Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:11:52 // 19265
Mennyit fogyaszt ebből a turmixból?
Csabi2012-02-13 18:09:10 // 19264
A regenerálás nagyban függ attól is hogy mit tankolsz, milyen az égés, tapasztalatból és hetenkénti ecu "turkálásból" mondom... 30-40% városozással evoneo-val +spuri keverékével 1200km az átlagom.(10 tank átlagából) Mindez a napokban bizonyosodott be,amikor is kifogytam a spuriból , és csak simán az izmosabb dizelt tankoltam, így a regeneráció már 700km után bekövetkezett. Tudom, hogy így jóval drágább az autózás, de a szívósorom nem panaszkodik, és az EGR-em is csak fekete,korom lerakodásnak nyoma sincs...
110e km (óra szerint, a valóságban ki tudja) után is a regeneket követően 20%alá pucolja ki, szóval nem nagyon látom hogy itt egyszer is kuka lenne a DPF...:)
droberto2012-02-13 18:08:33 // 19263
Nem sok kedvel, de majd lenyúzom róla a bőrt és majd mondom a diagnózist! Most kéne a cucc, de ilyen hidegben nem fogok nekiállni!
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:04:52 // 19262
Mármint, hogy meddig megy el a Párducban :-)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 18:02:01 // 19260
Valamiféle átlagot mutat, de nem a pillanatnyi értéket az biztos...
Kérdés hogy hol van a hőmérője. A Spiderben a termosztátban van, egy az egyben a blokkból kifolyó vizet méri, relatíve kis hőtehetetlenséggel. A 159-é nem tudom hogy van, de eléggé furcsán mozog felfelé. Darabosan. Olyan mintha nagy lenne a hőtehetetlensége, vagy az elektronika integrálná az értéket. Nem látni rajta azt sem, hogy hol nyit a termosztát. A TS-nél látni, mert kicsit visszahűl a víz, aztán újra nekirugaszkodik.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 17:57:50 // 19259
nem valós értéket mutat csal 15-20%-ot le meg fel...ezért áll be középre nekem is nem ilyen ordas hidegben
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 17:56:11 // 19258
áhh ne írassa ki új DPF-et kell venni potom 4 kilóért 100e-ként :)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:55:27 // 19257
Könnyen el lehet törni a szálat ( a 156-ban is) ha pl rátérdelsz az ülésre.
.......................2012-02-13 17:45:37 // 19256
DPF nélkül sem füstöl,ha csippes,tök fölösleges bele
ezt úgy mondom ,hogy én is a tiszta dolgokat szeretem
droberto2012-02-13 17:36:13 // 19255
Ez így igaz! Az a jó, ha közel van a DPF a motorhoz, mert így magasabb hőmérsékletű gáz áramlik be, így jobb az öntisztulása, és regeneráláskor könnyeben bemelegszik! Ezért elég egy kisebb koromszűrő!
A gond az, hogy 4 regent félbeszakítottam restarttal (mivel ugye nem tudtam, hogy épp éget), ezen kívül és gőzöm sincs milyen kukás olajat csepegtettek bele. Ha kicsit jobb idő lesz, végre ledobom és megy bele a C3!
Nem hiszem egyébként, hogy bármelyik 100k km feletti DPF kibírna 800-1000 km-eket regen nélkül.
Én már az 5-600-nak is örülni fogok, 50-50%, országúti - rövid városi használat mellett!
A világért sem szeretném kiíratni, én még hiszek a tiszta dízelmotorokban. ;) Tudjátok, csudaszép zöld, fák, csicsergő madarak, zéró emisszió! Phúúúh... :))
Na lépek ECU-t túrkálni, ma végre megjött - egy hónap alatt - Honkongból a BT-s ELM-em! ;)
SKrisz2012-02-13 17:16:50 // 19254
Azért erre kíváncsi vagyok, hogyha nem a valós értéket mutatja akkor mit? :)
DrB2012-02-13 17:14:13 // 19253
A visszahülést a vízfokra értettem, az utastér szépen bemelegszik, aztán azt tartja is, fügetlenül, hogy épp városi tötyörgés van.
DrB2012-02-13 17:12:40 // 19252
Az ülésfűtés a vezetőoldalon nálam is megadta magát. Szerviz megnézte, s a fűtőszálak eltörtek diagnózist hozta. Valaki itt nálunk is említette, hogy nála is előfordult, s német fúrumokon is bele-belefutottam.
droberto2012-02-13 17:10:10 // 19251
Könnyű építés! :) Ez jó! Ez teccik!
Sejtettem, hogy hasonló lesz egyesek reakciója.
Az azért túlzás, hogy nehezményezem, meg küzdök, inkább mondjuk azt, hogy mást/többet vártam egy 18 évvel frissebb, 1 kategóriától feljebb levő dög nehéz autótól.
Pont ezért írtam le, mert más még ezt nem említette, viszont nekem furcsa volt. Nagy hideg ide, vagy oda.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a szóban forgó dolgokra igaz. Egyébként bazi elégedett vagyok mindennel.
Kegyeleem! :)
DrB2012-02-13 17:08:58 // 19250
Nekem, biza visszahül.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:08:33 // 19249
A 159-é már németautós, nem a tényleges hőmérsékletet mutatja. Oda van szegezve a 90-re. Mintha tizedfokokkal szabályozna a rendszer, meg se mozdul a mutató. Ilyen nincs a valóságban.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:05:54 // 19248
Köszönöm :-DD
SKrisz2012-02-13 17:05:49 // 19247
Nincs ott semmi gond :) Ha egyszer belegeszik, nekem sem hül vissza, még ilyen időben, városi menetben sem :)
DrB2012-02-13 17:04:33 // 19246
Droberto, irasd ki a csudába! :D
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:54:55 // 19245
Az enyém kisebb. A kattal együtt a motor előtt van. Ha sűrűbben eltömődik, ott valami gond lesz.
Most majd jönnek a többiek és közlik, hogy írasd ki a csudába :-))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:50:55 // 19244
Nem volt szó fikázásról -)
Csak kicsit érdekes dolgokat "nehezményezel", főleg egy könnyű építésű autó után.
2005-óta vagyok topiklakó, de még sose olvastam, hogy valaki hasonló problémákkal küzdene.
Az én utastársaim átkérezkednek az 535-ös bömbiből, mert komfortosabban tudnak utazni a 159-ben :-P
Föckös2012-02-13 14:59:42 // 19243
az nem izzítás gond lesz.

saját tapasztalatból tudom, hogy (5ből jó 1 izzító esetén is be tud indulni az autó, legfeljebb) nehezen, de beindul.
Tozo2012-02-13 14:18:29 // 19241
Sziasztok!
Elöször is üdv mindenkinek :-)!
Lenne egy kérdésem az autómmal kapcsolatban (1.9 JTDm 8v). -20 fokban hibátlanul indul, különösebb erőlködés nélkül, izzitógyertya kb 7-8 másodpercig fűt indítás elött. Ha ilyenkor elindulok és 1-2 km után megállok (pl. kirakom gyereket ovodába) majd újra beülök, gyújtás 1-2 másodperc izzítás és nem indul a gép. Vmiért olyan érzésem van, mintha melegnek érezné a vezérlője a motort, de közben még hideg, és nem izzít rendesen. Ha hagyom állni fél-egy órát, akkor megint pöcre indul :-)!
Ötlete vkinek?
Zoli
Föckös2012-02-13 13:59:10 // 19240
Olvasom Petikém, nem veszekedni akarok én! Nálam meg úgy van, ahogy írtam, felmegy 90re, aztán NEM HŰL VISSZA.
így az enyém kiesik az összes dízel kategóriából.

ne bántsatok már, a végén azt fogom gondolni, hogy az én autómmal van a baj, mert nem hűl le
droberto2012-02-13 13:50:59 // 19239
A Punto 1,3-as vagy benzines?
droberto2012-02-13 13:48:17 // 19238
Ez már lehet egy indok a gyors lehűlésre! Az alumínium 3x jobb hővezető mint a vas!
Viszont az átlag motortól ugye nagyobb a tömege, ami miatt azt vártam, hogy jobban tartja a hőt! Tévedtem!
A víz szerintem nem olyan kevés 7,5 l, a 2.0-ban már csak 6,1 liter van! Viszont az olaj az több! :) 4,6 4,9 l. :)
GTPeti2012-02-13 13:25:17 // 19237
Remélem ezt Bőrmacy is olvassa. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 13:20:18 // 19236
mínusz 10-15ben nagy csodát ne várjál ha talpalod neki 100 fölött akkor beáll 90-re ahogy város jön vissza hűl 60-70 fokra ....az összes dejzel ilyen sőt a csaj puntoja is ugyan ilyen felmegy 90 fokra a városban meg vissza 70-re...
droberto2012-02-13 13:18:00 // 19235
Még nem sok használati tapasztalatom van, meg még az interfészem sem jött meg!
Tartok tőle, hogy az én szűrőm tárolókapacitása töredéke a tiednek!
A szöveget félreértettem! Akkor korábban is mindig tisztított, mikor felment a fogyi. Nem kellet volna restartoljak. GRRR! Vártam az ikont, az ugye nem jött és azt hittem gond van!
Köszi a tippet! Ettől függetlenül közölhetné a vas az userrel, hogy mi a fogynövekedés oka!
Szar látni, hogy az átlagot - amiért jól megdolgoztál -, megdobja egy literrel!
droberto2012-02-13 13:05:25 // 19234
Akkor ezzel van a baj! :) Nem megy az ülésfűtésem! Tartok tőle, hogy ebben a szezonban már nem is fog! Hidegben nem szerelek!
Remélem, hogy meg tudom kendácsolni és nem kell semmit vennem hozzá!
droberto2012-02-13 12:59:36 // 19233
A Search után mi történik?
Próbáld meg a Alternatív Frekvenciák (AF switching) keresését,

illetve a körzeti adások vételét (Regional Mode)

kikapcsolni!
Valószínű elfosta magát egy vagy több hidraulikus rezgéscsillapító!
A korszerűbb lejátszóknál mindig előre beolvas egy részt az beteszi egy memóriába és csak később játsza le! Így elkerülve a lemez ugrását!
Nézz utána típus szerint a neten, hogy ez a tiednél, hogy működik!
Talán segíthetsz azzal, hogy ha a tár rögzítését átalakítod rugalmasra! Próbaképpen támaszd ki szivaccsal!
Nekem még nem ürült ki. A 159 ablakmosója az átlagnál nagyobb. A könyve szerint 6 l.
droberto2012-02-13 11:51:58 // 19232
Már leírtam! (18429 hsz.)
Miért fikáznám azt az autót, melynek kiválasztása 4 évig érlődött bennem?
Ezek az én, és utastársaim tapasztalatai - nyilván az előző saját/céges autókhoz képest -, pont ezért kérdeztelek titeket.
Az üvegfelületek aránya meg szerintem nem nagy, a magas övvonal és az oszlopok szélessége miatt. (Bunkerfeeling) Bár ez szinte az összes mai autóra igaz.
Én ezekben a dolgokban csalódtam!
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:46:09 // 19231
1. lehet, pl ha valami zavarja. Felénk ilyen a Kossuth. Valami horváth nyelvű izé jön a helyén és a nyomorult rádió állandóan próbálkozik jobbat keresni.
2. a CD-tár rázkódásvédelmét kellene megoldani, valószínűleg kissé odavan már amechanika. Vagy kidobni és egy Loudlinket betenni a helyére és SD kártyáról zenélni.
3. Lámpamosó nélkülinél is fogy. A nagy ablakra sokat nyom. (A Spiderből pl. ősszel ki kellett szívnom, mert semmi sem hiányzott belőle:-D )
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:41:36 // 19230
Mert alumínium, ami hamar leadja a hőt. Egy "békebeli" öntöttvasdarab sokkal nehezebben hűl ki. Ráadásul elég kevés víz is van a rendszerbe, aminek egy része a hűtőben amúgy is hideg. (Amit a motor termel, az gyakorlatilag a fűtésre elmegy.)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:32:04 // 19229
Most már tényleg érdekes lenne, hogy milyen csodajárgányod volt. Az eddigi járműveim (146-147-156-156SW-Spider és jó néhány OFF) alapján semmi baját se találok. Se hangszigetelésileg, se fűtésileg. Sőt, kintről befelé ilyen jó hangszigeteléssel még nem nagyon találkoztam.
-8 fokban minden kihűl nagyon hamar, főleg ekkora üvegfelületek mellett.
Amikor a síterepről jöttünk, nem igazán bírta leolvasztani a tetőről a jeget, pedig bennt ugyancsak meleg volt.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:22:06 // 19228
Az enyém a comp adatai szerint kb 900-1000 km-enként regenerál. A regenaráció átlag 10 percig tart. A növekedés nálam is 3-4 l/100 km. A legkönnyebben úgy venni észre, hogy motorféknél nem áll be 2-re a pillanatnyi fogyasztás.
A lámpa akkor villan, ha már többször nem tudta befejezni a regenerlást, mert idő előtt le lett állítva a motor. Ilyenkor kéri, hogy ne állítsd le. (A szöveg is ezt akarja írni.) Normál esetben nem világít. Szerintem a hópihének nincs köze hizzá.
stukker19872012-02-13 09:39:30 // 19227
Sziasztok CARtársak!

Rég írtam már ide,de mindig olvastam az eszmecserétek. Most lenne 3 kérdésem hozzátok.

1: Mi lehet a hiba ha 1 bizonyos rádióadót az istennek sem akar megtartani az autó? Pár percig megy aztán Searchre lép a rádió. Minden más adó rendben van.

2: A CD tárral felszerelt 59-es esetében van-e arra valami jólbevált megoldás,hogy a lejátszás folyamatos maradjon az autó rázkódása ellenére is?

3: Nálatok is hihetetlen gyorsan eszi az ablakmosó folyadékot? (lámpamosós az enyém)
papajax2012-02-13 09:12:27 // 19226
Ha több szigetelés lenne akkor még nehezebb lenne.
Szerintem meg nincs kisajnálva a szigetelés, egyszerűen hideg van.....:)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 09:04:50 // 19225
mert nincs annyi hőtermelés
droberto2012-02-13 08:48:44 // 19224
Ez világos is! De ha már felmelegszik, miért hűl ki ilyen gyorsan?
droberto2012-02-13 08:47:06 // 19223
Köszi! Megértettem!
Pedig kár, hogy nem jelzi! Jelzésnek akkor marad a magas fogyasztás!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 08:42:46 // 19222
azért mert dejzel lófsz hőt termel ...de ez nem alfa jellegzetesség ha nem dejzel
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 08:41:38 // 19221
ülésfűtés bekapcs és nem érzékeled a hideget egyébként én eddig bármilyen autóban ültem mindegyik kihűl elég gyorsan ez nem családi ház no meg nem szibériában lakunk
droberto2012-02-13 08:40:47 // 19220
Az 1.4 benzinhez képest mindenképpen!
Grando2012-02-13 08:40:20 // 19219
A lámpa csak akkor gyullad ki, ha a rendszer épp regenerálna, de az ahhoz szükséges feltételek (amiket utána ismertet) nem teljesülnek. Ezért figyelmezteti a vezetőt, hogy kapkodjon egy kicsit jobban.
Ha a regeneráláshoz szükséges feltételek adottak, akkor nem szól, nem jelez. ;)))
ALFI1562012-02-13 08:15:49 // 19218
Az 1.9 az nagy diesel motor? :)
droberto2012-02-13 07:40:26 // 19217
A harmadik észrevételem, pedig szintén a kihűléssel kapcsolatos: A bemelegedett motor, extra hamar lehűl! Miért? Mit lehetne csinálni? Az alsó takarólemez és a felső szigetelés meg van.
Teszi ezt annak ellenére, hogy a nagy dieselmotorok általában nehezebben hűlnek ki!
Hiába, olasz barátaink nem a szibériai hidegre tervezték az autót! :)
droberto2012-02-13 07:35:56 // 19216
Még egy észrevétel: Nemcsak a hangszigetelés, de a kocsi hőszigetelése is - finoman fogalmazva - gyenge!
Eddig is figyelgettem, de most már egyértelmű! Vasúti átjárónál leállítottam, és mire szabad utat kaptam, vagy 5 fokkal hidegebb lett! Kb. 5 percet álltam és érezhetően hűlt bent a levegő! Kint -8 volt!
A régi vasam ebből a szempontból jobb volt!
Az 156 is ilyen hővezető?
Kéne egy termo kép, hogy hol szökik a hő! Nem tudna valaki ilyet produkálni?
Tippem a tető és az ajtók! A tető már csak azért is, mert ha az lefagy, és megy az utastérvilágítás annak hője a jeget leolvasztja! Elég megdöbbentő látvány!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak