Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2013-09-10 13:24:11 // 40655
Basszus miért nem azt mondtad hogy 1 van úgy könnyebb :-( Gyári? :-)
Coolby2013-09-10 13:19:36 // 40654
Olvasom fórumot mindig, ritkán írok, de most fórum hasznossága kapcsán csak annyit tennék hozzá, hogy fórumnak köszönhető:

- hang alapján előre megmondtátok, hogy tőcsavar törésem volt -> az volt, szervízdíj nélkül megúsztam a megállapítást és cserére is fel tudtam készülni, csavart is tized áron beszerezni, mert kedves cartárs lemérte és megadta csavarok adatait

- le van zsírozva kormányművem, mert javasoltátok, kedves cartárs megvette nekem, műhelyt adott és még le is zsírozta, miközben kávét kaptam és üdítőt

- le tudtam gyártani DPF helyére a csövet kb 1000 HUF-ból úgy hogy autó nem volt nálam, mert kedves cartárs lemérte precízen a sajátját nekem (abba ne menjünk bele, hogy ki véleménye szerint jó vagy rossz, hogy kivettem)

- magam cseréltem tolatóradar szenzort, mert itt minden információt megkaptam, hogy kell levenni

- kaptam teljes csillárt elektronikával, hogy megszereljem a sajátom, ami leírás és segítség alapján sikerült is

- fiatecuscant használok segítségetekkel, működő bluetooth modullal, ami ugyan otthoni mágiára jó csak, de jó. Sőt faterom C vectrájából 5e per alkalomért olvasnak ki hibakódot, így most arra is sikerült beállítanom az ELM327-et, így megállapítottuk, hogy légtömegmérője és izzítógyertyái rosszak, anélkül, hogy 5e HUF-t fizetett volna

No még biztos ezer dolog van, de szűrve az információkat ez a fórum csodás!
Piritu - 1.000.0002013-09-10 13:16:38 // 40653
Sokan vagyunk vele így :-)
Ildiko2013-09-10 13:14:08 // 40652
Ja és ne feledjük, hogy Alfát általában nem ésszerű döntés miatt veszünk, hanem szív és stílus kérdés is. Egyszerűen beleszerettem... Na erről ennyit.
Piritu - 1.000.0002013-09-10 13:04:35 // 40651
A lényeg, hogy 20ezernél motorcsere volt, amúgy minden jó :-(
Ildiko2013-09-10 13:04:19 // 40650
Valóban nem szeretnék így ott maradni/lerobbanni sehol. Én akkor is azt gondolom, hogyha már mindenképpan egy Alfát szerettem volna (mert van egy stílusom és nem tudnám elképzelni magam például egy Opelben), akkor jó választás volt a 159. Ha benne ülök, biztonságban érzem magam, tudom, hogy van anyag a seggem alatt, tudom, hogy biztonsággal tudok előzni, mert oda tudok neki lépni...
Liquid2013-09-10 12:57:21 // 40649
ennyire nem vagíok jó németből sajna
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 12:45:32 // 40648
zaffo vagy KNECHT, bosch....melyik legyen?
Piritu - 1.000.0002013-09-10 12:40:16 // 40647
Azért az AutoBild 100.000km-es tesztje se volt kutya :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 12:37:16 // 40646
no akkor ennyit a fórumról való infó és a vásárlási szokások kavalkádjáról :)
Piritu - 1.000.0002013-09-10 12:32:59 // 40645
...mégis alig várom a nap végét, hogy belepattanhassak, és guruljunk vagy 200 km-t :-))
Piritu - 1.000.0002013-09-10 12:23:59 // 40644
Azért az csak fontos a csajoknak is, hogy ne maradj fekve vele valahol. Mondjuk 6-700 km-re otthonról.
Az első autóm a 159, amelyik kb. 100ezer km alatt ezt háromszor is megtette...
Liquid2013-09-10 10:17:18 // 40643
ettől a fórumtól ha eltekintünk, valóban csak pozitív dolgokat lehet olvasni a 159-ről, csupán a súlyát kritizálják, illetve a gyenge benzines motorokat.
Shadin2013-09-10 10:15:57 // 40642
ok. lesz szűrő? Valeo? :-D
Ildiko2013-09-10 10:12:31 // 40641
Az nem volt kérdés, hogy olasz autóm lesz, mindig is vonzott az olasz életstílus, az olasz ruhák, az olasz kaják, az olasz autók... hiába, szép dolgokat tudnak. :) Igaz, először Fiat-okat és a Lancia Ypsilont nézegettem (bátyámnak Bravoja van kb. 7 éve és nincs különösebb baj vele), aztán Zsolti mutatott egy Alfát Kecskeméten, amit akkor még túl pasisnak találtam, igaz, az kívül-belül fekete volt és nem is 159. Aztán rengeteg kereskedést végigjártunk, minden nap bújtam a hírdetéseket, cikkeket stb, és az Alfa147es mellett döntöttem, csak megpillantottam ezt az autót és onnan már nem volt menekvés, 3 hónap után is ehhez húzott a szívem, így ez lett az én verdám. S egyébként a 159esekről nagyon jó kritikákat olvastam, de tényleg. Sokat olvastam utána, de azért lássuk be, mi nők mégiscsak más szempont szerint választunk autót, mint ti pasik. Szépség, kényelem, extrák...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 10:06:44 // 40640
fél 5-re jó lenne, 5-től 6-ig nem jó
Shadin2013-09-10 10:04:39 // 40639
Mikor menjek? Addigra kiszedem a dugót... Meg szükségem lenne egy szenes pollenszűrőre is :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 09:56:14 // 40638
persze hogy eltűnt a hiba 20 fok alatt van :) pénteken leszel?
Shadin2013-09-10 09:49:34 // 40637
Direttore cserélte már és nem oldotta meg a rángatást. Bár a múlt héten azt mondta, hogy eltűnt a hiba. Ezek után a csodába hamarabb hiszek mint egy SZERELŐ-ben. Én nem a fórumra fognám, mert nem a fórum cserélné és nem is SZERELŐ hanem én.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 09:28:20 // 40636
nem is ezzel van probléma én arra próbálok rávilágítani, hogy aki egy fórum alapján akar hibafeltárást végezni, vagy javítani az készüljön fel anyagilag meg időügyileg, mert rá fog fázni az esetlegesen felmerülő hátrányokról nem is beszélve... persze nem egy embléma cseréről, EGR pucolás stb, stb beszélgetünk ami tök jó dolog és hasznos is én is használom, ha nem a komolyabb problémákról...
Mondjuk azért egy kérdésem lenne még is mi alapján választottad az Alfát, ha mindennek utána olvasol, fórum, autósoldalak stb 100 emberből 99 nem ajánlja a márkát, mindenhol csak leszólják
Dömpi (il dottore)2013-09-10 09:14:39 // 40635
Az én szerelőm is nagyon jó, és nem cserélget ész nélkül mindent. Sőt, pl. júnuisban kiszúrtuk a lengőkar gömbfej porvédő szakadását. Pont ő mondta, hogy még nyúzzam egy kicsit, ráér a csere, mert nem lóg, nincs kikopva. A 159 futóműve amúgy is olyan, hogy kiesni nem tud (nemúgy min a passat-é). Ha nyekereg zsírozgassam.
A csere még most lesz 1-2 héten belül.

Amúgy viszont a fórum és az infók nagyon fontosak. No nem az, hogy ha rángat cseréld ki ezt, vagy azt, hanem ha valaki már találkozott egy hibával, és sikerült megtalálni a megoldást, akkor legalább már támpont van. Persze a normális ember szerintem nem szabad, hogy azt higgye "biztos nekem is ugyanaz a problémám és ugyanaz a megoldás segít", mert ez koránt sem biztos. Pl. a kocsi elejének "táncolását/hullámzását" okozhatja többek között ha üt a felni, egyenetlen a gumi futófelülete, rossz a szilent, kikopott a féltengelycsukló stb.
Viszont az, hogy nálam elmulasztotta a szilentcsere, és hogy ezt leírom, támpont lehet másnak. Mert ha elmegy egy szerelőhöz ("cserélőhöz"), aki egyből féltengelycsuklót akar cseréltetni, és szólsz neki, hogy "figyu, előbb nézzünk már rá a szilentre", lehet, hogy megspórolsz egy csomó felesleges pénzt és bosszúságot.
Ugyanez, mikor nemrég valaki írta, hogy nyekereg a kormány pedig már teljes kormányművet cseréltek, és erre valaki írta, hogy cserélje ki a szervóolaj tartályt. Ha a szerencsétlen előbb kérdez, előbb olvas, akkor kb. 15eFt-ból megúszta volna az egészet.
Arról már nem is beszélve, hogy mikor valaki szét akar szedni valamit, és nem tudja hogy mi fogja, hogyan jöl szét, de valaki már csinálta, esetleg még blogja is van, pláne ha fotókkal, az aztán nagy segítség.

Egy szó mint száz: a fórum szerintem fontos, rengeteg infóval, csak nem szabad túlzásba esni. Nem szabad vagdalkozni a tuti tanácsokkal, mert nincs tuti tanács, csak tipp/ötlet/támpont, és persze nem szabad vakon hinni sem. És a legfontosabb: ne akarjunk okosabbak lenni azoknál a tervezőmérnököknél, akik a seggünk alatt lévő vasakat tervezték. Nem véletlenül ők tervezik, és nem is először csinálnak ilyet. Ettől még lehet benne hiba, de nem hiszem, hogy bármelyikünk is rendelkezik azzal a tudással, hogy ezt egyértelműen beazonosítsa, pláne nem, hogy kijavítsa.
Mindez persze a saját véleményem csupán.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 08:38:35 // 40634
szerintem cseréld ki a 4 porlasztót mi az a potom 2 kiló? max ráfogod a fórumra ha még sem változik a helyzet :P
Ildiko2013-09-10 08:20:37 // 40633
Most olvastam a tegnapi hozzászólásokat és én csak annyit tennék hozzá, hogy például van egy nagyon jó szerelőm, de nekem igenis fontos mások tapasztalata és véleménye is. Nemcsak erre adok, de mielőtt cserélek valamit, kérdezősködöm, olvasgatok a fórumon, mindenféle netes oldalakon, kézikönyvben..., én az élet más területein is ilyen vagyok, addig nem veszek meg semmit, amíg utána nem járok. Lehet, néha túl alapos vagyok, de autóügyben pláne sokat érdeklődöm, mert én bevallom, hogy nem értek hozzá. Az Alfa az első autóm. Viszont szeretem annyira az autót, hogy képtelen vagyok arra, hogy odaguruljak, ott hagyjam, utána érte menjek, fizetek és ennyi. Nekem például mindig megmutatja a srác a régi alkatrészt is, amit kiszedett, elmagyarázza, mi kopott el rajta stb, még lemehetek az aknába is, én így vagyok nyugodt!
Csabi2013-09-09 23:29:18 // 40631
Nem valószínű, h a generátor a kukás...a kivett akksi feszültségét ha megméritek és ~10.7V körül van akkor zárlatos.
540A-t azért nem kellene mérni...a 2,4-nél 380-400A-t vesz fel az önindító (nyáron, melegen mértem)
Alfonis2013-09-09 23:29:17 // 40630
de a megoldás megvan! egrt ledugózni, aztán minden jó. Nekem se időm se kedvem a hiba okát keresgetni. Erhard nál volt a minta/ kibelezett hibátlan darab :) Nekem DPF megvan még de az is röpül ha szaraxik.
Erhard! Te mennyit is mentél EGR és DPF nélkül?
GTPeti2013-09-09 22:35:03 // 40628
Darázsfészekbe nyúlsz. B)
Shadin2013-09-09 21:59:02 // 40627
Olvastam egy fórumon, hogy valaki azt olvasta egy Bosch leírásban, hogy a JTD motorok max korrekciós értéke +-0,9-ig, a JTDm-é +-0,4-ig számít jónak, felette összetett hibákat okozhat. :-D
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:51:21 // 40626
Jó éjt! Léptem.
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:49:24 // 40625
Olvasd végig a zsíros blogomat. Kb ezt látja egy érdeklődő, tanácsot kérő egyén...
Mire mentem a tanácsokkal?
No, ez a szürreális....
GTPeti2013-09-09 21:44:07 // 40624
Szólhattatok volna, hogy ma valami Örkény-est van itt. Vagy ez megint csak a főoldalon volt kiírva? B)
Shadin2013-09-09 21:42:07 // 40622
Nincs MO-n SZERELŐ. Nem lehet már érteni ezekhez az autókhoz drága műszerek nélkül. Marad az alkatrész csere és az ügyeskedés, esetleg mások tapasztalata, vagy az autó kibelezése.
GTPeti2013-09-09 21:41:07 // 40621
Oké, fogd a fejed. Mindenki hülye. GTP konkrétan azt képzeli, hogy a neten az Amore az egyetlen fórum. Bizonyára.
Sanyi pedig szemrehány azoknak, akik segíteni próbálnak.
Barátaim, ez most konkrétan szürreális.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:40:16 // 40620
nem is fog rátapintani ha csak valaki nem jós és a 10x hibából megmondja mitől rángathat ...
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:36:58 // 40619
Szerintem ők se nézik le, csak el lehet képzelni, hogy Erhard mit hall a boltban.
Nem mindenki jut ugyan arra a következtetésre az olvasottakból, amire pl. Te.
(Mondjuk tényleg elkezdhetné a történeteket leírni. Akár egy blogban is.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:34:31 // 40618
szerinted csak ez az egy fórum létezik? lassan tényleg fogom a fejem :)
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:32:55 // 40617
Ez a "rángat a kocsi" téma mutatja a legjobban, hogy tanácsot adni könnyű...
Viszont a megoldásra még senki sem tapintott rá. Minden tiszteletem Shadin159-é, hogy nem adta fel és továbbra sem hisz abban, hogy van megoldás. (A kocsi miután kijön a gyárból elég sokat gurul rángatás nélkül, tehát tekinthetjük azt a normális állapotnak.)
GTPeti2013-09-09 21:25:10 // 40616
"na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy..."
Nem is tudtam, hogy ti ennyire lenézitek az itteni szakmai eszme- és tapasztalatcseréket. :O
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:14:30 // 40615
na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy.... már előre fogom a fejem ... az a legjobb ha mindenki talál egy szerelőt, azaz egy SZERELŐT nem alkatrész cserélőt, ők sokat láttak (alkatrészekről én még többet:) tudnak tanácsot adni, szerelni tb, stb... ennek nem sok értelme van hogy rángat az autó mi lehet a baj? cserélj EGR-t, cserélj porlasztókat, stb, stb.... jah töltsd le az ecuscant... mik azok a burda szabásminta vonalak vagy az az autó EKG-ja?
Persze én is végig jártam a szamárlétrát ezért mondtam, hogy én a könnyebbik végéről fogom meg a dolgok oldalát, kiherélés, remap ha jó, ha nem jó :DDD
Liquid2013-09-09 21:05:53 // 40614
így van pont ez a baj, mi át tudunk látni a szitán, de pont te tudod a legjobban milyen birkák tudnak lenni az emberek...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:03:19 // 40613
azért aki egy fórum alapján cserél olajat az már régen rossz, sok hasznos info van de még több ami félrevezető lehet, nehéz kimazsolázni a jó infókat ...
Liquid2013-09-09 20:58:24 // 40612
ne haragudjatok, hogy ismét belevauzok, de: ez így van, sokan csak read-only módban fórumoznak, illetve sokan infót gyűjtenek, mert nem tudtak/akartak regisztrálni, rájuk is kell gondolni..
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:54:51 // 40610
Most mindketten arra az emberkére gondolunk, akiről a VTT-n beszéltünk? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:50:42 // 40609
Nem magamról beszélek, de sokan vannak, akik nem aktív tagok és ilyen apróságokkal nincsenek tisztában. Sőt komolyan veszik az itt olvasottakat, no őket lehet még csak bevezetni az erdőbe...
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Liquid2013-09-09 20:47:10 // 40608
lehet hogy érdekes világ de ésszerű. Most ha te holnap elkezdenél marketingelni valamit ami komoly hatással tud bírni az autó fontos részegységére, akkor is vacilálnék, pedig neked alapvetően hiszek, mert alapos embernek ismerlek (ez itt a hízelgés helye :D )... akkor képzeld el mit gondolok arról akit nem ismerek
GTPeti2013-09-09 20:42:23 // 40607
"Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik." Sanyi, az egy érdekes világ, ahol csak azt nézed mit mondanak, azt nem, hogy ki mondja.
(A többit kitöröltem.)
Pityukoma2013-09-09 20:40:39 // 40606
A hevedert varrd rövidebbre. A bunda kabátból küldök neked (ha kell) egy másikat. A kettőből tudsz egy nagyobbat csinálni. Nekem csak az utóbbi nem volt jó ezért kimaradt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak