Fórum >> Típusok >> 159

KollerT2014-04-28 12:42:56 // 52504
Én ezt venném. :) Ez a felni alapból nagyon drága és ritka, így meg nem is durva az ára, sőt.
dev1662014-04-28 12:42:25 // 52503
Nekem azt mondta 2010-ben hozta be 30ekm-rel :)))
azóta ő használja saját célra, még vezérlést is cserélt nemrég,95e-nél. Azt is elárulta hol, bár számlák nem nagyon vannak hozzá.

Most már tényleg kíváncsi vagyok erre a verdára.:))
KollerT2014-04-28 12:38:52 // 52502
Az érdekes kör lesz, mert nem sok fingja van a kocsiról. Egy éve hozta be, de a rendszám alapján két éve... :)
A fényezéssel nincsen baj, szerintem tökéletesen megcsinálták, csak az autó/felnik vannak lelakva.

Viszont menj el megnézni, és csak próbálj meg beszólni az arcoknak, akik árulják. :D
Piritu - 1.000.0002014-04-28 12:22:39 // 52501
Nem jártál tegnap felénk? Mihályfán egy GF-es SW után fordultam a Párduccal.
dev1662014-04-28 11:59:20 // 52499
dev1662014-04-28 11:45:44 // 52498
csúnyán is van lefényezve? pfff
elképesztő, hogy van pofája 2,9M-et kérni érte. Komolyan mondom elmegyek és megkérdezem, miért lőtte be ennyire az árat. győzzön meg, hogy ez ennyit ér :)
dev1662014-04-28 11:44:07 // 52497
Ez tény, a kombi ligában az élen jár, tényleg csodaszép, de én nem csipázom a kombikat úgy általában. ízlések és pofonok.
dev1662014-04-28 11:40:49 // 52496
Jól bírják ezek a japán automaták, ha 50e-ként cserélnek bennük olajat. Ha nem, akkor 120-150e km után kuka. Szóval lutri persze, mert az előélet homályos vagy hamis.

nekem is az volt szimpatikus a sokat futott példánynál, hogy őszinte autó, ami igazi ritkasággá teszi. Ha 340e-nél kézzel érezhetően fújja a kartergázt az olajbeöntőn, akkor az az 5W30 olajnak köszönhető, mert egyébként ennél lényegesen magasabb futásra tervezték a JTD-ket. Meg azt se felejtsük el, hogy valójában hasonló vagy magasabb futást tudhat maga mögött szinte mindegyik 10 éves vagy öregebb JTD (függetlenül attól, h mit mutat az óra) még sincs kartergázuk és nem eszik az olajat. Én a motor miatt nem aggódnék, a GM F40-es váltóért már inkább, az tényleg 300e-re van tervezve.
KollerT2014-04-28 11:38:45 // 52495
Ja igen, bár nekem csak a jobboldalt mondta, hogy ott szalagkorlátra ment szerinte.
Én úgy gondoltam a nincs fényezve dolgot, hogy nem valami meggyőző élőben. :)
.......................2014-04-28 11:31:05 // 52494
az SW 159 az egyik legszebb Kombi ami ma a piacon van,
nagyon sok embernek tetszik ,nekem is ,

nagy fekete elegáns kombi
.......................2014-04-28 11:25:24 // 52493
az autómatától óvakodj
költséges és nehéz a javítása

én a fekete SW venném ,igen még 350ezerrel is,
igaz kell rá költeni ,de mérni kell egy kompressziót + kartergázat és látszik mindjárt menniyre kopott a Motor

ennél a futásteljesítménynél azért a manuális váltó is kezd csapágyasodni,szóval hangokra figyelni

kéket piros börrel ne ,soha nem tudod majd eladni
dev1662014-04-28 11:09:46 // 52492
A kék+piros belső+aut kombóra gondolsz? Beszéltem a tulajjal. Az autó minden sarka törve volt (megpördült), ezért a tetőn kívül minden elemet fényeztek, ezért nincs színeltérés sem.
dev1662014-04-28 11:07:43 // 52491
Nagyon szimpatikus példány, de az a puttony a hátulján meg a tetősínek, visszatartanak.:(
KollerT2014-04-28 10:22:45 // 52490
Ez nincs körbefényezve, nézd meg élőben! :D
Gyönyörá tényleg, főleg este, de ha jobban megnézed azért elég fos állapotban van. :(
David | Centocinquantanove2014-04-28 09:47:29 // 52489
Én amikor az autót vettem (először netről), bedőltem rendesen a sok kereskedős km állásoknak, pedig tudtam, hogy vigyázni kell ezekkel (TV-ből innen onnal hallja az ember a negatív tapasztalatokat). Meg voltam győződve, hogy 110-130k km környékén vannak ezek az autók. A célom pedig az volt, hogy 5 évnél semmiképp sem legyen öregebb.
Mígnem a hahun találtam meg az autóm a szó szoros értelmében egy faluval odébb. El is mentünk megnézni, kívülről belülről csilli villi volt az autó, viszont a következő bajaim voltak vele: szervizkönyvnek nevezett füzetkéje egy kicsit ákombákom írással kitöltött valami volt, szervizes bélyegzőnek nyoma sem volt, cserélt alkatrészekről (vezérlés) se számla se semmi, csak pár kézzel írott sor a füzetkében - mondjuk az legalább dátummal és km óra állással együtt korrektül feljegyezve. A szervizeket ő maga végezte mindig, ezért szerelőnél szinte sosem volt az autó, legalábbis a tulaj állítása szerint.
A másik dolog volt, hogy már akkor 180.000 km volt benne, ami egy ötvenessel több mint amire én számoltam eredetileg. A tulaj azt mondta, hogy németből lett általa behozatva, és ott futott sokat pályán, ő egyébként kb 120.000-rel vette és kb 2 évig volt nála. Mikor kérdeztem, hogy mégis miért adja el, a válasza az volt, hogy egy új hetes bimbire vált... Ki érti ezt?! :)

Aztán a végén magamban mégis arra jutottam, hogy nem fogok rossz üzletet kötni, ha megveszem. Velem párhuzamosan odaígérte az autót a kereskedőnek is, ahonnan a bimbit megrendelte beszámításos alapon. Csakhogy én lefoglalóztam, max ha mégis meggondolom magam, akkor a foglaló vissza, és senki nem fázott rá.

Aztán korrekt volt a pali, azt mondta, hogy annyira szerette az autót, hogy nem adja kókler nepper kezére inkább nekem adja ugyanannyiért mint amit a nepper ígért érte, pedig a hahus ár magasabb volt.

Végülis a sztori vége ismert, megvettem, és akkor nyugodtam meg végleg, amikor a tulag átadván a kulcsokat szinte megsiratta az autót, és a felesége is azt mondta, hogy sok autójuk volt már, de igazán csak ezt szerették. Nem is érti, hogy a férjének mostis minek másik autó... :)

Egyébként az autó 200k felett van és (kopp kopp) köszöni jól van, egyáltalán nem érzem magam becsapva, és ez a lényeg.
Shadin2014-04-28 08:57:05 // 52488
Megfordult a fejemben egy pillanatra mikor írtad, hogy kiszállsz.
mex862014-04-28 08:54:20 // 52486
ez az enyém :)
Liquid2014-04-28 08:48:34 // 52485
nemrossz
.......................2014-04-28 08:46:32 // 52484
nem ,
be fog ázni előbb utóbb
Ákos (dewvil)2014-04-28 08:39:19 // 52483
Szep autok:-)
Shadin2014-04-28 08:30:48 // 52481
Csak azt nem tudom, ki csinál ilyet itthon...
Giuntini2014-04-28 00:24:42 // 52480
Azt még hozzá tenném, hogy normális állapotú kinti 2007-eset valódi kilométerrel az itthoni kereskedő nem igazán tudja két és fél millió alatt adni, mert egy normális állapotút 7500-8000€ alatt nem kapja meg.
Giuntini2014-04-28 00:20:38 // 52479
Látom neked a piros belső tetszik. Az én álmom ilyen volt, és sikerült. Én 189000km-el vettem, és ilyen futásnál pláne ha nem ápolták, a piros bőrnél nagyon meglátszik a használat. A 2.4-nél azért nem mutatják rendesen az ülést, mert irdatlan állapotban lehet, és biztos hogy törve volt. A kéket már valaki megnézte és azt írta, hogy a belseje elég gané. Az a 100000km pedig a mesében volt. Amikor az enyémet megnéztem a képek alapján a vezető ülés is vadonatújnak tűnt, az életben viszont meg voltak a használat nyomai. Bár ezekhez viszonyítva egy csoda, és én 189000km-el vettem, és a szervízkönyvet is megkaptam, a garancia végéig 120000km-ig vezetve volt. Kérdem én, miért tüntetik el a szervízkönyvet? Bár vannak gyönyörűen vezetettek, csak egy baja van, hogy hamisak.
Giuntini2014-04-28 00:03:30 // 52478
Érdemes megnézni a használtautó.hu-n, van egy Alfa 2.4 sw piros bőr ülésekkel 100000km-nél valamivel több futással. Hát ha már a fotón kiüt, hogy min. 200000km. alsó hangon, de ha az életben megnézem, akkor lehet, hogy még ennél is jóval több. Az a baj, hogy ezeket már kint megtekerik. Ezeket kivitelre szánják. Nézd meg, hogy a valódi 180-200000km-t futottak, márkakereskedésben, leinformálhatóan jóval többe kerülnek a tekert 100000-eknél.
Ildiko2014-04-28 00:01:35 // 52477
Jó éjt mindenkinek! :)
dev1662014-04-28 00:00:44 // 52476
Ő is meglepetést okoz, mert a 2010-es autónál ezt a futást még el is hinném:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_progression_navi_bor_-7842005
de ehhez sincs semmi, se szervizkönyv, se szervizszámlák, se sztori? ezt a futást is 100e-rel többre saccolnám.
dev1662014-04-27 23:52:53 // 52475
a kombi sajnos nem az esetem, de ha nem találok korrekt 4 ajtóst, akkor nem kizárt, hogy SW lesz a történet vége vagy külföldről hozok vmi szépet.

Íme egy extrémnek tűnő eset:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-7858048

vagy nem is olyan extrém? :) nem mondom, hogy mindegyik korai 59-es ennyit futott, de azért beszédes ez a hirdetés. nem biztos, hogy rossz vétel ennyiért. A kettőstömegűt pl már tuti cserélte, szóval arra nem nagyon kell költeni többet.

és a másik véglet:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_1.9_jtdm_16v_distinctive_automata-7674370

álmaim netovábbja, de nem lehet az enyém. Egy autó, amiért 8-9e-rel többet kérnek a valós értékénél csak azért mert csilivili km állás és szépen körbefényezték. nem-nem, nem szabad. Tipikus kereskedői autó. De a fenébe is, mégis akarom, mert gyönyörű :))
GTPeti2014-04-27 23:43:21 // 52474
Nem fogunk vitázni, mert amit leírtál az nem mond ellent semminek, amit én írtam. Inkább kiegészítés. Én is pontosan így látom ezeket.
mex862014-04-27 23:35:23 // 52473
bocs akkor kevertelek vmelyik másik nagydízeles kollegával.
már az enyém sem sir :) meg nem is nyiszeg :)
mex862014-04-27 23:34:38 // 52472
az enyém nem tekergetett, és nem is vesztek el az elmúlt évek papirjai...
kiváncsi leszek mennyi jelentkező lesz így hogy nem meseszerű a futása, mert eladósorba került...
neked nem ajánlgatom, mert ha jól emlékszem berlinát keresel

nagyon érdekes, hogy idekint azért akadnak bőven 200+os autók is ezekből, míg otthon 8 hasonlóból 6 az enyém felét, vagy annál kevesebbet futotta elviekben... persze valószínűleg azokhoz nincs is meg sem szervizkönyv sem semmi más múltbéli "bizonyíték" az előéletről....
és még ez sem ment szerintem sokat, visszaszámolva éves 34e a futása, szvsz ez sem mondható soknak, inkább reálisna,k főképp az első években amikor pláne nem garázsban állásra vették őket.
Csabi2014-04-27 23:33:55 // 52471
nem sírt a szíjam...néha van nyiszegés most is,de szerintem az más lesz
mex862014-04-27 23:29:25 // 52470
na akkor ez is megoldódott.
és a hideg szíjsírás tapasztalható még?
dev1662014-04-27 23:29:02 // 52469
Az eredeti terv ez volt. Nem akarok fizetni sem a visszatekert óráért, sem a hamis szervizmúltért. Ezért eleve a 200e feletti példányokat kerestem az első szériából (2005-2008), ahogy írtam is. Ezeknél hihető, hogy valós a futás és olcsóbbak is (pedig semmivel sem rosszabbak, csak nem piszkálták az órát). Csak alig van ilyen, az a fura. Mindegyikből 100-130e van.:)) Nevetséges. Szerintem kis Hazánkban 10-ből 9 autónak csavart az órája, aminek nem, az még az első tulajánál van. A legszomorúbb az, hogy az Alfáknál ráadásul sosem lehet kideríteni a valós futást, legfeljebb a visszatekerés tényét, lehet valószínűsíteni (FES/MES-sel).
mex862014-04-27 23:28:07 // 52468
hasonlóan jártam anno OFF-al ott is szoftveresen is megtámogatott légtelenítés kellett mert anélkül elég gatyesz volt a fék főképp olajcsere után
Giuntini2014-04-27 22:52:01 // 52467
Szerintem ne óvakodj a 170-200000 km-t futott példányoktól. Ha meg 2.4-et akarsz nagyrészt ezek vannak. Sokkal jobban kell félni a pofátlanul visszatekert példányoktól. A pofátlanul szervízkönyvet és kilométert reklámozó kereskedőktől. Ha pedig a DPF működik akkor nem kell bántani. Egy 2.0 jtd is irdatlanul le lehet gallyazva, ha előtte valaki barom volt.
Piritu - 1.000.0002014-04-27 22:50:44 // 52466
Jó éjszakát, léptem!
Piritu - 1.000.0002014-04-27 22:37:15 // 52465
Ja, nekem a 156-nál az 5W40-el is sikerült hazavágni a turbót :-(
Piritu - 1.000.0002014-04-27 22:35:06 // 52464
"összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét" - szerintem nem ennyire para a dolog. Nem igazán tudok itt az Amorén olyat, aki kormost generálozott volna. Turbócsere? Nem nagyon volt az se, anyagilag sokkal fájóbb egy lendkerék-kuplung kombó, vagy egy 18-19-es gumiszett...
(A 2.0-es is WR PE-vel megy, nálam eddig gond nélkül.)
Csabi2014-04-27 22:34:37 // 52463
Igen, megtörtént a csere...minden rendben volt, és van...Végre úgy tudtam távozni egy szervizből, h maximálisan elégedett voltam...nem mellesleg egy márkaszervizből(Pécs)
Végül, mikor már a kezemben volt a használt kiderült, h a szabadonfutóval mégsem volt gond...csak a normál forgásirányban hajt, visszafele szabadon-fut.
A szíj rángás jelentősen csökkent, egy szíjcserével...viszont a feszítőm egy kicsit "lóg" azt majd cserélnem kell, de nem SOS...
Ami a tapasztalat az új generátorral, h bekapcsolt klíma és fogyasztók mellett is fixen tartja a töltőfeszt...még 0.1V-ot sem csökken a feszültség...ami a régi generátorról nem volt elmondható, ott 0,4-0,5-öt is csökkent, ami persze nem a világvége, de ennél több az már gondot okozhat...uh ennyi:)
( ha valakit esetleg érdekel akkor van egy használt generátorom 2,4-hez, olcsón :) )
Giuntini2014-04-27 22:33:37 // 52462
Nem vitatkozni akarok, hiszen látom, hogy te értesz az olajakhoz, de azért a motor kopás nagyban függ a használattól. Azt sajnos nem lehet látni hogy példul az előző tulaj hogy használta az autóját. Az előzőekben leírta valaki, hogy az első 159-esek bőven 200000fölötti futásteljesítménnyel rendelkeznek. Ha valaki barom igénybevétellel 30000 km-enként cserélte az olajat, az szerintem bőven többet ártott vele, mint aki ügyelve a motorra használta és sokat autózott vele. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy a folyamatos regenerálások miatt ilyen olajcsere intervallumot lehet tartani . Szerintem az ideális 15000 km-enként cserélni az olajat. És főleg ésszel bánni a motorral. Amit a gyár leír az olajcsere periódusra, az ugyanolyan marketing fogás, mint az, hogy az automata váltóban nem kell cserélni olajat.
dev1662014-04-27 22:22:58 // 52461
Megtaláltam a hsz.-t, de ez nem változtat, azon, hogy az alapján, amit írsz, az összes régebbi dízel 159/Brera/Spider és185 pacis 166 nem megfelelő olajjal élte le eddigi életét. Szvsz ez súlyos probléma.

Én épp 159-est keresgélek, de ezennel kénytelen leszek kizárni, az összes nem 2 literes példányt.:( Semmi kedvem a DPF-fel szopni vagy várni, h mikor hagyja el a turbó a lapátjait. Főleg mert én a nagyobb futású kormosokat részesítem előnyben. Utálok azért többet fizetni egy autóért, mert 240e helyett 120e-t mutat az óra.
GTPeti2014-04-27 22:10:13 // 52460
Röviden válaszolnék. Létezik olyan olaj, ami mind a motor, mind a DPF igényeit kielégíti. Igaz, nem gyáriban. Pár hete kikerestem és leírtam itt, hogy pl. melyik ez. (Azóta nem írtam túl sokat, úgyhogy egyszerű lesz megtalálni a hsz-t. Majd bemásolom a blogba is.)

A helyzet azért annyira nem katasztrofális, mert a JTD motorok robosztus konstrukciók és még a valamivel hígabb 5W30-cal sem nagyon mennek mechanikusan tönkre. Mindenesetre egészségesebb nekik az 5W40... Nagy kár, hogy Seléniáék az egyszerűbb utat választották a DPF-kompatibilitáshoz.
Giuntini2014-04-27 22:06:59 // 52459
Selenia WR Pure Energy olaj került bele.
Piritu - 1.000.0002014-04-27 21:55:28 // 52458
A helyzet nem ilyen egyszerű. A DPF miatt a "PE" jelű olaj kell, ha nincs DPF, akkor nem. A gyár a 2,4 esetében ezt finoman szólva elrontotta. Nem véletlenül sz@pnak sokan a 2,4 szűrőjével.
Giuntini2014-04-27 21:46:32 // 52457
A 90-es évek eleje óta csak FIAT gyári olajat használok. Az első Croma D-be is amikor sikerült először szereznem gyári FIAT VS olajat megváltozott előnyére a motor hangja az elötte használt Agiphoz viszonyítva. Most lecseréltem az olajat először az Alfában, bár valóban lecserélték az olajat, mielőtt megvettem a kocsit. Természetesen Selenia WR ment bele, amit érzek, hogy hidegen finomabb a motor hangja.
Liquid2014-04-27 21:37:51 // 52456
télire 225/55R17 kell és akkor nincs gond :)
ValeRossi462014-04-27 21:33:43 // 52455
Utoljara a Lada Nivankon lattam az utolagos napfenytetot
Azon jo.de az Alfaba nem mernem megtenni :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak