Szabister2018-05-16 20:17:13 // 108580
	Kis off. Gyönyörű színe lett a gt-nek ;) Magad csináltad?
	
theBanyai2018-05-16 20:14:15 // 108579
	Szia. Nekem van 2 megmaradt gyári dobom 2.4-ről mely olaszból származik. Szép állapotúak. Ha kipuffossal csináltatsz egy Y-t akkor van is egy dupla rendszered. 35.000 a két dob. Ha érdekel írj az oldalamra... Vagy bárki mást.
	
droberto2018-05-16 19:59:39 // 108578
	HF ügyben egy hívást megérhet. :)
	
droberto2018-05-16 19:58:55 // 108577
	Az érdi Alfa Ungarn-os bontó egyszerűen nem foglalkozik 2.4-el. Van neki vagy 20 db 59-ese, vagy 40 motorja, de 2.4, egy se. Azt mondja szar. Igaz az 59-re magára is ezt mondja. :)
Egyébként nagyon jó tapasztalattal jöttem el tőlük, egy igazi kis Alfás sziget, szimpatikus emberekkel.
Ajánlom mindenkinek:

159VTT 10.0+n
:)
Alfa Ungarn Kft.
+36 30 602 1620
Turul u. 10. Érd 2030
	
Egyébként nagyon jó tapasztalattal jöttem el tőlük, egy igazi kis Alfás sziget, szimpatikus emberekkel.
Ajánlom mindenkinek:

159VTT 10.0+n
:)
Alfa Ungarn Kft.
+36 30 602 1620
Turul u. 10. Érd 2030
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-16 19:46:50 // 108576
	Ez nagyon jó hír, szerintem ez lesz a járható út.
	
Zolibácsi2018-05-16 19:13:44 // 108575
	És ki csinálta neked?
	
esvé2018-05-16 18:50:44 // 108574
	Gyuri, Emil,
nekem már 156 2.4 20V hf van fenn, azzal működik! Talán a szelepekházaknál kellett kicsit igazítani (vastagabb vagy vékonyabb a 156 szelepe - elnézést, de sajnos nem vagyok túl nagy műszaki talentum és már elfelejtettem:)
A lényeg, hogy megy, ráadásul swilp-lapátok sincsenek rajta, azzal sincs gond.
Már kb 30ezret mentem így.
Kitartás, ne add fel!!!
	
nekem már 156 2.4 20V hf van fenn, azzal működik! Talán a szelepekházaknál kellett kicsit igazítani (vastagabb vagy vékonyabb a 156 szelepe - elnézést, de sajnos nem vagyok túl nagy műszaki talentum és már elfelejtettem:)
A lényeg, hogy megy, ráadásul swilp-lapátok sincsenek rajta, azzal sincs gond.
Már kb 30ezret mentem így.
Kitartás, ne add fel!!!
RomeoOne2018-05-16 17:56:54 // 108573
	Linkelte már yani is :)
	
vzsiros2018-05-16 17:48:03 // 108572
	azannya :) mi volt ma az infoparkban?
ha jól emlékszem, vagy 5 db 159-et számoltam össze...
	
ha jól emlékszem, vagy 5 db 159-et számoltam össze...
Lörke2018-05-16 17:35:49 // 108571
	Sziasztok!
A következő hibám van. 2.0 Jtd Ti. Hátha valaki találkozott ilyennel.
Közepes sebességtől bal elölről ütemes, hupogó hang van. Olyan mintha nagyon szar, szálszakadásos lenne a gumi. Viszont gázadásnál, tehát terhelésnél hallatszik, motorféknél szinte nincs. Jobbos kormánymozdulatnál erősebb a hang, szinte a korményon is érezni. Első körben alapból kerékcsapágyra tippelek. Viszont felemelve nem kotyog a kerék. Lehet ez féltengelycsukló vagy belső féltengely háromszög? Anno a 30e-t futott Stilomon volt hasonló, annak a belső csapágycsészén volt egy erős beütődés.
Köszönöm az esetleges infokat.
	
A következő hibám van. 2.0 Jtd Ti. Hátha valaki találkozott ilyennel.
Közepes sebességtől bal elölről ütemes, hupogó hang van. Olyan mintha nagyon szar, szálszakadásos lenne a gumi. Viszont gázadásnál, tehát terhelésnél hallatszik, motorféknél szinte nincs. Jobbos kormánymozdulatnál erősebb a hang, szinte a korményon is érezni. Első körben alapból kerékcsapágyra tippelek. Viszont felemelve nem kotyog a kerék. Lehet ez féltengelycsukló vagy belső féltengely háromszög? Anno a 30e-t futott Stilomon volt hasonló, annak a belső csapágycsészén volt egy erős beütődés.
Köszönöm az esetleges infokat.
plejik2018-05-16 16:44:31 // 108570
	Köszi, majd megskubizm. Bár sajnos nekem az a gyanúm, hogy valami a féknél. Amikor fékezek akkor megszűnik, felengedem a féket és megint csinálja.
	
fazek2018-05-16 15:56:52 // 108568
	Hoppá! plejik cartársnak szántam. :-)
	
fazek2018-05-16 15:54:35 // 108567
	
	
PBali2018-05-16 15:46:22 // 108566
	Hehe, tényleg, pont a napokban olvastam a fóliás blogodat, mert én is bejelentkeztem rakatni (kevésbé leszek bátor). :-) A kipufogós részt is többször néztem már, hogy melyik megoldást válasszam a problémára. A közelben is lenne legendásan "engedékeny" vizsgabázis...:-D
	
RomeoOne2018-05-16 15:42:49 // 108565
	Az enyémmel nem. Mondjuk nem is emiatt aggódtam a legjobban, hanem a fólia miatt :D
De még csak pénzt csúsztatnom sem kellett.
kipufogó blog
műszaki vizsga
	
De még csak pénzt csúsztatnom sem kellett.
kipufogó blog
műszaki vizsga
plejik2018-05-16 15:41:09 // 108564
	Én is arra tippelek, mert amikor megvettem a kocsit, akkor kérdeztem a gyereket, hogy mik a típushibák és ez volt neki az első amit mondott, hogy rohad a dob. :D
Most találtam egy ilyet, ez nem egy egetrengető összeg.
Kipufogó
	
Most találtam egy ilyet, ez nem egy egetrengető összeg.
Kipufogó
RomeoOne2018-05-16 15:37:38 // 108563
	Hát, az enyém sokkal rosszabbul nézett ki. Én akkor is valami ilyesmire gyanakodnék, mert ez típushiba.
régi dob
	
régi dob
PBali2018-05-16 15:36:46 // 108562
	Helló! Nálam a külső kéreg már nincs meg (műszaki előtt leszedte a szerelőm, mert mondtam neki ezt a rezonáló hangot), mégis néha úgy csörög-zörög, hogy rossz hallgatni, lehet ott valami gubanc belül is...Szerencsére pár hete nem jött elő, de csinálni kell vele valamit. A te megoldásoddal műszakin nem problémáznak? Az lenne a legtartósabb...
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-16 15:35:44 // 108561
	De elvileg stimmelnek. Amúgy meg senki nem a következő tulajnak javítja az autóját, nem? :-)  Én ha tudám, hogy ez az egyetlen járható út, nem lelkiznék rajta sokat :-D
	
plejik2018-05-16 15:33:01 // 108560
	
	
RomeoOne2018-05-16 15:27:50 // 108559
	Nem tudom, be kéne fényképezni. A külseje szokott szétrohadni, a belseje saválló anyagból van. Volt a már, aki szétvágta a dobot, miután levette, hogy megnézze mennyire rossz az állapota, de a belseje makulátlan volt. Csak a külső kéreg rohad le
	
PBali2018-05-16 15:26:30 // 108558
	Hali! Jó áron utángyártott van ebay-en, anno nekem is Shadin küldött linket róla, bár még nem vettem, mert ritkán zörög, de fogok, mert amikor hangja van, akkor marha idegesítő.
Pl: hátsó dob
	
Pl: hátsó dob
plejik2018-05-16 15:21:05 // 108557
	A külső dob szemre rendbe van. :/ AZ lehet hogy belülről kezdett el rohadni. A 3 lyukat sem Én fúrtam rá, már rá volt fúrva... Milyen dobot érdemes rá venni?
	
RomeoOne2018-05-16 15:16:42 // 108556
	A 2.0-kon lerohad a hátsó kipufogódob külső kérge és nagyobb kigyorsításoknál zörög össze-vissza. Venni kell egyet rozsdamentes anyagból, vagy egyszerűen el kell hagyni. Ha veszel gyárit, pár év múlva az is szétrohad.
	
VKG231!!! (156+75)2018-05-16 15:10:36 // 108555
	(Az átalakítás utáni második-harmadik tulaj hogy fog örülni, mikor vezérlést akar cserélni ha nem stimmelnek a dolgok :D)
	
plejik2018-05-16 15:02:58 // 108554
	Sziasztok!
Kérdésem lenne hátha tud segíteni valaki. Van egy 159 2.0 Ti autóm. Az utóbbi időbe előfordult (2x egy hónapon belül), hogy menet közben felvillan egy hibaüzenet , valami az olajjal kapcsolatban, majd fogja magát és megáll az autó. Ez a múltkor kanyarban történt, majdnem kocc lett belőle. Viszont a hibát nem tudom elolvasni annyiras gyorsan felvillan és eltűnik. Amikor leáll megállok, utána kb 2-3 perc és engedi indítani az autót mintha mise történt volna, rögtön viszont nem engedi indítani. Hiba üzenet nincs, itt helybe próbálták kiolvasni, de csak azt hibát dobja ami a leállás utáén van, azaz hogy próbálkoztam az autót indítani, de nem engedte.
Másik: A kocsi elejébe eszméletlen mód ciripel, vagy nyikorog valami. Volt szerelőnél a futóműnek semmi baja, valami fékes dolog lehet, de nem igazán jött rá senki hogy mi. Csak lassó tempónál hallani, baromi idegesítő és hangos. Esetleg ilyen hibával találkozott már valaki?
Harmadik: A kipufogó, ha jobban terhelem az autót (nyomom neki), akkor olyan hangot kezd kiadni mintha lyukas lenne. Ezt is megnézték elvileg nem lyukas, csak 3 kicsi lyuk van az alján, hogy a kondenzvíz kifolyon rajta. Ez a hang előjön aztán 5-6 perc múlva megszűnik és megint jó hangja van. Elöször azt hittük, hogy az elhasználódot gumi tartók miatt beleér valamibe, ez ki ics lett cserélve , de nem ez volt a gond mert még mindig adja ezt a hangot.
Nos, csak ennyi problémám lenne a géppel. Remélem valki tud segíteni vagy esetleg olyan szervizt ajánlani, ahol megtudják csinálni ezeket a gondokat. HElyileg Jászberényi vagyok, tehát nem az ország másik felében kellen mesterember. :D Előre is köszönöm a segítséget!
	
Kérdésem lenne hátha tud segíteni valaki. Van egy 159 2.0 Ti autóm. Az utóbbi időbe előfordult (2x egy hónapon belül), hogy menet közben felvillan egy hibaüzenet , valami az olajjal kapcsolatban, majd fogja magát és megáll az autó. Ez a múltkor kanyarban történt, majdnem kocc lett belőle. Viszont a hibát nem tudom elolvasni annyiras gyorsan felvillan és eltűnik. Amikor leáll megállok, utána kb 2-3 perc és engedi indítani az autót mintha mise történt volna, rögtön viszont nem engedi indítani. Hiba üzenet nincs, itt helybe próbálták kiolvasni, de csak azt hibát dobja ami a leállás utáén van, azaz hogy próbálkoztam az autót indítani, de nem engedte.
Másik: A kocsi elejébe eszméletlen mód ciripel, vagy nyikorog valami. Volt szerelőnél a futóműnek semmi baja, valami fékes dolog lehet, de nem igazán jött rá senki hogy mi. Csak lassó tempónál hallani, baromi idegesítő és hangos. Esetleg ilyen hibával találkozott már valaki?
Harmadik: A kipufogó, ha jobban terhelem az autót (nyomom neki), akkor olyan hangot kezd kiadni mintha lyukas lenne. Ezt is megnézték elvileg nem lyukas, csak 3 kicsi lyuk van az alján, hogy a kondenzvíz kifolyon rajta. Ez a hang előjön aztán 5-6 perc múlva megszűnik és megint jó hangja van. Elöször azt hittük, hogy az elhasználódot gumi tartók miatt beleér valamibe, ez ki ics lett cserélve , de nem ez volt a gond mert még mindig adja ezt a hangot.
Nos, csak ennyi problémám lenne a géppel. Remélem valki tud segíteni vagy esetleg olyan szervizt ajánlani, ahol megtudják csinálni ezeket a gondokat. HElyileg Jászberényi vagyok, tehát nem az ország másik felében kellen mesterember. :D Előre is köszönöm a segítséget!
Zolibácsi2018-05-16 14:59:28 // 108553
	Gondolom a vez tengely lesz az
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-16 14:45:51 // 108552
	Sajnos csak félig lengyelből fordított fórumot sikerült erről találnom, de azt hámoztam ki belőle, hogy a 156 2.4 20V (175HP) hengerfejét fel lehet tenni. Van különbség a 159 hengerfejhez képest, de a motorra illeszkedik. Ha jól értem, magasabb, illetve vastagabbak a szelepei, emiatt belül is valamit a 156-éból kell felhasználni ("rollers"?).
AO fórumon is volt egy hozzászólás, hogy valaki feltett egy ilyet, és 120e km-t ment azóta gond nélkül vele.
	
AO fórumon is volt egy hozzászólás, hogy valaki feltett egy ilyet, és 120e km-t ment azóta gond nélkül vele.
Zolibácsi2018-05-16 14:10:43 // 108551
	https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.it%2Fulk%2Fitm%2F263484765670
	
Zolibácsi2018-05-16 14:09:54 // 108550
	Amit én néztem / mutatták hogy pl a hf tömítés megegyezik a 166 2.4 jtd 185 és a 159 2.4 jtd nek. Ezért az tuti jó. Mert ilyet már raktak is fel gond nélkül. A többiről nem tudtak nyilatkozni.
De nem kis önuralom kell ehhez az idegörlő várakozáshoz, hogy legyen egy jó hengerfejed.
	
De nem kis önuralom kell ehhez az idegörlő várakozáshoz, hogy legyen egy jó hengerfejed.
Liquid2018-05-16 13:47:30 // 108549
	A 156-ban tudtommal ugyanaz a JTDm motor van mint a 166-ban, csak a 166-ban volt belőle 175 és 185 lovas a 156-ban csak 175.
vagy rosszul tudom?
	
vagy rosszul tudom?
Zolibácsi2018-05-16 13:30:55 // 108548
	Ugyan ebben a cipőben vagyok én is, nincs sehol hengerfej ami jó lenne e-bayen láttam 250.000 ezerért olaszbol. Szar az egész. Jofogasos linkeket már végig jártam. Egy az egyben pedig csak a 185 lovas 166 ose hengerfej jó.
	
Giuntini2018-05-16 13:26:20 // 108547
	Ez ugyanaz akitől én vettem.
	
yani🍀2018-05-16 13:17:57 // 108546
	Attól még a hengerfej jó lehet rajta. :-)
	
Tocke2018-05-16 13:05:47 // 108545
	Ez a megoldás eddig miért nem kalkuláltak, miért csak a 166 hengerfejjel? Van köztük különbség?
	
RomeoOne2018-05-16 13:05:32 // 108544
	Ránézésre nincs rajta repedés
	
RomeoOne2018-05-16 13:05:16 // 108543
	Mondjuk ha azért bontja a kocsit, mert hajtókarcsapágyas lett, akkor a motor nem biztos, hogy jó vétel :))
	
Giuntini2018-05-16 12:10:08 // 108539
	Én nagyon megbízom Csöriben! Végtelenül normális a hozzáállása!
	
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-16 11:57:07 // 108538
	:-( Ez rosszul hangzik. Egy menekülő utat tudnék még. Felrakni egy 156 2.4 hengerfejét. A lengyeleknél így oldják meg sorozatban, ezek szerint nem véletlenül.
	
Giuntini2018-05-16 11:55:00 // 108537
	Nem opció, hiszen az enyém gyakorlatilag új motor. Nincs jól működő bontott motor, Csöri tegnap azt mondta, ami bontott motorokat betesznek, mindet ki kell venni, mert rosszak. Ezt mondta Szatyi is. Nincs megoldás más, csak egy új hf 900 ezerért? Azt már nem tudom ebbe az autóba beletolni. Én elítélem a Szakáll metált, hogy bevállalják a hf-ek felújítását, mikor mindegyik egy idő után szarrá megy. Csöri mondta, hogy most kongatták meg a harangot a 2,4-ekre, mert ez a hiba egy-két éve jött ki tömegestül, hogy a motorok elérték a 200-250 ezer km-t.
	
RomeoOne2018-05-16 11:48:58 // 108536
	Hát ez nagyon nem jó hír :(
Mondjuk annyi látszik, hogy Csöri korrektségére legalább lehet számítani, Nem rakja fel neked úgy, hogy 50ezer után megint szar legyen.
De ez így elég rossz megvilágításba helyezi a 2.4-eket. Kérdés, hogy honnan jönnek a hengerfejek? Van aki szétbont jól működő motorokat, hogy eladja róla a hengerfejet? Vagy már eleve rossz volt a motor és azért bontották szét? Akkor nem csoda, ha rossz a hengerfej. Egyébként, ha hengerfejet nem sikerül szerezni, egy jól működő bontott motor nem opció?
	
Mondjuk annyi látszik, hogy Csöri korrektségére legalább lehet számítani, Nem rakja fel neked úgy, hogy 50ezer után megint szar legyen.
De ez így elég rossz megvilágításba helyezi a 2.4-eket. Kérdés, hogy honnan jönnek a hengerfejek? Van aki szétbont jól működő motorokat, hogy eladja róla a hengerfejet? Vagy már eleve rossz volt a motor és azért bontották szét? Akkor nem csoda, ha rossz a hengerfej. Egyébként, ha hengerfejet nem sikerül szerezni, egy jól működő bontott motor nem opció?
Giuntini2018-05-16 11:44:54 // 108535
	Sziasztok!
Ne haragudjatok, hogy ennyi ideig semmit nem írtam, de vártam, hogy kész legyen az autó. Ehelyett semmi jó hírt nem tudok mondani. Kezdődött, hogy levittem Csörihez az autót. Csöri észrevette, hogy a 166-os hf-en is van repedés, és elvitte megnézetni, nyomáspróbáztatni. Hetekig volt ott, míg rámondták, hogy igazából nem mondják azt hogy rossz, de Csöri teljesen jogosan mondta, ha melegszik a motor, hogy bírja... Teljesen jogosan Csöri erre nem vállal felelősséget. Csörinek hoztak egy másik hf-et, az sem volt jó. Most volt egy harmadik, amire rámondták hogy tökéletes, Csörinek elküldték, és szarabb mint a többi. Csöri is azt mondja, most honnan szerezzünk...? Mindegyik 2,4-e hf szar, úgy látszik 250 ezer km-nél mindegyik kuka? Nagyon el vagyok keseredve, hónapok óta nem tudom használni az autómat, Csöri tényleg segítőkész, és jót akar, de szarból nem lehet várat építeni. Teljesen tanácstalan vagyok, és a legnehezebb helyzetbe kerültem. Ha valakinek van ötlete, ne tartsa magában. Nagyon sokat költöttem az autóra, mellette többször meg lettem vezetve, szerettem volna elmenni az idei Seleniára, de most már a VTT is csak egy álom....
	
Ne haragudjatok, hogy ennyi ideig semmit nem írtam, de vártam, hogy kész legyen az autó. Ehelyett semmi jó hírt nem tudok mondani. Kezdődött, hogy levittem Csörihez az autót. Csöri észrevette, hogy a 166-os hf-en is van repedés, és elvitte megnézetni, nyomáspróbáztatni. Hetekig volt ott, míg rámondták, hogy igazából nem mondják azt hogy rossz, de Csöri teljesen jogosan mondta, ha melegszik a motor, hogy bírja... Teljesen jogosan Csöri erre nem vállal felelősséget. Csörinek hoztak egy másik hf-et, az sem volt jó. Most volt egy harmadik, amire rámondták hogy tökéletes, Csörinek elküldték, és szarabb mint a többi. Csöri is azt mondja, most honnan szerezzünk...? Mindegyik 2,4-e hf szar, úgy látszik 250 ezer km-nél mindegyik kuka? Nagyon el vagyok keseredve, hónapok óta nem tudom használni az autómat, Csöri tényleg segítőkész, és jót akar, de szarból nem lehet várat építeni. Teljesen tanácstalan vagyok, és a legnehezebb helyzetbe kerültem. Ha valakinek van ötlete, ne tartsa magában. Nagyon sokat költöttem az autóra, mellette többször meg lettem vezetve, szerettem volna elmenni az idei Seleniára, de most már a VTT is csak egy álom....
RomeoOne2018-05-16 11:42:31 // 108534
	főtengely jeladó ez a melegen nem indulós dolog, amit írsz.
	
avvocato2018-05-16 11:31:31 // 108533
	Nekem volt 2.2 jts motoros 159-es alfám, velem is többször előfordult, hogy se kép se hang nem volt az indításnál. Főleg, amikor melegen leállítottam és pár perc múlva újra akartam indítani. Ez csak meleg motornál fordult elő, hidegen soha. Több szervízben voltam , persze  a hibát akkor soha nem produkálta, nem jött rá a hiba okára senki. Viszont a 159 fórumon valaki írt ezzel kapcsolatban részletesen, de már nem emlékszem hogy ki volt.
	
Roll19832018-05-16 11:29:27 // 108532
	Sziasztok!
Valaki tudja, hogy a gyári tetőcsomagtartóra hány kerékpártartót lehet feltenni? Illetve, hogy hány kilóig terhelhető a tetőcsomagtartó?
	
Valaki tudja, hogy a gyári tetőcsomagtartóra hány kerékpártartót lehet feltenni? Illetve, hogy hány kilóig terhelhető a tetőcsomagtartó?
SzTomi2018-05-16 11:15:23 // 108531
	Igen, csak akkor addig indítózik míg nyomod a gombot..
	
Online tag
0
		Vendég0
352

