Fórum >> Típusok >> 159

Pityukoma2012-01-29 22:21:23 // 19005
De jó neked :-) az én oldalbordámnak olyan a szeme mint a sasé. Ami látszik az észre veszi. Már bánom de múltkor bevallottam neki az ECU átírását. Na azóta az a lemez van feltéve..... :-(
GEORGE2012-01-29 22:18:55 // 19004
Ugyan úgy indulnia kell.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:18:54 // 19003
Az enyém hamarabb észreveszi a dolgokat :-(
GTPeti2012-01-29 22:18:53 // 19002
Bezzeg, ha az egyik cipőjét cserélted volna ki egy árnyalattal sötétebbre!! :)))
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:18:27 // 19001
-10 körül már indítottam, de csörgést nem hallottam belőle. Olyan jó ízű dieseles kerepelést annál inkább. Hála a fűtőpatronnak elég hamar (10 km) be is melegszik. Nem tudom a 8V-ben van-e ilyen.
GTPeti2012-01-29 22:18:07 // 19000
Ércesebb lesz a hangja. Ennyi. Szépen kíméletesen melegítsd! B)
GEORGE2012-01-29 22:16:05 // 18999
Kicseréltem az Alfába a világos fakormányt sötétre.
3 hónap alatt nem vette észre a párom, mikor rákérdeztem azt mondta szerinte ebbe mindig is ez volt :-))))
Dömpi (il dottore)2012-01-29 22:11:14 // 18998
...komolyan kérdeztem! Jelnleg hidegen (-2, -3 fokban) indítás után pár percig kicsit csörög. Kicsit félek mit produkál -16 fokban.
GTPeti2012-01-29 22:08:39 // 18997
Öltözz melegen! :)
Dömpi (il dottore)2012-01-29 22:03:25 // 18996
igaz bocsi!

Más:
régebb óta 159-tulajok! Körkérdés!
A hideget hogy viseli a kicsike? Csak mert ahogy nézem az időjárásjelentést, a jövő hétvége elég durvának ígérkezik!
Van valami spec. dolog, amit jó tudni?
Piritu - 1.000.0002012-01-29 22:00:15 // 18995
A hosszú évek rutinja :-DD
Pityukoma2012-01-29 21:59:42 // 18994
Nagyon szemfüles vagy :-)
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:58:21 // 18993
Happy 19k!
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:56:49 // 18992
...ez viszont már más téma, semmi köze a xenonhoz.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:55:58 // 18991
Emlékeim szerint a refire is van a búrán utalás, elvileg oda is csak azt teheted, ami rá van írva.
Dömpi (il dottore)2012-01-29 21:55:15 // 18990
...közös kassza, és van kártyája a bankszámlához. Ergó, ahányszor a "hóbortjaimra" költök, bosszúból elmegy ruhát venni magának... :)
Pityukoma2012-01-29 21:54:39 // 18989
Ez jó :-D én sem vallok be minden forintot, mert fáj neki ha a vasra költök.....
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:54:35 // 18988
Ja kérem, nem úr az , aki nem herdál :-DD
Dömpi (il dottore)2012-01-29 21:52:20 // 18987
... igen puffogok, mert ebben az országban az egyébként haszno, és ötletes dolgokat tényleg nem lehet megcsinálni, de a baromságoknak, a jó ízlést sértődolgoknak semmi sem szab határt...
GEORGE2012-01-29 21:51:51 // 18986
minek avatod be, minden apró kiadásba??? :-)
GEORGE2012-01-29 21:49:55 // 18985
én úgy tudom, hogy ott is tiltott az utólagos refibe is.

De pont a hatóságok fafejűsége miatt nem érdekel.
Inkább fizetek ha megfognak, de cserébe brutális világítást élvezhetek mikor refivel "suhanok"
Én szeretek látni, ha sötétben autózom.
Dömpi (il dottore)2012-01-29 21:49:28 // 18984
Én a magam részéről meg vagyok elégedve a H7-el. Egyébként is most vagyok túl a nagyszervízen, egy darabig most meghúzom magam a kocsikiadásaittekintve, külömben hallgathatom az asszonyt ... és az nem jó :)
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:48:17 // 18983
Sose mondtam, hogy jobb. Mindössze az eddig megtett vagy 800.000 km alatt sose hiányzott :-P
Inkább csak egy jó lehetőségnek látom, amin lehet puffogni, hogy "ezt se lehet megtenni ebben az országban".
Aki tényleg akarja, az meg tudja oldani.
GTPeti2012-01-29 21:46:16 // 18982
Látod, egy reflektor esetén tényleg senki nem sírhat, hogy vakít. Mert az a dolga. :))
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:46:01 // 18981
"Utólagosan beépített alatt szakszerűen, szabványoknak megfelelő beépítésre gondoltam én is." - ennek semmi akadálya. Veszel egy xenon lámpát, egy mosót, egy szintezőt. Berakod és kész, engedély se kell, mert van ilyen kivitel gyáriban. Van rá példa itt az Amoren, aki megcsinálta.
GTPeti2012-01-29 21:45:27 // 18980
A 156-nál viszont igen. :(

(...bár azóta sok újabb legális izzó jelent meg a piacon. Lehet, hogy vmelyik spec izzóval kielégítő eredményt lehetne elérni.)
GEORGE2012-01-29 21:44:46 // 18979
Nekem most minden teljesen szabályos az autón, kivéve a hamarosan refibe költöző újabb xenon szettől :-)
Eddig3 évet volt a refimbe xenon, óriási a különbség a halogénhoz képest.
Műszakin is átment, sose okozott gondot senkinek sem.
Lehet, hogy a gyári tompított xenon miatt hihették azt, hogy az is gyári.....
GTPeti2012-01-29 21:44:36 // 18978
Te az abszolút kisebbséghez tartozol, aki szerint a halogén jobb, mint a xenon. :))
DrB2012-01-29 21:44:11 // 18977
Ennyire nem rossz a halogén fényereje.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:43:51 // 18976
Direkt NEM olyat vettem :-PP
GTPeti2012-01-29 21:42:49 // 18975
Ha gyári elemeket tennél bele, akkor a legalizálás nem kerülne sokba. Az alkatrészeket szerencsével olyan 1000 ojróért tudnád összeszedni. (Ha találnál egy törött donort.)
Dömpi (il dottore)2012-01-29 21:42:48 // 18974
én sem úgy értettem a dolgot, hogy csak úgy barkácsoljunk be valamit aztán hadd menjen. Utólagosan beépített alatt szakszerűen, szabványoknak megfelelő beépítésre gondoltam én is.
Ma ez lehetetlen MO-n. Ha xenonos autót akarsz, akkor vegyél olyat, amiben gyárilag benne van. Ez szerintem szemétség!
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:42:06 // 18973
"Arra, hogy miért nem lehet, nem tudom elfogadni a CSAK választ"
Jelenleg tiltva van a buherálás, mégis teszik és a sünöket szidják ha lebuknak. Mindennapos a szemet kifolyató pótxenon. Mint írtam, a múltkor megszámoltam, 100-ból 23 kocsi lámpája volt szar. A németeknél nem nagyon látok rossz lámpájú autót. Először a saját műszaki kultúránkat kellene rendbe tenni.
Képzeld el mi lenne, ha köztudatban az lenne, hogy szabad.
DrB2012-01-29 21:41:08 // 18972
Akkor nem rohanok. Bár érdekes lenne utánajárnom, itthon mit kóstál egy ilyen átalakítás, s a lepapírozása.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-29 21:39:03 // 18971
vagy lecseréled az autót gyári xenonosra :)
GTPeti2012-01-29 21:37:22 // 18970
Örülök, hogy egyetértünk.

Ami az izzókat illeti: TAPASZTALATból tudom, hogy van olyan kínai xenon izzó, aminek a gyújtópontja pontosan ott van, ahol a halogénnél az izzószál. Konkrétan nekem is ilyenem volt és tökéletes volt vele a vetítési kép. Persze a gyárira kell törekedni, ha van rá lehetőség. B)
Dömpi (il dottore)2012-01-29 21:36:48 // 18969
Az ilyen tipikus magyar mentalitásról mindig egy vicc jut eszembe:

"Szt. Péter lemegy vizitre a pokolva, hoyg megnézze minden rendben van-e. Lucifer vezeti körbe.
Mennek, mennek, egyszercsak meglátnak egy üstöt, amiben emberek ücsörögnek valami bugyogó lében, az üst körül meg gépfegyveres őrök.
"Hát ez meg mi?" kérdi Szt. Péter.
"Itt oroszok vannak" - mondja Lucifer - "Ha valamelyik ki akarna mászni, az őrök visszatesséhelik.
Továbbmenve odaérnek egy újabb üsthöz, amiben szintén bugyognak az emberek, de őrök helyett csak táblák vannak "KIMÁSZNI TILOS" felirattal.
"Ezt meg mire véljem?" - kérdi Szt. Péter.
"Itt németek vannak. Nekik ami ki van írva az szentírás!" - válaszolja Lucifer.
Mennek tovább és egy újabb üsthöz érnek, ahol se tábla, se őr.
"Hát itt mi a helyzet, Lucifer? Se tábla, se őr?" - kérdi értetlenül Szt. Péter.
"Áááá" - legyint Lucifer - "itt Magyarok vannak! Ha az egyik ki akar mászni,a többi úgyis visszahúzza"
GEORGE2012-01-29 21:36:19 // 18968
A kiegészítők nélkül sehol sem szabályos.
Tavaly leállították a WhiteLadyt a xenonja miatt Németben. nagy nehezen engedték csak el.
GTPeti2012-01-29 21:35:43 // 18967
Konkrétan tudok olyan kettes Golf-ról, amiben _engedéllyel_ van xenon. (Persze nem a gyári 20-éves lámpába téve.)

Nálad az egész nem lenne nagy probléma, csak két bontott lámpa kéne. (Meg a tartozékok.) De megoldható.
GEORGE2012-01-29 21:34:38 // 18966
Nálunk ilyen sose lesz :-(
Köcsög a magyar :-(


Én is ezt támogatnám, ha műszakilag rendben van, akkor lehessen. Legyen bejegyezve a forgalmiba is!
Arra, hogy miért nem lehet, nem tudom elfogadni a CSAK választ....
DrB2012-01-29 21:33:47 // 18965
Idekint szabályos az utólagosan beépített xenon, fényszórómosó és autómata szintező nélkül? Ha igen, holnap rohanok betetetni egyet!
GTPeti2012-01-29 21:32:36 // 18964
Ezzel egyetértek. De sok autóhoz, pl. egy 146-hoz nincs gyári xenonos lámpa. Mégis lehet, hogy - jóváhagyott - izzóva megfelelne a követelményeknek. (+mosó + szintező).
Én azon a véleményen vagyok, hogy élhetővé kéne tenni a szabályozást és HA valami MŰKÖDIK, akkor engedélyezni kéne.
A németeknél ez így van. Sokmindent átalakíthatsz az autódon, de be kell vizsgáltatni és ha megfelel, akkor beírják a forgalmiba. Ez egy vállalható procedúra, és működik.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:29:00 // 18963
Sokkal egyszerűbb megoldás is van. Veszel gyári lámpát, mosót, szintezőt. Beteszed és mész gond nélkül :-P
GEORGE2012-01-29 21:28:00 // 18962
Qrva sok különbség van a gyári és az utólagos közt.

Kezdjük magánál a lámpatestnél.
A xenon-os autókban a lámpatest egy vetítőlencsés egység van, ami koncentrálja a xenonizzó fényét.
A nem xenonos lámpáknál egy "mezei" parabolatükör van.
A gyári lámpában a vetítőlencséhez képest pozícióban van az izzó.
A normál lámpatestbe utólag berakott izzó sosem lesz abban a pozícióban mint a halogénizzó. Már emiatt is össze vissza szórni fogja a fényt, plusz a parabola is szanaszét fogja szórni a fényt.

Kiegészítő berendezések.

minden gyári xenon lámpás autóban van szintszabályzó, ami folyamatosan vízszintes pozícióban tartja a vetítőlencsés "egységet" ezáltal csökkentve a szemből érkező vakítását.
Továbbá szintén széria tartozék a lámpamosó berendezés.

röviden tömören ezen különbség van a két világítás típus közt.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:27:38 // 18961
Nem tudom, még NEM láttam odakint rossz lámpás autót.
Olyat se, amelyik mögöttem jön és a plafonomat világítja. Fél szeműt se. Itthon 100-ból 23-at számoltam rossz lámpával a múltkor.
GTPeti2012-01-29 21:27:12 // 18960
A típusonkénti vizsgálat természetesen pénzbe kerülne.
De:

1. VAN rá apparátus (NKH, vagy hogy hívják ma éppen.)
2. Az emberek jó része szívesen kifizetné a bevizsgálás és beállítás árát, csak, hogy korszerű világítása legyen (a mécses helyett).
3. Ha a fenti módon kerülne beépítésre, azzal csak NŐNE a biztonság, minden tekintetben.
4. A sarkos felfogáson is kéne egy kicsit változtatni. A MI érdekünk lenne.
Pityukoma2012-01-29 21:26:55 // 18959
George & Piritu kössz a tanácsokat :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-01-29 21:24:44 // 18958
ezt Te sem hiszed el :) csak nálunk vakít kint a németeknél nem?
GTPeti2012-01-29 21:24:18 // 18957
Van különbség, nem is kevés. DE! Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek olyan gyári halogénes lámpák, amikbe ne lehetne úgy xenont tenni, hogy ne teljesüljön _minden_ szabványos előírás. (Fényszórómosó ugye halogénekhez is rendelhető, aut. szintezést kéne csak beletenni.) Innentől tényleg akarat kérdése, hogy a törvényhozók lehetővé tegyék a legalizálást.

Természetesen bizonyos - kistévé méretű - lámpatestek nem alkalmasak xenon befogadására, mert ezek tényleg vakítanak. De a projektorosak nagy része van annyira pontos, hogy kiegészítve aut. szintezéssel és mosóval tökéletes lehetne.
Piritu - 1.000.0002012-01-29 21:23:36 // 18956
A lámpa üvege és az egész kialakítása. Nem véletlenül jelölik meg a lámpákat, hogy mi való bele. Ha csak izzót cserélsz más a vetített kép.
Messze nem az üzletről szól, hanem többi közlekedő vakításának elkerüléséről.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak