WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 17:58:38 // 93354
Sejtettem. Azért írtam, hogy ezt az inget most magamra vettem, bocs :-) De kikívánkozott. Sajnos azt látom, hogy a nyakamba vettem egy bonyolult technikát amihez nincs szakember. Vagy megtanulom kordában tartani a hülyeségeit én magam, vagy szomorú és rövid kapcsolat lesz. Látom, hogy nem ért hozzá az autóelektromos, a Fiat szalon, és a szerelőm is csak hümmög. Még ő adta a legjobb tippeket. Itt a keleti végen nagyjából magamra vagyok utalva és ez nem igazán jó. Nem az Alfa hibája, hanem a komplett autógyártásé, de a két Alfám közül az öregebb az, amit semmi pénzért nem adnék...
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 17:47:21 // 93353
Áhh értem, de ha megnézed azt a csúcsot ahol 95%, az aligha valós. Van egy elvárt levegő 270mg/i környékén és a gázpedál pöccintésére (nem telitalp padló) mért egy fals jelet a LMM. Jó kérdés, hogy miért. Egy olyan nagy levegő értéket, amit az egr logikája szerint teljes nyitással (se) tud 270-re levinni. Ezért így nézve az egr helyesen reagált, nincs vele semmi gond.
Szétszedtem, nem szorul, legalábbis látható jele nincs.
Nekem pont az ütötte meg a szemem, hogy a 250-270 az nagyon alacsony.
Az elvárt mennyiséget nézd, az a rossz. Az egr tökéletesen beállítja amit a program kér tőle. Egy délelőttöt eljátszottam vele, ezt a konkrét problémát az elvárt légmennyiség túl alacsony értéke okozta. Lehet, hogy lassabb is már a lekövetés mint új korában, de ez azért tud rángatásban jelentkezni, mert egyszerűen sok kipufogógázt vezet vissza.
Az előtöltés hiányos működés sem az egr működési hibája, hanem a program kért kevés levegőt. A meleg és oxigénhiányos levegő lényegesen lassabban gyullad be, mint a hidegebb és oxigéndús. Ezért is hőmérséklet függő a dolog.
Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását". Ez a félhivatalos magyarázat.
Nálam a gyakorlat azt adta ki, hogy az öntanuló paraméterek törlése után az elvárt levegő mennyiség lényegesen nagyobb lett és ettől megszűnt az előtöltés hiányos állapot, azóta nem indul kihagyósan, nem pöffent fehér füstöt sem. Ugyanakkor a porlasztó korrekciók is csökkentek.
Nem vonom kétségbe, hogy esetleg az egr már lassabb mint kellene, ez majd ha még melegebb idők lesznek, lehet megint kibukik.
Szétszedtem, nem szorul, legalábbis látható jele nincs.
Nekem pont az ütötte meg a szemem, hogy a 250-270 az nagyon alacsony.
Az elvárt mennyiséget nézd, az a rossz. Az egr tökéletesen beállítja amit a program kér tőle. Egy délelőttöt eljátszottam vele, ezt a konkrét problémát az elvárt légmennyiség túl alacsony értéke okozta. Lehet, hogy lassabb is már a lekövetés mint új korában, de ez azért tud rángatásban jelentkezni, mert egyszerűen sok kipufogógázt vezet vissza.
Az előtöltés hiányos működés sem az egr működési hibája, hanem a program kért kevés levegőt. A meleg és oxigénhiányos levegő lényegesen lassabban gyullad be, mint a hidegebb és oxigéndús. Ezért is hőmérséklet függő a dolog.
Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását". Ez a félhivatalos magyarázat.
Nálam a gyakorlat azt adta ki, hogy az öntanuló paraméterek törlése után az elvárt levegő mennyiség lényegesen nagyobb lett és ettől megszűnt az előtöltés hiányos állapot, azóta nem indul kihagyósan, nem pöffent fehér füstöt sem. Ugyanakkor a porlasztó korrekciók is csökkentek.
Nem vonom kétségbe, hogy esetleg az egr már lassabb mint kellene, ez majd ha még melegebb idők lesznek, lehet megint kibukik.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-02 17:22:47 // 93352
Ne is mond :) Ma meg szorongatott egy 1.9 tdi 4 golf . írtam is Mankynak hogy nagyon érik az a remap :D
Zselé2017-04-02 15:34:22 // 93351
Valahol egyetértek ezzel a gondolattal, tényleg az a látvány fogad egy kívülállót, vagy egy új tagot, hogy ezt az autót hetente kell gépre tenni, kódokat olvasni, proxyt rendezni, DPF-el és EGR-el szenvedni, stb. Olyannyira, hogy erősen elgondolkodtam a vétel előtt, hogy ez tényleg ilyen-e és kell-e ez nekem?
Aztán objektíven nézve - magánvéleményem szerint - úgy néz ki az itt aktív társaság, hogy néhányan nagyon erősen vallják azt, hogy ezt az autót ők otthon áttervezik és át is építik ahhoz képest, ahogy a gyárból kijött. Ez aztán vagy okoz gondokat, vagy nem, minden esetre jó táptalaj ahhoz, hogy minden hétvégén szét lehessen szedni :D Ez egy kívülállónak tényleg azt mutatja, hogy "aha, szóval megint szerelted az Alfát, tehát egy szar.." de engem ez annyira nem mozgat meg, hogy a közvélemény mit gondol a márkáról. Nekem van kettő, és ez így jó... ők meg járnak, amivel akarnak.
És vannak - köztük én is -, akik szakemberhez fordulnak. Én mondjuk nem márka szervízhez, mert a márka szervíz és a szakember szó nálam nem szinonima, hanem ellentét. Persze, egy akku, vagy ablaktörlőcserét megcsinál az ember itthon, sőt, én még a beltér egyes zörgéseinek és esetleges elektromos anomáliáinak is neki merek menni valamilyen szinten, mivel régen sok autóhifit építettem és van magabiztosságom benne, hogy nem töröm szét a bolhákat és nem teszem tönkre a gyári "tank" élményt a kontárságommal. De a komolyabb dolgokat arra bízom, aki egyből jó kulcsot vesz le a polcról és napi rutinja van a problémák elhárításában.
Szerintem nem baj, hogy nem vagyunk egyformák, de az biztos, hogy a "barkácsolók" se adhatnak olyan választ egy mezei érdeklődőnek, hogy "szedd le a váltót, ott lesz mögötte a baj", illetve azt is el kell fogadni, hogy ők meg leszedik otthon... Nincs ezzel semmi gond.
Nem tudom milyen a jó fórum, de azért örülök neki, hogy itt van egy-két tapasztalt fanatikus, aki egy problémára jó eséllyel választ ad. Egy évig jártam egy francia szörnyűséggel, ahol ha bármi problémám volt -mondjuk nem indult az autó-, 2-3 nap múlva szólt rá valaki a fórumba, hogy "van-e benne benzin?", majd ezt a problémát kizárva javasolta, hogy vigyem el egy szerelőhöz... köszi! :)
A saját véleményem (ami mint tudjuk, mindenkinek olyan, mint a szebbik fele): a diesel a jó, bennmarad az EGR és a DPF, nem kell b@sztatni, ami a gyárban jól össze lett rakva! Peace! :)
Aztán objektíven nézve - magánvéleményem szerint - úgy néz ki az itt aktív társaság, hogy néhányan nagyon erősen vallják azt, hogy ezt az autót ők otthon áttervezik és át is építik ahhoz képest, ahogy a gyárból kijött. Ez aztán vagy okoz gondokat, vagy nem, minden esetre jó táptalaj ahhoz, hogy minden hétvégén szét lehessen szedni :D Ez egy kívülállónak tényleg azt mutatja, hogy "aha, szóval megint szerelted az Alfát, tehát egy szar.." de engem ez annyira nem mozgat meg, hogy a közvélemény mit gondol a márkáról. Nekem van kettő, és ez így jó... ők meg járnak, amivel akarnak.
És vannak - köztük én is -, akik szakemberhez fordulnak. Én mondjuk nem márka szervízhez, mert a márka szervíz és a szakember szó nálam nem szinonima, hanem ellentét. Persze, egy akku, vagy ablaktörlőcserét megcsinál az ember itthon, sőt, én még a beltér egyes zörgéseinek és esetleges elektromos anomáliáinak is neki merek menni valamilyen szinten, mivel régen sok autóhifit építettem és van magabiztosságom benne, hogy nem töröm szét a bolhákat és nem teszem tönkre a gyári "tank" élményt a kontárságommal. De a komolyabb dolgokat arra bízom, aki egyből jó kulcsot vesz le a polcról és napi rutinja van a problémák elhárításában.
Szerintem nem baj, hogy nem vagyunk egyformák, de az biztos, hogy a "barkácsolók" se adhatnak olyan választ egy mezei érdeklődőnek, hogy "szedd le a váltót, ott lesz mögötte a baj", illetve azt is el kell fogadni, hogy ők meg leszedik otthon... Nincs ezzel semmi gond.
Nem tudom milyen a jó fórum, de azért örülök neki, hogy itt van egy-két tapasztalt fanatikus, aki egy problémára jó eséllyel választ ad. Egy évig jártam egy francia szörnyűséggel, ahol ha bármi problémám volt -mondjuk nem indult az autó-, 2-3 nap múlva szólt rá valaki a fórumba, hogy "van-e benne benzin?", majd ezt a problémát kizárva javasolta, hogy vigyem el egy szerelőhöz... köszi! :)
A saját véleményem (ami mint tudjuk, mindenkinek olyan, mint a szebbik fele): a diesel a jó, bennmarad az EGR és a DPF, nem kell b@sztatni, ami a gyárban jól össze lett rakva! Peace! :)
Smith2017-04-02 15:24:39 // 93350
Te nem vagy újonc :)
Trombozis2017-04-02 14:51:30 // 93349
Igen, ez érdekes. :-) Én sem szoktam már kérdezni, pedig vannak dolgok, amiket bújok egy ideje, de l.f.szt sem találok és már marom a fejem. :-)
De erre a hszre is jön hamarosan a válasz, hogy olvassak vissza. :-) persze...hehehe
De erre a hszre is jön hamarosan a válasz, hogy olvassak vissza. :-) persze...hehehe
Smith2017-04-02 14:39:19 // 93348
Guintini, hát ez van. Ahogy Warbi oldalán is írva vagyon, ez az amore már nem az az amore. És tényleg nem az. Én 2004 ápr. óta itt vagyok, szeretném mondani, hogy azóta csak minden szebb és jobb lett, de hazudnék :) Akkor még az Alfáról szólt, fontos volt az infógyűjtés, fórumozás, hülyülés, de az akkor volt. Eltelt 13 év. A találkozók egyre nagyobbak, a sztárvendégek, plázs, disco, szponzor hegyek, hostesslányok, giccsparádé. Business is business. Csak közben egyre kevésbé szól ez az imádott autónkról. Az alfaamore.hu oldalon nem fogott az idő, nyoma sincs az eltelt 13 évnek (SZÓ SZERINT), mert ugyanaz az oldal most is mint akkor volt. Az a baj, hogy rengeteg tudás és tapasztalat halmozódott itt fel, csak kb. lehetetlen értelmesen megtalálni bármit is. Mindig leoltjuk az újoncokat, hogy olvassanak vissza, meg használják a keresőnek csúfolt valamit, de nagyjából használhatatlan.
Csabi2017-04-02 14:32:50 // 93347
Emil, ne mond, hogy 2-3éve nem a szerelésről szólt ez a topic...Mindig is ez volt.Az újak lelkesek, sok mindennel még nem találkoztak, sok az ismétlődő kérdés...Anno Gtpeti osztotta a népet, hogy miért nem olvas vissza, most más. Anno Robi írt naponta blogot, hogy éppen mit szerelt aznap. Sorolhatnám.
Az "öregeket" már kezdi sok minden zavarni, olyan is amikbe "újoncként" saját maga is belefutott, nekem ez a meglátásom :) Ahogy az aktív tagok is hétről hétre változnak, úgy változik a topic tartalma is, hol a szerelés, hol az hifi, hol pedig a zuzmó téma megy...Aki pedig ezek alapján ítél meg egy típust, akkor ott komoly problémák vannak:)
Az "öregeket" már kezdi sok minden zavarni, olyan is amikbe "újoncként" saját maga is belefutott, nekem ez a meglátásom :) Ahogy az aktív tagok is hétről hétre változnak, úgy változik a topic tartalma is, hol a szerelés, hol az hifi, hol pedig a zuzmó téma megy...Aki pedig ezek alapján ítél meg egy típust, akkor ott komoly problémák vannak:)
Csabi2017-04-02 14:22:03 // 93346
Sehogy nem szabad 40-50% fölé menni. A tapasztalat az, hogy a százalékos érték a kiadott feszültség nagyságát jellemzi. Csak akkor mehet 40-50% fölé ha normálisnál nagyobb működtető fesz kell a szelep nyitásához...És pontosan ez az a pont ahol elkezdi az autó az apró rángatást 15-20°os kinti hőmérsékletnél...Ergo már kicsit szorul , pontosabban leragad a szelep, ezért rángat be az autó,( nem jelenik meg a kipuffgáz a szívó oldalon) főleg enyhe gázadásra. Sokszor végigkövettem az EGR működését a tökéletes állapottól a megszorulásig.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 14:03:08 // 93345
Az egy gáz fröccs, amit így próbált lekövetni, amúgy 40% körül dolgozik az egr. De a % lényegtelen is, mert levegő mennyiség ami számít. Reset előtt 250-270mg/i, utána pedig 380mg/i.
Az előbbi 50% kipufogó gáz + 50% levegőt jelent. Nagyon sok, nagyon kevés levegővel. Megnő az égési késedelem, amit előtöltéssel nem követ. Ergo nem ég el az üzemanyag, a következő ütemben gázolajos kipufogó gázt szív vissza. És így dúsul tovább..
Reset óta jó....
Az előbbi 50% kipufogó gáz + 50% levegőt jelent. Nagyon sok, nagyon kevés levegővel. Megnő az égési késedelem, amit előtöltéssel nem követ. Ergo nem ég el az üzemanyag, a következő ütemben gázolajos kipufogó gázt szív vissza. És így dúsul tovább..
Reset óta jó....
Giuntini2017-04-02 13:55:48 // 93344
Na erre számítottam. Gyerekek, nem az a probléma, hogy nekáll valaki megcsinálni valamit. Shadin barátom is, Robi barátom is megcsinálja, sőt nekem is segítettek. Csak a 159 fórum teljesen egy szerelési fórum lett, és nem is olyan rég, egyáltalán nem ilyen volt. Ide téved egy vendég, és halálra röhögi magát, hogy az Alfa mekkora fos, hiszen azt gondolja, ezekkel az autókkal nem a vezetés és az utazás élvezete a lényeg, hanem a hibakiolvasás. Sajna ez valóban így van. Ha valaki szopott az autójával az én vagyok, de én élvezni akarom. Szerintem a kutya ott van elásva, hogy olyan szerelőhöz kell vinni az autót, aki ért is hozzá.
Giuntini2017-04-02 13:39:48 // 93343
Nem neked szántam..
Csabi2017-04-02 13:37:55 // 93342
Nem látom az összefüggést a blogod, és a sejtésed között, ez az én hibám :) Az EGR-ed milyen tartományban mozog %-osan? Néha-néha és főleg az első működéskor nem megy fel 90%fölé?( Csak mert az egyik diag képen a max. értéknél 95% volt.)
Haddel2017-04-02 13:24:40 // 93341
Hehe tegnap utca áldozatává váltam,krúzolok este a Soroksárin,jön egy ültetett pattogós Civic ,hangos kipufogó stb.Lámpánál elkezdi túráztatni,na mondom ,nézzük akkor mit tud a rizsrakéta. Olyat kaptam tőle ,hogy csak na,elhúzott rendesen. Utána pár lámpával pirosat kaptunk,mutattam neki ,hogy lájkolom ,királyul megy a verdája,magamban meg hozzá gondoltam ,hogy vesznél meg!😃😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 13:15:47 // 93340
Nézd meg a blogomban. Nem állítom, hogy 100% tény , de mondjuk úgy, hogy a gyanú magját elvetette...
NGéza2017-04-02 13:11:21 // 93339
Nekem a regenerálási ciklus nagyjából állandó volt, kb. 900-1000 km, de akkor nem volt benne autópálya. Mióta megyek pályán is úgy ugrott fel 1200 km körüli értékre. Elvileg a turbóm jó, a pappasnál mértek élőadatot is, bent voltam a kért és szállított nyomásértékek jók. Szerintem ha a turbó nem tudná a kért mennyiséget nem lenne meg a szükséges levegőmennyiség az üzemanyaghoz, a nőne a korom mennyisége, tömődne a részecskeszűrő csökkene a regenerálások távolsága.
Mostanában sokszor dobja a p1206-ot pedig élőadatos diag alapján (eltömődöttség, nyomáskülönbség) teljesen jó.
Amit még nem ellenőriztem az a nyomáskülönbség érzékelő csöveinek állapota. Lehet, hogy ott lesz a kutya elásva. Mondta a szerelő a pappasnál, hogy volt bent náluk egy bmw aminek a nyomáskülönbség érzékelő csövében megkövesedett koromlerakódás volt.
Mostanában sokszor dobja a p1206-ot pedig élőadatos diag alapján (eltömődöttség, nyomáskülönbség) teljesen jó.
Amit még nem ellenőriztem az a nyomáskülönbség érzékelő csöveinek állapota. Lehet, hogy ott lesz a kutya elásva. Mondta a szerelő a pappasnál, hogy volt bent náluk egy bmw aminek a nyomáskülönbség érzékelő csövében megkövesedett koromlerakódás volt.
NGéza2017-04-02 12:53:06 // 93338
Nálam még bent van. Most csereltem, kapott egy gyári pierburgot. Annyi pluszban, hogy bent van a négy furatos szűkitőlemez. Autópályán az eltömődés nagyon lassan megy fel.
Csabi2017-04-02 12:35:30 // 93337
"Amelyikben szoftveresen van előre programozva, hogy 130e-nél egr gondja legyen?"
Ez elég erős gondolat,még nem hallottam :) Szerintem nincs semmi összeesküvés, önmagában az EGR konstrukciója olyan ami a problémákat szüli...gyenge mágnes, persely-tengely kapcsolat ami kevés korom hatására már szorulni kezd.
A szervizes dologgal viszont nagyon igazad van , mert a te esetedben már lehet injektorokat meg talán még hátsó hidat :) is cseréltek volna a kábelezés javítása helyett... Személyes tapasztalat, hogy a rutin feladatokon kívül kevés dologhoz értenek, nagy tisztelet a kivételeknek,mert azért akadnak.
Ez elég erős gondolat,még nem hallottam :) Szerintem nincs semmi összeesküvés, önmagában az EGR konstrukciója olyan ami a problémákat szüli...gyenge mágnes, persely-tengely kapcsolat ami kevés korom hatására már szorulni kezd.
A szervizes dologgal viszont nagyon igazad van , mert a te esetedben már lehet injektorokat meg talán még hátsó hidat :) is cseréltek volna a kábelezés javítása helyett... Személyes tapasztalat, hogy a rutin feladatokon kívül kevés dologhoz értenek, nagy tisztelet a kivételeknek,mert azért akadnak.
Trogerr2017-04-02 12:33:33 // 93336
Hahun van a fehér berlina Ti Tbi... na arra barmikor lecserléném! :) Kár, hogy 4.2 vagy mennyi... mobilen amiket néztem és bejön az is 15.000 euro körül van. Így építkezés mellett, ha anyára nem tudnám rámelegíteni szerintem! :D
RomeoOne2017-04-02 12:27:53 // 93335
Pl. a maotun-é? Ő eladta már?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-02 12:04:03 // 93334
van 4 alatt is jó Tibi :P
Trogerr2017-04-02 12:03:22 // 93333
Hát jah lehet, hogy inkább 4-5 igazad van. Meg a Tbi-részében is ahogy én is írtam! :) De egy jobb TBI is 4-5 milla...:(
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-02 11:59:14 // 93332
ebbe bármikor bele csüccsennék :DDDD
Veloce
Veloce
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-02 11:58:31 // 93331
most egyenlőre nekem sem Alfám van de bármikor beugorhat egy Tibi Berlinea abba bármikor bele ülnék... a Gyula reálisan inkább 4-5 év múlva lesz elérhető sokak számára, 3-4 évesen egy Veloce bőven 6 milla lesz ... na meg is nézem mi a felhozatal a Tibiből....
Trogerr2017-04-02 11:15:08 // 93330
Szerintem a baj ezzel az alfázással az volt eddig, hogy a 159 óta nem volt alternatíva, maximum az, ha valaki a delejt cserélné egy TBI-re (én is szívesen megtenném, de jelenleg nem tudnék rádobni plussz másfél gurigát akármennyire is szeretném és lehet, hogy felesleges is lenne, inkább félrerakok a Giuliara) vagy akinek tetszik a giulietta esetleg arra tudott cserélni. Most, hogy itt a Giulia vagy a Stelvio vannak opciók arra, hogy újra Alfát válasszon az ember, de mire ezek megvehető kategóriába esnek egy halandó magyarnak az még 2-3 év. Ezzel annyit akartam csak, hogy aki alfázni akar esetleg újra visszatérni a márkához amennyiben idővel elcsábult úgy annak nem volt túl sok lehetősége. Az öregem pl konkrétan megmondta, hogy nagyon tetszik neki is az 59-es, de nem venne egy 2006-ban bemutatott autót már, a Giulietta meg nem jön be neki ahogy nekem se és meg is tudom érteni az érvelését. Így marad a mostani még pár évig amíg lemegy a Giulia ára. Remélem az Alfát mint márkát sikerül gatyába rázni és nem lesz a modellciklusok között 10 év mert jelenleg az autó piac ennél gyorsabb tempót diktál.
Ui: Sose vennék mást Alfán kívül többet amíg az anyagiak lehetővé teszik, hogy eltartsam őt is a család mellett! :)
Ui: Sose vennék mást Alfán kívül többet amíg az anyagiak lehetővé teszik, hogy eltartsam őt is a család mellett! :)
Smith2017-04-02 10:50:24 // 93329
Most ez hogy jön emGéza vicces "kirohanásához" ? :) Amúgy nem csak itt megy ám a barkács, hanem máshol is... sajnos amíg ilyen "jó" szervizek vannak mindenfelé, ráadásul csillagászati óradíjakkal, addig ne várjuk, hogy ez változni fog. Én magam is nekilátok sokimndennek, és arról legalább tudom, hogy lelkiismeretesen meg lett csinálva. Nem trehánykodva, fele csavar az összerakásnál kihagyva, stb. stb.
Egyébként sok kérdésnél érdemes kiváncsiságól megnézni, az illető mikor regisztrált és mennyi hozzászólása van, milyen autói voltak (HA VOLTAK...) előtte. Sok mindent le lehet ebből szűrni. Élete első hozzászólása, hogy mitől lehet, hogy harmadikban, hirtelen gáz elvételkor kattan valami jobb hátul, de csak tavasszal és csak reggel 9 és 10 közöt...
WARNING: Az akinek nem inge rész következik:
x.y. vesz egy Alfát, hirtelen Alfássá válik, regisztrál, elmegy egy talira, fényes az autó, minden fasza. Jönnek a bajok. Ez-az. Írogat a fórumra, jönnek ötletek, hol jók, hol rosszak, ember legyen a talpán aki eldönti, majd jön a szopás, a szervizzel, az utángyártott alkatrészekkel, és a többi és a többi. Meg se tudom számolni, hány ilyen ismerősöm volt, aki hirtelen Alfás lett, volt egy talin, 2 év múlva pedig autócsere. Nem Alfára ám. Hanem jött a bmw, a fosvágen, az audi, a merci, és hello Alfa. És írja az oldalán, hogy hamarosan visszatérek. Ez volt 10 éve... :D Ha vissza akarna térni, már a sok autója közül, csak talán lehetett volna egy Alfa. Nem? De.
Egyébként sok kérdésnél érdemes kiváncsiságól megnézni, az illető mikor regisztrált és mennyi hozzászólása van, milyen autói voltak (HA VOLTAK...) előtte. Sok mindent le lehet ebből szűrni. Élete első hozzászólása, hogy mitől lehet, hogy harmadikban, hirtelen gáz elvételkor kattan valami jobb hátul, de csak tavasszal és csak reggel 9 és 10 közöt...
WARNING: Az akinek nem inge rész következik:
x.y. vesz egy Alfát, hirtelen Alfássá válik, regisztrál, elmegy egy talira, fényes az autó, minden fasza. Jönnek a bajok. Ez-az. Írogat a fórumra, jönnek ötletek, hol jók, hol rosszak, ember legyen a talpán aki eldönti, majd jön a szopás, a szervizzel, az utángyártott alkatrészekkel, és a többi és a többi. Meg se tudom számolni, hány ilyen ismerősöm volt, aki hirtelen Alfás lett, volt egy talin, 2 év múlva pedig autócsere. Nem Alfára ám. Hanem jött a bmw, a fosvágen, az audi, a merci, és hello Alfa. És írja az oldalán, hogy hamarosan visszatérek. Ez volt 10 éve... :D Ha vissza akarna térni, már a sok autója közül, csak talán lehetett volna egy Alfa. Nem? De.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 10:37:16 // 93328
Mármint melyik? Amelyikben szoftveresen van előre programozva, hogy 130e-nél egr gondja legyen? Mit mondjak, szép... Azért örülök hogy nem márkaszervizbe vittem. Az lett volna igazi szívás... Személy szerint maradok a "barkácsolásnál", mert a márkaszervizekkel ellentétben én tudom, hogy hogy kell diaggal hibát kinyomozni. :-S
Az előre programozott szívásokért pedig ne a topic társak legyenek a hibásak szerintem.
Bár lehet én vagyok a hülye, hogy lelkiismereti kérdést csinálok az egr, dpf szarságokból. Na ezt az inget most magamra vettem, bocs :-)
Az előre programozott szívásokért pedig ne a topic társak legyenek a hibásak szerintem.
Bár lehet én vagyok a hülye, hogy lelkiismereti kérdést csinálok az egr, dpf szarságokból. Na ezt az inget most magamra vettem, bocs :-)
Giuntini2017-04-02 06:42:03 // 93327
Ez ismét egy olxan kérdés, amit már évekre visszamenően vissza lehet olvasni. Ez a gyári szoftver a 2011 előtti frissités. Az valóban engedte a 8-900 km közti regenerálást. Az majdnem 100 % eltömődöttségnél indította el a regent. A 2011-es frissítéssel 86 %-on indítja el, ami 5-600 km-es ciklust jelent országúton. Az enyémen 2011-es frissítés rajta van. Nekem a turbó hiba előtt hónapokkal megnőtt a regen ciklusok közötti intervallum, volt hogy 1000 km-re. Akkor már szerintem alacsonyabb nyomáson kezdett dolgozni a turbó, de még nem észrevehetően, és mivel nagyrészt autópályán használtam kevésbé kormolt. Aztán elkezdődtek a komolyabb problémák és a Dpf eltömődött, nem ment és check engine hiba. Jó turbóval a 2011-es frissítéssel a 2,4 városban max. 350-400 km, de lehet ennél jóval kevesebb, autópályán 5-600 km.
Giuntini2017-04-02 00:26:21 // 93326
Nagyon igaz!!!! Nagyon érdekes lett ez a topic. Csináld magad barkács mozgalom. Már bocs... Ez már nem az a 159.
RomeoOne2017-04-01 23:33:10 // 93325
Köszi, ki fogom próbálni.
Trogerr2017-04-01 23:30:48 // 93324
Sziasztok!
Először is üdv köztetek! Évek óta követem az amore 159 topicot, viszont most jött el az ideje a regisztrációnak, gondoltam segítek.
Ami neked van problémád ugyanez volt nekünk is. Már nem is tudom mi volt a hibakódja, de turbó hőmérséklet jeladó csere lett belőle mint utólag kiderült teljesen feleslegesen. Kicseréltük, hibakód kiüt majd kb 3 hétig boldogság aztán egyszer csak ugyanaz. Check engine, takarékra rakta magát. Otthon cimborám kiolvasta ugyanaz a hiba. Csatlakozóját lekaptuk, megpucoltuk, kontakt spray, hiba kiüt, öröm boldogság újra. Rá pár hónapra újra. Ha tolja a hibát, csati le, megpucolom aztán kiütöm a hibát (vettem egy wifi-s OBDt, telóval kiütöm) kb 3 perc a művelet. Legutóbb talán októberben jött elő azóta nem. Úgyhogy csak egy tipp mielőtt megvennéd megint bele a jeladót!
Először is üdv köztetek! Évek óta követem az amore 159 topicot, viszont most jött el az ideje a regisztrációnak, gondoltam segítek.
Ami neked van problémád ugyanez volt nekünk is. Már nem is tudom mi volt a hibakódja, de turbó hőmérséklet jeladó csere lett belőle mint utólag kiderült teljesen feleslegesen. Kicseréltük, hibakód kiüt majd kb 3 hétig boldogság aztán egyszer csak ugyanaz. Check engine, takarékra rakta magát. Otthon cimborám kiolvasta ugyanaz a hiba. Csatlakozóját lekaptuk, megpucoltuk, kontakt spray, hiba kiüt, öröm boldogság újra. Rá pár hónapra újra. Ha tolja a hibát, csati le, megpucolom aztán kiütöm a hibát (vettem egy wifi-s OBDt, telóval kiütöm) kb 3 perc a művelet. Legutóbb talán októberben jött elő azóta nem. Úgyhogy csak egy tipp mielőtt megvennéd megint bele a jeladót!
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-01 22:23:43 // 93323
Aha..akkor ránézek majd gyakrabban. A box miatt biztosan hamarabb telítődik. Azt látom, hogy a városozás nagyon rövidíti a ciklust. Kíváncsi leszek, hogy most a self learnt reset után ez pl változik e. Az egr kevesebb kormot küld vissza a motor felé, úgyhogy nem lepődnék meg..
Egr nálad még üzemel, vagy ki van írva?
Egr nálad még üzemel, vagy ki van írva?
NGéza2017-04-01 21:44:45 // 93322
Nálam a gyári szoftverrel (kb. 92%-93% között regenerál) többnyire országúton 900km-1000 km a regenerálási ciklus, ha megyek autópályán (kb. 400 km-t) is akkor 1200km-1300 km-re jön ki.
NGéza2017-04-01 21:41:26 // 93321
Az a szoftver vajon jó lehet az enyémhez is?
A pappasnál a szaki hw és sw szám alapján nézte, hogy van-e frissítés az autómhoz.
A pappasnál a szaki hw és sw szám alapján nézte, hogy van-e frissítés az autómhoz.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-01 21:04:21 // 93320
Akkor jó az, tisztán pályán 650km és ki tudja a box mennyit számít, gondolom hamarabb kormolódik tőle a dpf.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-01 20:20:51 // 93319
Nekem az 1.9 nél 500-750 km között volt, a 2.4 patesz 400 km de ugye patesz, lehet porlasztó bajos :)
RomeoOne2017-04-01 20:12:46 // 93318
Sziasztok!
A turbó bemenő hőmérőszenzornak meg tudja valaki mondani a cikkszámát eperből? Vagy esetleg más alapján érdemes rendelni? A kocsi úgy néz ki ezt a másodikat is elfogyasztotta bő 2 hónap alatt.
A turbó bemenő hőmérőszenzornak meg tudja valaki mondani a cikkszámát eperből? Vagy esetleg más alapján érdemes rendelni? A kocsi úgy néz ki ezt a másodikat is elfogyasztotta bő 2 hónap alatt.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-01 17:37:45 // 93317
Jó is az... A következő biztos az lesz :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-01 17:25:27 // 93316
Ez szoftver verzióval változott? Nekem is 400-600km közt alakul a regen. ciklus, használattól függően. Föci barátom szerint ez kevés. 800+ a reális sok autópályázással.
Szabolcs 1592017-04-01 13:47:54 // 93315
Eladóvá vált szeretett 159 em 2007 1,9 16v 2007 sportvagon Distivince xenon ,park radar elől hátul, eső szenzor ,alkonyszenzor ,tempomat ,navi ,elektromos memóriás ülés 3 zónás klíma garantált 207500 km , 10 ezer km enként olaj csere 180 ezer km nél vezérlés tavaly kapott ujj komplett féket textart porlaszto tavaly év végén szakmühelyben mind a 4 felújítva ,,2018 június íg műszaki Német papíros !!! Téli gumi újonnan vásárolt 9és 7 mm jelenleg Dunlop winter sport 5 ,,Nyári gumi 19 es ti felnin újonnan vásárolt Hankook gumival hátsó 8mm első 6mm pótkerék gyárilag alufelnin akit érdekel írjon kérdezzen bátran, ára 6500 euro
szv782017-04-01 13:01:04 // 93314
Hello!
Azért tűnt fel, mert nem nyomtam neki! Ma is mentem vele, és most is csinálta. Hideg motornál (90 fok alatt) normálisan 2000 körül vált, amikor megáll 90 foknál a hőmérő (szerintem sok idő eltelik amíg bemelegszik, mert a fél városon átmentem) akkor játszotta el, de nem mindig. Az lehet, hogy öreg az olaj, és melegen a viszkozitása olyan rossz, hogy megpörgeti? Arra gondolok, hogy fel melegszik, és felhígul.
Azért tűnt fel, mert nem nyomtam neki! Ma is mentem vele, és most is csinálta. Hideg motornál (90 fok alatt) normálisan 2000 körül vált, amikor megáll 90 foknál a hőmérő (szerintem sok idő eltelik amíg bemelegszik, mert a fél városon átmentem) akkor játszotta el, de nem mindig. Az lehet, hogy öreg az olaj, és melegen a viszkozitása olyan rossz, hogy megpörgeti? Arra gondolok, hogy fel melegszik, és felhígul.
Smith2017-04-01 11:44:02 // 93313
bizony, főleg a jürgensilbermetall az örökké tiszta autó :D
RomeoOne2017-04-01 11:31:55 // 93312
Ja, ezek a szarok folyton koszosak lesznek. Bezzeg a németek.... :D
emGéza2017-04-01 11:12:53 // 93311
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-01 09:23:34 // 93310
mennyire nyomtad? nagy gázra ott vált el harmadikban
szv782017-04-01 08:31:38 // 93309
Sziasztok!
Tegnap eljátszotta azt az automata váltóm, hogy harmadikba váltás előtt felpörgött. Olyan 3000-es fordulatot produkált majd váltott. Nem rántott nem csattant, csak felpörgött! Sima váltó olaj csere azonnal a megoldás rá? Vagy van valakinek tanácsa mi lehet a baj?
Tegnap eljátszotta azt az automata váltóm, hogy harmadikba váltás előtt felpörgött. Olyan 3000-es fordulatot produkált majd váltott. Nem rántott nem csattant, csak felpörgött! Sima váltó olaj csere azonnal a megoldás rá? Vagy van valakinek tanácsa mi lehet a baj?
yani🍀2017-04-01 08:21:47 // 93308
Mankyt kérdezd meg, lehet, hogy neki megvan!
mizooo2017-03-31 22:04:04 // 93307
Az enyém frissített elvileg, ~500Km-enként regenerál. Megvan az eredeti szoftver lementve, elküldöm ha kell mailben.
NGéza2017-03-31 22:00:57 // 93306
Jó estét Cartársak!
Lenne egy kérdésem. Rakatott fel valaki mostanában 2011-es SW frissítést az autójára?
Én próbáltam felrakatni Veszprémben az Autó Forrásnál és Fehérváron a Pappasnál is, de nem jutottam semmire. Rádugták az újabb kütyüjüket, az nem talált semmit. Fehérváron az examineren (amit a "sufniból" hoztak elő) volt frissítés, de csak 2008-as és nem ehhez a motorhoz (1.9 JTDM 16V). Nem is hallottak ilyen frissítésről. Azt mondták, hogy régi az autó. Vajon hol van olyan szerviz ahol rá tudják rakni?
Lenne egy kérdésem. Rakatott fel valaki mostanában 2011-es SW frissítést az autójára?
Én próbáltam felrakatni Veszprémben az Autó Forrásnál és Fehérváron a Pappasnál is, de nem jutottam semmire. Rádugták az újabb kütyüjüket, az nem talált semmit. Fehérváron az examineren (amit a "sufniból" hoztak elő) volt frissítés, de csak 2008-as és nem ehhez a motorhoz (1.9 JTDM 16V). Nem is hallottak ilyen frissítésről. Azt mondták, hogy régi az autó. Vajon hol van olyan szerviz ahol rá tudják rakni?
Kolci2017-03-31 10:31:50 // 93305
Na megtaláltam :)
Az 1.9 16V dieselhez Bosch ból a 467 983 45 kell ami 900 omh
szerencsére csak 5200 Ft.
Az enyém menetzárlatos lett. Melegen nehezen indult.
Jó mondjuk hozzá tartozik, hogy kölcsönakksival mászkálok, mert két hete vizslatják
a gari alatt tönkrementet. Az 55 Ah-s nehezen indít, de csak melegen :)))
Remélem hamar elbírálják, s veszek helyette valami cseregarisat.
Az 1.9 16V dieselhez Bosch ból a 467 983 45 kell ami 900 omh
szerencsére csak 5200 Ft.
Az enyém menetzárlatos lett. Melegen nehezen indult.
Jó mondjuk hozzá tartozik, hogy kölcsönakksival mászkálok, mert két hete vizslatják
a gari alatt tönkrementet. Az 55 Ah-s nehezen indít, de csak melegen :)))
Remélem hamar elbírálják, s veszek helyette valami cseregarisat.