Ez így igaz! Az a jó, ha közel van a DPF a motorhoz, mert így magasabb hőmérsékletű gáz áramlik be, így jobb az öntisztulása, és regeneráláskor könnyeben bemelegszik! Ezért elég egy kisebb koromszűrő!
A gond az, hogy 4 regent félbeszakítottam restarttal (mivel ugye nem tudtam, hogy épp éget), ezen kívül és gőzöm sincs milyen kukás olajat csepegtettek bele. Ha kicsit jobb idő lesz, végre ledobom és megy bele a C3!
Nem hiszem egyébként, hogy bármelyik 100k km feletti DPF kibírna 800-1000 km-eket regen nélkül.
Én már az 5-600-nak is örülni fogok, 50-50%, országúti - rövid városi használat mellett!
A világért sem szeretném kiíratni, én még hiszek a tiszta dízelmotorokban. ;) Tudjátok, csudaszép zöld, fák, csicsergő madarak, zéró emisszió! Phúúúh... :))
Na lépek ECU-t túrkálni, ma végre megjött - egy hónap alatt - Honkongból a BT-s ELM-em! ;)
droberto2012-02-13 17:36:13 // 19255
SKrisz2012-02-13 17:16:50 // 19254
Azért erre kíváncsi vagyok, hogyha nem a valós értéket mutatja akkor mit? :)
DrB2012-02-13 17:14:13 // 19253
A visszahülést a vízfokra értettem, az utastér szépen bemelegszik, aztán azt tartja is, fügetlenül, hogy épp városi tötyörgés van.
DrB2012-02-13 17:12:40 // 19252
Az ülésfűtés a vezetőoldalon nálam is megadta magát. Szerviz megnézte, s a fűtőszálak eltörtek diagnózist hozta. Valaki itt nálunk is említette, hogy nála is előfordult, s német fúrumokon is bele-belefutottam.
droberto2012-02-13 17:10:10 // 19251
Könnyű építés! :) Ez jó! Ez teccik!
Sejtettem, hogy hasonló lesz egyesek reakciója.
Az azért túlzás, hogy nehezményezem, meg küzdök, inkább mondjuk azt, hogy mást/többet vártam egy 18 évvel frissebb, 1 kategóriától feljebb levő dög nehéz autótól.
Pont ezért írtam le, mert más még ezt nem említette, viszont nekem furcsa volt. Nagy hideg ide, vagy oda.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a szóban forgó dolgokra igaz. Egyébként bazi elégedett vagyok mindennel.
Kegyeleem! :)
Sejtettem, hogy hasonló lesz egyesek reakciója.
Az azért túlzás, hogy nehezményezem, meg küzdök, inkább mondjuk azt, hogy mást/többet vártam egy 18 évvel frissebb, 1 kategóriától feljebb levő dög nehéz autótól.
Pont ezért írtam le, mert más még ezt nem említette, viszont nekem furcsa volt. Nagy hideg ide, vagy oda.
Fontos megjegyezni, hogy ez csak a szóban forgó dolgokra igaz. Egyébként bazi elégedett vagyok mindennel.
Kegyeleem! :)
DrB2012-02-13 17:08:58 // 19250
Nekem, biza visszahül.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:08:33 // 19249
A 159-é már németautós, nem a tényleges hőmérsékletet mutatja. Oda van szegezve a 90-re. Mintha tizedfokokkal szabályozna a rendszer, meg se mozdul a mutató. Ilyen nincs a valóságban.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 17:05:54 // 19248
Köszönöm :-DD
SKrisz2012-02-13 17:05:49 // 19247
Nincs ott semmi gond :) Ha egyszer belegeszik, nekem sem hül vissza, még ilyen időben, városi menetben sem :)
DrB2012-02-13 17:04:33 // 19246
Droberto, irasd ki a csudába! :D
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:54:55 // 19245
Az enyém kisebb. A kattal együtt a motor előtt van. Ha sűrűbben eltömődik, ott valami gond lesz.
Most majd jönnek a többiek és közlik, hogy írasd ki a csudába :-))
Most majd jönnek a többiek és közlik, hogy írasd ki a csudába :-))
Piritu - 1.000.0002012-02-13 16:50:55 // 19244
Nem volt szó fikázásról -)
Csak kicsit érdekes dolgokat "nehezményezel", főleg egy könnyű építésű autó után.
2005-óta vagyok topiklakó, de még sose olvastam, hogy valaki hasonló problémákkal küzdene.
Az én utastársaim átkérezkednek az 535-ös bömbiből, mert komfortosabban tudnak utazni a 159-ben :-P
Csak kicsit érdekes dolgokat "nehezményezel", főleg egy könnyű építésű autó után.
2005-óta vagyok topiklakó, de még sose olvastam, hogy valaki hasonló problémákkal küzdene.
Az én utastársaim átkérezkednek az 535-ös bömbiből, mert komfortosabban tudnak utazni a 159-ben :-P
Föckös2012-02-13 14:59:42 // 19243
az nem izzítás gond lesz.
saját tapasztalatból tudom, hogy (5ből jó 1 izzító esetén is be tud indulni az autó, legfeljebb) nehezen, de beindul.
saját tapasztalatból tudom, hogy (5ből jó 1 izzító esetén is be tud indulni az autó, legfeljebb) nehezen, de beindul.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 14:38:47 // 19242
benyás
Tozo2012-02-13 14:18:29 // 19241
Sziasztok!
Elöször is üdv mindenkinek :-)!
Lenne egy kérdésem az autómmal kapcsolatban (1.9 JTDm 8v). -20 fokban hibátlanul indul, különösebb erőlködés nélkül, izzitógyertya kb 7-8 másodpercig fűt indítás elött. Ha ilyenkor elindulok és 1-2 km után megállok (pl. kirakom gyereket ovodába) majd újra beülök, gyújtás 1-2 másodperc izzítás és nem indul a gép. Vmiért olyan érzésem van, mintha melegnek érezné a vezérlője a motort, de közben még hideg, és nem izzít rendesen. Ha hagyom állni fél-egy órát, akkor megint pöcre indul :-)!
Ötlete vkinek?
Zoli
Elöször is üdv mindenkinek :-)!
Lenne egy kérdésem az autómmal kapcsolatban (1.9 JTDm 8v). -20 fokban hibátlanul indul, különösebb erőlködés nélkül, izzitógyertya kb 7-8 másodpercig fűt indítás elött. Ha ilyenkor elindulok és 1-2 km után megállok (pl. kirakom gyereket ovodába) majd újra beülök, gyújtás 1-2 másodperc izzítás és nem indul a gép. Vmiért olyan érzésem van, mintha melegnek érezné a vezérlője a motort, de közben még hideg, és nem izzít rendesen. Ha hagyom állni fél-egy órát, akkor megint pöcre indul :-)!
Ötlete vkinek?
Zoli
Föckös2012-02-13 13:59:10 // 19240
Olvasom Petikém, nem veszekedni akarok én! Nálam meg úgy van, ahogy írtam, felmegy 90re, aztán NEM HŰL VISSZA.
így az enyém kiesik az összes dízel kategóriából.
ne bántsatok már, a végén azt fogom gondolni, hogy az én autómmal van a baj, mert nem hűl le
így az enyém kiesik az összes dízel kategóriából.
ne bántsatok már, a végén azt fogom gondolni, hogy az én autómmal van a baj, mert nem hűl le
droberto2012-02-13 13:50:59 // 19239
A Punto 1,3-as vagy benzines?
droberto2012-02-13 13:48:17 // 19238
Ez már lehet egy indok a gyors lehűlésre! Az alumínium 3x jobb hővezető mint a vas!
Viszont az átlag motortól ugye nagyobb a tömege, ami miatt azt vártam, hogy jobban tartja a hőt! Tévedtem!
A víz szerintem nem olyan kevés 7,5 l, a 2.0-ban már csak 6,1 liter van! Viszont az olaj az több! :) 4,6 4,9 l. :)
Viszont az átlag motortól ugye nagyobb a tömege, ami miatt azt vártam, hogy jobban tartja a hőt! Tévedtem!
A víz szerintem nem olyan kevés 7,5 l, a 2.0-ban már csak 6,1 liter van! Viszont az olaj az több! :) 4,6 4,9 l. :)
GTPeti2012-02-13 13:25:17 // 19237
Remélem ezt Bőrmacy is olvassa. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 13:20:18 // 19236
mínusz 10-15ben nagy csodát ne várjál ha talpalod neki 100 fölött akkor beáll 90-re ahogy város jön vissza hűl 60-70 fokra ....az összes dejzel ilyen sőt a csaj puntoja is ugyan ilyen felmegy 90 fokra a városban meg vissza 70-re...
droberto2012-02-13 13:18:00 // 19235
Még nem sok használati tapasztalatom van, meg még az interfészem sem jött meg!
Tartok tőle, hogy az én szűrőm tárolókapacitása töredéke a tiednek!
A szöveget félreértettem! Akkor korábban is mindig tisztított, mikor felment a fogyi. Nem kellet volna restartoljak. GRRR! Vártam az ikont, az ugye nem jött és azt hittem gond van!
Köszi a tippet! Ettől függetlenül közölhetné a vas az userrel, hogy mi a fogynövekedés oka!
Szar látni, hogy az átlagot - amiért jól megdolgoztál -, megdobja egy literrel!
Tartok tőle, hogy az én szűrőm tárolókapacitása töredéke a tiednek!
A szöveget félreértettem! Akkor korábban is mindig tisztított, mikor felment a fogyi. Nem kellet volna restartoljak. GRRR! Vártam az ikont, az ugye nem jött és azt hittem gond van!
Köszi a tippet! Ettől függetlenül közölhetné a vas az userrel, hogy mi a fogynövekedés oka!
Szar látni, hogy az átlagot - amiért jól megdolgoztál -, megdobja egy literrel!
droberto2012-02-13 13:05:25 // 19234
Akkor ezzel van a baj! :) Nem megy az ülésfűtésem! Tartok tőle, hogy ebben a szezonban már nem is fog! Hidegben nem szerelek!
Remélem, hogy meg tudom kendácsolni és nem kell semmit vennem hozzá!
Remélem, hogy meg tudom kendácsolni és nem kell semmit vennem hozzá!
droberto2012-02-13 12:59:36 // 19233
A Search után mi történik?
Próbáld meg a Alternatív Frekvenciák (AF switching) keresését,
illetve a körzeti adások vételét (Regional Mode)
kikapcsolni!
Valószínű elfosta magát egy vagy több hidraulikus rezgéscsillapító!
A korszerűbb lejátszóknál mindig előre beolvas egy részt az beteszi egy memóriába és csak később játsza le! Így elkerülve a lemez ugrását!
Nézz utána típus szerint a neten, hogy ez a tiednél, hogy működik!
Talán segíthetsz azzal, hogy ha a tár rögzítését átalakítod rugalmasra! Próbaképpen támaszd ki szivaccsal!
Nekem még nem ürült ki. A 159 ablakmosója az átlagnál nagyobb. A könyve szerint 6 l.
Próbáld meg a Alternatív Frekvenciák (AF switching) keresését,
illetve a körzeti adások vételét (Regional Mode)
kikapcsolni!
Valószínű elfosta magát egy vagy több hidraulikus rezgéscsillapító!
A korszerűbb lejátszóknál mindig előre beolvas egy részt az beteszi egy memóriába és csak később játsza le! Így elkerülve a lemez ugrását!
Nézz utána típus szerint a neten, hogy ez a tiednél, hogy működik!
Talán segíthetsz azzal, hogy ha a tár rögzítését átalakítod rugalmasra! Próbaképpen támaszd ki szivaccsal!
Nekem még nem ürült ki. A 159 ablakmosója az átlagnál nagyobb. A könyve szerint 6 l.
droberto2012-02-13 11:51:58 // 19232
Már leírtam! (18429 hsz.)
Miért fikáznám azt az autót, melynek kiválasztása 4 évig érlődött bennem?
Ezek az én, és utastársaim tapasztalatai - nyilván az előző saját/céges autókhoz képest -, pont ezért kérdeztelek titeket.
Az üvegfelületek aránya meg szerintem nem nagy, a magas övvonal és az oszlopok szélessége miatt. (Bunkerfeeling) Bár ez szinte az összes mai autóra igaz.
Én ezekben a dolgokban csalódtam!
Miért fikáznám azt az autót, melynek kiválasztása 4 évig érlődött bennem?
Ezek az én, és utastársaim tapasztalatai - nyilván az előző saját/céges autókhoz képest -, pont ezért kérdeztelek titeket.
Az üvegfelületek aránya meg szerintem nem nagy, a magas övvonal és az oszlopok szélessége miatt. (Bunkerfeeling) Bár ez szinte az összes mai autóra igaz.
Én ezekben a dolgokban csalódtam!
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:46:09 // 19231
1. lehet, pl ha valami zavarja. Felénk ilyen a Kossuth. Valami horváth nyelvű izé jön a helyén és a nyomorult rádió állandóan próbálkozik jobbat keresni.
2. a CD-tár rázkódásvédelmét kellene megoldani, valószínűleg kissé odavan már amechanika. Vagy kidobni és egy Loudlinket betenni a helyére és SD kártyáról zenélni.
3. Lámpamosó nélkülinél is fogy. A nagy ablakra sokat nyom. (A Spiderből pl. ősszel ki kellett szívnom, mert semmi sem hiányzott belőle:-D )
2. a CD-tár rázkódásvédelmét kellene megoldani, valószínűleg kissé odavan már amechanika. Vagy kidobni és egy Loudlinket betenni a helyére és SD kártyáról zenélni.
3. Lámpamosó nélkülinél is fogy. A nagy ablakra sokat nyom. (A Spiderből pl. ősszel ki kellett szívnom, mert semmi sem hiányzott belőle:-D )
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:41:36 // 19230
Mert alumínium, ami hamar leadja a hőt. Egy "békebeli" öntöttvasdarab sokkal nehezebben hűl ki. Ráadásul elég kevés víz is van a rendszerbe, aminek egy része a hűtőben amúgy is hideg. (Amit a motor termel, az gyakorlatilag a fűtésre elmegy.)
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:32:04 // 19229
Most már tényleg érdekes lenne, hogy milyen csodajárgányod volt. Az eddigi járműveim (146-147-156-156SW-Spider és jó néhány OFF) alapján semmi baját se találok. Se hangszigetelésileg, se fűtésileg. Sőt, kintről befelé ilyen jó hangszigeteléssel még nem nagyon találkoztam.
-8 fokban minden kihűl nagyon hamar, főleg ekkora üvegfelületek mellett.
Amikor a síterepről jöttünk, nem igazán bírta leolvasztani a tetőről a jeget, pedig bennt ugyancsak meleg volt.
-8 fokban minden kihűl nagyon hamar, főleg ekkora üvegfelületek mellett.
Amikor a síterepről jöttünk, nem igazán bírta leolvasztani a tetőről a jeget, pedig bennt ugyancsak meleg volt.
Piritu - 1.000.0002012-02-13 11:22:06 // 19228
Az enyém a comp adatai szerint kb 900-1000 km-enként regenerál. A regenaráció átlag 10 percig tart. A növekedés nálam is 3-4 l/100 km. A legkönnyebben úgy venni észre, hogy motorféknél nem áll be 2-re a pillanatnyi fogyasztás.
A lámpa akkor villan, ha már többször nem tudta befejezni a regenerlást, mert idő előtt le lett állítva a motor. Ilyenkor kéri, hogy ne állítsd le. (A szöveg is ezt akarja írni.) Normál esetben nem világít. Szerintem a hópihének nincs köze hizzá.
A lámpa akkor villan, ha már többször nem tudta befejezni a regenerlást, mert idő előtt le lett állítva a motor. Ilyenkor kéri, hogy ne állítsd le. (A szöveg is ezt akarja írni.) Normál esetben nem világít. Szerintem a hópihének nincs köze hizzá.
stukker19872012-02-13 09:39:30 // 19227
Sziasztok CARtársak!
Rég írtam már ide,de mindig olvastam az eszmecserétek. Most lenne 3 kérdésem hozzátok.
1: Mi lehet a hiba ha 1 bizonyos rádióadót az istennek sem akar megtartani az autó? Pár percig megy aztán Searchre lép a rádió. Minden más adó rendben van.
2: A CD tárral felszerelt 59-es esetében van-e arra valami jólbevált megoldás,hogy a lejátszás folyamatos maradjon az autó rázkódása ellenére is?
3: Nálatok is hihetetlen gyorsan eszi az ablakmosó folyadékot? (lámpamosós az enyém)
Rég írtam már ide,de mindig olvastam az eszmecserétek. Most lenne 3 kérdésem hozzátok.
1: Mi lehet a hiba ha 1 bizonyos rádióadót az istennek sem akar megtartani az autó? Pár percig megy aztán Searchre lép a rádió. Minden más adó rendben van.
2: A CD tárral felszerelt 59-es esetében van-e arra valami jólbevált megoldás,hogy a lejátszás folyamatos maradjon az autó rázkódása ellenére is?
3: Nálatok is hihetetlen gyorsan eszi az ablakmosó folyadékot? (lámpamosós az enyém)
papajax2012-02-13 09:12:27 // 19226
Ha több szigetelés lenne akkor még nehezebb lenne.
Szerintem meg nincs kisajnálva a szigetelés, egyszerűen hideg van.....:)
Szerintem meg nincs kisajnálva a szigetelés, egyszerűen hideg van.....:)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 09:04:50 // 19225
mert nincs annyi hőtermelés
droberto2012-02-13 08:48:44 // 19224
Ez világos is! De ha már felmelegszik, miért hűl ki ilyen gyorsan?
droberto2012-02-13 08:47:06 // 19223
Köszi! Megértettem!
Pedig kár, hogy nem jelzi! Jelzésnek akkor marad a magas fogyasztás!
Pedig kár, hogy nem jelzi! Jelzésnek akkor marad a magas fogyasztás!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 08:42:46 // 19222
azért mert dejzel lófsz hőt termel ...de ez nem alfa jellegzetesség ha nem dejzel
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-13 08:41:38 // 19221
ülésfűtés bekapcs és nem érzékeled a hideget egyébként én eddig bármilyen autóban ültem mindegyik kihűl elég gyorsan ez nem családi ház no meg nem szibériában lakunk
droberto2012-02-13 08:40:47 // 19220
Az 1.4 benzinhez képest mindenképpen!
Grando2012-02-13 08:40:20 // 19219
A lámpa csak akkor gyullad ki, ha a rendszer épp regenerálna, de az ahhoz szükséges feltételek (amiket utána ismertet) nem teljesülnek. Ezért figyelmezteti a vezetőt, hogy kapkodjon egy kicsit jobban.
Ha a regeneráláshoz szükséges feltételek adottak, akkor nem szól, nem jelez. ;)))
Ha a regeneráláshoz szükséges feltételek adottak, akkor nem szól, nem jelez. ;)))
ALFI1562012-02-13 08:15:49 // 19218
Az 1.9 az nagy diesel motor? :)
droberto2012-02-13 07:40:26 // 19217
A harmadik észrevételem, pedig szintén a kihűléssel kapcsolatos: A bemelegedett motor, extra hamar lehűl! Miért? Mit lehetne csinálni? Az alsó takarólemez és a felső szigetelés meg van.
Teszi ezt annak ellenére, hogy a nagy dieselmotorok általában nehezebben hűlnek ki!
Hiába, olasz barátaink nem a szibériai hidegre tervezték az autót! :)
Teszi ezt annak ellenére, hogy a nagy dieselmotorok általában nehezebben hűlnek ki!
Hiába, olasz barátaink nem a szibériai hidegre tervezték az autót! :)
droberto2012-02-13 07:35:56 // 19216
Még egy észrevétel: Nemcsak a hangszigetelés, de a kocsi hőszigetelése is - finoman fogalmazva - gyenge!
Eddig is figyelgettem, de most már egyértelmű! Vasúti átjárónál leállítottam, és mire szabad utat kaptam, vagy 5 fokkal hidegebb lett! Kb. 5 percet álltam és érezhetően hűlt bent a levegő! Kint -8 volt!
A régi vasam ebből a szempontból jobb volt!
Az 156 is ilyen hővezető?
Kéne egy termo kép, hogy hol szökik a hő! Nem tudna valaki ilyet produkálni?
Tippem a tető és az ajtók! A tető már csak azért is, mert ha az lefagy, és megy az utastérvilágítás annak hője a jeget leolvasztja! Elég megdöbbentő látvány!!!
Eddig is figyelgettem, de most már egyértelmű! Vasúti átjárónál leállítottam, és mire szabad utat kaptam, vagy 5 fokkal hidegebb lett! Kb. 5 percet álltam és érezhetően hűlt bent a levegő! Kint -8 volt!
A régi vasam ebből a szempontból jobb volt!
Az 156 is ilyen hővezető?
Kéne egy termo kép, hogy hol szökik a hő! Nem tudna valaki ilyet produkálni?
Tippem a tető és az ajtók! A tető már csak azért is, mert ha az lefagy, és megy az utastérvilágítás annak hője a jeget leolvasztja! Elég megdöbbentő látvány!!!
droberto2012-02-13 07:27:09 // 19215
Tegnap mentem egy 2 x 125 km etapot és most már biztos vagyok, hogy amikor 3-4 l több a pillanatnyi fogyasztása, akkor éppen regenerál, és nem pedig valami rendellenesség! Az érdekes az, hogy erről egyébként semmi nem tájékoztat! Nem gyullad ki az ikonja! Erre is csak akkor jöttem, rá amikor tűzforró levegőt tolt ki a kéményen!
Lehet, hogy a hópihe nem engedi felgyulladni az ikonját???
A kijelölt mondatot ki tudnátok fejteni?
Én még sosem láttam az ikonját menet közben!
Vagy nem érdemes foglalkozni vele?
Lehet, hogy a hópihe nem engedi felgyulladni az ikonját???
A kijelölt mondatot ki tudnátok fejteni?
Én még sosem láttam az ikonját menet közben!
Vagy nem érdemes foglalkozni vele?
Piritu - 1.000.0002012-02-12 22:18:33 // 19214
Gyári 17-es. 225/50x17 gummával.
direttore2012-02-12 20:55:18 // 19213
Hello! Milyen méretű felni ez ami a képen van?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-12 20:41:46 // 19212
jó lenne ha már ilyen este lenne :)
Piritu - 1.000.0002012-02-12 20:38:24 // 19211
droberto2012-02-11 19:16:05 // 19209
Elvitt ma a vas a Dunakömlődi sí komplexumba ;)
Mit mondjak elég indtabil a feneke! Modjuk pont ezért fordul olyan jól! Csúszós úton résen kell lenni, bármikor szükség lehet a gépészkedésre. Nem az a minden helyzetben orrtolós típus (amihez szoktam)!
Fura érzés, ahogy megindul a hátulja és egy picit később a VDC visszaterelgeti! Olyan szintetikus és valószínűtlen az egész. Egyértelműen szoknom kell!
Mit mondjak elég indtabil a feneke! Modjuk pont ezért fordul olyan jól! Csúszós úton résen kell lenni, bármikor szükség lehet a gépészkedésre. Nem az a minden helyzetben orrtolós típus (amihez szoktam)!
Fura érzés, ahogy megindul a hátulja és egy picit később a VDC visszaterelgeti! Olyan szintetikus és valószínűtlen az egész. Egyértelműen szoknom kell!
ALFI1562012-02-11 08:40:25 // 19208
Hát ez se egy utolsó szempont.Ha 2.4-et vennék most akkor nem jut eszembe a nickneve sötétkék kombiát árulja ami magyarországi.Lehet megnézném azt is.Vagy attól függ ezt az autómatát mennyibe lehetne elhozni.Azért sokminden belefér 500-700ezerbe.De egyértelmű jobb lenne magyar.Az meg talán csak az az 1 van.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-10 21:05:05 // 19207
na igen nehéz elhinni az enyém is kb ennyi idős 150e km-rel....
Kompressz úr2012-02-10 20:44:49 // 19206
Nomen est omen.
Nézte valaki a rendszámtáblán lévő feliratot? "Crash-car"....
Nézte valaki a rendszámtáblán lévő feliratot? "Crash-car"....