Mivel automata a klíma, figyelembe veszi a külső hőmérsékletet. Azaz ettől függően hűt vagy fűt.
Melegben nem tudsz fűteni, télen meg klímázni.
droberto2014-05-10 10:12:45 // 53184
mex862014-05-10 10:00:59 // 53183
hát nemtom mi ez.
meg vagyok áldva a klimákkal.
Faterom az én volt offomat hajtja, abból ki volt szedve a klíma mikor vettük (motorcsere volt kisebbre mielőtt megvettük, természetesen a kettő klímája nem passzolt) és össze kellett hozni, nem volt kis mutatvány de már megy.
meg van most egy off kisautónk is, ott is volt töltés, volt is valami kevéske gáz benne, de az sem akar hűteni sőt ott a komp sem indul be.
perssze a klímás ember csak tölteni tud, diagolni már nem így nem derült ki nyomáskapcsoló és egyebek okék-e vagy kompresszor lesz-e.
meg vagyok áldva a klimákkal.
Faterom az én volt offomat hajtja, abból ki volt szedve a klíma mikor vettük (motorcsere volt kisebbre mielőtt megvettük, természetesen a kettő klímája nem passzolt) és össze kellett hozni, nem volt kis mutatvány de már megy.
meg van most egy off kisautónk is, ott is volt töltés, volt is valami kevéske gáz benne, de az sem akar hűteni sőt ott a komp sem indul be.
perssze a klímás ember csak tölteni tud, diagolni már nem így nem derült ki nyomáskapcsoló és egyebek okék-e vagy kompresszor lesz-e.
mex862014-05-10 09:57:18 // 53182
köszi az értékeket, ezeket megnézem.
ventik akkor nem mennek mikor álló helyben próbálgatom és nem is hűt
viszont külön funkciótesztelve a ventit működnek a fokozatok szóval azzal nincs baj, arra is gondoltam h esetleg ez nem jó és azért nem kapcsol, de nem.
ventik akkor nem mennek mikor álló helyben próbálgatom és nem is hűt
viszont külön funkciótesztelve a ventit működnek a fokozatok szóval azzal nincs baj, arra is gondoltam h esetleg ez nem jó és azért nem kapcsol, de nem.
mex862014-05-10 09:50:43 // 53181
pedig keményebbnél kellene jobban mennie meg kevesebbet ennie
Ákos (dewvil)2014-05-10 08:17:59 // 53180
hat 130 nal 1900 150 nel 2100.
a 4. 5. 6. fokozatot pedig 70 90 110 kapcsolja.
a 4. 5. 6. fokozatot pedig 70 90 110 kapcsolja.
Dömpi (il dottore)2014-05-09 22:19:40 // 53178
pontatlan az órád a kisebb kerék miatt (többet mutat, mint amennyivel mész)
Alfonis2014-05-09 22:18:06 // 53177

Mai hazafele úton elértem a 140E km t ... nemtom, h ez jó e vagy túl sok :D
másik jelenség, győrbe érve előztem egy jó nagyot nagy gázzal kihúzatva. lápáig nyomtam majd megállás. érzem h alapjárat rángadozik kicsit kattogós hang. hú mondom ennek nincs olcsó hangja. már városban mentem menet közben semmi baj. váltások jók, jól megy de fura volt kicsit vagy csak a tudat.
pár perc volt mire rájöttem, h épp regenerál, így még amit sosem csináltam, h én is tettem egy extra kört méghozzá főútra kitérve míg be nem fejezi. utána persze minden OK lett, a kattogásos majdnem lefulladásos alapjárat egyenletlenséges szar megszűnt.
Készítsem a fúrószárat?
Dömpi (il dottore)2014-05-09 22:05:10 // 53176
Te vagy a legjobb barát! az egyik :)
Dömpi (il dottore)2014-05-09 22:02:45 // 53175
Viszont egy érdekes dolgot meg kell osszak!
Amióta fent vannak a nyári kerekek (vadiúj 235/40 ZR19 Bridgestone Pot. ER050A), arra lettem figyelmes, hogy míg a téli kerekekkel (215/55 R16) a fogyasztásom 120-as utazótempónál 5,4-6,8 között ingázott (szél, emelkedő/lejtő, száraz/nedves útviszonyok - függvényében), addig az új nyári garnitúrával 7,2-8,8 (!) között!!!
Nem értettem a dolgot, mert tavaly 255/35 ZR19 volt fenn, ami azért szélesebb, bár 9 mm-rel kisebb az átmérője, és igaz, az Michelin PS2 volt és kopott is volt, de azzal 6.0-7.0 között (függően a fenti körülményektől) eljárogattam 120-as tempónál.
Mér minden rosszra kezdtem gondolni (EGR-szívósor-turbó lerakodások, porlasztócsúcs stb.).
Ja, és lomhának éreztem a kocsit - erről néhány napja írogattam is.
Na, most jön a lényeg.
Eddig mindig az utcánk sarkán lévő MOL kúton állítottam be a nyomást: elöl 2,7, hátul 2,5 (ahogy a könyvben van).
Ma, útban BP-re megálltam egy Avanti kútnál és rámértem a guminyomásra.
Majd hanyatt estem!
3,4-3,2 volt az érték. Igaz, addig mentem kb. 35 km-ert, a gumi már kezdett felmelegedni. DE AKKOR IS!
Gyorsan leengedtem az ottani mérőóra szerint elöl 2,9, hátul 2,7-re. Lejjebb nem mertem, merthogy nem hidegen történt a mérés.
Már az út további részén (kb. 60 km) figyeltem, hogy a fogyasztás visszatért a normális tartományba, olyan 6,0 - 6,8 lett.
Aztán az M0-án volt egy szép hosszú regen 115-120-as tempónál.
Na, hazaindulás után (álltam Pesten vagy 5 órát, szóval le tudott hülni a gumi), 2 km-re az M3 bevezető felhajtója előtt megálltam a MOL kúton.
Láss csodát, hidegen elöl 2,7 volt, hátul 2,5. Ici-picit kellett igazítanom, hogy tengelyenként pont egyforma legyen.
Hazafelé újra normális fogyasztási értékeim voltak, 120-as utazónál hozta az 5,9-6,8 közötti értéket.
Hazaérve: 93, 8 km, átlagseb. 83 kmh, átlagfogy. 6,3
Amit nem értek:
Eddig azt hittem, hogy keményebbre fújt guminál kevesebb a fogyasztás. De nem!
Srácok, hogy van ez?
Amióta fent vannak a nyári kerekek (vadiúj 235/40 ZR19 Bridgestone Pot. ER050A), arra lettem figyelmes, hogy míg a téli kerekekkel (215/55 R16) a fogyasztásom 120-as utazótempónál 5,4-6,8 között ingázott (szél, emelkedő/lejtő, száraz/nedves útviszonyok - függvényében), addig az új nyári garnitúrával 7,2-8,8 (!) között!!!
Nem értettem a dolgot, mert tavaly 255/35 ZR19 volt fenn, ami azért szélesebb, bár 9 mm-rel kisebb az átmérője, és igaz, az Michelin PS2 volt és kopott is volt, de azzal 6.0-7.0 között (függően a fenti körülményektől) eljárogattam 120-as tempónál.
Mér minden rosszra kezdtem gondolni (EGR-szívósor-turbó lerakodások, porlasztócsúcs stb.).
Ja, és lomhának éreztem a kocsit - erről néhány napja írogattam is.
Na, most jön a lényeg.
Eddig mindig az utcánk sarkán lévő MOL kúton állítottam be a nyomást: elöl 2,7, hátul 2,5 (ahogy a könyvben van).
Ma, útban BP-re megálltam egy Avanti kútnál és rámértem a guminyomásra.
Majd hanyatt estem!
3,4-3,2 volt az érték. Igaz, addig mentem kb. 35 km-ert, a gumi már kezdett felmelegedni. DE AKKOR IS!
Gyorsan leengedtem az ottani mérőóra szerint elöl 2,9, hátul 2,7-re. Lejjebb nem mertem, merthogy nem hidegen történt a mérés.
Már az út további részén (kb. 60 km) figyeltem, hogy a fogyasztás visszatért a normális tartományba, olyan 6,0 - 6,8 lett.
Aztán az M0-án volt egy szép hosszú regen 115-120-as tempónál.
Na, hazaindulás után (álltam Pesten vagy 5 órát, szóval le tudott hülni a gumi), 2 km-re az M3 bevezető felhajtója előtt megálltam a MOL kúton.
Láss csodát, hidegen elöl 2,7 volt, hátul 2,5. Ici-picit kellett igazítanom, hogy tengelyenként pont egyforma legyen.
Hazafelé újra normális fogyasztási értékeim voltak, 120-as utazónál hozta az 5,9-6,8 közötti értéket.
Hazaérve: 93, 8 km, átlagseb. 83 kmh, átlagfogy. 6,3
Amit nem értek:
Eddig azt hittem, hogy keményebbre fújt guminál kevesebb a fogyasztás. De nem!
Srácok, hogy van ez?
Alfonis2014-05-09 22:01:49 // 53174
also. 2 éve van nálam. eddig nem tisztítottam nem bűzlött. mindig ment a klíma auto módban. most bűzlik először :P gyorsan kell valamit csinálnom mert jönnek a jó idők :P
Alfonis2014-05-09 21:59:53 // 53173
mert én nyáron autóban két szerepet töltök be. szaunába vagyok , utazok.minek tisztítanám :D
GTPeti2014-05-09 21:47:22 // 53172
De ha két éve is szaga volt, akkor miért nem tisztítottad/tisztíttattad meg? Gondoltad megunják a baktériumok és elmennek maguktól? :)
Alfonis2014-05-09 21:45:11 // 53171
itt van jelentősége annak, hogy ki mennyit szellent az autóban és milyen sűrűt. :P
2 éve van nálam bűzlik mit a csoda :D be se merem kapcsolni :D de érdekes mert volt h bekapcsoltam bűzlött, kikapcsoltam elment. de nem voltam benne biztos h a klima volt másnap bekapcsoltam nem bűzlött és örültem. most már nem örülök mert mindig bűzlik :D
2 éve van nálam bűzlik mit a csoda :D be se merem kapcsolni :D de érdekes mert volt h bekapcsoltam bűzlött, kikapcsoltam elment. de nem voltam benne biztos h a klima volt másnap bekapcsoltam nem bűzlött és örültem. most már nem örülök mert mindig bűzlik :D
Dömpi (il dottore)2014-05-09 21:38:42 // 53170
Sziasztok!
Fontos dolog!
Ha valaki tőlem szeretne valamit (pl. kérdés, kérés ... stb) kérem hívjon fel, vagy írjon az oldalamra, mert kb júni végéig nem nagyon fogom tudni követni a topicot ... vizsgák sora vár rám :(
Fontos dolog!
Ha valaki tőlem szeretne valamit (pl. kérdés, kérés ... stb) kérem hívjon fel, vagy írjon az oldalamra, mert kb júni végéig nem nagyon fogom tudni követni a topicot ... vizsgák sora vár rám :(
Szabolcs 1592014-05-09 21:31:00 // 53169
Az nem Semi ,ha mäskèpp âll akkor ültetès:):)
Alfa GT-Csaba2014-05-09 21:04:48 // 53168
Mert neked részterhelésen bizonyos mértékbe nyitnia kéne az egr-nek ,ezért te nem is falazhatod le.Az enyémet Manky csinálta,ügyes srác és lelkiismeretes.
Ákos (dewvil)2014-05-09 21:02:33 // 53167
Ha változik a nyomásérték és világit a pehely akkor kap áramot és a mágnestekercs behúz. Sőt ha még gáz is van, meg nem szivárog....Olaszos rakonca?
Egyszer offos kocsinál jártam úgy hogy minden jó volt, de mégsem ment a klima. Gomb is világitott. Ott pl a gomb volt a ludas, hiába világitott meg jü volt minden az volt a nyügje.
Egy másik kocsinál meg kompresszor csere után kiállok minden jó megint nem megy, kicsit késöbb megy. Ott meg a kompresszorra rámenő mágnestekercs volt kontaktos....
Egyszer offos kocsinál jártam úgy hogy minden jó volt, de mégsem ment a klima. Gomb is világitott. Ott pl a gomb volt a ludas, hiába világitott meg jü volt minden az volt a nyügje.
Egy másik kocsinál meg kompresszor csere után kiállok minden jó megint nem megy, kicsit késöbb megy. Ott meg a kompresszorra rámenő mágnestekercs volt kontaktos....
Shadin2014-05-09 21:00:34 // 53166
droberto2014-05-09 21:00:10 // 53165
Csabi2014-05-09 20:58:58 // 53164
Tényleg, most hogy mondod...a nyomást csak a motornál látod...abból azért lehet következtetni.... és mennyi a nyomás? Alaphelyzetben ha ki van kapcsolva a kompresszor 20-25°C nál 7-8bar-nak kell lennie. Bekapcsolt állapotban pedig ~18bar körül kell lenni a maxnak...(16barnal kapcsol a ventilátor 11-nél ki...nagyjából a két érték között kell ingadoznia a nyomásnak 20-25°C-nál)
A ventilátorok gondolom mennek a hűtőnél....
A ventilátorok gondolom mennek a hűtőnél....
Giuntini2014-05-09 20:58:18 // 53163
Nálad az 1.9 Q-tronic mennyivel pörög másképp?
Giuntini2014-05-09 20:56:34 // 53162
Én gyárit vettem, bevallom féltem az utángyártottól, hogy másképp fog állni a hátulja. 50 ezer volt a pár.
Ákos (dewvil)2014-05-09 20:55:35 // 53161
picit másabb csak az áttétel az 1.9-hez képest.
Ákos (dewvil)2014-05-09 20:54:34 // 53160
vizsga? hahahahahahahaha:):):):):):)
Giuntini2014-05-09 20:52:39 // 53159
Múltkor volt téma a fordulatszámhoz tartozó sebesség. Ma én is megnéztem:
120-nál 2000 ford.
150-nél 2500 ford.
2.4 Q-tronic
120-nál 2000 ford.
150-nél 2500 ford.
2.4 Q-tronic
mex862014-05-09 20:52:32 // 53158
ebbe olaj is lett téve töltéskor
mex862014-05-09 20:50:05 // 53157
motort elérem.
aszerint AC bekapcsol.
nyomás is változik a klímarendszerben
ennyit látok.
aszerint AC bekapcsol.
nyomás is változik a klímarendszerben
ennyit látok.
bonzo2014-05-09 20:25:52 // 53156
Köszi a tippeket srácok, az enyémnek elvileg "összeolvadt" a közepe, tehát menthetetlen.
Ez a baj.
Így milyen megoldást láttok?
Ez a baj.
Így milyen megoldást láttok?
Alfa GT-Csaba2014-05-09 20:21:56 // 53155
az enyém más .le van zárva teljesen ,és ki van írva .
Shadin2014-05-09 20:12:33 // 53154
Dehogynem. A kért (maximum) 2500mbar helyett tud 3000-et is abban az üzemben amikor azt el kéne vigye az EGR...
Alfa GT-Csaba2014-05-09 20:05:43 // 53153
Lehet el van nálad csalva pár dolog!Nálam is az volt
Csabi2014-05-09 20:04:46 // 53152
Aha, hát ha most lett töltve, és meg is maradt a gáz a rendszerben, akkor lehet a kompresszor nem kapcsol ...(nem húz be). MES-el tényleg többet tudnál...
Alfa GT-Csaba2014-05-09 20:04:28 // 53151
Nekem is le van falazva az egr!De a turbó nyomásom nem megy az egekbe!Nem tilt be a kocsid?
Shadin2014-05-09 20:01:25 // 53150
165. Én nyertem. Jól megy, de fogyaszt, csal és a tb nyomásom lefalazott EGR-rel az egekben...
Alfa GT-Csaba2014-05-09 19:58:44 // 53149
Nekem volt benne box és ez a 2.chip ,140 ezernél járok összegben,de ez most a legjobb!!
Alfa GT-Csaba2014-05-09 19:56:13 // 53148
Az enyém is ilyen volt az előző chippel amivel 70mm3 -t kapott max nyomatékon!6,5 volt az átlagom és 3000-es fordulattól füstölt!Most kap 87,5 mm3-t ,megy mint a barom ,nincs füst és ha óvatosan kocsikázok Érden 4,7-et mutat a comp,ami ezek előtt 5,8 volt és szarabbul is ment!
Shadin2014-05-09 19:53:13 // 53147
De qrva sok, csak senki sem tudja miért. Csipp nélkül is ha eleresztem a gyeplőt, egyből simán 8. Napi 60 km ingázás 1/3 pálya 2/3 b@szkolódás, dugó stb...
Shadin2014-05-09 19:46:10 // 53146
A füstöt nem látom, benne van a DPF.
Shadin2014-05-09 19:45:26 // 53145
Nekem volt benne gáz, csak az elvileg sose nem eltűnő olaj nem volt benn egy gramm sem. Csörgött a klima kompresszor.
Alfa GT-Csaba2014-05-09 19:43:44 // 53144
Elég jó étvágya van a gépednek ,nem sok egy kicsit?
Manky9562014-05-09 19:43:01 // 53143
"Mióta rajta megint a csipp, hát egyből visszatért az 1 liter különbség a komp. és a tényleges fogyi között és emelkedett az átlagom is a szokásos etapon fél litert. "
Injektor nyitvatartás brutálisan elcsalva ezért nem mutat jól a komp ,és eszik többet.
Ha jobban megnéznéd sztem még füst is van...
Injektor nyitvatartás brutálisan elcsalva ezért nem mutat jól a komp ,és eszik többet.
Ha jobban megnéznéd sztem még füst is van...
mex862014-05-09 19:40:43 // 53142
igen.
mindezt friss töltés (annyira nem is volt kevés benne) meg szivárgáspróba után.
mindezt friss töltés (annyira nem is volt kevés benne) meg szivárgáspróba után.
Shadin2014-05-09 19:40:12 // 53141
Én meg csaltam. 5km távon 0+3km/h brutál tojásgáz :-) Mióta rajta megint a csipp, hát egyből visszatért az 1 liter különbség a komp. és a tényleges fogyi között és emelkedett az átlagom is a szokásos etapon fél litert. Jól megy az autó, de fogyaszt is hozzá. Semmiből nem lesz szalonna... Jelenleg 8.3-8.5 a tankolt átlagom.
Csabi2014-05-09 19:32:19 // 53140
Mármint megnyomod a hópelyhet, felvillan a lámpája, és nem hűt?
mex862014-05-09 19:31:07 // 53139
mondjuk hozzátartozik hogy a nagyátlagom még mindig 7,4 3500km után.
szal azért nem ez a mindennapi hogy 6alatt.
bár a használati mód is inkább vagy pálya vagy előváros lámpákkal szóval nem ilyen optimális fogyasztásra.
szal azért nem ez a mindennapi hogy 6alatt.
bár a használati mód is inkább vagy pálya vagy előváros lámpákkal szóval nem ilyen optimális fogyasztásra.
mex862014-05-09 19:29:19 // 53138
de ez 2.4 :-)
és senki sem tolt le, forgalommal csorogtam :-)
és senki sem tolt le, forgalommal csorogtam :-)
Shadin2014-05-09 19:28:19 // 53137
ALFI1562014-05-09 19:24:05 // 53136
És ha kormol mi van?Egyébként simán átmegy a vizsgán.Szerinted hány autó fut így?Taxik közül az összes.
mex862014-05-09 19:16:59 // 53135
fogyasztás ugye mindig téma
ma mentem 80km-t 2x40es felbontásban országúton meg városi autópályán, max tempó 100, lámpáknál alig kellett megállogatni.
szinte végig tempomat, fogyi 5,8 elfele, vissza 5,7. 2fő a fedélzeten, meg vissza még ballasztként egy garnitúra 17es kerék a csomagtartóban.
tud ez ha akar keveset enni meg ha adottak a feltételek.
ma mentem 80km-t 2x40es felbontásban országúton meg városi autópályán, max tempó 100, lámpáknál alig kellett megállogatni.
szinte végig tempomat, fogyi 5,8 elfele, vissza 5,7. 2fő a fedélzeten, meg vissza még ballasztként egy garnitúra 17es kerék a csomagtartóban.
tud ez ha akar keveset enni meg ha adottak a feltételek.
Online tag
0
Vendég0
485
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Ugyanaz kicsiben
- Forma-1
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 159
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas









