Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2013-10-04 00:18:19 // 41703
Most értem haza a féltengelyekkel.
Lenyomtunk az Arkangyallal az alkatrészeiért vagy 280 km-et, de megérte. Szinte zsír új. A 7végén csinálok fotókat, meg blogbejegyzést még a hétfői beszerelés előtt.
A "donor" egy olasz brera volt ami rommátört mégmielőtt 20ezret lefuthatott volna.

Na, jó éjjt! Húzós nap volt basszus!
Csabi2013-10-03 23:25:55 // 41702
A DPF-en biztos nem akad fenn, elötte van az előkatalizátor inkább ott...+ a DPF-el egybeépítve még egy katalizátor. De ettől függetlenül én sem tartom sokra az ilyen beavatkozást... Érdemesebb kicserélni a szívósort 150ezrenként, vagy pucoltatni...
GTPeti2013-10-03 23:19:26 // 41701
A DPF-en nem baj, ha fennakad, az kap valamikor egy csomó naftát, hogy elégesse a tartalmát. Mindenesetre én sem vagyok biztos benne, hogy ez jó így. De érdeklődéssel figyelem a témát a JTS-em miatt...
Szinte kizárt, hogy hosszútávon ne találjanak megoldást, mert a TFSI tulajok ezrei biztos nem találják viccesnek a hengerfejleszedős szívószeleptisztítást... (Főleg német szervízdíjakkal számolva.)
mzo2013-10-03 23:12:45 // 41700
Na igen, de az a korom ami lerakódott az több 10 e kilométer alatt termelődik, majd ezt kb 2-3-om perc alatt feloldják valamilyen szerrel és átküldik a motoron. Ha máshol nem is a DPF-en biztos fennakad ez a hirtelen jött nagy mennyiség.. Azonkívül nem tudom mennyire jó cseppfolyós kormos dzsuvát bejuttatni a hengerekbe is pl. Nekem ez a megoldás nem igazán szimpatikus.
GTPeti2013-10-03 22:48:46 // 41699
Szerintem, ha nem egyben esik le, hanem apránként, az semmi gondot nem okoz. Ugyanaz a korom, amit amúgy a motor benyel.
mzo2013-10-03 22:47:50 // 41698
Engem az érdekelne, hogy a feloldott szennyeződés mit csinál ha bejut a motorba, majd a DPF-be...
GTPeti2013-10-03 21:51:41 // 41697
Teljes mértékben igazat kell, hogy adjak. A kételyek megalapozottak. Ez így nem működhet, a lemért levegő is megy a szabadba, cserébe jön akármennyi (ami ráadásul szűretlen is).
Lehet, hogy írok a LM-nak és megkérdezem, hogy ezt pontosan hogy gondolták.

(Egy tökéletesen záró közdarabot oda, a pillangószelep elé el tudnék képzelni, ahova a spray csatlakozik. Természetsen csak a kezelés idejére.)

Hogy ez az egész tisztítóspray dolog amúgy jó-e/működik-e erről beszélgethetünk. Még én sem néztem utána. Az biztos, hogy a hagyományos tisztítás a legjobb.
Piritu - 1.000.0002013-10-03 21:42:56 // 41696
Mit fog szólni a kocsi, ha széthúzom a csövet, és 2.500-as fordulatot tartok? A turbóval mi lesz? Terhelés nélkül nem pörgi szét magát?
GTPeti2013-10-03 21:33:03 // 41695
Találtam nektek valami érdekeset. LM szívósor tisztító.
Tedi2013-10-03 21:09:38 // 41694
Éppenséggel van :)

Alfa 4C brinyó

Alfonis2013-10-03 21:06:19 // 41693
épp most nézegetem a bicikliket mert akciózzák le őket rendesen. Kár h nincs alfás mert akkor nem lenne a bőség zavara :D a márka adott lenne ... :P
Alfonis2013-10-03 21:05:16 // 41692
na találd már meg az egyensúlyt :D 100 E km ig 3 szett utána nosza még 150 Ezer km a kvöetkezőre :D nem átlagot kell ám itt számolni ... :D
ui: tudom tudom ott van az elvileg. :P
Alfonis2013-10-03 20:58:06 // 41691
hát ha autópályán lerobbanok a tréler tuti levisz a szervizig.... elvileg 10 liter üzemanyagot is hoznak ingyen ha kifogy a FUEL. :P remélem nem kell kipróbálnom. De am meg ha nincs és le kell húzatni akkor az elég húzós tud lenni. :S
Piritu - 1.000.0002013-10-03 20:48:33 // 41690
Kösz. Megjöttünk. 925 km röpke 12 óra alatt :-((
Ma ünnepnap van a németeknél (holnap se dolgoznak), és mindenki elindult. Gyakorlatilag Stuttgarttól Linzig, majd Bécstől Sopronig stau. Régen mentem ilyen rossz időt, jobb lett volna este elindulni.
Piritu - 1.000.0002013-10-03 20:45:31 // 41689
Az assistance-t a hajadra kenheted. Amikor először viccelődött az olajszint, hívtam őket. Közölték, hogy nem segítenek, mert a "telephelyemen" vagyok gondban. No, akkor küldtem el őket a #&@#&ß-ba.
Vermacy2013-10-03 20:04:24 // 41688
Elvileg 250-nél lesz cserés az enyém is :o)
Alfonis2013-10-03 16:14:53 // 41687
A 3. Az full felesleges volt hja... :P
Nalam vlt a gyari Majd a tulaj akitol vettem cserelte de mivel sok rosszat olvastam a vizpumparol mindenrol igy en is beutottem a gps be varpalotat :)
Vszinu h en ezt ujra mar nem csereltetem! :P
Vermacy2013-10-03 15:44:14 // 41686
Nem 3 csere, hanem a 3-ik készlet!
1. a gyári
2. vételkor
3. nagyszerviz 98-nál, mert csak :)
Vermacy2013-10-03 15:42:30 // 41685
Egyébként pont azért, amiért a 10ezrenkénti olajcsere a dieselnél :o)
Vermacy2013-10-03 15:41:56 // 41684
45-el vettem, akkor kértem a vezérlés cserét. Majdan benéztem a szerviz könyvet és 100-nál is cseréltem mondván, hogy 60 ezrenként ildomos...
Liquid2013-10-03 15:29:44 // 41683
tudom Peti, azért volt ott a smájli a végén :)
mzo2013-10-03 14:18:30 // 41682
Jol van na peace. :)
GTPeti2013-10-03 13:48:13 // 41681
Itt nem rólam és nem az én autómról volt szó...
Liquid2013-10-03 13:38:40 // 41680
Arról hogy te szoktad kissé túlbiztosítani a dolgokat, de ez nem baj :)
Az valóban érdekes hogy mi indokolta a 3 cserét...
Alfonis2013-10-03 13:20:01 // 41679
a 15E kmt nem érdemes megvárni ha sok a hidegindítás meg a lámpa.
GTPeti2013-10-03 13:01:11 // 41678
Nem tudom jobban elmagyarázni a megérzésemet. Ha kiderül, hogy valamelyik alkatrésszel valami nem OK, akkor jobb cserélni, mint megvárni a következményeket. Nem?
Nyugodtan félre lehet érteni és akár hülyének is lehet nézni, hogy ezt leírtam. Bizonyára én is 15eként cseréltetek vezérlést, ahogy a cartárs írtam. Világos...
mzo2013-10-03 12:58:22 // 41677
Sztem netto pénzkidobás, de az alkatrészeseknek tuti buli :))
GTPeti2013-10-03 12:50:58 // 41675
Miről beszélsz Sanyi? A lenti csak egy tipp volt, hogy miért cseréltethetett a cartárs ennyiszer. Gondolom nem jókedvében. Gondolom abban egyet értünk, hogy még mindig jobb megoldás, mint hagyni átugrani/szakadni.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 12:49:47 // 41674
le ne beszéld mááán ...had terjedjen a hasznos infó :P
Liquid2013-10-03 12:46:29 // 41673
a szíjszakadásnál bármi jobb, de 100e alatt 3 vezérlés, kicsit túlbiztosítás, még nálad is :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 12:45:23 // 41672
a legjobb 15e-ként hát ha a hamisítottat kicseréli a hamisított hamisítottjára és ugyi jobb mint egy szíjszakadás...
GTPeti2013-10-03 12:40:55 // 41671
Biztos jobb, mint pl. egy hamisított görgő miatt miatti ugrándozás v. szíjszakadás. :)
mzo2013-10-03 12:22:43 // 41670
100 e km-nél 3-om szett vezerlés? Az miért jó? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 12:22:32 // 41669
viccet félre téve itt van polcon minden ami kell, elviszem a szerelőhöz aki megmondja, hogy akkor ez nem kell, az nem, mert cserélték viszont kell ez, az, amaz... amit mindig cseréltetek, fékolaj, szervo, motorolaj, váltóolaj, összes szűrő, féltengely zsírzás, kormánymű ellenőrzés :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 11:53:56 // 41667
ha cserélték nem ...minek? (egyik zsebemből a másikba? :)))
Alfonis2013-10-03 11:44:48 // 41666
hat elv nalam is. Mert mikor megvettem mar cserelve volt, de az a tuti ha en is cserelem így ez a 3. szett :P
Vermacy2013-10-03 11:39:58 // 41664
Én cseréltettem! 100 ezernél már a harmadik szett volt fent... :o)
Alfonis2013-10-03 11:37:04 // 41663
;) megvételnél vezérlést cseréltetsz rajta?
Alfonis2013-10-03 11:36:13 // 41662
Oldtimerek nem igazán lesznek a mostani kocsikból az tuti! :D Érdemes assistance szolgáltatást kötni akkor már nem maradsz ott. Inkább hátrány, h nem érsz oda valahova időre. Rossz tud lenne ha nyaralás felé robban le valaki full pakkal. :S
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-03 09:48:40 // 41661
általában amit tartós használatra veszek 2 évre az a legjobb periódus 120-130-nál megvenni 200 előtt eladni... amit ki kell kicserélték, amit ki kell majd a következő kicseréli :P
Piritu - 1.000.0002013-10-03 07:29:41 // 41660
További szép napot mindenkinek!
Indulunk haza :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-03 07:06:10 // 41659
Az a helyzet, hogy hozzá kell szoknunk, hogy kicsit több kopó-fogyó alkatrész van, mint régen. (kettőstömegű, egr, egr hűtőtakaró a 2,0-nál, LMM, szívósor, turbó, stb.)
Pár gond azért van:
1. Nem tudni előre, hogy mikor fog elszállni. (Főleg a tekergetett használt vasakban.) Ha megelőző jelleggel akarod cserélni, lehet, hogy túl korán cseréled.
2. Ha az élettartam végéig akarod használni, simán fekve maradsz valahol, ami még plusz költséget jelent. (Mondjuk egy nyaralás közbeni egr csere.)
3. Nem kis összegekről beszélünk, akár az autó értékével összehasonlítható is lehet.
4. Bontottal nem igazán lehet pótolni, mert az is halálán lehet.
5....
Szóval nagyon érdekel, hogy a mostani kocsikból milyen oldtimerek lesznek. Lesznek-e egyáltalán.
Piritu - 1.000.0002013-10-03 06:57:14 // 41658
Mindkettővel mentem, igaz az 1,9-es a 156-ban volt DPF nélkül:
1,9 klatty
2.0 klatty
A fél liter fogyitöbbletet nem rónám fel a nehezebb kaszni és a DPF miatt. Ráadásul a német autópályán inkább nyomom neki, mert jobban megy.
Kis fordulaton erőtlenség, nagy fordulaton visszajön. A nagyobb turbóval nincs a kókadtf@sz effektus, 3.500-nál még rátesz két lapáttal. Ezt pl. a németeknél egy 160-180-ról való meginduláskor nagyon jól jön. (A csúcs egy biturbó lenne.)
Szerintem az irány jó, főleg hogy a DPF (és remélem az egr) terén is előrelépés történt.
GTPeti2013-10-02 22:57:53 // 41657
Ebben igazad van teljesen. :)
Az "életre"-t valószínűleg úgy kell érteni, hogy az "eszköz élettartamára". Ebből kiderülhet számunkra is, mekkora távra tervez(tet)tek a gazdaságisok. B)
GTPeti2013-10-02 22:54:37 // 41656
A DPF-et ne rójuk fel neki, egy 1.9 DPF-fel még inkább "lame duck". "Optimalizálni" kell és úgy már jó. Ahogy az összes többi motort a DPF-es 2.4-et is beleértve.
dev1662013-10-02 22:42:03 // 41655
Az 1.9 JTD-nek volt ideje kiforrni:) elhiszem, h vannak pozitív változások, de a Piritu által átélt hibákon túl (azért meredekek sztem) más betegségekkel is küzd a 2.0 multijet. Nem saját tapasztalat, de azt hallottam, hogy sokat fogyaszt és alul erőtlen, ami lehet a nem optimálisan behangolt motorvezérlés miatt vagy csak így tudták hozni az EURO5-t. a lényeg, hogy semmiben nem jobb, mint az 1.9 16V és úgy tűnik megbízhatatlanabb.
dev1662013-10-02 22:33:46 // 41654
hehe, tudtad mikor kell eladni ;) pont most jöttek volna a költséges javítások.
Én nem mondom, hogy a Bosch-t jobban kell utálni mint a többi beszállítót, de kevésbé sem. Egy kutya mind. Csak az bosszant, amikor a megbízhatósággal és az időtállósággal promózzák magukat az "életre tervezve" szlogennel megspékelve, miközben minden erejükkel azon vannak, h a megfelelő időben, de biztosan elromló termékeket gyártsanak (tervezett amortizció). na ez a szánalmas.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak