Haddel2014-05-01 10:30:42 // 52653
Ezt már én is akartam kérdezni ,hogy melyik kerékkel pontos vajon ,de akkor már tudom :-)
Norby2014-05-01 08:21:49 // 52652
Piritu - 1.000.0002014-05-01 07:50:47 // 52651
"Én nem értem, pl azt sem, hogy a 159 gyártását miért szüntették be?" - pedig egyszerű a válasz: nem vette senki. Amikor én vettem már csak 2-3 napot termelt a gyár hetente. Meg lehet nézni, hogy a megmaradt autókat meddig árulták, és a végén mennyiért (se) keltek el. Az autók (és a gyár) sorsát azok döntik el, akik megveszik az új autókat. A 166/159 utód sorsát is az fogja eldönteni, hogy hányan mennek a kasszához.
mzo2014-05-01 07:43:50 // 52650
Lehet megköveztek, de én meg pont azon a véleményen vagyok, hogy ha egy VW jellegű vevő lenne az Alfára akkor adják el, mert akkor legalább bitosítva lenne a márka jövője. Nézzük meg akit megvettek a németek, azok mind élnek virulnak és nem gyenge brandel rendelkeznek. Van mögöttük tőke. És mondom ezt úgy hogy ezzel elveszítené az Alfa azt a kvintesszenciáját, hogy Olasz. Értve ezzel minden pozitív és negatív dolgot. Lássunk tisztán, a Fiat sajnos vergődik, borzasztó pénzhiányban szenvednek, és a húzó modeljeik, az amerikai Chrysler modelljeire épülnek. Nincs modelpalettájuk Olasz fronton. Nézzük a Fiatot. Van az 500, a Punto ami nemsokára megszűnik utód nélkül, és van egy Bravojuk ami olyan silány választékkal rendelkezik, hogy az botrány. Nincs kombi, nincs szedán, nincs igazn sportos verzió. És ráadásul ennek se terveznek utód modellt. Szép nem? Szomorú de most úgy fest nem igazán van perspektíva a márkában. Az egyetlen egyterűje is amerikai modellre épül. Lanciát kidobják a kukába, pedig legalább olyan ha nem ikonikusabb márka mint a Fiat. Alfával meg csak tervezgetnek, de a jelenleg meglévő két tipussal is csak az a terv hogy beszántják őket. Jó bocsánat a 4C kihagytam, de az sosem lesz tömegmodell. Elvileg minden adott lett volna hogy egy VW konszer szerű dologgá váljanak, van népmárka, van exklusive márka, van sportos márka, de sajnos hiányzott sok dolog, hogy ezt össze is hozzák. Most már csak tervek maradtak, és egy két kivétellel elavult modellek. Hogy az 59-es gyártását miért szüntették meg? Egyszerű, modellciklus végére ért és egyre kevésbbé mentek már az eladások. Olaszokra nézve szomorú, de én a németekben látom a megoldást, nekik van hozzá tőkéjük és stratégiájuk, hogy megmentésk életben tartsák a márkát. Meg lehet nézni hogy a Skodával Seattal Lambo stb mit tettek. Lehet egyik se lenne életben ma már... Ehelyett minden második utcasarkon áll egy belőluk. Az Alfának jelenleg elsősorban a túlélés a cél, ezt kell szem előtt tartani.
Dömpi (il dottore)2014-04-30 23:17:04 // 52649
Én pont NEM a Totalcar írását támasztottam alá, hanem ellenkezőleg, a saját meglátásom írtam le.
Másrészt manapság sajnos a profit diktál, olyan, hogy "nemzeti szimbólum" csak másodlagos.
De tényleg ne legyen igazam!
Másrészt manapság sajnos a profit diktál, olyan, hogy "nemzeti szimbólum" csak másodlagos.
De tényleg ne legyen igazam!
avvocato2014-04-30 22:52:43 // 52648
Én nem értem, pl azt sem, hogy a 159 gyártását miért szüntették be?Egyrészt szebb autó nem volt a kategóriájában, vagy miért nem hozták ki a megszüntetéssel együtt az utódját. Csodálkoznak, hogy csak 77000 db autót adtak el 2013-ban, de két modellel oda fog jutni az alfa mint a saab.Évek óta csak azt halljuk,hogy jön a suv, a 159 utódja, az új spider, de semmi!!!Nem akarok a bmw-vel példálózni, de hányféle modellt gyárt az 1-estől a x6-ig.Már rég szélesíteni kellett volna a modellkínálatot. A Lancia is megszüntetésre van ítélve.Sajnos szeretett márkám nagyon rossz irányba tart, bár ne lenne igazam.
Giuntini2014-04-30 22:26:33 // 52647
Hasonlóak a tervek mint a Maseratinál voltak. Sikerülni kell nekik. A Totalcar véleményét nem kell elfogadni mert nem azt mondták ami megjelent az olaszországi hírekben. Amit már többször lehetett olvasni, most már szinte biztos hogy a Giulietta és a Mito utód nélkül marad, és csak a felsőbb szegmensre fognak koncentrálni. A 159 utódjával fog indulni, ami kompaktabb méretekkel fog rendelkezni (ettől féltem én), lesz nagy Alfa, SUV, és új kupé. Kizárt hogy az Alfát eladják, hiszen ez a márka Olaszország szimbóluma. A Lambo sohasem vetekedhetett a Ferrari és a Maserati nemzeti identitásával, azt nem volt nagy fájdalom eladni a VW-nek.
Liquid2014-04-30 22:11:57 // 52646
ezek egyike se nagyon tud eltérést okozni, szerintem
Dömpi (il dottore)2014-04-30 22:00:44 // 52645
Nem akarok vészmadárkodni, de amikor a cég, ahol dolgozom, egy üzletágat önálló cégbe szervezett, annak mindig eladás lett a vége. Ezt hívják portfóliótisztításnak.
Gondoljuk csak végig logikusan:
Amennyiben az Alfa feltámasztása a cél, akkor az súlyos költségekbe kerül, amit ugyebár más, profitot termelő termékeknek kell fedeznie, amíg a felfejlesztett termék (Alfa) nem kezd el önállóan is profitot termelni. Ez akkor működik, ha a mindkét termék egyazon cégben van.
Ha kiszervezik az alfát, akkor önálló cégként - mivel jelenleg profitot termelő termék nincs, ami kitermelje a fejlesztések fedezetét - nem tudja finanszírozni a fejlesztéseket és a márka talpra állítását. A fedezet előteremtéséhez ezesetben vagy piaci hitel kell, vagy tulajdonosi hitel/tőkésítés - azaz továbbra is a Fiat finanszírozza, de ennek járulékos (ha tetszik: virtuális) költségei vannak. Ez utóbbinak semmi értelmét nem látom.
A cikkben hivatkozott "jobban látható legyen a márka helyzete" marhaság! Erre találták ki a vállalati controlling-ot és a számvitelben a 6-os és 7-es számlaosztályokat.
Szóval én szkeptikus vagyok.
Másrészt nem az a nagy kérdés, hogy eladás vagy sem, hanem az, hogy ki lenne a vevő.
Ha egy tőkeerős konszern, nagy tapasztalattal, aki elkötelezett az olasz design és a márka szellemisége mellett, akkor inkább adják csak el, legalább hamarabb lesz ütőképes utód...talán jobb minőségben is.
Ha viszont a VW-csoport tagjaként lassan tönkremenő SEAT-ra gondolok, akkor még baj is lehet a dologból.
Bár ott a Skoda ellenpéldája is.
...a fene tudja...
Gondoljuk csak végig logikusan:
Amennyiben az Alfa feltámasztása a cél, akkor az súlyos költségekbe kerül, amit ugyebár más, profitot termelő termékeknek kell fedeznie, amíg a felfejlesztett termék (Alfa) nem kezd el önállóan is profitot termelni. Ez akkor működik, ha a mindkét termék egyazon cégben van.
Ha kiszervezik az alfát, akkor önálló cégként - mivel jelenleg profitot termelő termék nincs, ami kitermelje a fejlesztések fedezetét - nem tudja finanszírozni a fejlesztéseket és a márka talpra állítását. A fedezet előteremtéséhez ezesetben vagy piaci hitel kell, vagy tulajdonosi hitel/tőkésítés - azaz továbbra is a Fiat finanszírozza, de ennek járulékos (ha tetszik: virtuális) költségei vannak. Ez utóbbinak semmi értelmét nem látom.
A cikkben hivatkozott "jobban látható legyen a márka helyzete" marhaság! Erre találták ki a vállalati controlling-ot és a számvitelben a 6-os és 7-es számlaosztályokat.
Szóval én szkeptikus vagyok.
Másrészt nem az a nagy kérdés, hogy eladás vagy sem, hanem az, hogy ki lenne a vevő.
Ha egy tőkeerős konszern, nagy tapasztalattal, aki elkötelezett az olasz design és a márka szellemisége mellett, akkor inkább adják csak el, legalább hamarabb lesz ütőképes utód...talán jobb minőségben is.
Ha viszont a VW-csoport tagjaként lassan tönkremenő SEAT-ra gondolok, akkor még baj is lehet a dologból.
Bár ott a Skoda ellenpéldája is.
...a fene tudja...
Giuntini2014-04-30 21:51:40 // 52644
Nekem az a problémám, hogy a 159-nél nehéz lesz szebbet kihozni. Ez látszik a terveken is. Az emberek a nem megfelelő benzinmotorok hiánya mellett nem igazán tudták elfogadni a 159 különcségeit. Ilyen a sokat emlegetett lábtér. Igen, a szépség a praktikum rovására ment. Az Alfa mostani sikertelenségét nemcsak az autókban kell keresni, hanem a mostani uniformizált világban. Sajnos a mostani Maserati Quattroporte is sokat vesztett az előző generáció szépségéből. Az előző lenyűgöző arányaihoz viszonyítva egy "batár" lett. Mégis borítékolható lesz az előzőnél nagyobb siker. Az Alfának meg kéne maradni az eredeti receptnél, kérdés hogy ezt miként ültetik át a mai világba.
Chianti2014-04-30 21:48:52 // 52643
Ciao! Végignéztem az összes fotót és azt kell mondjam, hogy a hölgy kategóriában nálam a tied a nyerő! :o)
Dömpi (il dottore)2014-04-30 21:43:03 // 52642
gondoltam, de azért van különbség a két kocsi között, melyek közül a TI-ültetését valamint az összkerékhajtást emelném ki. Ezek miatt akár lehetett volna eltérés is az óra pontosságában.
Liquid2014-04-30 21:02:47 // 52641
naugye hogy megmondtam a konkrétat :D
Egyébként én is méregettem :)
Egyébként én is méregettem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 20:45:50 // 52640
reméljük nem azért, hogy eladják...
Shadin2014-04-30 20:39:39 // 52639
Shadin2014-04-30 20:39:18 // 52638
Egy hete volt nálam, semmi baja. Elfoglalt, füvet nyír, bőrt ápol stb :-)
'''''2014-04-30 20:30:36 // 52637
Az írások száma látszik.Legalábbis az enyémben Robi látta.10db volt. :-)
Pityukoma2014-04-30 20:20:46 // 52636
Próbáltam Robit elérni, de nem sikerült :-( Nem tudom mi lehet vele,16.-a óta nem járt itt. Amikor beszéltem vele utoljára, akkor mondta hogy intézi.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 20:17:46 // 52635
szép a mazda 6 semmi kétség... viszont dejzelbe nem kellene borsos alkatrész árak vannak :(
Pityukoma2014-04-30 20:17:32 // 52634
Ma én is beszóltam az OFF-oknak :-D
A kollégákkal épp kávéztunk, az egyikük kérdezte tőlem hogy tudok-e autómentős trélerest.
Nemes egyszerűséggel vágtam rá hogy nekem Alfa-m van, nincs rá szükségem:-DDD
A kollégákkal épp kávéztunk, az egyikük kérdezte tőlem hogy tudok-e autómentős trélerest.
Nemes egyszerűséggel vágtam rá hogy nekem Alfa-m van, nincs rá szükségem:-DDD
GTPeti2014-04-30 20:16:07 // 52633
Én is pont pár napja dícsértem meg egyet. Tűrhető, tényleg. Bár remélem nem rozsdásodik úgy, mint az első 6-os, aminél azért voltak problémák.
Dömpi (il dottore)2014-04-30 20:14:43 // 52632
megnéztem most a mazda 6-ot: ott is ua. a lábtér hátul, mint a 159-ben (szemre)
mizooo2014-04-30 20:04:08 // 52631
Jah bocsi elnéztem :) mivel én kicsi vagyok nem tudom ezt átérezni. Én beférek kis helyekre és mögöttem még magasabbak is kényelmesen elférnek.
Az új mazda 6 nagyon durva ! Mostanában egyre többet látok, bordóban a legszebb szerintem.
Az új mazda 6 nagyon durva ! Mostanában egyre többet látok, bordóban a legszebb szerintem.
Dömpi (il dottore)2014-04-30 19:53:15 // 52630
Ha nem jön be a tervem, és az új alfa időben megcsúszik, akkor az új 6-os mazda...azzal csak ki lehet húzni a 159 vagy 166-utódig, és még csak a rabja sem lesz az ember. Bár nem néz ki rosszul külsőre. Dinamizmust sugalló a formája, nem tatás mint a skoda.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 19:45:54 // 52629
mind a kettőt?
mizooo2014-04-30 19:38:25 // 52628
Üljön az anyós ülés mögé :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 19:23:40 // 52627
az új árához képest semmi esetre sem az biztos sőt, nagyon baráti egy fullos 59-es még az sem zavarna, hgy csak 170 paripa, fel lehetne rántani 200-ra lazán....csak az kicsi lábtér :((( vagy adjam a gyerekeket zaciba? :D
.......................2014-04-30 19:18:01 // 52626
sok?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 19:11:44 // 52625
egyébként 4-4,5 mihály egy 2012-es 59-es 60-80e km-rel TI-vel ami fullos....hm
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 19:09:53 // 52624
az elektronyos hibák azért voltak, mert az eső elvezető járat ha eltömődött akkor áztak be bizonyos cuccosok ez így van ... ezen kívül viszont tényleg jó minőségre pl a 220cdi simán bele pakolnak 5-6 kilókat
.......................2014-04-30 19:03:41 // 52623
pedig anno hogy szidták mikor megjelent 2008 ban
sok elektronikai probléma,
meg SBC fék ,milyen szar megbízhatatlan
meg hogy a 124 es milyen tartós Volt a 211 es meg egy lom
sok elektronikai probléma,
meg SBC fék ,milyen szar megbízhatatlan
meg hogy a 124 es milyen tartós Volt a 211 es meg egy lom
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 19:01:04 // 52622
áhh akkor már inkább egy E de abból is ami atombiztos az a 2008-as, igaz nem egy szépség...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 18:58:31 // 52621
szorítok neked, gondoltam veszek egy Face üléses 59-et mondjuk 2012-est csak kevés van főleg ami jól felszerelt azzal ki lehet húzni 8 éves koráig 2020-ig...talán
mizooo2014-04-30 17:32:52 // 52620
Talán az új Mercik elég stílusosak :) CLA, CLS stb.... de reménykedünk egy új utódban. Az elkövetkezendő pár évben eldől lesz e az Alfából valami... Kár lenne érte.
Dömpi (il dottore)2014-04-30 17:28:50 // 52619
én próbálom kihúzni addig az Arkangyallal...remélem ő is :)
Dömpi (il dottore)2014-04-30 17:26:59 // 52617
hangvezérlés, és ehhez nem kell a B&M-s
Dömpi (il dottore)2014-04-30 17:24:05 // 52616
Ma bemértük GPS-el a km-óra pontosságát.
Liquid-nek igaza volt!
A 235/40 ZR19 kerekekkel hajszál pontos.
Következésképp mindenkinek, akinek ennél kisebb a guriga a vas alatt, annak többet mutat a valósnál.
Adott esetben a 16"-os kerékkel (pl. nekem a télivel) magasabb sebességtartományban jóval kevesebbet mutat!
Liquid-nek igaza volt!
A 235/40 ZR19 kerekekkel hajszál pontos.
Következésképp mindenkinek, akinek ennél kisebb a guriga a vas alatt, annak többet mutat a valósnál.
Adott esetben a 16"-os kerékkel (pl. nekem a télivel) magasabb sebességtartományban jóval kevesebbet mutat!
Piritu - 1.000.0002014-04-30 16:55:12 // 52615
Minek annyi? Úgyse újat akartál venni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 16:26:47 // 52614
hát most perr pill nekem nincs arra 15 millám :))))
dev1662014-04-30 14:30:35 // 52611
Én tudom, én miben: Ghibli :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 14:21:11 // 52610
BMW-t nem szeretnék, mindenkinek az van lassan... nem is tudom mit szeretnék vagy miben érezném jól magam egyáltalán ...
dev1662014-04-30 13:57:11 // 52609
sejtettem, hogy nem szarral gurítanak. Akkor nekünk marad a FES/MES, Hurrá! ja... nem :(
dev1662014-04-30 13:56:15 // 52608
Nem is rossz, csak sajnos, ha az ember navisat akar, ez piszkodul leszűkíti a kört a keresésnél, mert úgy általában nem valami jó az 59-esek felszereltsége. Miután a 66-ot utód nélkül hagyta a Fiat, azért tehetett volna egy olyan gesztust (még ha nem is rentábilis), h az 59-est gazdag felszereltséggel árulja, végtére is két kategóriát kellene lefednie egy modellel.
.......................2014-04-30 13:14:42 // 52607
na ez ami engem is bosszant,
mondjuk veszel egy Bmw az alfa után
onnantól mindíg BMW s maradsz
mert ugye a lehasznált BMW simán beszámítják egy ujabba,
szóval szerintem az Alfa itt baszta el..
mondjuk veszel egy Bmw az alfa után
onnantól mindíg BMW s maradsz
mert ugye a lehasznált BMW simán beszámítják egy ujabba,
szóval szerintem az Alfa itt baszta el..
Haddel2014-04-30 12:55:10 // 52606
Szavazat leadva.Dögös tetszik lenni :-)
ValeRossi462014-04-30 09:04:03 // 52605
ezen gondolkodtam Én is :) Robi eltűnt!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-30 08:30:51 // 52604
2016-ra ígérik az új modellt az nálam 2020-ra tud lecsapódni persze ha értelmes Alfa lesz... addig be kell iktatnom 6 évre valami off-ot