Fórum >> Típusok >> 159

Tibcsi1662012-11-20 23:41:09 // 27109
Nem értem ezt a hőmérő problémátokat :) Ha 90 fokot mutat és ott ragad akkor 100% jó a termosztát. Ha le föl ingadozik akkor valami baj van vele. Mindegy, hogy +30 fok vagy -20 fok van nekem akkor is 90 fokon marad!!

Ha pl. valakinek csak pályán megy fel a mutató 90 fokra akkor ott gond van. És persze akkor is ha bármikor felmegy 100ra.

Az hogy elektronikusan átlagolja a pillanatnyi hőfokot egy bizonyos időátlagban, annak semmi jelentősége. Max. annyi az előnye ennek, hogy nem ugrál le fel +- 3-4 fokot a hőmérő, ahogy a termosztát dolgozik.
Tibcsi1662012-11-20 23:26:16 // 27108
Ez így van. Én biztos nem járnék 205/55R16 gumival, még akkor sem, ha ráférne a vasamra.!!! A 166-omon ilyen gumi volt és ott is kicsinek éreztem sokszor, pedig az min. 2-300k-val könnyebb volt. Az én órám a 235/45R18-as gumival csak 1km/h csal tehát nekem ez a gyári méret ;)

Persze mindenki azzal jár amivel akar. A cipőink sem egyformák.. :):)
Csosznorbert2012-11-20 23:05:44 // 27107
Nem vészes kanyar. Csalóka a kép (mert polisz):D másik irányba simán megy 180-al. Mióta itt is mérnek, asszem jobb lesz az 90-el :))))))))
Csosznorbert2012-11-20 23:00:15 // 27106
a KÖBE miért egy 159-el reklámozza magát? vazz lökös letörve, kutya tutul..... de ugatja a vétkes rendszámot :)
droberto2012-11-20 21:57:53 // 27104
Ahogy számolom a tömeg/teljesítmény arányt, a 47 a legjobb. Bár azért a teljesítményérzet több összetevős. Szerintem ezek közül a TS a legsportosabb karakterű.
Pityukoma2012-11-20 21:01:44 // 27103
Az autót nem ismerem, de a céget igen. Óratekergetők!!!!! Az előző vasam náluk vettem. Az órája 73ezret mutatott, szervizkönyv sehol. Viszont az eredeti lizing szerződést nem dobták ki belőle. Amiben az utolsó bejegyzés 120ezer volt, egy hónappal azelőtti dátummal mint amikor már én láttam -pancserok-. Végül megvettem, mert így már tudtam a valós km-t. Majd egy évvel később idézést kaptam az ügyészségre. "Elfelejtették a reg adót befizetni"
Úgyhogy ha ott veszed csak körültekintően!!!
droberto2012-11-20 20:51:55 // 27102
Így van!
A téli gumijaim szemmel láthatóan megdagadtak, amikor 2 bar-ról felfújtam őket 2,7-re.
Piritu - 1.000.0002012-11-20 20:45:22 // 27101
Még egy apró megjegyzés.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
droberto2012-11-20 20:25:37 // 27100
Ezen a váltóméret dolgon sokat gondolkodtam (már az előző autómnál is).
Anno még csak táblázatok voltak, mostanra megjelentek a kalkulátorok is.
De miiért is van ez kitalálva ez az egész? Nyilván nincsen két egyforma átmérőjű kerék. Miért pont 2,5% eltérés megengedett? A nagyobb kerék egyértelműen jobban igénybe veszi a futóműalkatrészeket, a kerék és toronycsapágyat valamint a lengéscsillapítást. De tulajdonképpen a nagy kerék felrakását csak a hely szabja meg. Kormány elfordításkor, rugóösszenyomáskor nem érhet belül a doblemezhez, kívül a sárvédőhöz. A gyáritól kisebb kerék pedig veszélyes lehet, mert az könnyen túlterhelhető és nincs vele megfelelő tapadása az autónak.
A km óra csalás pedig általában minimális, főleg úgy nincs jelentősége, hogy általában azok kevesebbet mutatnak, mit a valós sebesség.
Picit olyan ez az egész mint a felninél az ET szám. Ha kisebb, növeled a keréktávolságot és ezzel a stabilitást, ha nagyobb, akkor pedig az alkatrészeket veszed kevésbé igénybe.
Liquid2012-11-20 20:13:32 // 27099
egyébként nem feltétlenül fog beleérni, mert a nyári 19-es se ér bele, a 17-es meg kisebb ergo van még tartalék
Liquid2012-11-20 20:12:43 // 27098
ez jogos, ezt a futóművet nem adom! :)
inkább parázva megyek szar utakon
droberto2012-11-20 19:52:04 // 27097
Egyetértek veled, túl kicsi egy ekkora tömegű és teljesítményű autóhoz!
De az is igaz, hogy a gazdaságisok nem ösztönözték a mérnököket, hogy gyárilag olyan méretű gumit válasszanak ami elterjedt, és eképp elérhető árú. Bár SZVSZ ez is inkább a gazdászok bűne, mert egy mérnöknek van ennyi esze. :)
droberto2012-11-20 19:43:28 // 27096
Természetesen én is arra gondolok a felni ebből a szempontból csak egy összekötő.
droberto2012-11-20 19:41:34 // 27095
Bocs a határozó lemaradt. :)
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es gumival is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
GTPeti2012-11-20 19:38:27 // 27094
Fenntartom: a 205/55R16 NEM való a 159-re. Azt a méretet a gazdaságisok írták bele a manuálba, nem a tervezők... Igen, a 4cm átmérőkülönbség miatt.
GTPeti2012-11-20 19:37:31 // 27093
Nem a felni, hanem a gumi átmérője számít. Az az amit nem szokás variálni.
droberto2012-11-20 19:37:18 // 27092
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
droberto2012-11-20 19:29:26 // 27091
Ha a 19-es 235-ös gumi nem ér bele, akkor egy 17-esből egy ballonosabb sem fog beleérni.
Nekem nem kellene ti rugó, de ha gyárilag ültetve lenne, biztos nem cserélném ki "hagyományosra". Már csak azért sem, mert akkor csillapítót is illene cserélni.
GTPeti2012-11-20 18:34:07 // 27090
Ezt én is így látom... Gumiátmérővel ügyeskedni nem nyerő.
.......................2012-11-20 18:27:58 // 27089
AZ meg a keérkdobba fog beleérni alátekert kormánynál,
nem egyszerübb lenne a rugókat rendesre cserélni?
Liquid2012-11-20 18:05:23 // 27088
Ha lekopnak a mostaniak, asszem én is megpróbálok nagyobbra cserélni. Elöl a motorburkolat, középen meg a kipufogó tartója ér le folyton, vigyázni kell vele.
droberto2012-11-20 17:02:59 // 27087
A ti futómű 20 mm-es ültetést jelent, így a te nyári hasmagasságod pont akkora, mint az én "télim", mivel a téli kerekeim 39 mm-rel kisebbek átmérőben mint a nyári ti.
Így megértelek, hogy leütöd mindenhol az elejét.
Még nekem is sok helyen leér télen a haspáncél/motortartó. Van egy parkoló a ház előtt, ahova télen nem bírok felállni, mert leér az alja. Nyáron nincs gond.
Ezért is szeretnék télre nagyobb átmérőjű gummákat...
Dömpi (il dottore)2012-11-20 16:29:42 // 27086
az én nyárim emel a kocsi hasmagasságán rendesen (255/35/19)...bár tavasszal 235/40/19-re akarok cserélni
Liquid2012-11-20 15:44:16 // 27085
képzeld el ugyanezt TI futóművel, én már a 225/50R17-tel is alig tudok közlekedni, folyton leér az alja
Shadin2012-11-20 15:36:44 // 27084
csere alatt

pics
Shadin2012-11-20 15:30:20 // 27083
Pont azon gondolkodok, hogy tavasszal becserélem valakivel a sok köllős 17-esemet olyanra mint a Tiéd...
droberto2012-11-20 15:10:07 // 27080
Akkor, én mit szóljak a 205/55-16-al? :)
Shadin2012-11-20 15:03:09 // 27079
Hát a 215/55R16 az gyári méret. Alacsony is :-(
.......................2012-11-20 15:01:19 // 27078
ki mit tekint GYÀRI méretnek
ínnen nézve igaz ,ok rá
Dömpi (il dottore)2012-11-20 14:49:26 // 27077
a 235-öt én csak 19-es felnire raknám!
A 159 eleve alacsony, ha még kis kerék van alatta, akkor aztán...
Shadin2012-11-20 14:47:00 // 27076
Szerintem a gyári 16-oshoz tökéletesen passzol a 235/45R17:

Shadin2012-11-20 14:42:23 // 27075
Ez jobb, itt 3 méretet lehet összehasonlítani:

link
.......................2012-11-20 14:32:53 // 27073
egyébként az S max on ugyanez a felni gumi méret
.......................2012-11-20 14:31:52 // 27072
de a 235/45 r17 nem,
az -25 mm er kisebb átméröben mint a 235/45R18
Liquid2012-11-20 14:11:12 // 27071
225/50R17 is gyári méret
Liquid2012-11-20 14:10:31 // 27070
akkor az egy 1.6 TS ECO lesz, abban nincs vezérlésmódosító, elvben 105Le
harmatgyenge, dinamizmust ne várj tőle, de alapvetően nem rossz gép az se
.......................2012-11-20 13:59:37 // 27068
biztos nem 98eKm er futott
a kormány 98 ezernél nem ilyen fényes,
olyan 200ezer Km lehet benne

ennyire alap valszeg cégautó volt,de nem a fönöké..
.......................2012-11-20 13:54:11 // 27066
-25mm er kisebb mint a gyári,
235/45R18 a gyári méret!
a 225/50 R17 még elmegy
de amit te írtál az még kisebb ,szóval felejtös,szerintem
.......................2012-11-20 13:52:25 // 27065
19 es még jobban :)
'''''2012-11-20 13:50:12 // 27064
Nem a gumi méretével van gond,a 17-es felnivel. :-) A 18 jobban mutatna.
droberto2012-11-20 13:02:12 // 27063
Látom volt tapadás.... :)
Dömpi (il dottore)2012-11-20 13:01:17 // 27062
Miért nem szóltál? Megnéztem volna veled! Itt dolgozom a kereskedéstől kb. 200 m-re!
Naponta a kereskedés előtt járok el. A kocsi kb. másfél éve ott áll.
Van laptopom, szoftverem, szkennerem, és még rétegvastagságmérőt is tudok szerezni pillanatok alatt.
Szívesen segítek! Szólj nyugodtan!

A fotók alapján egy kérdés fogalmazódott meg bennem: az enyém csak elöl villanyablakos, mégis multikormány van benne. Ez istt felszereltebb az enyémnél, mégsem multi a kormány. Miért? Netán nyílt a légzsák és raktak bele egy bontós kormányt?
Csabi2012-11-20 12:45:34 // 27061
Üdv Kartársak!

Nyári gumi vételén gondolkodom, viszont ezúttal a gyári méret(225/50/R17) helyett a 235/45/R17 méretű gumikkal szemezek, a jobb kanyarstab. és a sokkal kedvezőbb ár miatt. A kérdés az lenne, h mennyire nézne ki hülyén a -13mm-rel kisebb abroncs a vason, mennyire szembetűnő a méretbeli különbség? Esetleg valaki használ ilyen méretű gumit?
Dömpi (il dottore)2012-11-20 12:45:06 // 27060
Képzeld! 120 LE-s nek van hirdetve, de ha beütöm az EPER-be a motorkódot (937AXA1A) akkor kidobja a motorverziót: M1 1600 TS 16 V 76KW - ami ugyebár 101,86 LE.
Na, most mi legyen?
Valaki ment már ilyennel? Megy úgy mint az 1.6 16V-s Marea? Ha igen jó lesz.
Amúgy a Fiestához képes jobb kell legyen, mert az csak 55 KW (73,7 LE).
Fiesta saját tömege: 1 027 kg
147 saját tömege: 1 200 kg
A Mareám pedig 1 270 kg volt és 103 LE-s.

Vélemény? Megjegyzés? Bármi?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak