Fórum >> Típusok >> 159

Csosznorbert2012-11-26 20:38:13 // 27399
akkoriban a gázolajszőkítési balhénál nem kén volt az egyik főszereplő? tudtommal az sárgás zöldes... :-O
panza2012-11-26 20:35:57 // 27398
Biztos elkapta a sárga irigység a MOL gázolajat, mikor meglátta, hogy milyen társaságba (vépúder) keveredett!
Piritu - 1.000.0002012-11-26 20:27:16 // 27397
Először is üdv mindenkinek Plovdivból. Ideértünk a Párduccal.
Viszont egy érdekes dolgot vettem észre! Sárgás-zöld színű a kipufogó!

Ez vajon mitől lehet????
Üzemanyagra gyanakszom. Kecskeméten tankoltunk vépúdert, majd Szerbiába átlépve MOL kúton normál gázolajat. Utána kb 400 km-el vettem észre.
'''''2012-11-26 19:39:31 // 27396
Épp ma délután mondja,hogy amióta hideg van,nem csinálja.
GTPeti2012-11-26 19:32:42 // 27395
A 156-nál ilyet diag nélkül is lehet csinálni. (Beindítani és vagy 15 percig hagyni ketyegni.) Szerintem lehet benne valami, lehet értelme.
Shadin2012-11-26 19:29:22 // 27394
Ilyet csinált már valaki? Valaki erősítse/cáfolja meg hogy jót tesz az autónak, hogy csak képzelődöm, hogy finomabban jár és jobb lett a gázreakció.

GTPeti2012-11-26 19:25:20 // 27393
A változó bitráta lehet még az, amit egy régebbi vagy gyári (értsd.: nem túl fejlett) autórádió megzavarhat.

Az mp3 amúgy messze nem olyan rossz 192kbps felett, mint bárki gondolná. A legutóbb vett hifi újságomban pont erről van egy cikk. Arra kérik a népeket, hogy csináljanak vaktesztet, ha tényleg tudni akarják mennyire "rossz". Jómagam elég komoly rendszereken hallottam tömörített zenéket, meglepően jó eredménnyel.
droberto2012-11-26 19:18:22 // 27392
Nem kamázom annyira az mP3-at, de ha csinálnom kellet a korai fázistól eltekintve (több mint 10 évvel ezelőtt, valami audioRIP programot használtam), WMP és Winampot használtam. Soha gondom nem volt ezekkel, vagy 320 kbps vagy változó bitrátával tömörítettem. :)
droberto2012-11-26 19:14:58 // 27391
Egyébként szerintem is tömörítési probléma!
GTPeti2012-11-26 19:03:43 // 27390
Lame. Ingyenes. Igazából egy DLL, sok CD rippelő programm (mint az Exact Audio Copy) is támogatja. Csak be kell állítani, hogy hol van és onnantól gyárthatsz pár kattintással MP3-at CD-ről. (Az EAC pedig az egyik legjobb CD rippelő programm. Ha nem a legjobb. És freeware.)
Dömpi (il dottore)2012-11-26 19:01:10 // 27389
na ezt pont most optimalizálom...
Dömpi (il dottore)2012-11-26 19:00:26 // 27388
A lemez márkája TDK. Írási sebesség 16x, ez a leglassabb a Nero 8-ban.
Milyen jó codec-kel kellene csinálni?
droberto2012-11-26 19:00:04 // 27387
Fájlnév/számcím nem túl hosszú?
GTPeti2012-11-26 18:55:49 // 27386
HA tényleg minden rendben és csinálja, akkor sajnos lehet szoftverhiba is. (Komoly szabályozási algoritmusok vannak a szoftverben, hogy minél egyenletesebb legyen az alapjárat. Ha ezek nincsenek rendesen paraméterezve, az bizony okozhat ilyet. Egy mai ECU szoftvere meglehetősen komplex.)
GTPeti2012-11-26 18:53:05 // 27385
"CD-R 52X 80MIN 700MB" Ez sajnos nulla információ magáról a lemezről. Amúgy is úgy van, hogy a nagy nevek "csak csomagolnak".

Lehet, hogy túl gyorsan írtad (értsd: 52x-esen). A lehető leglassabban kéne írni, amit az író még támogat.

Második lehetőség: Használj másik (jobb minőségű) lemezt. A Taiyo Yuden gyártmányúak manapság a normál kategória legjobbjai, az adatoldal türkiz (tehát nem sárgás!) színéről ismerhetőek fel. Általában a TDK és a Maxell "color" néven árult CD-i ilyenek.

A további lehetőség, hogy nem túl nyerő codec-kel tömörítették az mp3-akat.
'''''2012-11-26 18:35:56 // 27384
Ebben nem tudok segíteni.Hála istennek még nem kellett cserélnem.
Dömpi (il dottore)2012-11-26 18:34:15 // 27383
Sziasztok!

Kiírok MP3 zenéket lemezre, de a kocsi lejátszója néhány számnál kiírja, hogy a fájlformátum nem értelmezhető, pedig ugyanaz, mint az előző számé, amit meg lejátszott.
Ilyenkor WTF?

Használt lemez: CD-R 52X 80MIN 700MB
Írási formátum: Adat CD

Mit csinálok rosszul?
Coolby2012-11-26 15:11:02 // 27382
Nem kértem még tőlük árat, de nem is velük fogom csináltatni, ha oda jutunk... lényegében most egy telefonos diagnosztikát kaptam csak... Alkatrész beszerzést megoldom majd magam (Erhard vagy amit találok még jó áron esetleg), szerelést pedig vidéki szerelőm oldja majd meg legalább fele annyiért mint itt Pesten bárki...

Egyelőre nem kapkodok, még szokom a gondolatot, hogy mennyit kell belelapátolni (bár én tudtam, hogy ez benne van, csak örültem volna, ha nem idén már), asszonykám lesz még kiakadva, mert ő ezt tudta, csak nem sejtette... (ahogy Oscarban mondták...)

Kettőstömegű, kuplungban van olyan márka, ami preferált vagy ami kerülendő?
'''''2012-11-26 14:59:38 // 27381
Mit mondott,mennyi lesz?
'''''2012-11-26 14:58:07 // 27380
Rolinak még mindig ugyanazt csinálja.Múlt héten volt Veszprémben az alfásoknál.Átnéztek mindent de minden rendben volt.Minden érték rendben,nincs eldugulva semmi és frissíteni sem kellett a programját.A motor ennek ellenére a napi első indításnál 10-20mp-ig egyenetlenül jár.
Csabi2012-11-26 14:53:26 // 27379
Sajnos ez nem ilyen egyszerű...pl egy Kartárs(nem regisztált,Alfa 159 barátja, alias Roli :) ) elmondta KULon , h az Ő 1.9JTD-je is hasonlót produkál , kiszereltette az injektorokat, próbapadon bemérette őket és nem találtak eltérést, injektorok vissza, a hibajelenség megmaradt...Ezt az esetet a brit társoldalon(alfaowner) többen is leírják...rengeteg felvetés, és teória létezik erre...de mivel a hiba nem állandósult, ezért elég nehéz a diagnosztizálása is...eddig még senki nem tudott beszámolni arról, h a hiba megszűnt volna, pedig összességében lezajlottak...injektor, szívósor, egr off, dpf off, Lmm, map, izzítógyertya csere, és semmi javulás...Egy azonban közös mindenkinél ha 2-3x-i gyújtásráadás után indítanak akkor szépen jár motor...
Egyébként a levegősödés elég jellemző a kisnyomású körre...pusztán csak gugliba rákeresve több száz oldal jön fel a CR levegősödés problémáira...
Liquid2012-11-26 13:54:57 // 27378
volt valami nyáreleji akció, olyan 6-8e volt asszem
ALFI1562012-11-26 13:53:01 // 27377
Én biztos,hogy már kicseréltetném a kettőstömegüt kompletten kumplungal együtt kinyomócsapágyastól.Pát ezer kilóméter után úgy is ki kell.Addig meg nehogy szétrázzon valamit plussz nyugodtan autózok.
Coolby2012-11-26 13:48:28 // 27376
No, beszéltem telefonon Nadin Bt-vel, merthogy ez úgyse kerül semmibe. Elmondtam jelenséget ürgének (csak annyit, hogy üresben kuplung-ki-be ugyanúgy morog és remegnek a pedálok). Már ő kérdezte meg, hogy bemelegedés után elmúlik-e, mondtam igen és mondta, hogy akkor kezdődő kettőstömegű lendkerék lesz.... Azt mondta ilyenkor még a hőtágulással, bemelegedéssel elmúlik, aztán a végén már sehogysem fog. Kérdeztem bemenjek-e ránéz-e, azt mondta, hogy élőben sem tudna többet, ha az van, amit elmondtam, akkor az feltehetőleg az lesz, szétszedés nélkül úgy sem tud többet...

Használni így még lehet, ez még nagyon a kezdeti, aztán ha romlik, akkor csere...

véleményetek?
.......................2012-11-26 13:14:24 // 27375
mennyiért töltötték?
szétpukkadt egy gumicsö,
valszeg a töcsavarcserekor megkínoztuk,mikor a hütöket levettük
eddig bírta
Liquid2012-11-26 12:48:01 // 27374
A Marso-hoz vittem legutóbb tisztításra/töltésre a 156-ot. Mit kellene szerelni?
.......................2012-11-26 11:38:29 // 27373
tud valaki Györ közelében olcsó klimaszerelöt?
Pityukoma2012-11-26 11:11:16 // 27372
EZT Gecsa Cartárs blogjában találtam. Erhard és ALFA159 ördögszekereinek a harca?
Coolby2012-11-26 10:33:02 // 27371
Alapvetően nem zárkóznám el tőle, de így is halál menedzselni mostanság a dolgaimat, így praktikus lenne a kb séta távolságra lévő szerelő... meglátjuk, még érlelődik bennem a gondolat, hogy hogy is legyen és mikor...
Dömpi (il dottore)2012-11-26 09:54:12 // 27370
Nem akarlak rábeszélni, de fontold meg az én szerelőmet is. Budapest-Abony csak 70 km.
Coolby2012-11-26 08:24:17 // 27369
Nagyon gondolkodom, hogy hozzá vigyem vagy a Nadin Bt-hez... mert most tippre a három hibámból 2 mechanikus (morgás-rezgés, plusz nyikorgás alacsony fordulaton) és az alapjárat ingadozás, füst az, ami lehet, hogy komolyabb diagnosztikát jelent ténylegesen (ráadásul erre a hibára a Nadin Bt. légtömegmérő hibát mondott, amivel elvileg nincs is gond), a másik kettőhöz viszont lehet az Alfás rutin többet ér...
.......................2012-11-26 07:31:13 // 27368
Az egyik injektor elengedi a nyomàst,elég ha csak egy rossz és nincs rail nyomàs ,
Amikor leàll mérj rà a cr nyomàsra ODB keresztül,
vagy a rail cső végén a nyomszabàlyzó koszos,
A CR motor azért àll le,nem tud belevegősödni
GTPeti2012-11-25 23:00:12 // 27367
A szerelő barátom az EU-csatlakozáskor a 4500 alá odabiggyesztette, hogy EUR. :))
Csabi2012-11-25 22:22:02 // 27366
Ha pesti lennék tuti csak hozzá vinném a vasat ilyen ügyben...a weboldala szerint nem dolgozik drágán 4500+ÁFA/óra , Szakszervízben pl pécsen 7800+ÁFA/óra..
Nekem most újra elkezdte csinálni(pedig télen eddig soha nem jelentkezett), de érdekes módon csak "félmeleg" motornál, hidegen nincs rángatás, melegen szintén nincs, viszont amikor áll 4-5órát akkor van, 2-3s után néha le is áll a motor...viszont ha 2-3x ráadom a gyújtás és utána indítok akkor semmi gond...egyre jobban azt gondolom h levegösödik az üzemanyag rendszerem....
GTPeti2012-11-25 22:01:07 // 27365
A helyedben nagyon nem forszíroznám ezt a dolgot... Már az első alkalommal, amikor rendellenesen gyorsan felment a mutató, akkor felhagytam volna az autó használatával, amíg nem tisztázódik ez a kérdés. Vagy levegős a rendszer vagy vízpumpa... Macera meg minden, de nem akkora akció a vezérlést sem leszedni.
droberto2012-11-25 21:47:44 // 27364
Ha vinném valami diagnosztikai mágushoz, akkor az ő!
Azt írta, hogy dolgozott Fiat szakszervizben, tehát kell lennie JTD-s tapasztalatnak.
Csosznorbert2012-11-25 21:20:18 // 27363
ami még érdekes hogy hiába nincs cirkuláció.... az óra szerint 91 főlé nem emgy a viz. a termó nyit ugyan de nem forog, é smiután eléri a 90-et, még vany egy dombom kb. 250m és 300 az udvarig
Dömpi (il dottore)2012-11-25 20:40:29 // 27362
Az biztos! Néhány hónapja úgy cserélt nekem izzítógyertyákat, hogy nem bontott le semmit. Ügyes keze van.
Dömpi (il dottore)2012-11-25 20:37:58 // 27361
a családi flottához: már csak röpke 11-14 év, és bővül a Megyeri-féle családi alfa flotta a gyerkőcök vasaival :)
GTPeti2012-11-25 20:36:03 // 27360
Úgy tűnik, érti a szakmát.
Dömpi (il dottore)2012-11-25 20:32:09 // 27359
Ha esetleg érdekel, van egy jó szerelőm...itt helyben. Ő nézte át a feleségem vasát is mielőtt megvettük.
Jóval olcsóbb, mint egy nagyszervíz-cég.
Coolby2012-11-25 20:26:18 // 27358
Dömpi először is gratula asszonykádnak az új vasához! Jól néz ki! Használja egészséggel!

Másodszor: valaki ismeri, van konkrét tapasztalata a Novothauto-val? TC szokott cikkezni, elég meggyőzőnek tűnik diagnosztika terén... Lehet bevinném a vasat most már hozzá. (dadogós indulás melegben, mellé füst, plusz most a morgás üresben, plusz van valami nyikorgásom is egyesben-kettesben)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-25 17:45:03 // 27357
nézzétek meg, a dátum meg a típus biztos, megnéztem ...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-25 17:44:04 // 27356
azokkal van a legtöbb gond ...ellenben egy vagyon :P
GTPeti2012-11-25 17:32:00 // 27355
SZVSZ az lesz az. Reméljük, hogy a keringés hiánya nem okozott egyéb bajt.
GTPeti2012-11-25 17:30:56 // 27354
Az Alfistin nem csak ilyen tapasztalatokról írnak, sajnos...
.......................2012-11-25 16:49:23 // 27353
Miért nem veszel gyàrit,az nem forog el biztos
Csosznorbert2012-11-25 16:33:39 // 27352
hasraütésre nem lehet megállapitani egy hiba forrását. itt legkézenfekvőbbnek a levegősödés tünt, egy termosztátcsere 200k km-nél szerintem belefér. még a gyári volt benne. de mivel a levegőt 90 foknál a tágulás miatt ( SZVSZ ) ki kéne tolnia magából igy az nem valószinű és a motorból semerre se indult meg a forró folyadék.

Félre ne érts kérlek emiatt semmit, ha a vizpumpa a ludas akkor csere, elfáradt, ennyi Te csak eladtad mint kereskedő.

De legjobban szeretném, most hogy a vizpumpa legyen a ludas és ne a következő feltevésünk.....
Csosznorbert2012-11-25 16:26:53 // 27351
márkára nem emlékszek már, de igen, lehet korábban, mert nem mindjárt lett kiscerélve. blog szerint késöbb, de nemtom már mikor. nem tudom még mi van vele, nem volt kedvem szétszedni ma, majd kedd este, munkahelyig elmegy. de a jelenség az, hogy abszolut nincs cirkuláció. termosztát most új benne. tippünk az hogy a puma hullott szét. januárban otthon leszek majd akkor veszek újat bele, meg a szíjat is, ha most a pumpa a baja akkor addig megy bele a régi. nem tudom megtenni hogy áll a kocsi mert melóba kell mennem mindig, szinte még vasárnap is
Dömpi (il dottore)2012-11-25 16:21:36 // 27350
Köszönöm! Ez igazán jól esett!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak