Dömpi (il dottore)2013-09-04 13:31:45 // 40320
MES/FES adatok esetén írja a turbónyomást. Ebből mennyit kell levonni, hogy megkapd a valós turbónyomást? Valami ellenállási tényező, vagy mi miatt. Nem emlékszem pontosan, hogy 0,4-et, 0,6-ot, vagy 0,8-at?
Dömpi (il dottore)2013-09-04 13:30:07 // 40319
Én mindig évente, január közepé/végéen cserélekj olyajat mindkét alfában. A feleségem évi 10-12ezret megy a 147-tel, én évi 14-15ezret (hosszabb utakra, kirándulásokra, nyaralásra az enyémmel megyünk a csomagtér és persze a fogyasztás miatt).
Ez a csereperiódus nekem bevált.
Természetesen ha valami miatt korábban elérném a 15-16ezret, akkor korábban cserélném. Szeritem max. 20ezerig hagynám ugyanazt az olajat, de évente mindeképp cserélni ildomos. Mondom ezt annak ellenére, hogy mindkét vasba szigorúan Selénia megy.
Szűrőket mindig olajcserekor cserélünk, de csak olaj-, és levegőszűrőt. A pollenszűrőt a klímásom cseréli mindig májusban (szezon előtt). Az üzemanyagszűrő esetében viszont hagyatkozom a gyári előírásra, azaz 70ezrenként van cserélve az 59-ben.
Ez a csereperiódus nekem bevált.
Természetesen ha valami miatt korábban elérném a 15-16ezret, akkor korábban cserélném. Szeritem max. 20ezerig hagynám ugyanazt az olajat, de évente mindeképp cserélni ildomos. Mondom ezt annak ellenére, hogy mindkét vasba szigorúan Selénia megy.
Szűrőket mindig olajcserekor cserélünk, de csak olaj-, és levegőszűrőt. A pollenszűrőt a klímásom cseréli mindig májusban (szezon előtt). Az üzemanyagszűrő esetében viszont hagyatkozom a gyári előírásra, azaz 70ezrenként van cserélve az 59-ben.
mzo2013-09-04 13:26:52 // 40318
Sztem is nyugodtan halaszthatod nyaralás utánra a cserét. A szint azért legyen jó :) Én személy szerint túlzásnak tartom a 10-12-15 e km-kénti cserét. Azért ezek már nem Zsigulik és nem is sportautók, hogy ilyen sűrűn kellene olajat cserélni. A mai olajak és motorok már sokkal fejlettebbek annál hogy 10 e km-ként cseréltük a cuccot. A gyártók sem hülyék, hogy olyan periódust írjanak rá a motorra ami ne lenne reális. Véleményem szerint a 20-30 e km csereperidus abszolúte jó. A Skodámon pl 30.000 km-er volt megadva vagy amikor szólt a comp én mindig e szerint cseréltem és soha nem volt semmi baja az autónak. Kamion meg egy kicsit más példa, ott azért nem 4,5-5 liter olaj van a teknőbe, sokkal több szennyeződést tud lebegtetni az a 20-25 liter olaj mint a 4-5. :)
Vermacy2013-09-04 13:04:21 // 40317
Mennyive kap kisebb igénybevételt egy kamionnál, busznál az olaj, mint személyautónál? Elvileg még többet is kap és sztem pont ezért változik a személyautóipar is, mert hogy néz az ki, hogy a vállalkozó a villantós autójával havonta jár olajcserére, míg a kamionjai évente! Azért ez égés!
Vermacy2013-09-04 13:02:06 // 40316
Debizonyám! Előtte meg ki tudja. 45-el megvettem és 60-nál cseréltem.
David | Centocinquantanove2013-09-04 12:58:11 // 40315
vzolee2013-09-04 12:53:57 // 40314
Köszi mindenkinek, akkor hagyom nyaralás utánra.
Nem használom városban olyan sokat, átlagban kb 2x annyit megyek autópályán vele.
Nem használom városban olyan sokat, átlagban kb 2x annyit megyek autópályán vele.
ALFI1562013-09-04 12:53:21 // 40313
Kamionnál,busznál ok.De transitnál én biztos nem vállalnám be.De mindenki azt cserél,akkor amikor akar.Én azt mondom meghálálja ha rendbe van tartva,rendszeressen cserélve minden.
ALFI1562013-09-04 12:49:54 // 40312
38.000km.-et mentél egy olajjal?
David | Centocinquantanove2013-09-04 12:49:14 // 40311
Persze, egyértelmű, hogy aki autót vesz, az legyen arra felkészülve anyagilag, hogy a karbantartásnak vannak anyagi vonzatai. Ezt osztom.
Énis csak olyan estere gondoltam, hogy 12 ezernél eszedbe jut, hogy hopp olajcsere, és éppen abban a hónapban elvitte más a keretet, akkor annyira azért nem vészes a helyzet ha a következő hónapban 13-14 ezernél lesz cserélve...
Csak egy érdekesség: állítólag az új ford transit olajcsere periódusa gyárilag ajánlottan 50.000 km :D Én csak most hallottam... :)
Énis csak olyan estere gondoltam, hogy 12 ezernél eszedbe jut, hogy hopp olajcsere, és éppen abban a hónapban elvitte más a keretet, akkor annyira azért nem vészes a helyzet ha a következő hónapban 13-14 ezernél lesz cserélve...
Csak egy érdekesség: állítólag az új ford transit olajcsere periódusa gyárilag ajánlottan 50.000 km :D Én csak most hallottam... :)
ALFI1562013-09-04 12:48:51 // 40310
Így is kell.(szerintem)
Vermacy2013-09-04 12:48:27 // 40309
Legutóbb 38.000 nél cseréltem és még mindig megy!
Vermacy2013-09-04 12:47:35 // 40308
Az Én tapasztalatom, hogy nyugodtan elindulhatsz vele hosszabb útra. A 10 ezrenkénti olajcserét személy szerint sűrűnek találom a dízelnél...
ALFI1562013-09-04 12:47:10 // 40307
Szerintem gurulj le nyugodtan.Piritu pl. betartja az előírásos olajcsere periódust.Mondjuk szerintem attól is függ mennyit városozol.Én szinte csak is hosszútávon használom.
vzolee2013-09-04 12:45:37 // 40306
Tescosat én sem raknék bele soha és természetesen az összes szűrővel együtt cserélem az olajat is.
vzolee2013-09-04 12:43:57 // 40305
Szamosiéknál csináltattam (jó drágán), amikor megvettem, Seleniat raktak bele. Most 14200-nál tartok és a jövőhét végén megyünk vele görögországba. Ezért kérdezem a tapasztaltabbakat, hogy még előtte érdemes lecserélnem, vagy ráér utána is? :)
ALFI1562013-09-04 12:39:46 // 40304
Így van!De szerintem nem anyagi kérdés.Akinek erre magyarul a kocsi fentartására nincs pénze az ne tartson autót.Illetve 59-et ne mert ez a legkevesebb.Szerintem a gyári selénia pure olajjal max.20ezret el lehet menni.De ha 1év alatt nincs meg a km.akkor is csere.Szóval vagy 20ezrenként vagy évente.De nem csak az olajat hanem az olaj,levegő,pollen és üzemanyagszűrőt is.Amit említessz tescost csak nem tesz bele senki.Ha meg castrolt vagy hasonlót tesz bele akkor se jön ki olcsóbban mert akkor meg 10ezrenként csere.
Vermacy2013-09-04 12:33:25 // 40303
David | Centocinquantanove2013-09-04 12:33:02 // 40302
Ez erősen olajfüggő és egyéni hozzállás, törődés, ill. anyagi lehetőségek kérdése. Ha egy jobb minőségű olajat választasz, akkor 15-20.000 km-ig biztosan nem kell cserélni. Van akinek meggyőzősése, hogy 10.000 után le kell cserélni tökmindegy milyen van benne. Törvényszerű kerek-perec számok nincsenek, csak ajánlások és ami még fontosabb... tapasztalatok.
Olcsóbb kategóriájú olajok esetén (tesco) 10-nél többen ne menj vele... Eleve aki ilyet belerak egy alfába, az egyéb barbarizmusra is képes! :D
Saját tapasztalatom, hogy Castrol Edge 5W-40-nel ~12, legfeljebb 15 ezer km után cserélek.
Olcsóbb kategóriájú olajok esetén (tesco) 10-nél többen ne menj vele... Eleve aki ilyet belerak egy alfába, az egyéb barbarizmusra is képes! :D
Saját tapasztalatom, hogy Castrol Edge 5W-40-nel ~12, legfeljebb 15 ezer km után cserélek.
vzolee2013-09-04 12:12:27 // 40301
Hány km-ként kéne olajat cserélni? Hallottam már 10, 15 és 20ezret is... Szamosiék pl 20ezret írtak fel a papírjukra.
Vermacy2013-09-04 12:08:43 // 40300
Nincs hüjjje kérdés, maximum lekezelő, kicsinyes és ostoba válasz! Ami a szíveden, az a szádon...
Pityukoma2013-09-04 11:53:14 // 40299
Egy misét megérne neked is: HSZ 40258 Csabi159 esete.
Shadin2013-09-04 11:27:52 // 40298
Újabb hüje :-) kérdés, a turbó geometria állítás működésének az ellenőrzéséhez mennyire kell szétszedni a jószágot?
Vermacy2013-09-04 11:21:30 // 40297
Azért a benzinest ne keverjük össze a dízellel olaj ügyben!
Tibcsi1662013-09-04 11:13:46 // 40296
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 11:07:25 // 40294
nem...
Shadin2013-09-04 11:02:00 // 40293
Nem lenne jobb 40-es C3-as a turbómnak? A 30-as vékonynak tűnik :-(
Tibcsi1662013-09-04 10:29:23 // 40292
Igen a sedan-okban van ilyen, tehát mizooonak ez fontos infó. Viszont a SW-ban nincs ilyen. Ott úgy lehet kinyitni, hogy a hátsó ülést le kell fektetni, be kell mászni, és a zárnál van egy kis luk, ahol egy csavarhúzóval bentről ki lehet nyitni.
Crea2013-09-04 10:15:17 // 40291
Sziasztok!
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
joe752013-09-04 09:59:09 // 40290
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 09:41:30 // 40289
áhh 5W30....
David | Centocinquantanove2013-09-04 09:40:47 // 40288
Nálam igen...
Shadin2013-09-04 09:19:41 // 40287
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 08:59:25 // 40286
én is azt használok, használtam
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 08:54:39 // 40285
egy normális üa szűrő 8900, a gyári azaz ufi meg 14-15e...vízmegkötős egyébként tényleg drága mondjuk egy 1.6hdi 2008-tól annak ilyen drága de abban lakik elektronika is ...
Norby2013-09-04 08:46:04 // 40283
Hidegen néha nehezen indul a gép.
Honnan tudhatnám mi okozza?
Van hogy pöccre indul, de van hogy csak 5 másodperc önindítózás után, vagy többszöri indítás után.
Izzítás van. Mlegben is, hidegben is csinálja.
A napi első indításra jellemző ez.
Beindulás után kicsi füst, de semmi más tünet. Nincs ingadozó alapjárat.
Ha valaki esetleg sejti mi a gond, az kérem jelezze.
Köszi!
Honnan tudhatnám mi okozza?
Van hogy pöccre indul, de van hogy csak 5 másodperc önindítózás után, vagy többszöri indítás után.
Izzítás van. Mlegben is, hidegben is csinálja.
A napi első indításra jellemző ez.
Beindulás után kicsi füst, de semmi más tünet. Nincs ingadozó alapjárat.
Ha valaki esetleg sejti mi a gond, az kérem jelezze.
Köszi!
Liquid2013-09-04 08:21:34 // 40282
a bal hátsó ülés ülőlapja alatt van a szélén a vésznyitó bovden vége
David | Centocinquantanove2013-09-04 08:11:21 // 40281
Elvileg a hátsó ülésnél belülről valahol egy zsinór meghúzásával nyílik.
Ha jól tudom... de már alig merek nyilatkozni, segíteni... :)
Ha jól tudom... de már alig merek nyilatkozni, segíteni... :)
David | Centocinquantanove2013-09-04 08:08:41 // 40280
Én az előző tulaj ajánlása alapján Castrol Edge-t raktam bele legutóbb is, szerintem legalább 80.000 km óta kasztrol olajjal megy, és nem lesz semmi baja... A kézikönyvben szereplő szabványoknak megfelel. 12, max max max 15 ezrenként lecserélve teszi a dolgát...
Liquid2013-09-04 07:53:39 // 40279
hát arra én is kiváncsi lennék mért olyan kib. drága a gázolajszűrő
mizooo2013-09-04 05:46:33 // 40278
Gyors kérdés, ha az akksisaru le van kötve, hogy lehet nyitni a csomit?
Svéd2013-09-04 05:30:23 // 40277
Én 240 eurot fizettem az olaj cserére,minden szűrő,olaj,plusz munkadij,és még azt is sokaltam.De ezek után nyugodt vagyok.:)Bár hogy mi kerül egy gázolaj szürőn 78 €-be?
Tibcsi1662013-09-04 01:44:08 // 40276
Múlt hétvégén bekötöttem a hátsó (gyárilag nem) kapcsolós emblémámat.
Tibcsi1662013-09-04 00:55:17 // 40275
De majd biztos lesz :) :) Ezt tényleg elírtam. Bocs.
aroli2013-09-03 23:24:22 // 40274
Szerintem akkor nekem a hosszabb tőcsavar lehet mert van rajta 10mm-es alátét .
A szívósoron még gondolkozok ,de nem szeretném bent hagyni a lapátokat.
De először is még leömlőre várok.
A szívósoron még gondolkozok ,de nem szeretném bent hagyni a lapátokat.
De először is még leömlőre várok.
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:23:42 // 40273
Amúgy nem mindegy! Pl. a feleségem 147-esébe (1.6 TS) szigorúan Selénia 20K. Sokan mondják, hogy az 1.6 TS csipegeti az olajat. Igen, mondják, akik nem Seléniát tesznek bele. Nálunk a januári olajcsere óta egy csipetnyi sem fogyott. Ráadásul szebb a hangja, és dinamikusabban is megy. Nem tudom az előző tulaj mit rakott bele, de tutira nem Seléniát.
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:20:46 // 40272
öhöm, Castrol-t
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:13:02 // 40271
nem egyszerű művelet, én maham nem fognék neki. Nagyon lent vannak a gyertyák, kézzel nem is lehet hozzáférni. Van aki "spéci" célszerszámokkal (pl. egyszerű vékony gumicső a menetből kitekert gyertya kivételéhez) operál, mint mi anno blog, vagy bont, hogy hozzáférjen.
Online tag
4
Vendég4
473