Giuntini2014-03-03 17:49:42 // 49320
Én még sohasem csináltam, nekem precízen 400km-enként megcsinálja. Egy dolog a lényeg, ha regenerál nem állítom le, inkább addig megyek amíg be nem fejezi. Az enyém 2007-es, biztos hogy a komp frissítve van a 2011-es programmal, valaki közületek mondta hogy emiatt van eltérés a komp. szerinti fogyasztás és a valódi között. A hétvégén lemegyek a Balatonra, remélem most már végre az autópályán kapom el a reg.-et. Akkor ki az automatát kézibe, vissza 5-be, és áll. 3000ford.
Shadin2014-03-03 17:49:33 // 49319
Nekem 2011-es gyári sw frissítés után lett azonos körülmények között 900-1000km helyett 5-600km.
Csabi2014-03-03 17:38:12 // 49318
Jah, a régi programmal nekem is 1000km volt , az újjal ~400km és pontosan 10perc...szerintem ez arról szól, h nagyobb tartalékot építettek be szoftveresen, itt arra gondolok, regenkor a korom80-90%-a elég az első 1percben ha megvan a 600-650°C folyamatosan....de ahogy Mzo is írja a körülmények, és a vezetési szokások nem mindig megfelelőek...
sárga vonal: a DPF ellenállása
zöld: a hőmérséklet ~650°C
ezért fontos h egyenletes gázzal menjünk regen közben, és ne ész nélkül gyorsítgassunk, mondván "most jól kiégetem"....ahogy elveszed a gázt egyből hűlni kezd a DPF, és megszakad a korom égése....gázadásra megint nyomja be a naftát, h meglegyen a 600+ hőmérséklet...
sárga vonal: a DPF ellenállása
zöld: a hőmérséklet ~650°C
ezért fontos h egyenletes gázzal menjünk regen közben, és ne ész nélkül gyorsítgassunk, mondván "most jól kiégetem"....ahogy elveszed a gázt egyből hűlni kezd a DPF, és megszakad a korom égése....gázadásra megint nyomja be a naftát, h meglegyen a 600+ hőmérséklet...
Chianti2014-03-03 16:23:14 // 49317
Köszi az infót! Sejtettem hogy van valami hasonlóság a 3 dolog ( chip-remap-opti) között, csak gondoltam megkérdezem a "szakértőket"... :o)
Chianti2014-03-03 16:12:42 // 49316
Tényleg gyönyörű 4kerekű! Én mindig is kedveltem a gömbölyded formákat - nem csak az autók esetében :o) - amikor a karosszéria egyetlen négyzetcentiméterén sem találni sík felületet. Íves formák, küllős felnik, és ami még nagyon fel tudta dobni az 50-es, 60-as évek automobiljait, egy pár hasonló formavilágú krómozott lökhárító. Meg persze a króm díszlécek, feliratok, kilincsek, ezek határozták meg az akkori autók karakterét és ettől lett minden jármű olyan egyedi és különleges. Nem akarok nagyon OFF-os lenni, de én meg az 50-es, 60-as, 70-es évek amerikai autóiért vagyok oda iszonyatosan. Pláne a Custom járgányok tetszenek baromira. Ha gondolod kivesézhetjük a témát az üzenőfalon.
Egyébként meg alig várom hogy leteljen már ez a 3 hét, és újra birtokba vegyem egy rövid időre a Vörös Démont! :o)
Egyébként meg alig várom hogy leteljen már ez a 3 hét, és újra birtokba vegyem egy rövid időre a Vörös Démont! :o)
mex862014-03-03 14:54:47 // 49315
nälam trip A: megtehetö täv és nagyätlag
trip B: pillanatnyi, és inditästol nulläzódó átlag (igy programoztam)
igy csak a Trip-A és Trip-B közt vältogatok :)
trip B: pillanatnyi, és inditästol nulläzódó átlag (igy programoztam)
igy csak a Trip-A és Trip-B közt vältogatok :)
David | Centocinquantanove2014-03-03 14:20:25 // 49314
Onnan lehet látni a legkönnyebben.
Másodlagos tünetei:
-gázolajszag enyhe beszivárgása az utastérbe
-hűtőventillátorok max fokozaton elindulnak (hallani ahogy zúgnak)
Másodlagos tünetei:
-gázolajszag enyhe beszivárgása az utastérbe
-hűtőventillátorok max fokozaton elindulnak (hallani ahogy zúgnak)
Ricsi 1472014-03-03 14:09:25 // 49313
Nem szoktam nézni, nekem az átlagra van állitva meg, hogy mennyit mehetek még a kov tankolasig. De most majd elkezdem figyelgetni a pillanatnyi fogyasztasomat is.
mzo2014-03-03 13:03:47 // 49312
Kenyszeritetnel sem? A normal regennel nalam se kormol...
Shadin2014-03-03 12:57:50 // 49311
Osztom, nem kormol nálam sem regen alatt.
David | Centocinquantanove2014-03-03 12:48:03 // 49310
Inkább csak nem vetted észre... :) Figyelgeted a pillanatnyi fogyi értékeket?
Kényszerített regenhez kell egy obd2 interface és egy laptop, rajta Fiat EcuScan (FES) vagy Multi EcuScan (MES) progi. Belépsz a motor modulba, és ott van egy menüpont, ahol el birod indítani.
Kényszerített regenhez kell egy obd2 interface és egy laptop, rajta Fiat EcuScan (FES) vagy Multi EcuScan (MES) progi. Belépsz a motor modulba, és ott van egy menüpont, ahol el birod indítani.
Ricsi 1472014-03-03 12:44:57 // 49309
Hogyan lehet kenyszeritett regeneralast csinalni? En elmentem mar 4 ezer km-t az autoval de semmi ilyesmit nem tapasztaltam amiket ti irtok, vagy nem regeneral vagy csak en nem veszem eszre...!
mzo2014-03-03 12:13:01 // 49308
Pont most akartam belinkelni egyet. :)
David | Centocinquantanove2014-03-03 12:01:57 // 49307
Rákerestem, de van azért bőven olyan video is ahol semmi füstöt nem látni...
David | Centocinquantanove2014-03-03 11:59:21 // 49306
Szvsz az égett szag normális közel 600 °C-on bármi megpörkölődhet ami akár a kipufogócső külsejére tapadt (por, pollen, akármi), de a normál üzem alatt a savanyú kipufogógáz szaga is az, de a kékesbarnás füstről még nem hallottam.
Zsolt1552014-03-03 11:23:26 // 49305
Pár hónappal ezelőtt Piritu írt erről. Érdemes lenne visszakeresni.
Giuntini2014-03-03 11:20:01 // 49304
Ez így van , a pill. fogyasztás 40l-re is felszökik.
Giuntini2014-03-03 11:18:32 // 49303
Nekem is van füstölés valamilyen szinten, de nem okádja a füstöt. Inkább iszonyú büdös, és égett szag, ha hátramész a kipufogóhoz.
mzo2014-03-03 11:03:28 // 49302
Nekem nyomott fustot a kenyszer regen alatt. Ha youtubon rakeresel ott is olyan videk vannak ahol szinte csak ugy okadjak a fustot. Na mondjuk az enyem azert annyira nem volt durva de kb mint egy barkas egy koverebb gazfroccs utan. Ez volt kb 2-3 percig aztan ez megszunt. A vege fele mar nem fustolt csak tolta a levegot ezerrel.
Viszont a normal regennel ut kozben meg nem lattam hogy fustolt volna ez teny
Viszont a normal regennel ut kozben meg nem lattam hogy fustolt volna ez teny
Giuntini2014-03-03 10:58:21 // 49301
A típusát nem írtam oda Ferrari 250 Lusso
Giuntini2014-03-03 10:56:07 // 49300
Nézzétek meg ezt a Ferrarit gyerekkorom óta a kedvenc autóm, és a mai napig szerintem a világ legszebb autója. Ha valakit érdekel a youtube-n rengeteg video van róla. Csak azért mondom ezt, mert a műszerfala, az autógyártás történetének legszebbike, és van némi hasonlóság a mi autónkhoz (nem Suzuki). Azzal a különbséggel, hogy itt a két nagy óra középen van. Attól félek, hogy a Giuliánál az Alfa is áttér arre a vetített förmedvényre, ahogy a német konkurencia teszi, és vége lesz ennek a csodás analóg műszerfalnak. Az a baj, hogy az eladhatóság mindent felülír, és a mai emberek jó része kellő izlésficammal rendelkezik. Danke!
David | Centocinquantanove2014-03-03 10:45:43 // 49299
Én csináltam kényszerített regent is, és nálam szó sem volt kékesbarnás füstről. Tolta ki a meleget ezerrel, de nem füstölt. Menet közben nem tudom füstöl e, ha mégis akkor csak elenyészően mert mert a tükörből sosem láttam még.
David | Centocinquantanove2014-03-03 10:43:29 // 49298
Ez a képlet ez mi? :)
mzo2014-03-03 10:41:36 // 49297
Akkor annak a kekesbarnas fustnek amit kinyom kenyszeritett regen alatt nincs karosanyag tartalma? Nem hinnem...
Persze elvileg ki kell birnia ennyit a szuronek Egrnek, csak hat az se mindegy hogy hol es milyen korulmenyek kozott hasznalod az autot. En hasznalom Bp-en is leven itt lakom. Es ez a leheto legrosszabb korulmeny a Dpf-Egr parosnak. Lasd pl Astoria delutani dugo es regeneralas. Moccanni nem tudtam az autoval a regen meg ontotte bele az uzemanyagot. Ha ezt sokszor eljatszanam egymas utan akkor egyreszt a Dpf is kuka lenne masreszt 3-4 e kmerenkent jarhatnek olajcserere a felhigult olaj miatt.
Persze elvileg ki kell birnia ennyit a szuronek Egrnek, csak hat az se mindegy hogy hol es milyen korulmenyek kozott hasznalod az autot. En hasznalom Bp-en is leven itt lakom. Es ez a leheto legrosszabb korulmeny a Dpf-Egr parosnak. Lasd pl Astoria delutani dugo es regeneralas. Moccanni nem tudtam az autoval a regen meg ontotte bele az uzemanyagot. Ha ezt sokszor eljatszanam egymas utan akkor egyreszt a Dpf is kuka lenne masreszt 3-4 e kmerenkent jarhatnek olajcserere a felhigult olaj miatt.
mex862014-03-03 10:28:04 // 49296
nekem valszeg más a progim vagy a 2.4nél van máshogy
400anként regenerál 10percig...
Csabiiii irta talán hogy a korábbi progik 2.4nél is 900-1000ként csinálták.
400anként regenerál 10percig...
Csabiiii irta talán hogy a korábbi progik 2.4nél is 900-1000ként csinálták.
David | Centocinquantanove2014-03-03 10:21:22 // 49295
Szerintem nem ámítás, mert a korom pont a tökéletlen égés következménye. Azzal, hogy regenerálás közben kvázi újra elégeti, pont, hogy megszünteti a korom károsanyagtartalmát. Egyébként ha szabad így fogalmazni, akkor én pedig az ellentáborhoz tartoznék 200k km felett járunk már, benne van az EGR és a DPF is a kezdetektől, soha nem kellett egyikhez sem hozzányúlni. Közel 1000 km ciklusokban regen kb 10 percig és ennyi...
Shadin2014-03-03 09:44:55 // 49294
Van. Infopark.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-03 09:02:11 // 49293
mondhatjuk úgy is hogy minden optimalizálás chiptuning, de nem minden chiptuning optimalizálás :P
Liquid2014-03-03 07:54:14 // 49291
nem magával az emisszió csökkentésével van a baj, hanem az eszetlen elvárásokkal, amik elkúrják az egész autógyártást
mzo2014-03-03 06:42:19 // 49290
Jó reggelt!
Nekem magával az Eu4-el semmi bajom, azt hogy az emmissziós adatokat szorítsuk minnél alacsonyabb szintre ez ok. De azt azért már nehezen hiszem, hogy a regen alatt, ill magától a Dpf-től szódavíz fog folyni a kipufogóból. :) Gondolom láttál már kényszerített regent. Én egyszer láttam. Kékesfekete füst, valamint büdös feketés lerakódás is megjelent az autó mögött a földö, ill a füvön. Én erre mondtam azt hogy oké Eu4 stb de mi van olyankor amikor regenerál az autó és nyomja ezeket a cuccokat? Mert hogy ez nem szén-dioxid plusz víz az tuti. :)
Egyik kedvenc cikkem a Dpf regenről.
Nekem magával az Eu4-el semmi bajom, azt hogy az emmissziós adatokat szorítsuk minnél alacsonyabb szintre ez ok. De azt azért már nehezen hiszem, hogy a regen alatt, ill magától a Dpf-től szódavíz fog folyni a kipufogóból. :) Gondolom láttál már kényszerített regent. Én egyszer láttam. Kékesfekete füst, valamint büdös feketés lerakódás is megjelent az autó mögött a földö, ill a füvön. Én erre mondtam azt hogy oké Eu4 stb de mi van olyankor amikor regenerál az autó és nyomja ezeket a cuccokat? Mert hogy ez nem szén-dioxid plusz víz az tuti. :)
Egyik kedvenc cikkem a Dpf regenről.
Csabi2014-03-02 23:43:52 // 49289
remap: kap egy új vezérlőprogramot az autó, vagy nevezhetjük "chiptuningnak" is
optimalizálás: ugyanaz ("chiptuning")..csak az 'egyszerű embernek' ez jobban megfogható fogalom, és jobban eladható....ezért mostanában így hívják
A lényeg a teljesítmény növelés: 50-130e ft, attól függően, h ki csinálja
optimalizálás: ugyanaz ("chiptuning")..csak az 'egyszerű embernek' ez jobban megfogható fogalom, és jobban eladható....ezért mostanában így hívják
A lényeg a teljesítmény növelés: 50-130e ft, attól függően, h ki csinálja
Chianti2014-03-02 23:23:04 // 49288
...mikor érdemes motor optimalizálást csináltatni és mennyibe fáj egy ilyen beavatkozás?
Chianti2014-03-02 23:17:24 // 49287
...bocsánat, szakmai kérdés 1 zöldfülűtől: 159 esetében mit jelent a remap... és mit kell róla tudni?
droberto2014-03-02 22:57:39 // 49286
HC + O2 → CO2 + H2O
Ez egész EU-s emisszióharc egy hazugság, dobjunk ki mindent.
Ez egész EU-s emisszióharc egy hazugság, dobjunk ki mindent.
Ákos (dewvil)2014-03-02 21:37:20 // 49285
a hogyan nem lényeg csak a benne:)
Haddel2014-03-02 21:36:56 // 49284
Még 140*200-as matrac is volt benne.Igaz félbe hajtva :)
Ákos (dewvil)2014-03-02 21:29:51 // 49283
159 VAN :)
Ákos (dewvil)2014-03-02 21:29:24 // 49282
Srácok!
Ki az akinek van mes és kábel és mondjuk ráérne 15 percig rádugni a kocsimra és mondjuk budapesti?
Injektor korrekciós adatok érdekelnének.
Ki az akinek van mes és kábel és mondjuk ráérne 15 percig rádugni a kocsimra és mondjuk budapesti?
Injektor korrekciós adatok érdekelnének.
Haddel2014-03-02 21:17:08 // 49281
Alfa156SW2014-03-02 21:08:01 // 49280
csak megtetszett:)
GTPeti2014-03-02 21:05:26 // 49279
2 év múlva ritkább lesz az enélküli "Liebhaberauto", mint az ezzel felszerelt... B)
Piritu - 1.000.0002014-03-02 21:01:49 // 49278
Új vírus terjed? :-DD
Alfa156SW2014-03-02 20:56:14 // 49277
Ákos (dewvil)2014-03-02 20:42:13 // 49276
OFF:
Na most meg a ruhaszárító szakadt össze......mi jön még???
:(
Na most meg a ruhaszárító szakadt össze......mi jön még???
:(
GTPeti2014-03-02 20:21:37 // 49275
Vegyél egy BT billentyűzetet. ;)
mzo2014-03-02 20:18:45 // 49274
Bocs a sok helyesírási hibáért, tableten, elég nehéz pötyögni. :)
mzo2014-03-02 20:15:25 // 49273
Csak mert nem voltam egész hétvégén... Pityukoma állat lett a kilépőfényed! :)
EGR Dpf témában: Nos, én is a azon a véleményen vagyok, hogy jobb nélkülük.
És nem is a fogyasztás miatt, , hanem azért mert ezekkel az alaktrészekkel előbb vagy utóbb gondok lesznek és gondokat fognak okozni más alaktrészeknél. Ez biztos csak kilométer idő és használás kérdése. Lásd pl EGR szívósor, rángatás, stb... Nem akarok nagyon belemenni, eléggé körülírtátok már a témát.
Nem normális dolog a saját égéstermékébe folytani a motort.
Én tavasszal a nagyszervízzel együtt kitakaríttatom a szívósort is és utána EGR off DPF Off. Mindkettő visszatehető lesz a szükség lenne rá. Mondom ezt úgy hogy nekem semmi problémám nincs egyik működésével is, tökéletesen üzemel az autó. Egyszerűen csak meg akarom előzni a bajt. Ezek után nyugodt szívvel használhatom városban is az autót, és nem kell izgulni a Dpf miatt. pl.
Egyébként kíváncsi lennék mérési adatokra a regen alatt, milyen károsanyag kibocsátások történnek. Mert oké a Dpf megfogja a kormot ésatöbbit. Na de mikor regenerál akkor mi van? Nem ámítás ez így egy kicsit?
EGR Dpf témában: Nos, én is a azon a véleményen vagyok, hogy jobb nélkülük.
És nem is a fogyasztás miatt, , hanem azért mert ezekkel az alaktrészekkel előbb vagy utóbb gondok lesznek és gondokat fognak okozni más alaktrészeknél. Ez biztos csak kilométer idő és használás kérdése. Lásd pl EGR szívósor, rángatás, stb... Nem akarok nagyon belemenni, eléggé körülírtátok már a témát.
Nem normális dolog a saját égéstermékébe folytani a motort.
Én tavasszal a nagyszervízzel együtt kitakaríttatom a szívósort is és utána EGR off DPF Off. Mindkettő visszatehető lesz a szükség lenne rá. Mondom ezt úgy hogy nekem semmi problémám nincs egyik működésével is, tökéletesen üzemel az autó. Egyszerűen csak meg akarom előzni a bajt. Ezek után nyugodt szívvel használhatom városban is az autót, és nem kell izgulni a Dpf miatt. pl.
Egyébként kíváncsi lennék mérési adatokra a regen alatt, milyen károsanyag kibocsátások történnek. Mert oké a Dpf megfogja a kormot ésatöbbit. Na de mikor regenerál akkor mi van? Nem ámítás ez így egy kicsit?
GTPeti2014-03-02 20:05:43 // 49272
A kivételen én is gondolkodtam már. Elvégre súlycsökkentés. :)
Géb2014-03-02 20:05:12 // 49271
Q-tronic-nál kell olajat cserélni?ha igen milyen intervallumnál?
Online tag
0
Vendég0
570