Fórum >> Típusok >> 159

stukker19872013-03-06 14:23:47 // 32235
Olyan hirdetéseket talál néha az ember h a haja égnek áll...

Jópár telejesen fake a hirdetés van google translate segítségével felrakva. Kérdés h ezeket ki készíti???
Millió igénytelenül megfogalmazott "gyere oszt vedd meg dikkmá" kategóriával is találkoztam már.
Persze mindegyikhez jön a kecsegtetően alacsony ár. Anno én is kísértésbe estem,hogy talán fel kellen hívni,de aztán rájöttem,hogy nincsenek csodák...

Amúgy ha annyiért meggondolnám...."a nem bézs színűt":)
Shadin2013-03-06 13:57:44 // 32234
Nem is vicces. Bézs belső?
Shadin2013-03-06 13:45:34 // 32233
Itt szoktatok nézelődni?

Vateraauto

Elég vicces árak vannak...
Coolby2013-03-06 09:12:31 // 32232
Halihó! egy jó szerelő meg tudja mondani lendkereket. Nekem most volt lendkerék, kuplung cserém és ültem egyszer Tibcsi autójában is, amikor féltengely gondja volt. Nekem lendkerekem nem volt még nagyon szét, de a lendkerék nálam inkább alacsony fordulaton rezonált, remegtette pedált és leállításnál csinált kolompot jobb-bal irányba, míg Tibcsinál a féltengely inkább gyorsításnál, magasabb fordulaton hintáztatott jobbra-balra... De tényleg egy szerelő ezt megállapítja könnyen szerintem.
.......................2013-03-06 08:19:03 // 32231
6 odikban remeg ?
ToniT2013-03-06 04:32:45 // 32230
Droberto,

Köszi a välaszt. Sajnos, vagy inkäbb häla az egnek, a fedelzeti computer nem jelez ki semmifele hibät egy-egy delibäb-üzeneten kivül, ez cirka havi egyszer van: "tulmelegedett hütöviz stb.", s beinditaskor a vizhöfokmerö fel is megy a maximumig, majd egyböl vissza (apropo, ez mi a franctol lehet, miközben odakint minuszok voltak es az auto is oräkat ällt?). Ugyanakkor a pontos kepet persze MES-el lehetne lätni, amihez ugyanakkor sem programom, sem laptopom, sem kabelem nincs. (Tudom, szerviz, ha mäs nincs, de erröl kesöbb.)

Nyilvän, evidens, hogy nem biztos, minden rendben van az EGR-rel es tärsaival, ez teny. December vegen kihasznälva nemi jo idöt, az EGR-t kiszedtem (bär külön a relet is nem), a szelep eleg jol järt, s korom is roppant keves volt benne, de azt sem hagytam ott.

A MAP szenzor takaritäsära is ugyanakkor került sor, ami azt hiszem 90%-osan sikerült is. Ezekröl majd kepet töltök fel.

DPF regenräcio most Januarban, majd Februärban törtent ket modon is, elöbb alapjaraton jo ketszer 8 percet, majd a München - Salzburg közötti autopälyan mintegy 30 percet 6. sebessegben, 3600 körüli fordulaton (lehet naiv vagyok, de ha ez sem eleg, akkor semmi).

UI: Persze az en hibäm, hogy ha nem is sajnältam, egyszerüen nem volt anyagi fedezetem mostansäg arra, hogy itt szervizbe vigyem (tenyleg mocskos dräga egy rohadt hibakodoläs is), es csak olajcserere futotta az ujevben.
ToniT2013-03-06 04:14:16 // 32229
Dömpi,

köszönöm a segitökeszseged es a toväbbi felsorolt lehetösegeket. Irnek mindegyikröl röviden:

1. Bär müszaki analfabeta nem vagyok, de a szilentek ellenörzeset meg fogom ejteni ha lehet mär holnap, viszont ehhez segitseget kell kernem. Beugrok egy nem tul dräga gumiszervizbe, s talan meg is lesz a gocpont - köszi.

2. Alufelnit hasznälok valoban most is, viszont a központosito gyürü azt hiszem fem.

3. A feltengelycsukloval kapcsolatban szinten az a gondom, hogy az elmult het evben nem volt egyik automnak sem problemäja vele, igy nem ismerem a tüneteket. Bär a csaladban egy Sharan mär küszködött vele, viszont akkor a tünet kopogas volt a kormäny aläszedesenel.

4. A kettöstömegüre pedig azert gyanakszom, mert egyreszt ugye mindenki a legrosszabbal szämol, igy nem lepödhet meg tul nagyon kesöbb, no es pont mostanäban ertük el a 150ezer kilometert, amikor mär nem lenne meglepö, fökent, hogy koräbban tudomäsom szerint nem volt hozzänyulva, ahogy a kuplunghoz sem.

Koräbban mär, amikor halvänyan elöjött a mostani problemäm, vegigolvastam a blogod, igy termeszetesen a gumiddal, pontosabban futomüddel valo borzalmat is, amitöl mentsen meg az Isten minden Cartärsat! Öszinte leszek, ezek alapjan irtam az elsö hozzäszoläsomban a feltengelycsuklo es a szilentek hibäjara valo gyanakväst, viszont azt vagy vak letemre nem lättam, vagy nem irtad mär meg, hogy a "vegsö" szervize utan megoldodott szepen, vagy sem?

A legjobbakat!!!
Alfonis2013-03-05 23:30:13 // 32228
én is aktív tagja vagyok...! :)
GTPeti2013-03-05 23:26:45 // 32227
"sörkollektort" Kicsi a világ. Egy barátom annak a community-nek a tagja. :)
Alfonis2013-03-05 23:26:38 // 32226
komfortérzet miatt sem. áá :D
fáradt vok. Aludnom kell hnap kelés :(
Alfonis2013-03-05 23:19:50 // 32225
a belső felső átmérője 51 az alsó pedig 41 mm :D (emlékeim szerint) már építettem 2 sörkollektort :D Éppen most fogok majd még két napkollektort is építeni ami a meleg vizet csinálja :D Fő a környezettudatosság :)

akkor gondolom nem ezzel kell nagybevásárlásra menni :D de ez így ennék Oké is de egy mindennapi használatban lévő autónál nem praktikus :D Én nemtom a peres gumikat is nemcsak az áruk miatt nem kedvelem hanem a komfortérzet miatt is. Nyilván nem úgy nyeli el az úthibákat mint egy vastagabb oldalfalú. Egyedül a látszat.
én a ronda de finom mellett vok :D
Piritu - 1.000.0002013-03-05 23:14:36 // 32224
6,5 cm - nyert! :-)
(Még az ujjam befér fölé.)
Alfonis2013-03-05 23:09:13 // 32223
a sörösdoboz átmérője az 6,5 cm ha jól tom :)
na várjunk csak az én gumim ugye 205/55 r16 ezzel 632 mm az átmérő
a TI kerék 235/40 r19 az 671 mm. Tehát a különbség az 39 mm. azaz annak a fele. kerekítve épp 20 mm. Ami azt jelenti, hogy a Ti böszme kerékkel olyan magas mint most nekem a 16" al.
Ettől kisebb kereket mindennapi használatra nem tudnék elképzelni. Ez épp jó de a biztonság kedvéért kerestem a nagyobb gumit :)
Szóval a TI annyira veszélyes mint az alapfelszereltség legkisebb gumija :D

Én már várom a nyári gumikat, h csak úgy átugorhassak a fekvőrendőrökön :D
Liquid2013-03-05 23:01:52 // 32222
erre a képedre emlékezem, ütős :)
Piritu - 1.000.0002013-03-05 23:00:54 // 32221
Megtaláltam, a Spider ennyire :-DD
Liquid2013-03-05 22:57:31 // 32220
az se semmi, majd legközelebb lemérem mennyire van a motorburkolat alja a talajtól
GTPeti2013-03-05 22:54:40 // 32219
Sőt... van aki a Spideren is ültet. Sachen gibt's. Mondaná a német. :))
Piritu - 1.000.0002013-03-05 22:45:57 // 32218
Ja, és van aki még ezen 4 centit ültet :-P
Piritu - 1.000.0002013-03-05 22:45:28 // 32217
Látszik, hogy nem ültetek még Spiderben :-DDD
Terheletlenül van 7 centi alatta, ha egyedül beülök, az már a max terhelés 40%-a, legalább mínusz egy centi.
Liquid2013-03-05 22:42:50 // 32216
a 19-cel egyáltalán nem gázos, viszont a 225/50R17-tel már vigyázni kell, elvben csak 1-1.5 cm, de mégis valahogy sokkal alacsonyabbnak érezni
Norby2013-03-05 22:28:25 // 32215
Holnap jön meg az ELM327,majd megnézem, mert semmi hibajelzés nincs.
Shell, de tankolás előtt is ilyen magas volt,
Piritu - 1.000.0002013-03-05 22:21:48 // 32214
Ötlet még lenne, de nem sokra mész vele. Elsőre ki kellene olvasni, hogy nincs-e hibaüzenet. Onnan már el lehetne indulni.
De lehet egy jobban sikerült tankolás eredménye is :-(
Pityukoma2013-03-05 22:18:13 // 32213
Szia,még annyit tennék droberto cartárs HSZ-hez, hogy nekem a belső csukló volt a ludas.
Norby2013-03-05 22:18:03 // 32212
köszi
a magas fogyasztásra senkinek nincs ötlete?
Pityukoma2013-03-05 22:15:37 // 32211
Gratula a szép vashoz :-) Sok bolgod, gondtalan km-t kívánok vele :-)
Alfonis2013-03-05 22:15:12 // 32210
uh. az durvesz :P akkor az kisebb kerékkel de még a 19" al is elég ovatosnak kell lenni. Sokszor leér?
Liquid2013-03-05 21:51:51 // 32209
így van
Dömpi (il dottore)2013-03-05 21:49:15 // 32208
SZVSZ:
- lehet üt valamelyik felnid;
- elöl az alsó lengőkar hátsó szilent be van szakadva (nekem hasonló tünetet ennek a cseréje oldott meg);
- ha van alufelnid, és ha van alatta központosító gyűrű, és az műanyag, akkor cseréltesd fémre, mert a műanyag idővel kitágul és nem központosít;
- lehet még féltengelycsukló
- lehet még kettőstömegű is, de annak idővel hangja is lesz

(én ezekkel szenvedtem tavaly nyáron, olvass utána a blogjaimban, ha érdekel)
Alfonis2013-03-05 21:49:14 // 32207
hja igen a TI az még ültetve van 20 mm ... vagy?
Liquid2013-03-05 21:40:48 // 32206
a TI-nél nagyon eltalálták a futóművet, mert alacsonyabb és keményebb mint az alap, de nem érezni minden kavicsot, féltem tőle kicsit, de maradt rugóút így is. Persze azért feszes, de ha nem extrán kaksi az út akkor lehet vele közlekedni, az alacsonysága inkább jelent korlátot, főleg ha kisebb átmérőjű kerék van rajta, mint pl. nálam a téli.
Dömpi (il dottore)2013-03-05 21:40:11 // 32205
Anno a Marea-mon volt hasonló, de ott nem volt középső gyűrű. 120 felett úgy rázott mint a fene. Mondjuk méretileg is nagy volt a marisra (205/55 R15)
droberto2013-03-05 21:39:32 // 32204
Mond azt, hogy te is CrossWagont akarsz csinálni a verdából! :)
Dömpi (il dottore)2013-03-05 21:38:27 // 32203
grat! Kint alszol benne? :-)
Alfonis2013-03-05 21:37:05 // 32202
195/65 vagy a per érték még magasabb már nem tom de mind1 is :D
Alfonis2013-03-05 21:34:58 // 32201
köszönöm a türelmet meg a segítséget. Muszáj volt alaposan átgondolnom. Még így is van egy kis félelem érzetem :D de a gumikat már megrendeltem. :) remélem minden passzolni fog :) és jó lesz a méret elfér bla bla bla. :)
így már majdnem olyan magas lesz mint a TI felnivel. Viszont olyan nem is kéne mert minden úthibát megérez. Drrobertonak vannak jo kis hasznos blog jegyzetei :)
így 109 lesz a 4 gumi. Ez még épp benne van az elfogadhatóba.
Ahogy hazaértem cangával Ford on láttam pont 215/55 r16 ot :D itt áll a ház előtt. Nemtom milyen ford :D de jó nagy.
amúgy ma néztem a kisbuszoknak a gumijait amivel hozzák a gyerekeket, Ford transit. azon 195/55 ös gumi van átmérút nem tom de nagyon vékony és magas falú. Érdekes ez a gumi téma :D
a lényeg h legyen jó és akkor jó magasan ülhetek :) gond nélkül az úthibák miatt.
droberto2013-03-05 21:33:59 // 32200
No, ma sikerült leteríteni a garázs elé 5 m3 mart aszfaltot...
Sajnos nincs szilárt burkolat és esőzéskor tiszta sár minden.
Norby2013-03-05 21:33:05 // 32199
A magas fogyasztásra van valkinek megoldási javaslata?
droberto2013-03-05 21:27:05 // 32198
Hibakódod nincs?
Befecskendezés, EGR, LMM, MAP, DPF biztos OK?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-05 21:19:26 // 32197
egy jó szerelő meg tudja állapítani
Liquid2013-03-05 21:16:50 // 32196
hajrá :)
ToniT2013-03-05 21:11:47 // 32195
Erhard 242,

A lendkeréktől evidens, - mint mindenki - rettegek. Mivel az előző két autómnál nem volt ezzel probléma, így azt sem tudom, mi lehet a jele, jelei. Viszont inkább az érdekel, hogy ha nem is Alfa-szerviz, de egy jó szerelő ezt egy próbaút alatt is meg tudja állapítani, vagy meg kell bontani a dolgokat?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-05 20:59:21 // 32194
akár lendkerék is lehet
ToniT2013-03-05 20:48:50 // 32193
No, ez máris valami, ezen az úton fogok egyelőre továbbmenni. Köszönöm szépen!

Ha bármi más ötlet van, ne tartsátok magatokban! ;)
droberto2013-03-05 20:42:29 // 32192
Pityukomának és Tibcsi166 kollégának volt hasonló tünete, nekik a féltengelycsukló javítása/cseréje oldotta meg a problémát.
Norby2013-03-05 20:42:18 // 32191
köszi
droberto2013-03-05 20:33:34 // 32190
Gratulálok hozzá. Sok boldog km-t! :)
Norby2013-03-05 20:14:18 // 32189
Köszönöm mindenkinek!
Norby2013-03-05 20:13:11 // 32188
Valaki tudja mitől lehet, hogy
sok a fogyasztásom. 100km/h sebesség 6. és 11 l az átlag.
Eddig 7,7nvolt az átlag, mire hazaértem (110 km), addigra felment 9 l-re.
A hőfok is néha lemegy egy osztást, ez talán a thermostat, ilyen volt az előzővel is.
ToniT2013-03-05 20:13:01 // 32187
Üdv mindenkinek!


Kicsit hosszú leszek - ezért előre is elnézést -, de mindenképpen a segítségetekre lenne szükségem, így részletezném a problémám. A visszaolvasásra nem sajnáltam az időt, de igazán olyan konkrét korábbi tapasztalatot egy Cartárstól sem olvastam, nekem meg még nem volt...

Szóval remegés, rángás, rezonancia. Alacsony fordulaton jelentkezik leginkább, 3. és 4. sebességben hajmeresztő, főleg a lakhelyem felé jellemző >15%-os emelkedős hegymeneteknél. Ilyenkor a gázpedáltól kezdve rezonál az autó (kissé talán oldalra), amit mindenhol érezni. Elképesztően idegesítő, de ezt tudjátok azt hiszem.

A fordulatszám nyugodtan mondhatom - stabil (így nem gondolok kuplungra), leálláskor nincs koppanás, rángás (így kettőstömegűre sem), az EGR, s a MAP szenzor decemberben, a DPF regen januárban, futóműbeállítás decemberben volt (amúgy sem húz a kormány, s a gumit sem eszi), a kerekek nem kotyognak, a motor nem akar kiugrani a helyéről. Harmadikban ugyan kiad némi morajló hangot, de itt valami független "lemackra" gondolok a futóműnél.

Ugye még egyéb infók alapján esélyes a szilentek, esetleg csapágyak, féltengely meghibásodása, vagy a szívósor eltömődése (de inkább mechanikai hibát sejtek), amit még én gondolok. Szeretném ha segítenétek.


Úgy akarok elmenni itt szerelőhöz (50-70 eurós óradíj), hogy tulajdonképp tudom mi a probléma. Mert itt, aki "tudatlan", szép számlával jutalmazzák. Előre is köszönöm a válaszokat!
Alfonis2013-03-05 18:57:49 // 32186
igen :) na hazaugrok. Ma biciklivel jottem dolgozni :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak