GTPeti2014-03-02 18:21:41 // 49235
Robi, a többiek inkább 1 liter fogyasztásnövekedésről szoktak beszélni. (Jómagam ismert okokból nem mértem még.)
mex862014-03-02 18:19:30 // 49234
nálam van minden, amiről eddig azt hittem mindben van :D
nemrég szembesültem vele hogy se a kieg.fűtés nem túl járatos, sem a B&M (amit nem használok) sem az ülőlap billegtetés, sem bőrhöz a fűtés, sem a gerinctámasz, ezek annyira magától értetődőek 159nél.
és nekem mindegyik van :D
igazából magasan volt a léc a 166 után felszereltség ügyileg mikor kerestem, van amivel pl ez még kevesebbet is tud extrában mint az (el.behajló tükör, el.ülések mondjuk utóbbi nem különösebben hiányzik) úgyhogy azt gondoltam ami ott alap volt itt is megvan de aztán később rájöttem hogy nem egészen egy kategória. :D
nemrég szembesültem vele hogy se a kieg.fűtés nem túl járatos, sem a B&M (amit nem használok) sem az ülőlap billegtetés, sem bőrhöz a fűtés, sem a gerinctámasz, ezek annyira magától értetődőek 159nél.
és nekem mindegyik van :D
igazából magasan volt a léc a 166 után felszereltség ügyileg mikor kerestem, van amivel pl ez még kevesebbet is tud extrában mint az (el.behajló tükör, el.ülések mondjuk utóbbi nem különösebben hiányzik) úgyhogy azt gondoltam ami ott alap volt itt is megvan de aztán később rájöttem hogy nem egészen egy kategória. :D
droberto2014-03-02 18:19:16 // 49233
VDC nincs (az Impression-ben). :)
droberto2014-03-02 18:16:42 // 49232
Nem akarok veled vitázni és meggyőzni sem, de azt vedd figyelembe, hogy rövid szakaszoknál természetes, hogy jobban megdobja az átlagot a regen. Mivel az átlag fogyasztás 100 km-re van vetítve. A 44978. hsz.-ban számoltam, magamat idézve: "Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző"
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
mex862014-03-02 18:16:29 // 49230
2.4nél is annyit nyerek csak?
ez gyenge 400km-enként regenerál... legalábbis MES szerint
ez gyenge 400km-enként regenerál... legalábbis MES szerint
Shadin2014-03-02 18:16:22 // 49229
Akkor nála az se nincsen :-(
Shadin2014-03-02 18:14:56 // 49228
Ismét kötekednem kell :-D
Ha JÓL működŐ DPF-et dobsz ki belőle (amiért fizetsz is) 2-3 decit nyersz vele max. 100km-enként. Kipróbáltam és lemértem és igazam van :-D Utána visszatettem és igazoltam ezt ismét. 5-600km-es etapokat teszek meg egy-egy regenerálás között. Sőt semmivel sem lesz nagyobb keresztmetszeted a kipufogáshoz. DPF-fel is pont ugyan annyi van...
Droberto büszke vagy rám?
:-D
Ha JÓL működŐ DPF-et dobsz ki belőle (amiért fizetsz is) 2-3 decit nyersz vele max. 100km-enként. Kipróbáltam és lemértem és igazam van :-D Utána visszatettem és igazoltam ezt ismét. 5-600km-es etapokat teszek meg egy-egy regenerálás között. Sőt semmivel sem lesz nagyobb keresztmetszeted a kipufogáshoz. DPF-fel is pont ugyan annyi van...
Droberto büszke vagy rám?
:-D
mex862014-03-02 18:14:00 // 49227
mex862014-03-02 18:09:51 // 49226
van ilyen h nincs kipörgésgátló 159ben?
mex862014-03-02 18:09:08 // 49225
Dömpi (il dottore)2014-03-02 18:06:22 // 49224
Peti, droberto ment a kocsimmal január elején a téli kerekekkel. Olyan nyomatéka van, hogy mikor megpadlózta kipörgött a kerék.
"Dömpi! Csúszik a kuplungod!" - mondta
"Kizárt, tavaly volt cserélve" - mondtam
erre ő: "Akkor is csúszik"
erre én: "Nincs benne kipörgésgátló"
"Ja, vagy úgy!" ... na onnantól élvezkedett a srác
Majd a VTT-n kipróbáljuk a nyárival.
Amúgy érdekes progi lehet rajta, mert fogyasztásban is jó, jól is megy, és 8V-s létére nem alul van a nyomaték, hanem 2000-fölött, de onnan 3500-ig egyenletesen.
"Dömpi! Csúszik a kuplungod!" - mondta
"Kizárt, tavaly volt cserélve" - mondtam
erre ő: "Akkor is csúszik"
erre én: "Nincs benne kipörgésgátló"
"Ja, vagy úgy!" ... na onnantól élvezkedett a srác
Majd a VTT-n kipróbáljuk a nyárival.
Amúgy érdekes progi lehet rajta, mert fogyasztásban is jó, jól is megy, és 8V-s létére nem alul van a nyomaték, hanem 2000-fölött, de onnan 3500-ig egyenletesen.
mex862014-03-02 18:03:38 // 49223
na jön a jobbidő, kezd remekelni a 159 magához képest fogyasztás ügyileg.
ma kirándultunk 120km-t, város+országút dugók nélkül de néhol tütymörögve, max 120as tempó de inkább kint 100, átlag 5,7. Ez tetszik. Pedig itt-ott azért az OFF-ok akik nálam lassabbak voltak le lettek alázva :D
, hozzá tartozik hogy tegnap regenerált így ebben a szakaszban nincs fogyasztásnövelő regen.
az is azért látványos hogy tegnap regenerálós szakaszon átlag 9,5, visszafele ugyanez a szakasz 6,8.... és ez egy 20km-es szakasz volt.
szóval DPF megy a lecsóba.... hiába működik, ez brutál pazarlás. polcon pihenhet következő TÜV-ig.
közben takoltam is 62 licit, utánaszámolva 7,42, túlnyomórészt a szokványos rövid szakasz, viszont mikor tankoltam már ugye meleg volt a motor meg előtte számolta ezeket a jó átlagokat a kiránduláskor, volt 1200km fölötti hatótávom is :)
kiváncsi leszek mi lesz ha mégjobb idő lesz, de lehet csak romlani fog az átlag mert már lehet klímázunk :D
viszont nálam a gumi nem lesz nagyon tényező, mert ugyanakkora méret a télim és a nyárim is.
ma kirándultunk 120km-t, város+országút dugók nélkül de néhol tütymörögve, max 120as tempó de inkább kint 100, átlag 5,7. Ez tetszik. Pedig itt-ott azért az OFF-ok akik nálam lassabbak voltak le lettek alázva :D
, hozzá tartozik hogy tegnap regenerált így ebben a szakaszban nincs fogyasztásnövelő regen.
az is azért látványos hogy tegnap regenerálós szakaszon átlag 9,5, visszafele ugyanez a szakasz 6,8.... és ez egy 20km-es szakasz volt.
szóval DPF megy a lecsóba.... hiába működik, ez brutál pazarlás. polcon pihenhet következő TÜV-ig.
közben takoltam is 62 licit, utánaszámolva 7,42, túlnyomórészt a szokványos rövid szakasz, viszont mikor tankoltam már ugye meleg volt a motor meg előtte számolta ezeket a jó átlagokat a kiránduláskor, volt 1200km fölötti hatótávom is :)
kiváncsi leszek mi lesz ha mégjobb idő lesz, de lehet csak romlani fog az átlag mert már lehet klímázunk :D
viszont nálam a gumi nem lesz nagyon tényező, mert ugyanakkora méret a télim és a nyárim is.
droberto2014-03-02 18:02:22 // 49222
Szintén bringás hasonlat ellentmond ennek: Az új 29"-os montikat nehezebb megindítani, mint a 26"-okat, viszont könnyebb lendületben tartani, mert könnyebben átgurulnak mindenen. Irodalom.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
GTPeti2014-03-02 17:52:53 // 49221
Dömpi, ez tényleg ellent mond a fizikának. :)
Shadin2014-03-02 17:46:09 // 49220
Most is terveztem, csak elfelejtettem, mert Szekszárdról jöttek elvinni a régóta hirdetett MP3-as fejet :-)
Shadin2014-03-02 17:44:10 // 49219
Ezt az érzést irigylem Tőled, még ha ellent mond is minden fizikának :-)
Lehet, hogy elcserélem valakivel egy 16-os szettre....
Lehet, hogy elcserélem valakivel egy 16-os szettre....
Liquid2014-03-02 17:29:02 // 49218
kerékcserekor le fogom mérni mindenképp.
Zsolt1552014-03-02 17:19:24 // 49217
jegyzűkönyvet = jegyzőkönyvet
Dömpi (il dottore)2014-03-02 17:16:19 // 49216
Ez érdekes. Nekem sokkal jobban "él" mikor az acél 16-ot (téli) lecserélem az alu 19-re.
Lehet, hogy ez a camping bicikli vs. 28-as esete?
Lehet, hogy ez a camping bicikli vs. 28-as esete?
GTPeti2014-03-02 17:15:40 // 49215
Képzeld el, nálam milyen lesz 195/65R15-ről 225/45R17-re visszatérni. :)
Zsolt1552014-03-02 17:09:46 // 49214
Elvileg nézni kell. Vagy ha nem gyári a könnyűfém felni, akkor műbizonylat kell hozzá. De vizsgahelye válogatja.
Ha NKH-s állít meg, akkor a matrica leszedésen kívül ad egy jegyzűkönyvet és egy berendelőt is.
Ha NKH-s állít meg, akkor a matrica leszedésen kívül ad egy jegyzűkönyvet és egy berendelőt is.
Shadin2014-03-02 17:07:18 // 49213
Érzésre súlyos LE vesztéssel jár a 16" téliről 17" nyárira váltás. Megint nem mértem le a kerekeket, de kb. másfélszer nehezebbnek tűnik a 17"-es. Végzett már valaki "könnyűfém" felni/kerék mérést?
Giuntini2014-03-02 16:57:34 // 49212
Cleantól félek. A Mareánál a gázolajszűrő rossz volt. Amit a Mareának gyártottak középen csak egy sima lyuk volt menet nélkül. Nem tudtam, beindítás után miért állt le állandóan a motor. Aztán kicseréltem gyárira, és semmi probléma nem volt vele.
GTPeti2014-03-02 15:50:59 // 49211
Jó.
Bár szerintem a 159-nél pont nem akkora hatalmas a különbség, mert a betét mérete mindig ugyanakkora, a felülettel pedig szintén amiatt nem lehet trükközni, mert az egész a ház hiánya miatt tökéletesen látszik. És szelepek sincsenek benne. (Korábban ezek mind játszottak.)
Bár szerintem a 159-nél pont nem akkora hatalmas a különbség, mert a betét mérete mindig ugyanakkora, a felülettel pedig szintén amiatt nem lehet trükközni, mert az egész a ház hiánya miatt tökéletesen látszik. És szelepek sincsenek benne. (Korábban ezek mind játszottak.)
Csabi2014-03-02 15:48:15 // 49210
passzolok :)
Dömpi (il dottore)2014-03-02 15:41:37 // 49209
Nekem a levegőszűrőm FIL (ez Filtron lenne?), az olajszűrőm pedig Hengst. A hengst milyen?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-02 14:51:31 // 49208
a cégesbe rakjuk előszeretettel lassan 500e km van benne ... érdekes még mindig megy, soha nem látott gyári minőségű szűrőt, meguin-nál jobb olajat, nem kapott soha motormosót sem ... most rokkant le a főtengely jeladója ...
GTPeti2014-03-02 14:41:44 // 49207
Leírhatnád, hogy te hol szerzed be jó áron a gyári cuccokat. Thx.
Csabi2014-03-02 14:38:49 // 49206
droberto2014-03-02 13:33:38 // 49205
Hát ja, nem egy hármasgolf. :)
droberto2014-03-02 13:33:35 // 49204
A Filtronról már mástól is hallottam, hogy jó az ér/érték aránya.
Szabolcs 1592014-03-02 13:32:03 // 49203
bosch mann és a gyári kartonok audi bmw vw opel stb, plusz tiszta kartonok amin nincs irás ,csiálják még a szénbetétest is
GTPeti2014-03-02 13:24:13 // 49202
Ezt az "összes"-t kifejtenéd egy kicsit? Mely márkákat szoktad látni náluk?
Liquid2014-03-02 13:10:04 // 49201
szerintem csak akkor nézik meg ha feltűnő, vagy furcsa. Ennél sokkal egyértelműbb dolgokat se tudnak az autókról, nem hogy milyen a gyárilag előírt gumiméret hozzá.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-02 13:08:13 // 49200
purflux, Fiaam, Clean ezek is mind beszállítók... a Filtron legalább nem kínai :P
droberto2014-03-02 13:03:47 // 49199
Természetesen ez Giuntini-nak ment. ;)
Szabolcs 1592014-03-02 13:03:43 // 49198
én minden héten járok a mann hummel ba marklofen be és az öszes szüröt ök gyártják hordom a karton csomagoloanyagot bosch stb ugy hogy enyi
droberto2014-03-02 13:02:48 // 49197
Általában jó a gyári (persze vannak kivételek). A gyári is beszállítótól van. Ált. Mann, Ufi Mahle vagy Hengst. Ha aftermarketben ua. olcsóbb akkor megéri olyat venni. Típus és típus közt lehetnek eltérések. Lásd az én légszűrőmet...
Ákos (dewvil)2014-03-02 11:30:09 // 49196
felesleges ugyis a mann vagy ufi a beszallitoja a gyarinak amit kiveszel a dobozbol.
Ákos (dewvil)2014-03-02 11:27:58 // 49195
en is igy jartam mikor csereltem olajat mann vay ufi hazas.kenytelen voltam rendelni.
en wix gazolajszurovel jartam ugy hogy a visszafolyo ag nem ment bele a szurobe mert kicsit eltert a meret es szetcsete azt szelepet, vehettem is ujat.
en wix gazolajszurovel jartam ugy hogy a visszafolyo ag nem ment bele a szurobe mert kicsit eltert a meret es szetcsete azt szelepet, vehettem is ujat.
Ákos (dewvil)2014-03-02 11:22:36 // 49194
igen de pont ez a lenyeg nem? a muszaki vizsgan nezik a megfelelo meretet is meg mindent, plusz ha megallit a rendor az nkh val karoltve es nem jo valami leszedi a matricat.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-02 11:07:18 // 49193
nincs gyári szűrő az UFI ...
Giuntini2014-03-02 11:00:14 // 49192
Érdekel ez a szűrő kérdés. Nemsokára la akarom cserélni az olajat, és minden szűrőt. Érdemes többet fizetni a gyári szűrőért, annyival jobb minőségű? Olajszűrőt mindenképpen gyárit akarok belerakni, viszont a gyári gázolajszűrő duplája az utánagyártottnak.
droberto2014-03-02 10:10:51 // 49191
Szerintem nem a merevítéssel van önmagában probléma, hanem a lemez - gumi találkozással, és vagy a gumival.
Zsolt1552014-03-02 10:06:21 // 49190
5/1990-s KöHÉM rendelet a műszaki vizsgáról a 6/1990-s a közúti járművek üzembentartásáról rendelkezik.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-02 10:05:45 // 49189
vagy nem, a mahle egy buzi cég senkivel nem közösködik...
droberto2014-03-02 09:29:09 // 49188
A perforált lemez ellenére, némely szűrők veszítenek magasságukból, mely által már nem képesek elszeparálni a szűrt és a szűretlen teret, nem látják el tömítő funkciójukat és falsot szívnak.
Ami meg a Mahle körömhiányát illeti, arra gondoltam, hogy a szűrő nem állt meg így magától a szívócsonkon mint nálad a második képen. Bár ennek csak annyi jelentősége van, hogy szereléskor a szűrőt a szűrőház alsó fedelével kell a helyére emelni.
Ami meg a Mahle körömhiányát illeti, arra gondoltam, hogy a szűrő nem állt meg így magától a szívócsonkon mint nálad a második képen. Bár ennek csak annyi jelentősége van, hogy szereléskor a szűrőt a szűrőház alsó fedelével kell a helyére emelni.
Liquid2014-03-02 09:13:04 // 49187
a helye mindegyiken megvan
Piritu - 1.000.0002014-03-02 07:13:02 // 49186