Fórum >> Típusok >> 159

ValeRossi462014-03-24 10:16:54 // 50705
Jo reggelt. Lengokar szilent van kulon is vagy csak lengokart lehet cserelni ?
David | Centocinquantanove2014-03-24 09:50:14 // 50704
Hú hát ezek a tárcsák már tényleg elég gatyák voltak... :)
Shadin2014-03-24 08:50:35 // 50703
Én erre mondtam, hogy a Zimmermann és a Textar tárcsák ugyan azok. Az enyém Textar volt ugyanígy sűlyeszték nélkül, tök ugyanúgy néznek ki :-)
A hétre ígérték az EBC-ket, várom már.
.......................2014-03-24 07:05:56 // 50702
A Zink bevonat max 2 telet bír ki ,utána az is lerozsdásodik
Piritu - 1.000.0002014-03-24 06:57:13 // 50701
Volt szerencsém 1, azaz egy fékezés miatt tárcsát cserélnem! Még anno az OFF végsebességét keresgéltem amikor meg kellett állni. 5 ember, full csomag. Kék színű lett a tárcsa, ki kellett dobni.
Piritu - 1.000.0002014-03-24 06:51:56 // 50700
40% az a 80, és azért 140-180-ról megállni se kis igénybevétel. A Spider betétjét is 130e körül cseréltem. (Asszony városi OFF-jában tegnap néztem 40e és még több, mint a fele megvan a betétnek.)
Csabi2014-03-23 22:41:01 // 50698
:D Persze, kényszerhelyzetben voltál...a tárcsák kukák, akkor már persze betét is... no para :))
Csabi2014-03-23 22:38:16 // 50697
ott örökélet a tárcsa :)
Dömpi (il dottore)2014-03-23 22:38:10 // 50696
Na, most akkor az új tárcsához vissza kellett volna rakni a régi betéteket?

Amúgy meg ne irkálj ilyeneket, mert ha a feleségem elolvassa, leszedi a fejem, hogy "feleslegesen cseréltem" valamit, pedig nem is.
Csabi2014-03-23 22:36:16 // 50695
Jah, igazad van, azok tényleg csere érettek voltak...
Dömpi (il dottore)2014-03-23 22:34:00 // 50694
de a tárcsa!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 22:32:43 // 50693
jah nem igazán aki sokat pályázik elmegy 150e km-t is Gábor barátom konkrétan 200e-t
Csabi2014-03-23 22:32:16 // 50692
Szerintem ezzel még elmentél volna 10-15ezret...a képet nézve,azok még sacra 5-6mm vastagok, pont mint nálam, most.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 22:30:41 // 50691
eddig én sem a dohányzás és a rák összefüggésére de a koleszterin meg az érszűkületre sem :)
Csabi2014-03-23 22:30:32 // 50690
Jó, de Te 80%ban pályázol(?)...az nem hétköznapi használat:)
Dömpi (il dottore)2014-03-23 22:22:04 // 50689
A betét még bírt volna vagy 2ezret, de a tárcsa már nagyon gáz volt.
Mostanság sokat megyek.
A suli miatt vagy most cseréltem, vagy majd június végén, ha lemennek a vizsgáim.
Gáz lett volna, ha pont csak május végéig bírják a betétek.
Piritu - 1.000.0002014-03-23 22:21:39 // 50688
ezek 110ezret mentek, még nem érték el a kopásjelzőt:
Csabi2014-03-23 22:19:24 // 50687
Azok a betétek még elég jók voltak, feltéve ha mindegyik oldalon ilyen vastagok...
Mostanában nézegettem a sajátjaimat, és rácsodálkoztam,h 30e km után lassan cserélhetem őket megint... de gondolom a 40e km/betétgarnitúra az normális...vagy tévedek? :)
Piritu - 1.000.0002014-03-23 22:10:28 // 50686
Ez a cikk (is) a szokásos pletykák összefoglalása.
Ráadásul ezer éves alapokkal.
A német Wikipédia ennél ezerszer jobban összefoglalja a témát. Legalább azt elolvasta volna mielőtt megírja. Ott már hivatkozik a szövegben dolgokra, bár belinkelve ott sincs semmi érdemi.
Amúgy mióta végighallgattam a belsőség adásokat (most jön a 111.), kicsit megváltozott a csapatról a véleményem. Élőben beszélgetve olyan alap dolgokat nem tudnak, és kérdeznek vissza, hogy néha fáj.
mzo2014-03-23 21:55:37 // 50685
Azert az autos ujsagirasban ha valakirol a Csikosrol biztos nem lehet azt mondani hogy hiteltelen figura lenne es hulyesegeket irkalna ossze vissza.
Dömpi (il dottore)2014-03-23 21:50:29 // 50684
Hello Urak!

Készen van a ma esti munka: fékbetét/-tárcsa csere és j.e.felső lengőkar csere.

Másrészt az ú tárcsák miatt picit módosítani kell a nyomtávszélesítőmet.
Liquid2014-03-23 21:50:03 // 50683
valahol láttam egy újabbat, de most hirtelen nem tudom hol
Mindensetre én hiszek ebben
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:47:52 // 50682
Ugye ezt te sem tekintet hiteles forrásnak.
Az első link tizenvalahány éves, a másik meg nem működik. Mérési eredmény sehol, csak elmélet.
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:42:36 // 50681
Ezért mondtam, hogy érdemi mérési eredményt nem találtam.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 21:25:25 // 50679
hm internet... Dzseko meghalt még is láttál már egy páran
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:21:36 // 50678
Az internet erről szól, azt teszel fel, amit akarsz. Különben nem létezhetnének bizonyos oldalak.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 21:15:45 // 50677
mert ha lenne szerinted engednék? :)
Piritu - 1.000.0002014-03-23 21:14:11 // 50676
No, erre az elméletre még nem találtam hihető mérési eredményt, még a nagyon zöldek oldalain sem. Ha tudsz megköszönném.
Amit eddig találtam, az egy svájci munkavédelmis mérése volt (alagútban dolgozó gépek miatt), ahol is minden méretben legalább az eredeti 5%-a alá csökkent a mennyiség.
Liquid2014-03-23 20:56:15 // 50675
ez így nem fedi a valóságot, ugyanis a helyzet az hogy a DPF sikeresen kiszűri a látható részecskéket, de a modern befecskendező rendszereknek hála a részecskék sokkal kisebbek, ezek nagy hányada nem látható méretű és a DPF se szűri ki, tehát tökmindegy hogy van vagy nincs, csak annyi hogy látszik korom vagy nem látszik de van.
Szóval egy régebbi dízel valszeg büdösebb, de max zavaró a füstje, míg a modern dpf-es nem zavar de rákkeltő
mzo2014-03-23 20:51:44 // 50674
:) Jó ezeket én is tudom, de ha jól belegondolunk erre az igazi megoldás az elektormos autó lenne. Bár azoknak az üzemanyagát meg szintén a környezetet károsítva termelik ki, szóval.... Nem könnyű. Ha jól belegondolunk mi magunk vagyunk önmagunk legnagyobb károsító tényezője. Környezett szennyezés, élővilág kiszipolyozása, nem megújuló energia források kiszívása, stb... És mindezt pusztán alantas anyagi indokokból. Vagy ha igazán pusztítani akarod magad, menj be egy mekibe, edd végig a kínálatot, aztán öblítsd le egy színezéket cukrot adalékanyagokat mesterséges aromákat rákkeltő szereket tartalmazó löttyel, utána gyújts rá egy cigire és már mehetsz is a kemóra. Jó persze sarkítottam, nehogy valaki magára vegye. :)
Viszont az is igaz hogy soha nem fogunk előrelépni ez ügyben, ha mindig a másikra mutogatva meg a leszrom tablettát bevéve tojunk mindenre.
Sajnos a pénz diktál, nem az ész. Bocs az offért.
mzo2014-03-23 20:30:29 // 50673
Ajánlom a DX.com -ot, nagyon olcsó és megbízható. Igaz 2-3-om hét mire kiszálítják. ;)
GTPeti2014-03-23 20:29:57 // 50672
Az klassz. Félszint (alatti) 10W40... Remek. Olyan teszek a szívó Uno-ba. (Bár már ezen is gondolkodom...) Nem értem, hogy gondolták. (A 156-nak is az az egyik ajánlása.)
Zsolt1552014-03-23 20:22:28 // 50671
orr szőröd = orrszőröd
Zsolt1552014-03-23 20:19:38 // 50670
A DPF - részecskeszűrő - feladata a káros részecskék felfogása és égetéssel történő megsemmisítése. Leegyszerűsítve a katalizátor a durvaszűrő, míg a DPF a finom. Míg a régi dízel motoroknál a "klasszikus" koromszemcse gombostűfejnyi nagyságú, addig az új dízelrmotorok kipufogógázában a részecske szabad szemmel nem látható méretű.
A finomszűrőre ezért van szükség, mert a szervezeted - orr szőröd - ezt már nem tudja felfogni, ergo közvetlenül belélegzed és megy a tüdődbe.
A gyerekek esetében ez még veszélyesebb, mert a magasságuk miatt közelebb vannak a kipufogóhoz.

Ezért jó ha benne van. :-))
Zsifi sw2014-03-23 20:19:14 // 50669
Köszönöm, holnap rendelek egyet. :)
Liquid2014-03-23 20:07:43 // 50668
nem is akkor kezd gondolkodni az ember a belezésen amikor minden működik rendesen. Ellenben egy akkora rollerezés után amit te produkáltál, én biztos nem ragaszkodnék a buzgár környzetvédelmi normákhoz.
Liquid2014-03-23 20:04:38 // 50667
bármelyik ELM jó lesz. Nekem van normál kábeles, és mini bluetooth-os, a 3. verzió amit Shadin linkelt. Ezek szerint mindegyik jó :)
Giuntini2014-03-23 19:46:17 // 50666
Holnap lesz kicserélve a nyomásérzékelő cső. A szétégés a sok regen. következménye? A DPF-et azért nem bántom, mert sokat megyek autópályán, a sok probléma a nagyon sok városi használat következménye.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-23 19:27:45 // 50665
meg az a gáz ha kinyitom a Phedra motorháztetejét tudod mi a gyári ajánlású matrica Selenia TD :)))
2 olajcsere és mehetne a bontóba....
Shadin2014-03-23 18:39:49 // 50664
Tehát a Fiat kitalálta a 9.55535-N2 -es specifikációt amit beletett kezdetben Selenia WR néven az 1.9-es és 2.4-es DPF-es motorba, amiről kiderült, hogy nem igazán jó, majd az 1.9 esetében változtatott a FIAT 9.55535-S1 -re SELENIA WR P.E. néven ami vékonyabb korommegkötős olaj. Ezzel adott a szarnak egy pofont, DPF jó lesz, motor turbó stb meg majd meglátjuk. Viszont van lehetőség a két spec. kombinálásának, amilyen olaja meg nincs a Seleniának és ez lenne a 3w-40 C3, amiről csak elvben tudjuk, hogy jó lehet bele :-(
mzo2014-03-23 18:23:49 // 50663
Igen ezt tudom, csak az Alfa direkt C2 ajanlja, mig az opelnel eleg a C3-om is. Erre akartam ravilagitani.
ValeRossi462014-03-23 17:53:15 // 50662
5W40-et használok már Én is,Castrol-ból eddig minden rendben van vele. Bízom a márkában,motorban és a másik kocsiban is mindig az van. :)
Piritu - 1.000.0002014-03-23 17:51:52 // 50661
A C2 és C3 is DPF-hez való.
mzo2014-03-23 17:30:30 // 50660
Én már 5W40-est fogok tenni bele mivel már nincs a szűrő ugye.
A márkában még nem döntöttem, bár a szivem a Castrol felé húz, lévén az Octáviáimban több mint 10 évig csak az volt. Meglátom. A Peti által ajánlott Motul már régóta piszkálja a csőrömet. Meglátjuk na.
Egyébként érdekes ez a C2-es ajánlás a szűrő miatt, mert pl az Opelekbe az 1.9-eseknél Dexos 2-es olajat raktak mindig is ami "csak" C3-as. És ott az a gyári ajánlás.
ValeRossi462014-03-23 16:51:53 // 50659
Köszi,viszem a futóműveshez :)
Shadin2014-03-23 16:49:24 // 50658
Köszi! Tartalmas az olajblog :-D
GTPeti2014-03-23 15:47:56 // 50657
Elírtam, PE C2-es, tehát a lenti szövegben mindenhol C2-t kell érteni a DPF-re optimizált olaj alatt.

Én valószínűleg 5W40 C3-at használnék DPF esetén. Pl. ezt.

Bár egy JTD-nél alapvetően ezt (csak egy példa, a többit már leírtam a blogomban).
Shadin2014-03-23 15:14:56 // 50656
Kérdésem továbbra is az, hogy mi lesz, ha 5w-30 C2 helyett 5w-40 C3-at teszek az autóba?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak