Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2014-03-02 18:48:56 // 49254
Ingyen elvihetők a donor üléseim (maradékai), vagy kidobom a lomtalanításkor, és ezt vegyétek fenyegetésnek :-D
Csabi2014-03-02 18:48:38 // 49253
nincs olyan 2,4 tulaj itt,aki ezt kirpóbálta volna...mámint program módosítás nélkül DPF-ki, majd vissza....szóval így csak marad a matek.....ami hozza a ~2decit 600km-en
droberto2014-03-02 18:47:50 // 49252
No meg még annyit, hogy a városi regen nem optimális (piros lámpát írtál). Minél gyorsabban, egyenletesebben mész, annál jobban tisztít, kevesebb gázolajból, rövidebb idő alatt.
Shadin2014-03-02 18:46:41 // 49251
Azt kell mondjam, h sokáig azt hittem hogy nekem van benne kieg fűtés, mert a 156-hoz képest sokkal hamarabb fűt. 0 - -4 körül 3-4 perc kell, hogy megmozduljon a mutató, és ilyenkor már langyosat fúj a fűtés.
Shadin2014-03-02 18:43:23 // 49250
Nekem van csip. Most nincs, de VTT utáni napon lesz :-) DPF ugye benne, EGR volt lefalazva és kiírva is, de csak a rángatásos hibajavítás végett. Most egy D8mm-es szűkítő van benne kipuf. oldalon, csak mert így nem rángat. Szívósort cseréltem, lapátkák ill. keresztmetszet rendben, ez nem 1.9 betegség. Visszatérve, tavaly nyáron végig írva volt a comp. Nem evett se többet se kevesebbet, viszont ment mint a barom. Már az eredeti 136 belga lóhoz képest. Nem regenerált gyakrabban...
droberto2014-03-02 18:42:09 // 49249
Én 1 dl-et írtam. Optimális esetben ennyi. Ha érdekel a számításom visszanézed az említett hsz.-omat.
Hidd el, hogy nem megy jobban DPF nélkül. Amitől jobb lesz az a Remap vagy egy box.
Amit látsz, az nem az ami káros. Egyébként az enyém nem füstöl. Regen közben nem szabad padlózni, mert amúgy is erősen utóbefecskendez.
Csabi2014-03-02 18:41:02 // 49248
ahham, ...hát kár, h nekem nincs...
de ettől függetlenü meglepő, h milyen hamar bemelegszik az utastér kieg fűtés nélkül.....-10 és alatta érzem, h lassúcska a melegedés
Ahogy írod durva terhelés a generátornak 900W(60-70A) a generátor felét megeszi :)
Zsolt1552014-03-02 18:37:54 // 49247
Egyetértek veled (is). :-))
mex862014-03-02 18:37:43 // 49246
na ezt viszont nem szeretném.
mármint a kormolást.

viszont ha chippelünk, dpf marad, akkor gyanitom előbb-utóbb kinyírom a többlet korom miatt.
vagy?
mex862014-03-02 18:33:57 // 49245
hátőő én kikapcsolom a klímát (kompresszort) mindig amikor nincs rá szükségem :D
bár tudom hogy a 159 sokszor felülbírál ha pára meg ilyenek vannak.
de sztem anélkül is megy mert ahogy mondottam volt mikor kint hideg van és a fűtés rá van csavarva, pár percen belül kva melege van mindenkinek bent :D
viszont tuti van vmi külső hőmérséklet ami fölött nem kapcsol be, mert mikor már ilyen 10 fok van kint akkor nem érzem azt hogy leolvasztja a gatyámat :D
ja meg annyi hatása is van hogy mikor hideg a motor is, és működik, akkor a generátort megizzasztja, emiatt azt is gondoltam eleinte hogy xar a generátorom, és vettem egyet tarcsiba de azóta se cseréltem ki mert minek, ha nem megy ez a kieg cucc akkor rendes a töltésem.

166hoz képest a viz még később melegszik be amúgy, de a beltéri fűtés sokkal durvább.
abban nem volt benne az azoknál szokásos webasto kályhás kieg., olasz piacos volt.
Shadin2014-03-02 18:31:49 // 49244
Én is fölé kalkuláltam. Kerekítési hiba.
droberto2014-03-02 18:30:42 // 49243
Erre Csabiii(már nem 159 :)) válaszol, ha akar.
Shadin2014-03-02 18:30:40 // 49242
Ha arányosítom a fogyasztáshoz akkor 3-4 deci. 400km nem gáz. 25-30 ezer felújítani és tovább működtetni a DPF-et, ahogy azt a digók kitalálták. Ennyibe v. többe kerül kinyírni is. Amíg ki volt szedve semmivel sem ment jobban az autó, csak a család jött mögöttem és egy tuning Golfhoz hasonlította a vasat. Pamacsokat dobál váltáskor meg padlógázon. És ami furcsa, ezt én nem is látom...
mex862014-03-02 18:29:55 // 49241
az üzemi körülményekről meg, sajnos eddigi tapasztalatom más OFF dízeljeimmel is azt mondatja velem, szerintem jobbat teszek a motornak ha nem mindig teljesen a gyár által kitalált üzemi körülményekhez igazodom. mégegyszer kiemelem, SZERINTEM.

EGR eddig mindig jobb volt ha nem volt, szoft se mindig az igazi (ahogy te is NOVITEC-et használsz még ha az nem is klasszik chip), volt már csappantyú nélküli kocsim is ahol a szivócső átmérő a harmadára volt redukálódva a koromtól....
Itt a szivócsőcsappantyús baromságot is kímélem ha nincs addig amig le nem kötöm azt is.

szóval az én irányom a downgrade, de úgyahogy visszaépíthető formában.

az olyan komolyabb "tuningoktól", mech módosításoktól mint amiket anno elkövettem minthogy kipuff rendszer csere, turbó csere nagyobbra, porlasztó csere nagyobbra meg adagoló hullámostárcsa csere, kevlárkuplung és társai már tartózkodom úgyis.
droberto2014-03-02 18:29:26 // 49240
Azok még sosem vezették le a számításaikat. :)
Csabi2014-03-02 18:28:14 // 49239
Köszi a képért...és létezik...:)
Amúgy mi a tapasztalatod vele? Bekapcsolt klíma mellet müxik, ugye?
droberto2014-03-02 18:27:29 // 49238
Nem szoktam ilyet, de ez most:
mex862014-03-02 18:25:03 // 49237
jogos hogy 20km-en jobban megdobta, sajnos nagyobb mintavételem nincs mert annyira azért nem figyelgetem mindig én sem hogy mikor cisnálja.
de azért a 2-3 decivel kapcs. is szkeptikus vagyok, amikor 10perc egy átlag regen nálam, és közben ahogy mondottam volt durván többet kajál. lehet 1.9nél ez áll meg ahol 600km-enként csinálja.
mindegy, úgyis megyek villanyászhoz az EGR miatt ami ugye falazott és így folyton dobja a hibát, sztem egy próbát megér.
a 166hoz viszonyítva még mindig lustának gondolom, megpróbálok ahhoz közelíteni műszakilag (DPF ohne) hátha a dinamika is megjön bár tudom, tudom, nehezebb...

a részecskék egészségre károsító hatását meg én úgy gondolom akkor is a környezetre hárítom másmilyen formában, amikor füstfelhőket dobálok magam után regen közben, vagy épp ha eldugulna, és emiatt egy kényszerítettet kellene csináltatnom szerviz udvarban. (lásd youtube videk hogy mi van akkor ha nincs elszívó)


viszont most is láttam hogy mikor csinálja, kva nagy kékes felhőket dob maga után ha lámpától elgyúrom :D
meg a hanja mélyebb lesz, az maradhatna is olyan mindig :)
droberto2014-03-02 18:24:17 // 49236
Dömpi, a kaparós 159-es :)
(Tényleg kapart!)
Végül van benne egy kis logika.
Az enyémben pl csúszik és nem is nagyon kapar pedig nem Stock. :)
GTPeti2014-03-02 18:21:41 // 49235
Robi, a többiek inkább 1 liter fogyasztásnövekedésről szoktak beszélni. (Jómagam ismert okokból nem mértem még.)
mex862014-03-02 18:19:30 // 49234
nálam van minden, amiről eddig azt hittem mindben van :D

nemrég szembesültem vele hogy se a kieg.fűtés nem túl járatos, sem a B&M (amit nem használok) sem az ülőlap billegtetés, sem bőrhöz a fűtés, sem a gerinctámasz, ezek annyira magától értetődőek 159nél.
és nekem mindegyik van :D

igazából magasan volt a léc a 166 után felszereltség ügyileg mikor kerestem, van amivel pl ez még kevesebbet is tud extrában mint az (el.behajló tükör, el.ülések mondjuk utóbbi nem különösebben hiányzik) úgyhogy azt gondoltam ami ott alap volt itt is megvan de aztán később rájöttem hogy nem egészen egy kategória. :D
droberto2014-03-02 18:19:16 // 49233
VDC nincs (az Impression-ben). :)
droberto2014-03-02 18:16:42 // 49232
Nem akarok veled vitázni és meggyőzni sem, de azt vedd figyelembe, hogy rövid szakaszoknál természetes, hogy jobban megdobja az átlagot a regen. Mivel az átlag fogyasztás 100 km-re van vetítve. A 44978. hsz.-ban számoltam, magamat idézve: "Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző"
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
Shadin2014-03-02 18:16:32 // 49231
Köszi a képet.
mex862014-03-02 18:16:29 // 49230
2.4nél is annyit nyerek csak?

ez gyenge 400km-enként regenerál... legalábbis MES szerint
Shadin2014-03-02 18:16:22 // 49229
Akkor nála az se nincsen :-(
Shadin2014-03-02 18:14:56 // 49228
Ismét kötekednem kell :-D
Ha JÓL működŐ DPF-et dobsz ki belőle (amiért fizetsz is) 2-3 decit nyersz vele max. 100km-enként. Kipróbáltam és lemértem és igazam van :-D Utána visszatettem és igazoltam ezt ismét. 5-600km-es etapokat teszek meg egy-egy regenerálás között. Sőt semmivel sem lesz nagyobb keresztmetszeted a kipufogáshoz. DPF-fel is pont ugyan annyi van...

Droberto büszke vagy rám?

:-D
mex862014-03-02 18:14:00 // 49227


kieg. fűtés kábelről fotó.
úgy tűnik nálam van kieg.
van egy szép kis biztosítéka is :)
mex862014-03-02 18:09:51 // 49226
van ilyen h nincs kipörgésgátló 159ben?
mex862014-03-02 18:09:08 // 49225
feszített is a vas a parkolóban :)
Dömpi (il dottore)2014-03-02 18:06:22 // 49224
Peti, droberto ment a kocsimmal január elején a téli kerekekkel. Olyan nyomatéka van, hogy mikor megpadlózta kipörgött a kerék.
"Dömpi! Csúszik a kuplungod!" - mondta
"Kizárt, tavaly volt cserélve" - mondtam
erre ő: "Akkor is csúszik"
erre én: "Nincs benne kipörgésgátló"
"Ja, vagy úgy!" ... na onnantól élvezkedett a srác

Majd a VTT-n kipróbáljuk a nyárival.
Amúgy érdekes progi lehet rajta, mert fogyasztásban is jó, jól is megy, és 8V-s létére nem alul van a nyomaték, hanem 2000-fölött, de onnan 3500-ig egyenletesen.
mex862014-03-02 18:03:38 // 49223
na jön a jobbidő, kezd remekelni a 159 magához képest fogyasztás ügyileg.

ma kirándultunk 120km-t, város+országút dugók nélkül de néhol tütymörögve, max 120as tempó de inkább kint 100, átlag 5,7. Ez tetszik. Pedig itt-ott azért az OFF-ok akik nálam lassabbak voltak le lettek alázva :D
, hozzá tartozik hogy tegnap regenerált így ebben a szakaszban nincs fogyasztásnövelő regen.
az is azért látványos hogy tegnap regenerálós szakaszon átlag 9,5, visszafele ugyanez a szakasz 6,8.... és ez egy 20km-es szakasz volt.
szóval DPF megy a lecsóba.... hiába működik, ez brutál pazarlás. polcon pihenhet következő TÜV-ig.

közben takoltam is 62 licit, utánaszámolva 7,42, túlnyomórészt a szokványos rövid szakasz, viszont mikor tankoltam már ugye meleg volt a motor meg előtte számolta ezeket a jó átlagokat a kiránduláskor, volt 1200km fölötti hatótávom is :)

kiváncsi leszek mi lesz ha mégjobb idő lesz, de lehet csak romlani fog az átlag mert már lehet klímázunk :D
viszont nálam a gumi nem lesz nagyon tényező, mert ugyanakkora méret a télim és a nyárim is.
droberto2014-03-02 18:02:22 // 49222
Szintén bringás hasonlat ellentmond ennek: Az új 29"-os montikat nehezebb megindítani, mint a 26"-okat, viszont könnyebb lendületben tartani, mert könnyebben átgurulnak mindenen. Irodalom.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
GTPeti2014-03-02 17:52:53 // 49221
Dömpi, ez tényleg ellent mond a fizikának. :)
Shadin2014-03-02 17:46:09 // 49220
Most is terveztem, csak elfelejtettem, mert Szekszárdról jöttek elvinni a régóta hirdetett MP3-as fejet :-)
Shadin2014-03-02 17:44:10 // 49219
Ezt az érzést irigylem Tőled, még ha ellent mond is minden fizikának :-)
Lehet, hogy elcserélem valakivel egy 16-os szettre....
Liquid2014-03-02 17:29:02 // 49218
kerékcserekor le fogom mérni mindenképp.
Zsolt1552014-03-02 17:19:24 // 49217
jegyzűkönyvet = jegyzőkönyvet
Dömpi (il dottore)2014-03-02 17:16:19 // 49216
Ez érdekes. Nekem sokkal jobban "él" mikor az acél 16-ot (téli) lecserélem az alu 19-re.

Lehet, hogy ez a camping bicikli vs. 28-as esete?
GTPeti2014-03-02 17:15:40 // 49215
Képzeld el, nálam milyen lesz 195/65R15-ről 225/45R17-re visszatérni. :)
Zsolt1552014-03-02 17:09:46 // 49214
Elvileg nézni kell. Vagy ha nem gyári a könnyűfém felni, akkor műbizonylat kell hozzá. De vizsgahelye válogatja.
Ha NKH-s állít meg, akkor a matrica leszedésen kívül ad egy jegyzűkönyvet és egy berendelőt is.
Shadin2014-03-02 17:07:18 // 49213
Érzésre súlyos LE vesztéssel jár a 16" téliről 17" nyárira váltás. Megint nem mértem le a kerekeket, de kb. másfélszer nehezebbnek tűnik a 17"-es. Végzett már valaki "könnyűfém" felni/kerék mérést?
Giuntini2014-03-02 16:57:34 // 49212
Cleantól félek. A Mareánál a gázolajszűrő rossz volt. Amit a Mareának gyártottak középen csak egy sima lyuk volt menet nélkül. Nem tudtam, beindítás után miért állt le állandóan a motor. Aztán kicseréltem gyárira, és semmi probléma nem volt vele.
GTPeti2014-03-02 15:50:59 // 49211
Jó.

Bár szerintem a 159-nél pont nem akkora hatalmas a különbség, mert a betét mérete mindig ugyanakkora, a felülettel pedig szintén amiatt nem lehet trükközni, mert az egész a ház hiánya miatt tökéletesen látszik. És szelepek sincsenek benne. (Korábban ezek mind játszottak.)
Dömpi (il dottore)2014-03-02 15:41:37 // 49209
Nekem a levegőszűrőm FIL (ez Filtron lenne?), az olajszűrőm pedig Hengst. A hengst milyen?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-02 14:51:31 // 49208
a cégesbe rakjuk előszeretettel lassan 500e km van benne ... érdekes még mindig megy, soha nem látott gyári minőségű szűrőt, meguin-nál jobb olajat, nem kapott soha motormosót sem ... most rokkant le a főtengely jeladója ...
GTPeti2014-03-02 14:41:44 // 49207
Leírhatnád, hogy te hol szerzed be jó áron a gyári cuccokat. Thx.
Csabi2014-03-02 14:38:49 // 49206
Holnap nálam is megesik a szürő+olajcsere...
Gyári olajszürő : MANN
A gyári levegő Filtron( a képek alapján):


Nem feltétlenül drágábbak a gyári minősítésű szűrők, nem olyan helyről kell beszerezni ahol 100% haszonkulccsal dolgoznak
droberto2014-03-02 13:33:38 // 49205
Hát ja, nem egy hármasgolf. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak