Dagadtgyerek2017-04-02 23:17:40 // 93390
Akkor az lesz...Lassan csukott szemmel háttal állva vak sötétben is menni fog..Kár , hogy a derekam ilyen rohadtul utálja...
Tomi Stark2017-04-02 23:11:09 // 93389
Pillanatszorító+flexkulcs, tudom ez az igazi barkács, de 10 év alatt már jó pár autón így csináltam és mindig jó lett. A gumira vigyázz, mert ha kiszakad akkor hamar megszorul a munkahenger.
Haddel2017-04-02 23:08:48 // 93388
Találtam olcsóbbat is ,meg is rendeltem😃
Giuntini2017-04-02 23:06:11 // 93387
Egyébként már én is nagyon jó probléma behatároló gyakorlatra tettem szert. Jó fülem van hozzá, csak én nem merem megbontani. Múltkor Shadinnál nem semmi volt...
Haddel2017-04-02 23:03:35 // 93386
Rendelj egy ilyet,két nap alatt megjön.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 22:53:01 // 93385
Mondjuk igaz :-)
Csabi2017-04-02 22:47:36 // 93384
Ha 95% van az közel sem azt jelenti, h teljesen nyitva van,akkor is ennyit mutat, ha le van ragadva például, vagy valami miatt nem tud nyitni.(De a te esetedben elvileg ez nem játszik) Ha utána visszaesik ~4%-ra ahogy írod is az már a hiba miatt van . A P401 a kevés visszavezetett kipufogógáz miatt jön és letiltja az EGR vezérlését.
A helyedben én újra szemügyre venném az EGR-t, úgy, h csak levenném és megműködtetném.
A helyedben én újra szemügyre venném az EGR-t, úgy, h csak levenném és megműködtetném.
marci96192017-04-02 22:46:03 // 93383
Sziasztok !
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy megjöttek az új hátsó fékbetétek csak nem tudtam még a munkahengert visszanyomni.Németországban vagyok és a közelben nincs szerelő és célszerszám sem.Valaki nyomott már vissza házilag és hogyan ?(Hazaút előtt állok) Köszi a segítséget !
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy megjöttek az új hátsó fékbetétek csak nem tudtam még a munkahengert visszanyomni.Németországban vagyok és a közelben nincs szerelő és célszerszám sem.Valaki nyomott már vissza házilag és hogyan ?(Hazaút előtt állok) Köszi a segítséget !
Dagadtgyerek2017-04-02 22:30:12 // 93382
De mozog! Érezni rajta amikor ellenőrzöm, illetve a mes élőadatokban látszik hogy szabályoz, ha emelem a fordulatot, csak visszazár és hibát dob..
Csabi2017-04-02 22:24:31 // 93381
Hát ha láttad, hogy mozog a szeleptányér akkor rendben van. Viszont érdekes, hogy a helyén mégsem mozog, és dobja a 401-et.
Dagadtgyerek2017-04-02 22:19:33 // 93380
kézzel csak benyomkodtam, az aktuátorral mozgattam be ott elvileg végállástól végállásig simán mozgott.. Kézzel hogy nézzem meg?
Csabi2017-04-02 22:19:08 // 93379
Mi értelme lenne pillanatszerű kivezérléseknek, a mágnes és szelep nem tudja lekövetni, és gázáramban sem sokat, sőt semmit jelentene, nem? Talán 1s-os mintavétel van szerintem hihet az amit látunk...
AlfaOBD-t használok, teljesen jó.
AlfaOBD-t használok, teljesen jó.
Csabi2017-04-02 22:14:52 // 93378
Kézzel megnézted a mágnesen a tüskét ami a szelepet is mozgatja, hogy elég erős-e ? Még a gyári szelepemet azért kellett kidobnom ,mert a mágnes gyengült el,nem tudta már nyitni a szelepet hiába volt fényesre pucolva.
Dagadtgyerek2017-04-02 22:09:24 // 93377
Nem dadog, simán indul, csak hibát dob.... Holnap újra felteszem azt feldobom ide amit ír a gép..
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 22:04:01 // 93376
Lassú az USB átvitel, a valóságot csak közelítik a logok. Telefonon te milyen szoftverrel olvasod?
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 22:00:55 // 93375
Kezdj egy logolással. Levegő mennyiség, elvárt levegő, egr nyitás, fordulatszám. Ennyi legyen rajta. Onnan hátha látszik majd, hogy mi baja. Nem dadog? Indul simán?
Chianti2017-04-02 21:21:03 // 93374
Mindig csodáltam az olyan Cartársakat, akik rutinos autószerelőket megszégyenítő magabiztossággal szedik szét, rakják össze, műszeres vizsgálatot végeznek, vagy épp vezérlést cserélnek ha kell,de van olyan is aki olyan szinten restaurálta a verdát, hogy az autója gyakorlatilag jobb állapotban van, mint amikor kigurult a gyár kapuján. :o) Nos én pont nem tartozom közéjük, és eddig lehet szerencsém volt, de nem tudom mi az hogy DPF, vagy EGR probléma, kettőstömegű lendkerék, meg hasonlók. Pedig az autó rég túl van a rettegett 200 000 futott km-en és ráadásul az utóbbi 2 évben autópályát csak évente 2-szer vagy 3 -szor látott. Persze nem mondom, hogy nem voltak vele gondok (bal első csapágycsere, hátsó fék visítás, hátsó rugótörés), de semmi olyan komolyabb nem jött elő eddig, ami miatt haza kellett volna vinnem az autót. Pedig az itteni osztrák szerelőket sem istenítik ám, de én úgy tűnik találtam egy helyi szerelőt, aki megoldja az olajcseréket, meg az apróbb dolgokat. Kíváncsi vagyok hogy fognak nézni a szomszédok, amikor majd nekiállok a féknyereg festésnek... Mert ilyesmit itt senki nem csinál otthon a parkolóban... :o)
Dagadtgyerek2017-04-02 21:17:50 // 93373
Félve kérdeznék egyet EGR témakörben...
Kb. egy hete ültem fel a szopórollerre én is.
Kis sárga motorlámpácska kigyullad, és jelezte irányomba , hogy ne legyek túlságosan boldog.
Mes rá p0401 egr alacsony jel. Utána olvastam, lehet hogy szorul koszos stb..
Kiszedtem, fémtisztára tisztítottam, minden szépen járt motor is , szelep is... Mes segítségével mozgattam végállástól végállásig minden olasz hiba kitöröl, de indítás után az EGR 95,8 százalékig nyitott, és a figyelés bekapcsolva. kicsi gáz adásra szabályoz egészen 3,8% ig közbe a figyelése kibe kapcsol. kis idő után 3,8% marad, nem szabályoz többet, és a 0401 megint beíródik.
Azóta a mapot is kipucoltam, de semmi változás. Gyanakodtam a csatira is,de azt ha lehúzom egr hiányt ír nem alacsony jelet.
Pierburg az egér az lenne a rossz? Fura nekem ez a magas nyitottsági állapot kezdésre.. Kérnék pár ötletet, mert nem szívesen cserélnék egrt feleslegesen. :(
Kb. egy hete ültem fel a szopórollerre én is.
Kis sárga motorlámpácska kigyullad, és jelezte irányomba , hogy ne legyek túlságosan boldog.
Mes rá p0401 egr alacsony jel. Utána olvastam, lehet hogy szorul koszos stb..
Kiszedtem, fémtisztára tisztítottam, minden szépen járt motor is , szelep is... Mes segítségével mozgattam végállástól végállásig minden olasz hiba kitöröl, de indítás után az EGR 95,8 százalékig nyitott, és a figyelés bekapcsolva. kicsi gáz adásra szabályoz egészen 3,8% ig közbe a figyelése kibe kapcsol. kis idő után 3,8% marad, nem szabályoz többet, és a 0401 megint beíródik.
Azóta a mapot is kipucoltam, de semmi változás. Gyanakodtam a csatira is,de azt ha lehúzom egr hiányt ír nem alacsony jelet.
Pierburg az egér az lenne a rossz? Fura nekem ez a magas nyitottsági állapot kezdésre.. Kérnék pár ötletet, mert nem szívesen cserélnék egrt feleslegesen. :(
Csabi2017-04-02 21:14:39 // 93372
Ebből a 40-50%-ból nagyoltam el, hogy gyakorlatilag 0 van és 1 :)
Liquid2017-04-02 21:02:29 // 93371
Az a helyzet hogy nem csak mi (vagy a gyerekeink) hanem a 159 is öregszik és bizony az első évjáratok már túl vannak az első X-en, ezzel együtt járnak bizonyos nyűgök, ezzel együtt kell élni.
antonov2017-04-02 21:01:09 // 93370
De ahogy nézem, neked sem olyan antennád van mint nekem. : ) Az én verziómon csak 4 csavar tartja a műanyag házat és műgyantával vannak kiöntve a csavarfejek. A tiéden ki voltak öntve? Ha nem, akkor szerintem ez a megoldás.
Liquid2017-04-02 20:59:45 // 93369
Ezt azért árnyalja az is, hogy az Alfások nagy rész autobuzi, olyan aki már az első nyikkanásra elkezd agyalni mi lehet a gond, sokszor olyankor is amikor tényleg nincs semmi. A sima átlagember még 2 évet használná, majd műszaki előtt elvinné szerelőhöz.
De mi nem ilyenek vagyunk, sőt még meg is osztjuk egymással, és ez nem baj.
Igen valóban fontos a jó szerelő megtalálása, de ha 100km-re van, akkor nem fogok hetente odaugrani hozzá úgy hogy adott estben ott kéne hagynom az autót. haéppen vélt vagy valós probléma-gyanúm van. Így inkább ha lehet megpróbálom behatárolni és ha lehet megoldani a dolgot, meg szerintem még sokan mások is pont így vannak vele. Persze nem mindenki, de ettől szép a világ :)
De mi nem ilyenek vagyunk, sőt még meg is osztjuk egymással, és ez nem baj.
Igen valóban fontos a jó szerelő megtalálása, de ha 100km-re van, akkor nem fogok hetente odaugrani hozzá úgy hogy adott estben ott kéne hagynom az autót. haéppen vélt vagy valós probléma-gyanúm van. Így inkább ha lehet megpróbálom behatárolni és ha lehet megoldani a dolgot, meg szerintem még sokan mások is pont így vannak vele. Persze nem mindenki, de ettől szép a világ :)
avvocato2017-04-02 20:48:09 // 93368
Egyébként félelmetes, hogy mennyire szar az alkatrészhelyzet a 159-eshez, de az összes alfához. Nekem a Tibin a benzinszivattyú háza repedt meg, tocsogott a benzin a hátsó ülés alatt. Jelentem nincs sehol. De nem csak nálunk, egész Európában sincs!. Egy benzinszivattyú miatt egy hete áll az autó a szervízben és ki tudja, mikor lesz. Az eszem megáll!!! Holnap megnézek egy benzines Forestert. Na jó, az alfát nem adom el, de ilyenkor azért baromi ideges vagyok.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 20:34:58 // 93367
Nem teljesen. Az egr egy elvárt levegő táblázat alapján dolgozik. Holnap keresek egyet a laptopon. Fordulatszám és üzemanyag mennyiség függvényében van a táblában meghatározva az elvárt légmennyiség. Ha a légfelesleg ennél nagyobb, vagyis a LMM több levegőt lát, addig nyit amíg a LMM felől le nem csökken a levegő mennyiség a táblázat szerinti értékre. Ha hirtelen sok levegőt lát, mint az a csúcs a grafikonomon, akkor koppra kinyit, hogy csökentse a LMM felől mért levegőt. Normál esetben 40-50% között dolgozik amúgy tényleg, de nem kifejezetten a nyitás % a szabályozott paraméter. Van valahol egy PID beállítás is a progiban (ezt nem tudom, hogy pontosan hol) és az alapján dolgozik, próbálja iterálgatni az elvárt levegő mennyiséghez a nyitást.
RomeoOne2017-04-02 20:18:39 // 93366
De nem rontjuk. Egyszerűen csak arról van szó, hogy nyilván az ember már akkor kezd el fórumra járogatni, amikor baja van. Én is így kezdtem először :D Kb. mindenki más is szerintem :) Minek fórumozgasson az ember, amikor vezethet is helyette és élvezheti a kocsit?
Persze, akik itt vagyunk már régebb óta, annak már a társaságról is szól. De bármilyen más autó topicját megnéznéd, ezt látnád.
Örülök, hogy neked örömautózás volt, irigyellek. Én tegnap, meg ma is a fogamat szívtam, mert vészmódba vágta magát a kocsi a turbó bemenő hőmérő szenzor miatt és ha egy kisebb emelkedő jött, akkor már a 100km/h-t nem tudta tartani. A legócskább tragacsok is nevetve mentek el mellettem. Ökölbe szorult a kezem minden egyes autónál, ami megelőzött. egy 70-el menő buszt csak úgy tudtam megelőzni, amikor jött egy nagy hosszú lejtő és kilométerekre előre nem láttam szembejövőt.
Persze, akik itt vagyunk már régebb óta, annak már a társaságról is szól. De bármilyen más autó topicját megnéznéd, ezt látnád.
Örülök, hogy neked örömautózás volt, irigyellek. Én tegnap, meg ma is a fogamat szívtam, mert vészmódba vágta magát a kocsi a turbó bemenő hőmérő szenzor miatt és ha egy kisebb emelkedő jött, akkor már a 100km/h-t nem tudta tartani. A legócskább tragacsok is nevetve mentek el mellettem. Ökölbe szorult a kezem minden egyes autónál, ami megelőzött. egy 70-el menő buszt csak úgy tudtam megelőzni, amikor jött egy nagy hosszú lejtő és kilométerekre előre nem láttam szembejövőt.
Haddel2017-04-02 20:15:59 // 93365
Én mult héten rendeltem új antennát ,és Chiantival pont azt beszéltük legutóbb ,hogy lehetne megóvni ,pl legyantázni az elektronikát ,hogy ne menjen ilyen hamar tönkre. Valakinek valami ötlet?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-02 19:59:12 // 93364
jah :))) de hát az élet leginkább a szopásról szól minden területen :DDD nekem általában szerencséim vannak az autóimmal, az asszonyén mindegyiken volt valami szopófaktor vannak emberek akik vonzzák a bajt Shadinnal sem ülnék egy repülőre biztos behalna akkor rajta az üzemanyagpumpa :DDDDD
Giuntini2017-04-02 19:57:51 // 93363
Úgy látom most mindenki a fejemet veszi. Kicsit félreérthető voltam úgy látom. Én nem az otthoni szerelés ellen beszéltem. Én csak az ellen emeltem fel a hangomat, hogy egy kívülállónak úgy tűnik, hogy a 159 birtoklása nem autózásról hanem hibakód kiolvasásról szól. Én ma autóztam egy baromi jót, lent voltam a Balatonon és csodálatosan ment a gép. Nekem ez a boldogság, mert én tudom milyen az, hogy fél évig darabokban van a motor, és nincs autód.
Mellesleg elég rég írtam, tele vagyok munkával, folyamatos olasz diákcsoportok. A ma elment szicíliai csoportom egyik tanáráról kiderült, hogy Alfa buzi, sőt 159-ese van, 1,9 16V. A magyar buszos, meg iszonyú nagy BMW-s. Végig húztuk egymást, a tanárral végig húztuk. Tegnap reggel a Dunakanyarba indulván egy BMW embléma fogadott az idegenvezetői ülés előtt. A tanárral teátrálisan kettétéptük. Mellesleg a sofőr, övé a busz, azt mondta, hogy az Alfa is egy fantasztikus autó, és a Giulia különösen tetszik neki. Három éves 530d-je van, mégis. Az előző 320-asával nagyon sokat szívott, Dpf minden és egyebek. Ő mondta, hogy az a baj, hogy lehet az BMW vagy Alfa a prémiumokra költeni kell, és ha sok kilométer van benne mind zsebbenyúlós. Én csak azt akarom mondani, hogy ne már mi legyünk azok, akik a 159 renoméját lerontjuk.
Mellesleg elég rég írtam, tele vagyok munkával, folyamatos olasz diákcsoportok. A ma elment szicíliai csoportom egyik tanáráról kiderült, hogy Alfa buzi, sőt 159-ese van, 1,9 16V. A magyar buszos, meg iszonyú nagy BMW-s. Végig húztuk egymást, a tanárral végig húztuk. Tegnap reggel a Dunakanyarba indulván egy BMW embléma fogadott az idegenvezetői ülés előtt. A tanárral teátrálisan kettétéptük. Mellesleg a sofőr, övé a busz, azt mondta, hogy az Alfa is egy fantasztikus autó, és a Giulia különösen tetszik neki. Három éves 530d-je van, mégis. Az előző 320-asával nagyon sokat szívott, Dpf minden és egyebek. Ő mondta, hogy az a baj, hogy lehet az BMW vagy Alfa a prémiumokra költeni kell, és ha sok kilométer van benne mind zsebbenyúlós. Én csak azt akarom mondani, hogy ne már mi legyünk azok, akik a 159 renoméját lerontjuk.
Csabi2017-04-02 19:50:50 // 93362
hát persze. Általában akkor jönnek az ilyen "kirohanások" amikor olyan téma megy ami rohadtul nem érdekli :))
Shadin2017-04-02 19:50:05 // 93361
Van amikor unatkozom és van amikor nem hiányzik a hátam közepére sem. A P0017 és a P0365 inkább az utóbbi, nem beszélve a dízelesen kereplő (jobb esetben) nagynyomású üzemanyag pumpáról...
Csabi2017-04-02 19:47:13 // 93360
Ezért érdemes megnézni, működés közben, hogy mennyire ugrik fel. 40-50%között kell működjön mindig, és ezzel ki is merül az EGR logikája.(ahogy én gondolom)Soha nincs 20 vagy 80 %-on , vagy nyitott vagy zárt, aztán a nyomásváltozások miatt a mennyiségek is változnak. Akkor tudod igazán csekkolni az EGR-t, ha a mágnest is leveszed, és ujjal is megnyomkodod a tengelyt...
Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását".
Ilyen pl a DPF regen utáni számolt érték (százalékos tömődöttség) visszaugrása...Konkrétabban: Soha nem értettem, hogy regeneráció után valakinek 14%-ra ugrik vissza a telítettség, valakinek pedig 19-re..és ez miért van... (ugye ez egy számolt érték nincs hatással rá a nyomáskülönbség mérés)
Mióta telefonon is nézni szoktam a regeneket feltűnt, hogy amikor visszaugrik akkor pár századdal nagyobb értékről indul a tömődöttség... pl nálam 21,73%-ra ugrik vissza jelenleg, egy regennel előtte meg 21,71-re ugrott...Szóval így kalkulál a természetes elhasználódással, a bent ragadt hamuval.. Így szép lassan ugyan, de azonos használat mellett kicsivel mindig hamarabb fog regenerálni.
Ebből akár a valós kilométerre is lehet következtetni...bár nekem is az uj szoftver van fenn, ami átlag 1000km után már 400km-kén regenerál.
Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását".
Ilyen pl a DPF regen utáni számolt érték (százalékos tömődöttség) visszaugrása...Konkrétabban: Soha nem értettem, hogy regeneráció után valakinek 14%-ra ugrik vissza a telítettség, valakinek pedig 19-re..és ez miért van... (ugye ez egy számolt érték nincs hatással rá a nyomáskülönbség mérés)
Mióta telefonon is nézni szoktam a regeneket feltűnt, hogy amikor visszaugrik akkor pár századdal nagyobb értékről indul a tömődöttség... pl nálam 21,73%-ra ugrik vissza jelenleg, egy regennel előtte meg 21,71-re ugrott...Szóval így kalkulál a természetes elhasználódással, a bent ragadt hamuval.. Így szép lassan ugyan, de azonos használat mellett kicsivel mindig hamarabb fog regenerálni.
Ebből akár a valós kilométerre is lehet következtetni...bár nekem is az uj szoftver van fenn, ami átlag 1000km után már 400km-kén regenerál.
RomeoOne2017-04-02 19:23:52 // 93359
Mondanám, hogy veled van baj, mert nálad mindig szerelni kell az autót :D De valószínűleg csak arról van szó, hogy amibe más belenyugodna és elfogadná, mint "feature"-t, azt te észreveszed és megpróbálod orvosolni. Nem hagyod, hogy az autó olyan legyen, amilyen :D
antonov2017-04-02 19:21:32 // 93358
Hétvégén volt egy kis felesleges antenna javításom, hátha valakinek hasznos lehet.
Shadin2017-04-02 19:08:45 // 93357
Emil! Én már tudok "VANOS"-t is szerelni :-D
Beragadt a lock:
Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock:
Aztán megreparálva, (még működik):
Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal:
Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lockolnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.
Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.
Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több van belőle annál többen jelentik itt a hibákat. Én kezdtem...
Barkács mindörökké!!!!
Beragadt a lock:
Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock:
Aztán megreparálva, (még működik):
Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal:
Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lockolnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.
Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.
Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több van belőle annál többen jelentik itt a hibákat. Én kezdtem...
Barkács mindörökké!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-02 18:44:18 // 93356
már tíz éve is erről szólt és nem csak ez a topic... miről szóljon? nem írhatjuk le naponként milyen szép és jó az Alfánk, mert az természetes, jönnek a kisebb, nagyobb bajos dolgok amire megoldást szeretne mindenki találni, ha ez nem lenne, lenne napi 3 hozzászólás hogy ma kék az ég meg zöld a fű, ismét bevettem a 60-as kanyart 100-zal stb...
Haddel2017-04-02 18:27:26 // 93355
Megmankyzni nagyon ajánlott!😃
Kis adalék a sztorihoz,pénteken müszakizott az autóm. A szerelö srác aki vitte, ájuldozott ,hogy megy a Boci,meg milyen sportos a futómüve.(Előző nap meg hisztizett,hogy nehezen szerelhető)
Állt a mühelyben egy R32-es golf,azt mondja,tuti állva hagyja az enyém azt.😃
Le is basztam ,hogy remélem nem száguldozgatott a verdámmal,de persze dagadt a májam.Kicsit szocializálódjanak osztrákjaim😃
Kis adalék a sztorihoz,pénteken müszakizott az autóm. A szerelö srác aki vitte, ájuldozott ,hogy megy a Boci,meg milyen sportos a futómüve.(Előző nap meg hisztizett,hogy nehezen szerelhető)
Állt a mühelyben egy R32-es golf,azt mondja,tuti állva hagyja az enyém azt.😃
Le is basztam ,hogy remélem nem száguldozgatott a verdámmal,de persze dagadt a májam.Kicsit szocializálódjanak osztrákjaim😃
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 17:58:38 // 93354
Sejtettem. Azért írtam, hogy ezt az inget most magamra vettem, bocs :-) De kikívánkozott. Sajnos azt látom, hogy a nyakamba vettem egy bonyolult technikát amihez nincs szakember. Vagy megtanulom kordában tartani a hülyeségeit én magam, vagy szomorú és rövid kapcsolat lesz. Látom, hogy nem ért hozzá az autóelektromos, a Fiat szalon, és a szerelőm is csak hümmög. Még ő adta a legjobb tippeket. Itt a keleti végen nagyjából magamra vagyok utalva és ez nem igazán jó. Nem az Alfa hibája, hanem a komplett autógyártásé, de a két Alfám közül az öregebb az, amit semmi pénzért nem adnék...
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 17:47:21 // 93353
Áhh értem, de ha megnézed azt a csúcsot ahol 95%, az aligha valós. Van egy elvárt levegő 270mg/i környékén és a gázpedál pöccintésére (nem telitalp padló) mért egy fals jelet a LMM. Jó kérdés, hogy miért. Egy olyan nagy levegő értéket, amit az egr logikája szerint teljes nyitással (se) tud 270-re levinni. Ezért így nézve az egr helyesen reagált, nincs vele semmi gond.
Szétszedtem, nem szorul, legalábbis látható jele nincs.
Nekem pont az ütötte meg a szemem, hogy a 250-270 az nagyon alacsony.
Az elvárt mennyiséget nézd, az a rossz. Az egr tökéletesen beállítja amit a program kér tőle. Egy délelőttöt eljátszottam vele, ezt a konkrét problémát az elvárt légmennyiség túl alacsony értéke okozta. Lehet, hogy lassabb is már a lekövetés mint új korában, de ez azért tud rángatásban jelentkezni, mert egyszerűen sok kipufogógázt vezet vissza.
Az előtöltés hiányos működés sem az egr működési hibája, hanem a program kért kevés levegőt. A meleg és oxigénhiányos levegő lényegesen lassabban gyullad be, mint a hidegebb és oxigéndús. Ezért is hőmérséklet függő a dolog.
Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását". Ez a félhivatalos magyarázat.
Nálam a gyakorlat azt adta ki, hogy az öntanuló paraméterek törlése után az elvárt levegő mennyiség lényegesen nagyobb lett és ettől megszűnt az előtöltés hiányos állapot, azóta nem indul kihagyósan, nem pöffent fehér füstöt sem. Ugyanakkor a porlasztó korrekciók is csökkentek.
Nem vonom kétségbe, hogy esetleg az egr már lassabb mint kellene, ez majd ha még melegebb idők lesznek, lehet megint kibukik.
Szétszedtem, nem szorul, legalábbis látható jele nincs.
Nekem pont az ütötte meg a szemem, hogy a 250-270 az nagyon alacsony.
Az elvárt mennyiséget nézd, az a rossz. Az egr tökéletesen beállítja amit a program kér tőle. Egy délelőttöt eljátszottam vele, ezt a konkrét problémát az elvárt légmennyiség túl alacsony értéke okozta. Lehet, hogy lassabb is már a lekövetés mint új korában, de ez azért tud rángatásban jelentkezni, mert egyszerűen sok kipufogógázt vezet vissza.
Az előtöltés hiányos működés sem az egr működési hibája, hanem a program kért kevés levegőt. A meleg és oxigénhiányos levegő lényegesen lassabban gyullad be, mint a hidegebb és oxigéndús. Ezért is hőmérséklet függő a dolog.
Utána olvasva van pár paraméter amit az autó az eltelt km-rel folyamatosan állít, úgymond kompenzálva a szenzorok "elkalibrálódását". Ez a félhivatalos magyarázat.
Nálam a gyakorlat azt adta ki, hogy az öntanuló paraméterek törlése után az elvárt levegő mennyiség lényegesen nagyobb lett és ettől megszűnt az előtöltés hiányos állapot, azóta nem indul kihagyósan, nem pöffent fehér füstöt sem. Ugyanakkor a porlasztó korrekciók is csökkentek.
Nem vonom kétségbe, hogy esetleg az egr már lassabb mint kellene, ez majd ha még melegebb idők lesznek, lehet megint kibukik.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-02 17:22:47 // 93352
Ne is mond :) Ma meg szorongatott egy 1.9 tdi 4 golf . írtam is Mankynak hogy nagyon érik az a remap :D
Zselé2017-04-02 15:34:22 // 93351
Valahol egyetértek ezzel a gondolattal, tényleg az a látvány fogad egy kívülállót, vagy egy új tagot, hogy ezt az autót hetente kell gépre tenni, kódokat olvasni, proxyt rendezni, DPF-el és EGR-el szenvedni, stb. Olyannyira, hogy erősen elgondolkodtam a vétel előtt, hogy ez tényleg ilyen-e és kell-e ez nekem?
Aztán objektíven nézve - magánvéleményem szerint - úgy néz ki az itt aktív társaság, hogy néhányan nagyon erősen vallják azt, hogy ezt az autót ők otthon áttervezik és át is építik ahhoz képest, ahogy a gyárból kijött. Ez aztán vagy okoz gondokat, vagy nem, minden esetre jó táptalaj ahhoz, hogy minden hétvégén szét lehessen szedni :D Ez egy kívülállónak tényleg azt mutatja, hogy "aha, szóval megint szerelted az Alfát, tehát egy szar.." de engem ez annyira nem mozgat meg, hogy a közvélemény mit gondol a márkáról. Nekem van kettő, és ez így jó... ők meg járnak, amivel akarnak.
És vannak - köztük én is -, akik szakemberhez fordulnak. Én mondjuk nem márka szervízhez, mert a márka szervíz és a szakember szó nálam nem szinonima, hanem ellentét. Persze, egy akku, vagy ablaktörlőcserét megcsinál az ember itthon, sőt, én még a beltér egyes zörgéseinek és esetleges elektromos anomáliáinak is neki merek menni valamilyen szinten, mivel régen sok autóhifit építettem és van magabiztosságom benne, hogy nem töröm szét a bolhákat és nem teszem tönkre a gyári "tank" élményt a kontárságommal. De a komolyabb dolgokat arra bízom, aki egyből jó kulcsot vesz le a polcról és napi rutinja van a problémák elhárításában.
Szerintem nem baj, hogy nem vagyunk egyformák, de az biztos, hogy a "barkácsolók" se adhatnak olyan választ egy mezei érdeklődőnek, hogy "szedd le a váltót, ott lesz mögötte a baj", illetve azt is el kell fogadni, hogy ők meg leszedik otthon... Nincs ezzel semmi gond.
Nem tudom milyen a jó fórum, de azért örülök neki, hogy itt van egy-két tapasztalt fanatikus, aki egy problémára jó eséllyel választ ad. Egy évig jártam egy francia szörnyűséggel, ahol ha bármi problémám volt -mondjuk nem indult az autó-, 2-3 nap múlva szólt rá valaki a fórumba, hogy "van-e benne benzin?", majd ezt a problémát kizárva javasolta, hogy vigyem el egy szerelőhöz... köszi! :)
A saját véleményem (ami mint tudjuk, mindenkinek olyan, mint a szebbik fele): a diesel a jó, bennmarad az EGR és a DPF, nem kell b@sztatni, ami a gyárban jól össze lett rakva! Peace! :)
Aztán objektíven nézve - magánvéleményem szerint - úgy néz ki az itt aktív társaság, hogy néhányan nagyon erősen vallják azt, hogy ezt az autót ők otthon áttervezik és át is építik ahhoz képest, ahogy a gyárból kijött. Ez aztán vagy okoz gondokat, vagy nem, minden esetre jó táptalaj ahhoz, hogy minden hétvégén szét lehessen szedni :D Ez egy kívülállónak tényleg azt mutatja, hogy "aha, szóval megint szerelted az Alfát, tehát egy szar.." de engem ez annyira nem mozgat meg, hogy a közvélemény mit gondol a márkáról. Nekem van kettő, és ez így jó... ők meg járnak, amivel akarnak.
És vannak - köztük én is -, akik szakemberhez fordulnak. Én mondjuk nem márka szervízhez, mert a márka szervíz és a szakember szó nálam nem szinonima, hanem ellentét. Persze, egy akku, vagy ablaktörlőcserét megcsinál az ember itthon, sőt, én még a beltér egyes zörgéseinek és esetleges elektromos anomáliáinak is neki merek menni valamilyen szinten, mivel régen sok autóhifit építettem és van magabiztosságom benne, hogy nem töröm szét a bolhákat és nem teszem tönkre a gyári "tank" élményt a kontárságommal. De a komolyabb dolgokat arra bízom, aki egyből jó kulcsot vesz le a polcról és napi rutinja van a problémák elhárításában.
Szerintem nem baj, hogy nem vagyunk egyformák, de az biztos, hogy a "barkácsolók" se adhatnak olyan választ egy mezei érdeklődőnek, hogy "szedd le a váltót, ott lesz mögötte a baj", illetve azt is el kell fogadni, hogy ők meg leszedik otthon... Nincs ezzel semmi gond.
Nem tudom milyen a jó fórum, de azért örülök neki, hogy itt van egy-két tapasztalt fanatikus, aki egy problémára jó eséllyel választ ad. Egy évig jártam egy francia szörnyűséggel, ahol ha bármi problémám volt -mondjuk nem indult az autó-, 2-3 nap múlva szólt rá valaki a fórumba, hogy "van-e benne benzin?", majd ezt a problémát kizárva javasolta, hogy vigyem el egy szerelőhöz... köszi! :)
A saját véleményem (ami mint tudjuk, mindenkinek olyan, mint a szebbik fele): a diesel a jó, bennmarad az EGR és a DPF, nem kell b@sztatni, ami a gyárban jól össze lett rakva! Peace! :)
Smith2017-04-02 15:24:39 // 93350
Te nem vagy újonc :)
Trombozis2017-04-02 14:51:30 // 93349
Igen, ez érdekes. :-) Én sem szoktam már kérdezni, pedig vannak dolgok, amiket bújok egy ideje, de l.f.szt sem találok és már marom a fejem. :-)
De erre a hszre is jön hamarosan a válasz, hogy olvassak vissza. :-) persze...hehehe
De erre a hszre is jön hamarosan a válasz, hogy olvassak vissza. :-) persze...hehehe
Smith2017-04-02 14:39:19 // 93348
Guintini, hát ez van. Ahogy Warbi oldalán is írva vagyon, ez az amore már nem az az amore. És tényleg nem az. Én 2004 ápr. óta itt vagyok, szeretném mondani, hogy azóta csak minden szebb és jobb lett, de hazudnék :) Akkor még az Alfáról szólt, fontos volt az infógyűjtés, fórumozás, hülyülés, de az akkor volt. Eltelt 13 év. A találkozók egyre nagyobbak, a sztárvendégek, plázs, disco, szponzor hegyek, hostesslányok, giccsparádé. Business is business. Csak közben egyre kevésbé szól ez az imádott autónkról. Az alfaamore.hu oldalon nem fogott az idő, nyoma sincs az eltelt 13 évnek (SZÓ SZERINT), mert ugyanaz az oldal most is mint akkor volt. Az a baj, hogy rengeteg tudás és tapasztalat halmozódott itt fel, csak kb. lehetetlen értelmesen megtalálni bármit is. Mindig leoltjuk az újoncokat, hogy olvassanak vissza, meg használják a keresőnek csúfolt valamit, de nagyjából használhatatlan.
Csabi2017-04-02 14:32:50 // 93347
Emil, ne mond, hogy 2-3éve nem a szerelésről szólt ez a topic...Mindig is ez volt.Az újak lelkesek, sok mindennel még nem találkoztak, sok az ismétlődő kérdés...Anno Gtpeti osztotta a népet, hogy miért nem olvas vissza, most más. Anno Robi írt naponta blogot, hogy éppen mit szerelt aznap. Sorolhatnám.
Az "öregeket" már kezdi sok minden zavarni, olyan is amikbe "újoncként" saját maga is belefutott, nekem ez a meglátásom :) Ahogy az aktív tagok is hétről hétre változnak, úgy változik a topic tartalma is, hol a szerelés, hol az hifi, hol pedig a zuzmó téma megy...Aki pedig ezek alapján ítél meg egy típust, akkor ott komoly problémák vannak:)
Az "öregeket" már kezdi sok minden zavarni, olyan is amikbe "újoncként" saját maga is belefutott, nekem ez a meglátásom :) Ahogy az aktív tagok is hétről hétre változnak, úgy változik a topic tartalma is, hol a szerelés, hol az hifi, hol pedig a zuzmó téma megy...Aki pedig ezek alapján ítél meg egy típust, akkor ott komoly problémák vannak:)
Csabi2017-04-02 14:22:03 // 93346
Sehogy nem szabad 40-50% fölé menni. A tapasztalat az, hogy a százalékos érték a kiadott feszültség nagyságát jellemzi. Csak akkor mehet 40-50% fölé ha normálisnál nagyobb működtető fesz kell a szelep nyitásához...És pontosan ez az a pont ahol elkezdi az autó az apró rángatást 15-20°os kinti hőmérsékletnél...Ergo már kicsit szorul , pontosabban leragad a szelep, ezért rángat be az autó,( nem jelenik meg a kipuffgáz a szívó oldalon) főleg enyhe gázadásra. Sokszor végigkövettem az EGR működését a tökéletes állapottól a megszorulásig.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-02 14:03:08 // 93345
Az egy gáz fröccs, amit így próbált lekövetni, amúgy 40% körül dolgozik az egr. De a % lényegtelen is, mert levegő mennyiség ami számít. Reset előtt 250-270mg/i, utána pedig 380mg/i.
Az előbbi 50% kipufogó gáz + 50% levegőt jelent. Nagyon sok, nagyon kevés levegővel. Megnő az égési késedelem, amit előtöltéssel nem követ. Ergo nem ég el az üzemanyag, a következő ütemben gázolajos kipufogó gázt szív vissza. És így dúsul tovább..
Reset óta jó....
Az előbbi 50% kipufogó gáz + 50% levegőt jelent. Nagyon sok, nagyon kevés levegővel. Megnő az égési késedelem, amit előtöltéssel nem követ. Ergo nem ég el az üzemanyag, a következő ütemben gázolajos kipufogó gázt szív vissza. És így dúsul tovább..
Reset óta jó....
Giuntini2017-04-02 13:55:48 // 93344
Na erre számítottam. Gyerekek, nem az a probléma, hogy nekáll valaki megcsinálni valamit. Shadin barátom is, Robi barátom is megcsinálja, sőt nekem is segítettek. Csak a 159 fórum teljesen egy szerelési fórum lett, és nem is olyan rég, egyáltalán nem ilyen volt. Ide téved egy vendég, és halálra röhögi magát, hogy az Alfa mekkora fos, hiszen azt gondolja, ezekkel az autókkal nem a vezetés és az utazás élvezete a lényeg, hanem a hibakiolvasás. Sajna ez valóban így van. Ha valaki szopott az autójával az én vagyok, de én élvezni akarom. Szerintem a kutya ott van elásva, hogy olyan szerelőhöz kell vinni az autót, aki ért is hozzá.
Giuntini2017-04-02 13:39:48 // 93343
Nem neked szántam..
Csabi2017-04-02 13:37:55 // 93342
Nem látom az összefüggést a blogod, és a sejtésed között, ez az én hibám :) Az EGR-ed milyen tartományban mozog %-osan? Néha-néha és főleg az első működéskor nem megy fel 90%fölé?( Csak mert az egyik diag képen a max. értéknél 95% volt.)
Haddel2017-04-02 13:24:40 // 93341
Hehe tegnap utca áldozatává váltam,krúzolok este a Soroksárin,jön egy ültetett pattogós Civic ,hangos kipufogó stb.Lámpánál elkezdi túráztatni,na mondom ,nézzük akkor mit tud a rizsrakéta. Olyat kaptam tőle ,hogy csak na,elhúzott rendesen. Utána pár lámpával pirosat kaptunk,mutattam neki ,hogy lájkolom ,királyul megy a verdája,magamban meg hozzá gondoltam ,hogy vesznél meg!😃😃