Sziasztok:-)
Csak hogy ne maradjak inaktív a DPF témában leírom a tegnapi estem a "szeretett" szűrőnkkel: Éjszaka hazafelé észrevettem hogy elkezdte a regent. Persze most is mint mindig, akkor mikor már megállok a ház előtt. No akkor egy rüki és irány a jól kitapasztalt útvonalamon. Most ahogy írtátok is, a közlekedési szabályokat betartva olyan 2500-3000fordulat között tartottam a vasat. A ciklus végén pedig dobott egy Have engine checked üzit és a mil lámpa is virított. Már nem volt kedvem vele foglalkozni akkor. Ma reggel indít -a kis lámpa szépen virít-. FES rádug -kiolvas- nyomás érzékelő tartományon kívül. kitöröltem, azóta semmi:-) Egész délelőtt városoztam, ha gond lenne biztos visszaadná. Idáig nem tartottam közel állandó fordulaton a mocit, csak egy kicsivel pörgősebben használtam a regen alatt -vagy úgy is mondhatnám hogy meghúzgáltam az oroszlán bajszát. Azt hiszem visszatérek a bevett szokásomhoz:-) Ezzel + csak az a baj hogy a sünök nem alszanak :-(

Szerintem ezek az értékek nem rosszak egy full (kül) városi használat után. Már alig várom hogy jöjjön az az igazán kirándulós idő mikor végre ismét elemében lehet a pályán.
vzolee2014-03-04 12:06:28 //
49407
Én még mindig ott vagyok leragadva, hogy elmaradt a tél :/

vzolee2014-03-04 12:02:49 //
49406
17-es kereket én is keresek, még mindig :)
vzolee2014-03-04 12:02:22 //
49405
Tavaly nekem is lefagyott, kivettem a kulcsot és ugyanúgy szólt a rádió tovább. Sehogy sem lehetett kikapcsolni, így az akku sarut le kellett venni. Azóta viszont nem csinált ilyet. Régebben az SD kártyával volt baja, néha hibásnak érzékelte, valszeg azért is fagyott le.
vzolee2014-03-04 11:59:01 //
49404
Én amikor nem sietek és eszembe jut, 4.ben szoktam 3000-3250es fordulaton menni autópályán bő tíz percig. Az óra szerint nekem kb 120-130. Aztán meg a fene tudja, hogy jó-e :) A dpf-em nem tömődött még el, FES/MES-em nincs, így nem is szoktam nézegetni. Egyszer Szamosiék nekem is csináltak egy kényszerített regent önszorgalomból, de sem előtte, sem utána nem volt vele gondom.
mex862014-03-04 11:10:08 //
49403
a turboval jot teszel ha igy järsz el, de hogy a dpf-nek mi a jó?
igazából valamelyiknek mindenképp rosszabb lesz ha a másiknak jobb....
Amikor ez megtörtént veled, akkor magától mennyi km-enként regenerált? Rajta volt a szoftver frissítés?
Nem is baj hogy nem Alfa márkajelzéssel fogják gyártani az új Spidert. Az Alfa maradjon Olaszországban. Jól teszik, hogy minden gyártás Olaszországban marad. Csak jöjjenek már az új típusok. Az viszont érdekes, hogy Genfben mutatják be, az új 4C spidert, és az Auto Bild meg sem említi az újdonságok között. Úgy látszik a VW nem képes megemészteni, hogy kirúgták őket. Nem tudnak még egy márkát tönkretenni. És nem üzletileg mondom, hanem az identitását.
Ezek szerint korrektebb ugyanazzal a gázzal menni autópályán regenárálás alatt? Gondoltam, ha hétvégén elkapom a reg.-et, ki az automata kézibe, vissza 5-be, és 3000/ford. Ezek szerint, ahogy te mondod, ugyanúgy normál tempóban regenerálás alatt. Általában utazótempóm 150 környéki 2500/ ford.-nál. Akkor hagyjam ugyanígy re. alatt?
mex862014-03-04 09:14:30 //
49399
még egy dolog amin nem szoktunk gondolkodni akkor amikor a dpf duguläsokrol beszélünk
mikor dugult a dpf, gondoljätok el mit vältozik az emap/imap arány, és az mit tesz a turboval... ilyenkor még nekiällunk taposni hogy tisztuljon
szerencsétlen tengelye mit kap...
még egy ok amiért mehet a polcra nälam a szürö...
volt mär turbotengelytörésem off-nál 2x is sajnos (egy 520d-nél vásárlás után 700km-el, megy egy 1.9tdi-nél ahol leragadt a geometria, chippes volt a kocsi igy nem tiltott be amikor tultöltött, t.nyomäsméröm meg nem volt ami figyelmeztetett volna), na az az igazi regeneráló füst ami oylankor van :D
Liquid2014-03-04 08:46:49 //
49398
az korrekt, nem volt hideg az autóban :D
Pótkerèk mellett el fèr a dugókulcs ,plusz 1 szàr a kitekerèshez 5 perc az egèsz úgyis meleg a kipufogó cső így könnyebben ki jön a csavar hideg csönël meg se probälom
Én meg Szardíniába vágyom. :)


A jó egy nyugis főút is, csak vissza kell tenni 4-be, a kedves közeg miatt. :) (Meg persze azért, hogy ne érj be túl hamar a következő településre vagy körforgóba)
Ha már 48 °C, akkor ismét egy ilyen csodás helyen szeretnék lenni:


Jó éjt mindenkinek!
Ugyanezt mondta a szerelőm, a forced regenről. Jobb időnként meghajtani, és lehetőleg autópályán regenerálni. De ugye nem vagyunk mindig autópályán.
Erre inkább majd a Shadin fog válaszd adni, mert ő használja hasonló szakaszon.
Egyébként nem csak a távolság a lényeg. Fontos, az ECU-nak az is, hogy egyenletesen, magasabb fordulaton menjél.
Jó éjt mindenkinek!

Egy kis nyáridézés :-)
Holnap kérek egy időpontot, és megnézem "tüzetesebben" a dolgot.
Mivel nem én megyek vele napközben, így én se szeretném, ha egyszer csak leállna.
Mi számít még rövidtávnak? Napi szinten megyünk Kispest - Budaörs (25 km), Budaörs - Kispest (25 km) úton. Már mondtam páromnak, hogy reggelente picit pörgősebben menjen a kivezetőn, addigra úgyis eléri a rendes üzemi hőmérsékletet. Ez használhat?
A kényszerített regenkor elér a szűrő egy olyan hőmérsékletet, aminek égése ilyen füsttel jár. Normál viszonyok között ezt (ha jól emlékszem rendre 630°C fölött) nehéz elérni. A Forced regen jó a szűrőnek, de rossz a motornak (terheletlenül pörög és nincs menetszél sem ami hűtse).
Ami meg az olajhígulást illeti, az csak akkor lép fel, ha regen közben leállítod, nem kell aggódj.
A százalékos érték egy számolt adat. A fene tudja, hogy a nyomáskülönbségen kívül miből számolja. Két dolog viszont biztos:
- tényleg nem a % a mérvadó
- nálam a képletbe (amiből számolja a százalékot) a nem megszokott használati körülmények rondítottak bele.
Akkor váltottam ki az első pályamatricámat és több mint 1.200 km-t mentem vele kizárólag pályán. (Ha emlékeztem, még örömködtem is, hogy hosszútávon alig dugul a szűrő) Amikor jött a krach, 70 valahány százaléknál állt a tömődés, holott már tiszta korom lehetett. Sajna nem volt nálam Notebook, és a maradék 60 km pesti dugózás feltette az i-re a pontot. Elkezdetek rondán kalimpálni a dugók és a szelepek. Battára a Zolihoz limp módba, még leevickéltem, de itt már olyan szintű volt a dugulás, hogy már a kényszerített regen se futott le (Olyan magas volt a nyomáskülönbség, hogy biztonsági okokból leállt.). Onnan vészmódban már csak 20 km-t tudtam, jönni mikor a motor belefullad a saját kipufogógázába.
Kezdek biztos lenni abban, hogy a megoldás itt tényleg az SW Update, ami már korábbi eltömődési százaléknál megindítja a regenerációt. Kicsit biztonsági megoldás, de jobb mint fekve maradni.
A 144600 szerintem a DPF csere volt.
A sok rövidtávra figyelned kell ezentúl.
Fog neki, csak teremtse meg az ideális feltételeket.
Menjen egyenletesen hosszabb ideig.
Már múltkor is kérdezni akartam... Gond esetén, hogyan tekered ki a csavart. Cipelsz magaddal egy méteres dugókulcs hosszabbítót? :)
Akkor ez egy beépített bug, vagy features... :D
mzo2014-03-03 22:50:15 //
49383
Érdekes nekem is lefagyott a Blue&Me hétvégén...
passz. mert addig elvittek kintebbre. de 90%nal mar akad.
multkor kollegam csinalt zafira 1.9 motor ismert :-) ugy hogy mar gep sem engedte, kimos vegyszer es meg ugy is iszonyat fust jott ki.
mzo2014-03-03 22:46:19 //
49381
Neked amikor a Szamosiéknál csinálták volt füst? :)
ha a turbos akkor mindegy van e dpf ha game over fustol az barmivel. regeñeralasnal meg fust van gazdagon.
en amig ranyomok a tisytitasra addig elmegyek kavezni :-)
a sportwagonra tul konnyu lett volna gondolni:-) ez az. virus:-)
mzo2014-03-03 22:39:01 //
49378
Biztos nem a turbó, nekem semmi baja nincs a csigának. És ha az is lenne akkor nem csak kényszer regen alatt csinálná és nem csak 1-2 percig.
mzo2014-03-03 22:35:07 //
49377
Egyszer nekem is volt 100% felett, de a MES menűpontja szerint ez még normális. Egy napra rá regenerált és le is ment huszonvalahányra a %.
Egyébként ahogy néztem kb 80-90% tömítetségnél szokta elkezdeni a regent nagy átlagban.
mzo2014-03-03 22:31:46 //
49376
Pedig akkor csinálta nekem is, kb ugyanez volt mint a videón. Első egy két percben semmi, majd egyszercsak megjelent a kékesbarnás füst, majd újabb 1-2 perc és megszünt. Onnantól már nem látszott semmi. És mondom, ezt csak a kényszerített regennél láttam, a normál út közbeni regennél semmi füstöt nem látok soha. A kényszerítet regent a Szamosinál csinálta a szerelő, pedig én nem kértem, és a tömítettség %-os állapota se indokolta volna, egyszerűen csak úgy "önszorgalomból". És emlékszem még beszéltünk is a füstölésről, miközben folyt a kényszer regen, mondta hogy ez normális ilyenkor égeti ki a cuccot.
A heveny Alfa vírus okozta fertőzés jele, hogy az sw-ről a SportWagon jut az ember eszébe :-D

na azt én is megnézettem, de nincs elérhető új verzió.
tényleg hétfő van....nyertél!:)
namá' megin' leragadtam...sw ellenőrzés? he? vagy hétfő van ennyire nekem?:)
Én is keresek 17"-es de lehet inkább 18"-as gyári kerekeket. :)
Szia
A 16 -ost meghagyom télire.
Hmmm... Nem akartam jobban leterhelni a srácokat, így is váratlanul állítottam be aznap este. Akkor kell egy sw ellenőrzés is, Z mestert úgyis hívom még a napokban, erre is rákérdezek, hogy mit szólna egy ilyen munkálathoz.
Csabi2014-03-03 21:32:49 //
49367
Amit írtál, én úgy értettem, h szerinted az erőltetett regen nem ér sokat mert ~90%-ról csak 70-re vitte le a dugulást...erre írtam amit...(ha nem így értetted akkor tényleg egyről beszéltünk, és tényleg hétfő van :) )
A nyomáskülönbséget érdemesebb nézni...
pl. nekem az eröltetett regen 127mbar ról levitte 55mbarra a DPF ellenállását....3500as fordulaton mérve... ergo teljesen kipucolta...
amit igazol ez az ábrácska is
Droberto eseténél amikor már annyira eldugult, h lefojtotta a motort, 800as fordulaton 116 mbar volt enki... ami az ábra szerint is durva dugulás
Ergo a százalékos érték arra jó, h tudd milyen távol vagy a következő regentől, de arról nem ad megbízható infót, h épp mennyire van eldugulva a DPF....
Shadin2014-03-03 21:22:24 //
49366
Elég rosszul hangzik, kb teljesen kizárt, hogy 5000km alatt nem regenerált, pláne 50km-es etapok alatt. 110%-ra a régi sw-vel volt képes nekem eltömődni, meg még talán droberto-nak is. Megnézhették volna az sw frissítés(eke)t.
irány autópálya 3000 fölé aztán hajrá:)
Ha már 110%nál jársz akkor lehet már nem is fog, mert lassan eléred a norm szennyezés végét, amikor már nem fog saját maga regenerálni! csak géppel.
Húúú srácok!
Nem győzőm napról napra olvasni a topicot, sok sok információt szerzek, ezért köszönet! :D
A DPF-ről én is inkább kérdeznék, mint hozzászólnék. :P Lefagyott a Blue&Me rendszer, reset gombot nem találtam, így elgurultam a szervizbe, hogy csináljunk valamit... Ha már ott voltam, akkor megnézettem a DPF adatokat, és az enyémre annyit ír, hogy jelenleg 110%-on van. De a leírtak alapján, az enyém még nem csinált tisztítást, legalábbis még nem tapasztaltam. A gép szerint 617 fokon ment az utolsó regenerálásnál, ami valószínű, hogy Hollandiából hazafelé történt meg, mert 144600 km-re írta az utolsó regenerálás idejét. Lehetséges, hogy 5000 km alatt nem volt? Igaz mostanában a leghosszabb táv kb. 50 km volt.
Baxa meg télleg bocsi Shadin! Kicsit már szét vagyok esve elég pörgős napom volt, aztán egyik fül be másik ki
Shadin2014-03-03 21:14:49 //
49360
XI. Infópark és környéke.
Shadin2014-03-03 21:13:14 //
49359
Én válaszoltam az előző kérdésre is, csak figyelmetlen voltál :-(