neten sok van, így elsőre: klatty, klatty, klatty
stukker19872011-11-12 20:13:15 // 17338
Van valakinek esetleg egy ELM 327-es kábele kölcsönbe vagy eladósorban? (inkább az utóbbi)
Piritu - 1.000.0002011-11-12 18:23:01 // 17337
A stabilitás témához.
A nyáron egyszer majdnem pórul jártam a Pókkal. Bementem egy derékszögű kanyarba, ahogy a 159-el szoktam minden reggel a melóba menet. Szép négy kerékkel sodródás lett a dologból, gyönyörű négy íves csíkkal az aszfalton. Annyira meglepődtem, hogy még lefényképezni is elfelejtettem. A 159-ott annyival nagyon messze van a határtól.
Meg még egy dolog tűnt fel, a nagy és széles kerék miatt könnyebben veszi a kátyúkat és az úthibákat.
Kovi2011-11-12 17:45:07 // 17336
Köszönöm a sok kimeritő válszt.
Már majdnem elindultam BMW venni de vissza fordultam az itt olvasottak után! :-))
Pityukoma2011-11-12 14:20:27 // 17335
Még egy észrevételt írnák, csatlakozva az előttem szólókhoz. Nagyon stabil, mikor megvettem, próbálgattam egy kihalt körforgalomban hogy mikor sokall be (kőröztem mint egy hülye) de előbb szállt el a merszem mint hogy meg mozdult volna az ívről, és még az ESP sem kapcsolt be. Ekkor felmerült bennem hogy egyáltalán működik benne? Egyszer sikerült működésre késztetnem egy 90fokos balos kanyarba berántottam 60-al, na akkor bekapcsolt egy pillanatra. A segge kicsit kitört de semmi más...HŰ az áldóját ez igen... és a vigyor kiült a képemre. Hogy ismételjem magam 95%-ban városban (Pesten) használom és nincs semmilyen DPF/EGR gondom (el ne kiabáljam) és nem hajtom meg hetenként "mint az állat". Egy dologra viszont mindig figyelek: a célom előtt mindig ránézek a pill. fogy-ra és ha éppen regenerál akkor még megyek vele, nem állítom le. Ja és még valami amit mindannyian ismerünk, de az extra listán nem szerepel...... TE is tudod..... nehogy már 530-on gondolkodj..... :-) Üdv:P
Tibcsi1662011-11-11 22:14:01 // 17334
Sziasztok, én több mint 100ekm mentem 166-os 2.4JTD-vel. És elég sokat mentem 156 1.9JTD-vel is. Mindegyiket nagyon szerettem, de a mostani 2.4JTDm 159 egy MÁS kategória !!! Nagyon megy, irtó erő és menetstabilitás a többihez képest!! Kb. 1-2l több a fogyasztás de a biztonság és az élmény megér nekem ennyit. Igaz nekem is betegeskedik a DPF, de ez nemsokára meg lesz oldva :) És DPF nélkül városban sincs gond vele. Szerintem akkor a fogyasztás is javulni fog min. 1l. A lényeg: nagyon JÓÓÓ autó. BMW sose jutna eszembe ezután!!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-11-11 21:33:54 // 17333
kicsit németes a feeling de teljesen jó főleg ha már megy is az autó :)
Laci.732011-11-11 20:08:16 // 17332
Én már lassan egy éve vagyok ennek a csodás autónak a tulaja!:) És semmi gondom vele! 105.000km van benne. Én minden nap olvasom a fórumot, és csak azt látom, hogy a DPF mizérián kívül semmi más probléma nem merül fel. Futómű,váltó, vagy egyéb más problémáról nem is olvasok! Szerintem ezt az autót nagyon jól összerakták!
'''''2011-11-11 18:48:24 // 17331
A dpf mizériához csak annyit,hogy nekem tényleg csak azért szart be mert 98%-ban városban pötyögve használom az autót.De nem gond mert ezt is 30.000Ft-ból meg lehet oldani.Tehát komoly gond nincs velük és szerintem bármelyik bmw-t ver szépségben!
Piritu - 1.000.0002011-11-11 15:58:05 // 17330
Ő sem írt ilyet, csak egyetértett velem :-)
Egyébként tényleg igazat adok DPF-es problémákkal kapcsolatban. Amikor vettem végigolvastam a 159-es blogot és totál az jött le, hogy bolond vagyok mert megrendeltem a kocsit.
Az elmúlt 32ezer km eddig cáfolja, remélem a hátra lévő 200 is. Ahogy a topikcím is mondja egy új korszak az Alfa történetében, más mint a többi. Bármelyik német vas mellé oda merem tenni. Voltak utasok, akik átültek az 535-ből, mondván ebben jobban érzik magukat :-)

Érdekes, hogy eddigi saját 600 ezres Alfás tapasztalataim nagyon ritkán vágtak egybe a fórumos gondokkal. Talán a 156 EGR gond volt az egyetlen. (Akkor se az lett a megoldás, hogy kidobom.)
Csosznorbert2011-11-11 12:55:26 // 17329
A 159 egy nagyon jó autó!
Kompressz úr2011-11-11 12:41:39 // 17328
Apró észrevétel, hogy ne a te blogbejegyzésedre reagáltam, hanem ALFI hozzászólására. Én azt a sírás-rívást, ami a fórumon megy a dpf-fel, egr-rel meg miazmással kapcsolatosan csak a fórumról ismerem, nem tapasztalatból, pedig több mint öt éve van a családban az autó.
A saját tapasztalataim alapján bátorkodtam, volna a figyelmet arra felhívni, hogy tartózkodjunk a vaskos, általánosító jellegű megállapításoktól, mert a végén az derül ki, hogy a 159 egy rakás ólomból készült ipari hulladék...
Ez rokon azzal a szituációval, amikor megsértődünk azon, ha alfát sosem látott ember "leszarolaszozza" a márkát...
cseko762011-11-11 12:21:12 // 17327
Saját tapasztalat: amiket a többiek írnak mindegyikben van egy kicsit.... én városban használom legtöbbet és nem találtam rá nagy kivetni való, a fogyasztásom 8l (az óra városban 1l csal), hosszútávon autópályás (130
Bilux2011-11-11 12:10:08 // 17326
Téli ablakmosót tudnátok ajálani ami nem pálinka szagu (Tescos) illetve nem is kocsonyásodik bele a tartályba?
Piritu - 1.000.0002011-11-11 11:24:02 // 17325
"azért egy az egyben nem mondjuk már ki, hogy városra alkalmatlan" - ilyet senki sem mondott :-)
Magamat idézném: "nem városi autó" - "a 159 nem erre való."
:-)
Piritu - 1.000.0002011-11-11 10:07:08 // 17324
159 + Novitec box tudtommal itt nincs senkinek, mert a Powerrail 5 kellene hozzá a DPF miatt.
Kompressz úr2011-11-11 09:59:55 // 17323
Ezt azért egy az egyben nem mondjuk már ki, hogy városra alkalmatlan, mert ez így vaskos baromság. Lehet vele közlekedni városban, de kizárólagosan városban való használatra nem ajánlott.
Megjegyzem, ha valaki városi autót akar, akkor arra eleve nem egy középkategóriás autót kell nézni (márkától függetlenül), mert mind praktikusság, mind pedig fogyasztás szempontjából van ésszerűbb alternatíva a kisebb kategóriákban.
Állat módjára se kell hetente meghajtani, mert ez is marhaság.
A 159 nagyobb, jobb, korszerűbb, modernebb autó.
Kovi2011-11-11 09:50:11 // 17322
Igen erre gondoltam én is csak jóval kevesebb van belőle.
És félek 10L fog enni.
Akkor meg 530D :-)
Ha Novitec el enne 7L körül akkor még jó is lenne! :-)
'''''2011-11-11 09:38:34 // 17321
Ha hasonló menetdinamikát akarsz mint a 156-ban akkor 2.4 jtdm-et nézz.Fogyasztásban egy literrel eszik többet mint az 1.9.
Kovi2011-11-11 09:38:34 // 17320
A kikormolással nem lenne gond külvárosban lakom vagy a 70 vagy a 6 oson járok ki és be is itt adódik alkalom a kormolásra majd minden nap ha nincs trafi! :-)
Kovi2011-11-11 09:32:53 // 17319
Ja persze az enyém + Novitec is, és én igénylem hogy jól mennyen!!
Lehet akkor váltanom kell és most az egyszer BMW lesz :-O
159 Novitec box-al hogy viselkedik tapasztalat?
Ja egyébként az 56 os azóta eszik kevesebbet 1L mióta benne van előtte jóval szarabb volt a gázreakció és minden hol vissza kellett váltogatni!!
ALFI1562011-11-11 09:14:20 // 17318
Én teljessen azon az állásponton vagyok amit Piritu is írt.Azt az alfás feelinget amit az 56-nál tapasztaltál felejtsd el!Sose fog úgy menni ráadásul jóval többet fog fogyasztani.Főlleg városba.Hosszútávon nem is annyira nagy a különbség.Csak dinamikába.Az 56-ot ahogy nyomod úgy viselkedik.Az 59 nem.Ráadásul egyáltalán nem városbi közlekedésre való.Vagy hetente ki kell menni valahova meghajtani mint az állat.
Pityukoma2011-11-10 22:33:11 // 17317
Hello Cartárs :-) Nekem a butított 16V-s van 136LE (ex belga) Vásárláskor nézd meg az adat táblát ha a motorkód vége: 939A8000 az 136LE-s, ha 939A2000 az 150LE-s. A Tapasztalatom az elmúlt 22e.km alatt az hogy lendület autó, a gyorsulgatások felejtősek 95%-ban BP.-en használom, a fogyasztásom 7.5- 8.2 lityi. Nem zörög nem nyiszeg semmi, csönd van belül pedig erre felém akad macskakő bőven. Nekem nem volt gondom a DPF/EGR kombinációval. Lehet hogy nincs igazam, de ezt a "butitásnak" tudom be. Mikor vettem olyat kerestem aminek nem olajsaras kívülről a turbó csöve (cca 15-öt néztem és csak ez volt ilyen). Igazából apályán érzi otthon magát.NAGYON-NAGYON SZERETEM :-) Üdv:P
Kompressz úr2011-11-10 22:10:09 // 17316
A 159 a 156-hoz képest nem pusztán modellváltás volt, hanem tényleges és jelentős minőségi ugrás. Összességében sokkal, de sokkal jobb autó a 159. Nekem érzetre a 156Sw-hez képest nem tűnik lomhábbnak, legfeljebb kicsit jobban igényli a pörgetést.
Piritu - 1.000.0002011-11-10 22:07:27 // 17315
Pár gondolat a 159-es városi kocsikázásról: klatty
Piritu - 1.000.0002011-11-10 22:06:26 // 17314
Ja, ja, meg hát ugye a Ti is megdobja a különbséget :-)
Piritu - 1.000.0002011-11-10 22:04:36 // 17313
Mint nemrégen váltott mondhatom, más világ.
Ha a klasszikus Alfás fílinget keresed, csalódás lesz. Főleg a nagy tömegével, ami elrejti a menettulajdonságokat. Nem érzed a dinamikát, ugyanakkor sokkal stabilabb a futóműve, olyan manőverekre is képes, amire a 156-al nem is gondoltál. (Ha városban akarod használni lesz gondod a DPF-el, nem városi autó)
A 156-os gázreakciókat is felejtsd el. (Persze ha kidobod a DPF-et és kiíratod, mint itt páran jobb lesz a helyzet.)
Amúgy luxusató a másik után, minden finomabb és csendesebb.

u.i. Azért kíváncsi lennék arra az 5-6 literes városi fogyidra, legfeljebb a kijelző szerint tűnik elképzelhetőnek, ami a 156-nál erősen csal lefelé. A 159-nél az is pontos.
SKrisz2011-11-10 21:56:20 // 17312
Mintha nem is ugyanaz az alap lenne a 2 vas, ebben a beállításban :)

GTPeti2011-11-10 21:49:13 // 17311
Remek ez a beállítás! B)
GTPeti2011-11-10 21:46:23 // 17310
Lassan megalapíthatjuk a ZAP Silver-es Alfások klubját. :)
Kovi2011-11-10 21:37:51 // 17309
Sziasztok 159 tulajok.

Igazából a tapasztalatokra vagyok kíváncsi.
Mostanában meg fordult a fejemben hogy le kéne cserélni az 56-ost(már 5. éve hajtom) és mi másra mint 59-re! :-)
Arra lennék kíváncsi melyik széria rosszabb ha van ilyen melyik jobb?
A kiszemelt amire gondoltam 1,9 jtdm 16v most is ilyen az 56-os.
Fogyasztásuk?
Mert a mostanival 5-6L elkocogok városban simán!
Tol mint egy gőzmozdony!
Szóval milyen feeling egy 159 kormánya mögött? :-)
Piritu - 1.000.0002011-11-10 18:57:33 // 17308
A Párduc még fiatal, alig van képem róla :-)
Laci.732011-11-10 18:45:09 // 17307
Sziasztok!
Ma új aksit kapott a gép. Itt ajánlották a ZAP Silver 800ah-700A. Jó ár érték arány. Nekem be is rakták, és be is mérték. Alapjáraton, magas fordulaton, és nagy terhelésnél! Mindig 14 felett volt!!! Ez így szuper!! Öt év nyugi!!:)
GTPeti2011-11-09 23:33:18 // 17306
"hopp, egy lemaradt"
Ha azt a másik harmincötezret nem számítjuk, amit még az autódról készítettél. :)))
Csosznorbert2011-11-09 23:26:33 // 17305
Ez egyedi eset volt az axiállal. Full KO volt, szerelő is nézte.
Integrált cascom van. ALig 1-2 ezret dobott rá havonta. Miért ne ennyiért? Meg totálkárnál a lizingcég fizettetné a vasat, igy meg a casco tejel, de ilyen sose következzen be. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak