Fórum >> Típusok >> 159

mex862014-03-04 09:14:30 // 49399
még egy dolog amin nem szoktunk gondolkodni akkor amikor a dpf duguläsokrol beszélünk
mikor dugult a dpf, gondoljätok el mit vältozik az emap/imap arány, és az mit tesz a turboval... ilyenkor még nekiällunk taposni hogy tisztuljon
szerencsétlen tengelye mit kap...
még egy ok amiért mehet a polcra nälam a szürö...

volt mär turbotengelytörésem off-nál 2x is sajnos (egy 520d-nél vásárlás után 700km-el, megy egy 1.9tdi-nél ahol leragadt a geometria, chippes volt a kocsi igy nem tiltott be amikor tultöltött, t.nyomäsméröm meg nem volt ami figyelmeztetett volna), na az az igazi regeneráló füst ami oylankor van :D
Liquid2014-03-04 08:46:49 // 49398
az korrekt, nem volt hideg az autóban :D
Szabolcs 1592014-03-04 05:07:25 // 49397
Pótkerèk mellett el fèr a dugókulcs ,plusz 1 szàr a kitekerèshez 5 perc az egèsz úgyis meleg a kipufogó cső így könnyebben ki jön a csavar hideg csönël meg se probälom
droberto2014-03-03 23:34:55 // 49396
Én meg Szardíniába vágyom. :)
droberto2014-03-03 23:31:16 // 49395
A jó egy nyugis főút is, csak vissza kell tenni 4-be, a kedves közeg miatt. :) (Meg persze azért, hogy ne érj be túl hamar a következő településre vagy körforgóba)
Zsifi sw2014-03-03 23:30:25 // 49394
Ha már 48 °C, akkor ismét egy ilyen csodás helyen szeretnék lenni:

Jó éjt mindenkinek!
Giuntini2014-03-03 23:22:37 // 49393
Ugyanezt mondta a szerelőm, a forced regenről. Jobb időnként meghajtani, és lehetőleg autópályán regenerálni. De ugye nem vagyunk mindig autópályán.
droberto2014-03-03 23:19:57 // 49392
Erre inkább majd a Shadin fog válaszd adni, mert ő használja hasonló szakaszon.
Egyébként nem csak a távolság a lényeg. Fontos, az ECU-nak az is, hogy egyenletesen, magasabb fordulaton menjél.
Piritu - 1.000.0002014-03-03 23:15:30 // 49391
Jó éjt mindenkinek!

Egy kis nyáridézés :-)
Zsifi sw2014-03-03 23:11:03 // 49390
Holnap kérek egy időpontot, és megnézem "tüzetesebben" a dolgot.
Mivel nem én megyek vele napközben, így én se szeretném, ha egyszer csak leállna.
Mi számít még rövidtávnak? Napi szinten megyünk Kispest - Budaörs (25 km), Budaörs - Kispest (25 km) úton. Már mondtam páromnak, hogy reggelente picit pörgősebben menjen a kivezetőn, addigra úgyis eléri a rendes üzemi hőmérsékletet. Ez használhat?
droberto2014-03-03 23:04:27 // 49389
A kényszerített regenkor elér a szűrő egy olyan hőmérsékletet, aminek égése ilyen füsttel jár. Normál viszonyok között ezt (ha jól emlékszem rendre 630°C fölött) nehéz elérni. A Forced regen jó a szűrőnek, de rossz a motornak (terheletlenül pörög és nincs menetszél sem ami hűtse).
Ami meg az olajhígulást illeti, az csak akkor lép fel, ha regen közben leállítod, nem kell aggódj.
droberto2014-03-03 22:58:07 // 49388
A százalékos érték egy számolt adat. A fene tudja, hogy a nyomáskülönbségen kívül miből számolja. Két dolog viszont biztos:
- tényleg nem a % a mérvadó
- nálam a képletbe (amiből számolja a százalékot) a nem megszokott használati körülmények rondítottak bele.
Akkor váltottam ki az első pályamatricámat és több mint 1.200 km-t mentem vele kizárólag pályán. (Ha emlékeztem, még örömködtem is, hogy hosszútávon alig dugul a szűrő) Amikor jött a krach, 70 valahány százaléknál állt a tömődés, holott már tiszta korom lehetett. Sajna nem volt nálam Notebook, és a maradék 60 km pesti dugózás feltette az i-re a pontot. Elkezdetek rondán kalimpálni a dugók és a szelepek. Battára a Zolihoz limp módba, még leevickéltem, de itt már olyan szintű volt a dugulás, hogy már a kényszerített regen se futott le (Olyan magas volt a nyomáskülönbség, hogy biztonsági okokból leállt.). Onnan vészmódban már csak 20 km-t tudtam, jönni mikor a motor belefullad a saját kipufogógázába.
Kezdek biztos lenni abban, hogy a megoldás itt tényleg az SW Update, ami már korábbi eltömődési százaléknál megindítja a regenerációt. Kicsit biztonsági megoldás, de jobb mint fekve maradni.
droberto2014-03-03 22:58:03 // 49387
A 144600 szerintem a DPF csere volt.
A sok rövidtávra figyelned kell ezentúl.
droberto2014-03-03 22:57:59 // 49386
Fog neki, csak teremtse meg az ideális feltételeket.
Menjen egyenletesen hosszabb ideig.
droberto2014-03-03 22:57:57 // 49385
Már múltkor is kérdezni akartam... Gond esetén, hogyan tekered ki a csavart. Cipelsz magaddal egy méteres dugókulcs hosszabbítót? :)
Zsifi sw2014-03-03 22:53:50 // 49384
Akkor ez egy beépített bug, vagy features... :D
mzo2014-03-03 22:50:15 // 49383
Érdekes nekem is lefagyott a Blue&Me hétvégén...
Ákos (dewvil)2014-03-03 22:49:49 // 49382
passz. mert addig elvittek kintebbre. de 90%nal mar akad.
multkor kollegam csinalt zafira 1.9 motor ismert :-) ugy hogy mar gep sem engedte, kimos vegyszer es meg ugy is iszonyat fust jott ki.
mzo2014-03-03 22:46:19 // 49381
Neked amikor a Szamosiéknál csinálták volt füst? :)
Ákos (dewvil)2014-03-03 22:45:13 // 49380
ha a turbos akkor mindegy van e dpf ha game over fustol az barmivel. regeñeralasnal meg fust van gazdagon.
en amig ranyomok a tisytitasra addig elmegyek kavezni :-)
Ákos (dewvil)2014-03-03 22:40:20 // 49379
a sportwagonra tul konnyu lett volna gondolni:-) ez az. virus:-)
mzo2014-03-03 22:39:01 // 49378
Biztos nem a turbó, nekem semmi baja nincs a csigának. És ha az is lenne akkor nem csak kényszer regen alatt csinálná és nem csak 1-2 percig.
mzo2014-03-03 22:35:07 // 49377
Egyszer nekem is volt 100% felett, de a MES menűpontja szerint ez még normális. Egy napra rá regenerált és le is ment huszonvalahányra a %.
Egyébként ahogy néztem kb 80-90% tömítetségnél szokta elkezdeni a regent nagy átlagban.
mzo2014-03-03 22:31:46 // 49376
Pedig akkor csinálta nekem is, kb ugyanez volt mint a videón. Első egy két percben semmi, majd egyszercsak megjelent a kékesbarnás füst, majd újabb 1-2 perc és megszünt. Onnantól már nem látszott semmi. És mondom, ezt csak a kényszerített regennél láttam, a normál út közbeni regennél semmi füstöt nem látok soha. A kényszerítet regent a Szamosinál csinálta a szerelő, pedig én nem kértem, és a tömítettség %-os állapota se indokolta volna, egyszerűen csak úgy "önszorgalomból". És emlékszem még beszéltünk is a füstölésről, miközben folyt a kényszer regen, mondta hogy ez normális ilyenkor égeti ki a cuccot.
Piritu - 1.000.0002014-03-03 22:07:28 // 49375
A heveny Alfa vírus okozta fertőzés jele, hogy az sw-ről a SportWagon jut az ember eszébe :-D
Ákos (dewvil)2014-03-03 22:05:40 // 49374
na azt én is megnézettem, de nincs elérhető új verzió.
Ákos (dewvil)2014-03-03 22:04:15 // 49373
tényleg hétfő van....nyertél!:)
Ákos (dewvil)2014-03-03 21:54:49 // 49371
namá' megin' leragadtam...sw ellenőrzés? he? vagy hétfő van ennyire nekem?:)
Zsifi sw2014-03-03 21:53:27 // 49370
Én is keresek 17"-es de lehet inkább 18"-as gyári kerekeket. :)
dangerel2014-03-03 21:38:06 // 49369
Szia

A 16 -ost meghagyom télire.
Zsifi sw2014-03-03 21:35:05 // 49368
Hmmm... Nem akartam jobban leterhelni a srácokat, így is váratlanul állítottam be aznap este. Akkor kell egy sw ellenőrzés is, Z mestert úgyis hívom még a napokban, erre is rákérdezek, hogy mit szólna egy ilyen munkálathoz.
Csabi2014-03-03 21:32:49 // 49367
Amit írtál, én úgy értettem, h szerinted az erőltetett regen nem ér sokat mert ~90%-ról csak 70-re vitte le a dugulást...erre írtam amit...(ha nem így értetted akkor tényleg egyről beszéltünk, és tényleg hétfő van :) )

A nyomáskülönbséget érdemesebb nézni...
pl. nekem az eröltetett regen 127mbar ról levitte 55mbarra a DPF ellenállását....3500as fordulaton mérve... ergo teljesen kipucolta...
amit igazol ez az ábrácska is


Droberto eseténél amikor már annyira eldugult, h lefojtotta a motort, 800as fordulaton 116 mbar volt enki... ami az ábra szerint is durva dugulás

Ergo a százalékos érték arra jó, h tudd milyen távol vagy a következő regentől, de arról nem ad megbízható infót, h épp mennyire van eldugulva a DPF....
Shadin2014-03-03 21:22:24 // 49366
Elég rosszul hangzik, kb teljesen kizárt, hogy 5000km alatt nem regenerált, pláne 50km-es etapok alatt. 110%-ra a régi sw-vel volt képes nekem eltömődni, meg még talán droberto-nak is. Megnézhették volna az sw frissítés(eke)t.
Ákos (dewvil)2014-03-03 21:21:53 // 49365
irány autópálya 3000 fölé aztán hajrá:)
Ákos (dewvil)2014-03-03 21:20:45 // 49364
Ha már 110%nál jársz akkor lehet már nem is fog, mert lassan eléred a norm szennyezés végét, amikor már nem fog saját maga regenerálni! csak géppel.
Zsifi sw2014-03-03 21:17:11 // 49363
Húúú srácok!

Nem győzőm napról napra olvasni a topicot, sok sok információt szerzek, ezért köszönet! :D
A DPF-ről én is inkább kérdeznék, mint hozzászólnék. :P Lefagyott a Blue&Me rendszer, reset gombot nem találtam, így elgurultam a szervizbe, hogy csináljunk valamit... Ha már ott voltam, akkor megnézettem a DPF adatokat, és az enyémre annyit ír, hogy jelenleg 110%-on van. De a leírtak alapján, az enyém még nem csinált tisztítást, legalábbis még nem tapasztaltam. A gép szerint 617 fokon ment az utolsó regenerálásnál, ami valószínű, hogy Hollandiából hazafelé történt meg, mert 144600 km-re írta az utolsó regenerálás idejét. Lehetséges, hogy 5000 km alatt nem volt? Igaz mostanában a leghosszabb táv kb. 50 km volt.
Ákos (dewvil)2014-03-03 21:16:52 // 49362
Baxa meg télleg bocsi Shadin! Kicsit már szét vagyok esve elég pörgős napom volt, aztán egyik fül be másik ki
Ákos (dewvil)2014-03-03 21:15:24 // 49361
basszus bocsi:(
Shadin2014-03-03 21:14:49 // 49360
XI. Infópark és környéke.
Shadin2014-03-03 21:13:14 // 49359
Én válaszoltam az előző kérdésre is, csak figyelmetlen voltál :-(
Shadin2014-03-03 21:12:28 // 49358
Bocsi :-)
Ákos (dewvil)2014-03-03 21:09:58 // 49357
csak azt nem tudom hogy picit vagy nagyon:) ugye. meg a magas korrekcióból adódhat nagyobb fogyasztás extrém esetben dugó olvadás...bár ahhoz nagyon kéne csörögnie.
'''''2014-03-03 21:06:58 // 49356
Köszi!
Ákos (dewvil)2014-03-03 21:05:37 // 49355
Ez is csak ötlet, mert a cégnél a bosch kts-el nem tudok nézni korrekciót, csak rail nyomást meg össz befecsit. Egyenlőre én is csak tézisekre alapozhatok, mert még nem szedtük szét, de talán támpontot adhat a korrekció. Vagy levegő rendszer vagy üzemanyag sok varia nincsen, csak jól esne egyből azért fizetni amit kiszerelünk :):)
mex862014-03-03 21:00:44 // 49354
sztem magas injektor korrekcióból nem következik ilyen nagymértékű túlfogyasztás mint amit írsz. (ha ez egyáltalán oylan nagymértékű :D ) bár a manuál 2.4emhez képest is durva. pedig vmelyik korrekciós érték nálam is magas picit.
de ez csak tézis.
Zsifi sw2014-03-03 20:57:45 // 49353
Szia!

Ha a nagykőrösi úton lévő autópiacra gondoltok, akkor azt kell mondjam, hogy nincs. Inkább csak "kereskedők" vannak kint.
'''''2014-03-03 20:52:54 // 49352
Én is ezt kérdezem! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-03 20:42:10 // 49351
még van ilyen? :)
'''''2014-03-03 20:40:11 // 49350
Faterom kérdezi,hogy szokott-e még lenni Pesten autóvásár hétvégente?Tudja esetleg valaki?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak