Dömpi (il dottore)2013-09-06 22:17:13 // 40570
de könyörgöm, ez nem Fiat, hanem ALFA! Kígyó és kereszt van az emblémán, nem 4 ferde csík :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 22:11:58 // 40569
akkor rakd bele :) sok sikert :P
képzeld más a turbó, kuplung, lendkerék, a computer a LMM-rő stb, stb,
képzeld más a turbó, kuplung, lendkerék, a computer a LMM-rő stb, stb,
Dömpi (il dottore)2013-09-06 22:04:48 // 40568
Nem is tudom mi lett itt a baj. Azt viszont tudom, hogy, mikor elkezdtem amorezni, akkor sok olvasgatás után kipécéztem azokat a "régi motorosokat" akiknek a véleményére lehet és kell adni, és egyfajta tisztelet övezte őket.
Mert azért valljuk be, lehet valakinek nagy tapasztalata más autókkal, de az alfa más. Műszakilag nehezen alátámasztható, mert ugyanazok az alkatrészek, motorok más autókban is benne vannak, de az alfa valamiért mégis más. (aki ebben nem hisz, az nem is igazi alfás). A fenntartásához pedig szükség van a törődésen túl a tapasztalatra is.
Én sokat tanultam már eddig is és ezért külön köszönet néhány embernek (nem nevezem meg őket, mert akikre gondolok, tudják, hogy rájuk gondolok), de még nagyon sokat kell tanulnom, és ahhoz, hogy tapasztalt alfásnak nevezhessem magam, még vagy 3 alfát használnom kell pár évig.
Szóval szerintem, aki még tapasztalatszerző fázisban van, vagy kezdő alfás, az hallgasson a tapasztaltakra, tanuljon minél többet, és akkor profitálni tud a fórumozásból.
Mert azért valljuk be, lehet valakinek nagy tapasztalata más autókkal, de az alfa más. Műszakilag nehezen alátámasztható, mert ugyanazok az alkatrészek, motorok más autókban is benne vannak, de az alfa valamiért mégis más. (aki ebben nem hisz, az nem is igazi alfás). A fenntartásához pedig szükség van a törődésen túl a tapasztalatra is.
Én sokat tanultam már eddig is és ezért külön köszönet néhány embernek (nem nevezem meg őket, mert akikre gondolok, tudják, hogy rájuk gondolok), de még nagyon sokat kell tanulnom, és ahhoz, hogy tapasztalt alfásnak nevezhessem magam, még vagy 3 alfát használnom kell pár évig.
Szóval szerintem, aki még tapasztalatszerző fázisban van, vagy kezdő alfás, az hallgasson a tapasztaltakra, tanuljon minél többet, és akkor profitálni tud a fórumozásból.
mzo2013-09-06 22:02:54 // 40567
Sőt Corsánál az olajszűrő is ugyanaz ha jól rémlik.
mzo2013-09-06 22:00:34 // 40566
Ne már ugyanaz a motor és más az olajszűrő meg az üzemanyag szűrő? Corsánál pl ugyanaz az UFI üa szűrő van mint a Fiatokban.
Csabi2013-09-06 21:54:49 // 40565
Nem is ragozom...abszolút egyetértek...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:48:27 // 40564
elárulok egy titkot egyik szűrő sem ua :)
mzo2013-09-06 21:43:36 // 40563
ez üa szűrő nélküli ár volt azt csak 60 e ként cserélnek. De ez már érdekel 7 e ft a 4 szűrőő? :) Gondolom az olaj meg az üa szűrő ugyanaz mint az Alfában. Opelhez olcsóbb lenne?
mzo2013-09-06 21:39:47 // 40562
Igazad van, osztom én is a véleményed.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:37:40 // 40561
persze hogy kijön egy vectrába 7e a 4db szűrő az olajuk meg 12e...kérdezd meg tőle az insigniát is legközelebb :DDD
Dömpi (il dottore)2013-09-06 21:35:51 // 40560
A helyzet az, hogy mikor megvesz az ember egy használt kocsit - mindegy hogy alfa, skoda, ford, opel - ajánlott a vez.csere és minden folyadék és szűrő cseréje, de csak azért, hogy tiszta lappal induljon az ember. Nem tudni ugyanis, hogy ténylegesen mennyi méter van a kocsiban, mennyit tekertek vissza. Sajnos ilyen országban élünk. Viszont utána ott a kézikönyvi leírás.
Szerintem ez keveredik itt a fórumon.
Nem ismerem a szamosiékat, de a leírásod alapján lehúzós banda. Én többé be nem tenném a lábam oda!
Szerintem ez keveredik itt a fórumon.
Nem ismerem a szamosiékat, de a leírásod alapján lehúzós banda. Én többé be nem tenném a lábam oda!
GTPeti2013-09-06 21:32:50 // 40559
"Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás."
Sanyi, számomra pedig ez a fajta általánosítás ijesztő. Ugyanis az általánosítás nagyon gyakran önmegnyugtatás és kibúvó a gondolkodás, illetve. az egyes esetek egyedi elemzése alól. Ezt nem rád vonatkozóan írom, hanem általában. Mint gondolkodó (ámde közel sem tévethetetlen) ember irrítálnak az efféle kijelentések.
NEM hiszti, hogy gyakrabban cserélek ezt-azt, ha gondolkodó és sokat olvasott, informálódott emberként vállalom a magasabb költségeket cserébe a rizikóminimalizálásért. Nem húszezrenként cserélek vezérlést, sőt, gumikat is csak akkor, amikor elkoptak... A fantasztikus gyári olajcsereperiódusokat szintén alapos mérlegelés alapján bírálom felül. Merthogy a mechanikák manapság nemhogy robosztusabbak lesznek (a kommersz kategóriában), hanem programmozottan elromlóak. Nos akkor engedtessék meg nekem, hogy ne dőljek be a gazdaságisok által kitalált intervallumoknak. Főleg, hogy ugyanaz a motor pár éve még "nem viselt el" ekkora intervallumokat. Ez csak egy példa volt.
A legfontosabb a konklúzió: Véleményt írjuk az jó dolog. De ne minősítsük egyszerűen "hisztinek" a fent leírt nézetet. Durva egyszerűsítés véleményem szerint.
Sanyi, számomra pedig ez a fajta általánosítás ijesztő. Ugyanis az általánosítás nagyon gyakran önmegnyugtatás és kibúvó a gondolkodás, illetve. az egyes esetek egyedi elemzése alól. Ezt nem rád vonatkozóan írom, hanem általában. Mint gondolkodó (ámde közel sem tévethetetlen) ember irrítálnak az efféle kijelentések.
NEM hiszti, hogy gyakrabban cserélek ezt-azt, ha gondolkodó és sokat olvasott, informálódott emberként vállalom a magasabb költségeket cserébe a rizikóminimalizálásért. Nem húszezrenként cserélek vezérlést, sőt, gumikat is csak akkor, amikor elkoptak... A fantasztikus gyári olajcsereperiódusokat szintén alapos mérlegelés alapján bírálom felül. Merthogy a mechanikák manapság nemhogy robosztusabbak lesznek (a kommersz kategóriában), hanem programmozottan elromlóak. Nos akkor engedtessék meg nekem, hogy ne dőljek be a gazdaságisok által kitalált intervallumoknak. Főleg, hogy ugyanaz a motor pár éve még "nem viselt el" ekkora intervallumokat. Ez csak egy példa volt.
A legfontosabb a konklúzió: Véleményt írjuk az jó dolog. De ne minősítsük egyszerűen "hisztinek" a fent leírt nézetet. Durva egyszerűsítés véleményem szerint.
Dömpi (il dottore)2013-09-06 21:29:09 // 40558
Nekem mondhat bárki bármit, én szigorúan tartom magam a kézikönyv leírásához. Nem véletlenül készítették.
Külön kinyomtattam a vonatkozó oldalakat, a rönkvontatóét is meg a TS-ét is, és a szerelőm kezébe nyomtam. Ott mindennek a ciklusa le van írva...kivéve a váltóolajét, mert nem ír róla semmit, de úgy gondolom, hogy amíg nálam eltölti azt a 7-8 évét, addig 2 csere elegendő (egyik már megvolt).
Külön kinyomtattam a vonatkozó oldalakat, a rönkvontatóét is meg a TS-ét is, és a szerelőm kezébe nyomtam. Ott mindennek a ciklusa le van írva...kivéve a váltóolajét, mert nem ír róla semmit, de úgy gondolom, hogy amíg nálam eltölti azt a 7-8 évét, addig 2 csere elegendő (egyik már megvolt).
mzo2013-09-06 21:24:15 // 40557
:D Van ilyen
mzo2013-09-06 21:21:49 // 40556
Érdekes egyébként hogy én se a Skodás, se az Opeles fórumon nem tapasztaltam ilyeneket, hogy előbb kell cserélni vmit, mint ahogy meg van adva gyárilag. Vagy ha igen akkor az nagyon ritka volt. Emlékszem az Octaviámnál rákérdeztem 90 e km-nél hogy nem kell e szíjat cserélni, majd közölték, hogy minek 120 a gyári előírás. Szamosiéknál ezzel szemben közölték hogy szíjcsere 80 e km-ként de lehet akár 60 is ha biztosra akarok menni... 108 e van az autóban és még nem cseréltek?? Mondom ilyen leírva nincs sehol a szervízkönyvben. Nem baj akkor is az a jó. Fura... Nekem meglepő volt. Én elhiszem hogy a szervíznek az a jó ha sűrűbben van szervízben az autó mint az indokolt lenne,.... Pont ma találkoztam az Opel szervízes barátommal meséltem is neki, ő meg nevetett, hogy minek?? Opeléknél ennek a motornak 150 e km a vezérlés csere.
Mondtam neki a 68 e ft-os olajcserét is, teljesen le volt döbbenve. Náluk ugyanez a motor kijön 35 e ft-ból a 4+ szervíz csomaggal. Meg is beszéltük hogy lesz egy két Opeles pecsét a szervízkönyvemben :)
Mondtam neki a 68 e ft-os olajcserét is, teljesen le volt döbbenve. Náluk ugyanez a motor kijön 35 e ft-ból a 4+ szervíz csomaggal. Meg is beszéltük hogy lesz egy két Opeles pecsét a szervízkönyvemben :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:16:12 // 40555
ma egy kb 60 éves bácsika meg akarta venni az 59-et úgy megtetszett neki
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:14:11 // 40554
olajcsere kérdésben a céges fosunk a mérvadó nekem ugye sok a hideg indítás meg a pályázás is vele eddig töltöttünk bele 10w40-et (minden márkát) és olyan 7-8e km után sokkal hangosabb a veztengely 5w40-nel 12e után ...max 15-öt megyünk vele utána csere sajnos ennyit bír normál használatban pedig 1.7 és 5L olaj megy bele ...ezt vezérléscserét nem értem 100e simán kibír ki az aki előbb cseréli? egyébként azoknál az autóknál ahol a vezérműszíj feszítő nem fogas ha nem a sima felületét feszítik a szíjnak sokkal tartósabb megoldás ott 150-180e a csereperiódus ...mára ennyi :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:02:58 // 40553
és ma még egy kopel, láncos, benyás 2 veztengely, hidrotőkék, szelephimbák és persze láncszett juhé... köszönet a marketingeseknek innen is :)))
Piritu - 1.000.0002013-09-06 20:50:40 // 40552
Sajnos igen. :-(
Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás. Sokan indokolni is tudják, mert hallottak/tudnak olyanról, akinek ez vagy az volt. Link is lesz pillanatok alatt. Nézz meg akár egyetlen esetet is, amikor egy cartárs megkérdez valamit (szíjcsere, olajcsere, stb.). Szinte egymásra licitálunk, hogy ki teszi sűrűbben, és ki tud okosabbat mondani. Sokszor még úgy is, hogy azt se nézzük, hogy milyen és mikori kocsija van az illetőnek. (pl. TS ciklust ajánlani kormosnak)
A dolog odáig fajult, hogy már én is előbb cseréltettem a Párducban szíjat, csak azért, mert néha már én is kezdem bolondnak érezni magamat. Pedig tudom jól, és több autónál is tapasztaltam, hogy felesleges. Ez sajnos 10 év Amorézás következménye...
... és ez a saját, véleményem.
Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás. Sokan indokolni is tudják, mert hallottak/tudnak olyanról, akinek ez vagy az volt. Link is lesz pillanatok alatt. Nézz meg akár egyetlen esetet is, amikor egy cartárs megkérdez valamit (szíjcsere, olajcsere, stb.). Szinte egymásra licitálunk, hogy ki teszi sűrűbben, és ki tud okosabbat mondani. Sokszor még úgy is, hogy azt se nézzük, hogy milyen és mikori kocsija van az illetőnek. (pl. TS ciklust ajánlani kormosnak)
A dolog odáig fajult, hogy már én is előbb cseréltettem a Párducban szíjat, csak azért, mert néha már én is kezdem bolondnak érezni magamat. Pedig tudom jól, és több autónál is tapasztaltam, hogy felesleges. Ez sajnos 10 év Amorézás következménye...
... és ez a saját, véleményem.
Shadin2013-09-06 19:56:41 // 40551
Innen már nincs sok hátra a leszereléshez. A vezérlést nem kell szétszedni, rögzíthető a nagynyomású szíjkereke...
Szabolcs 1592013-09-06 19:54:20 // 40549
köszi szépen
GTPeti2013-09-06 19:26:28 // 40547
Naftába valót még nem használtam. De a 159 tulaj barátomnak hoztam. Meg ezen kívül kb. mindenhez valót, ami kapható belőle. :)
Dömpi (il dottore)2013-09-06 19:24:24 // 40546
eléggé lent van az
GTPeti2013-09-06 19:23:26 // 40545
"Még néhány év és hozzáértő hozzászólás és mindenki átáll a 20ezes periódusra ott is"
Piritu, ezt tényleg így gondolod?
Piritu, ezt tényleg így gondolod?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-09-06 18:55:07 // 40544
Jól tudod :) És nem csak az erőforrás germán, hanem a karosszéria elemek is.
Shadin2013-09-06 18:02:57 // 40543
Most jó mert le van dugózva :-) Majd jelentkezem...
Shadin2013-09-06 18:02:03 // 40542
Az a 4 pöcök az izzító gyertya és ennél a szívósornál nem látod a lapátok állását.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 17:11:12 // 40541
itt vagyok :) minden pénteken itt vagyok
Szabolcs 1592013-09-06 16:21:26 // 40540
Shadin2013-09-06 15:30:17 // 40539
Xado-tól javult a hangja és a korrekciós eltérések a felére csökkentek. SZólj mikor vagy fent Te a ZSU-ban és arra megyek.
Shadin2013-09-06 15:27:50 // 40538
Xado EX120 van (volt) nyálba is meg oilba is...
Vermacy2013-09-06 15:07:04 // 40537
Ja, és nem verekedni megyek :o)
Vermacy2013-09-06 15:06:40 // 40536
Ha tudok, megyek, de nem 100. Ott megnézhetitek, hogy mit okoz a kínai gumi, meg a 38-as olajcsere, ha érdekel...
Az ajtósérülés még addig biztosan megmarad :'(
Az ajtósérülés még addig biztosan megmarad :'(
David | Centocinquantanove2013-09-06 15:05:25 // 40535
*veszekedtek
David | Centocinquantanove2013-09-06 15:05:09 // 40534
Minek veszekedtem, amikor verekedni is lehet??! Mondjuk a kaposújlaki találkozón... ! Najó ez erős poén volt! :) Peace!
mzo2013-09-06 15:02:13 // 40533
6-7 mm közötti.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 15:00:11 // 40532
mivel nyílt fórum bárki bárkivel...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 14:59:33 // 40531
gondolom a pillangóházat is kipucoltad akkor nem, a leömlőt nézzed meg majd ha 1x találkozunk elviszel egy körre kivi vagyok erre a rángatásra, vegyél bele xado injektor javítót ha nem rángat akkor tuti hogy porlasztó ...a 150 le Mjet-nél gyakori hiba volt
Vermacy2013-09-06 14:57:01 // 40530
NA! Pont erről írtam!
Az Én hibám! Én állok szóba akárkivel...
Az Én hibám! Én állok szóba akárkivel...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 14:18:35 // 40529
ki hülyézett le? ha nem érted a különbséget hogy: "hüleséget írni" és a hülye vagy között akkor tényleg az utóbbi vagy :)
Vermacy2013-09-06 13:54:22 // 40528
Értem Én ezt is és el is fogadom. DE a saját tapasztalatot támadni és "lehülyézni" az embert azért egy kicsit durva...
Vermacy2013-09-06 13:53:03 // 40527
1000/hónapot Én Szuttyogi szervizkönyvében láttam, az ötezret itt említette vki. WAgon R+ és Ignis is így írta, a többinél nem néztem. Még 105S Skodánál rémlik az 1000 km :-)
Shadin2013-09-06 13:52:57 // 40526
Most megint ott tartok, hogy tele van a faxom és kiirtom ismét az EGR-t. De előtte szétkapom csontra a szívó oldalt és ha nem segít akkor a fújó oldalt is.
Shadin2013-09-06 13:45:58 // 40525
MAP MAP EGR DPF gázpedál és turbó geom. állító közvetlenül NEM okozza a rángatást. Ezeket próbáltam. Pillangó szelep lehet ludas?
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:11:18 // 40524
Akkor ők megint mást tudtak :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:06:21 // 40523
Hallgatunk szívesen.
Legalább pörög a topik, és alakulhatnak a vélemények.
Legalább pörög a topik, és alakulhatnak a vélemények.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:04:33 // 40522
Nem az elfogadással van a gond, mindenki elfogadná, csak...
... tudni kell, hogy jó páran vettek itt már használt autót, amivel aztán finoman szólva is sz@ptak. Ráadásul a gondok nagy része a "gondos" előző gazdikra volt visszavezethető. Az Amore nagy rész erről szól/szólt. Innentől számomra érthető a reakció.
Én se szívesen vennék használt autót kísérletező kedvű gazditól. A dolgok általában később "hatnak" és a következő gazda fizeti ki az árát. (A 45/46 topikban pont most volt téma, hogy a miért nem viszik el a kissé bazárira tuningolt autót.)
... tudni kell, hogy jó páran vettek itt már használt autót, amivel aztán finoman szólva is sz@ptak. Ráadásul a gondok nagy része a "gondos" előző gazdikra volt visszavezethető. Az Amore nagy rész erről szól/szólt. Innentől számomra érthető a reakció.
Én se szívesen vennék használt autót kísérletező kedvű gazditól. A dolgok általában később "hatnak" és a következő gazda fizeti ki az árát. (A 45/46 topikban pont most volt téma, hogy a miért nem viszik el a kissé bazárira tuningolt autót.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 12:58:08 // 40521
a fehérben 1500-nál cseréltek először olajat
Online tag
2
Vendég2
514