Hát, nekem nyáron 215/55/R16, télen meg 205/55/R16 a gumim és tényleg semmi különbség sincs.
Ha volna rá anyagi kedvem biztos vennék egy 17, max 18 colos kereket, sokkal nagyobban nem, mert nem látom értelmét. Mármint optikailag kétségkívül egy 19-es kerék fényévekkel jobban mutat mint a 16-os, főleg ha peres is, de a kátyúknál a ballonosabb a tuti.
David | Centocinquantanove2014-09-08 14:52:40 // 58253
Vermacy2014-09-08 14:18:24 // 58252
Ugye! Én is így vélem! Vagy a 16-os keményre, a 19-es meg puhára van fújva... DE! A szélességkülönbség akkor is más viselkedést kell, hogy okozzon!
Liquid2014-09-08 14:10:42 // 58251
kell hogy legyen különbség hacsak nem tömörek a kerekek :)
Vermacy2014-09-08 13:51:52 // 58250
Én sem feltétlenül a téli gumira gondoltam, hanem a perességre és az átmérőre. NemTom. Az igaz, hogy Matador volt a téli a nyári pedig 17-ben PZero Rosso, majd a következő téli immáron 17-esben Sottozero 2 és 3. A mostani nyári meg már 18.
A lényeg, hogy Én némi stabilitási különbséget véltem felfedezni a 16-os és a többi között. Azon csodálkozom, hogy Dömpi nem "érez" semmit a 16 és 19 között. Lehet, csak megint be voltam szívva (vagy nem :o)) és ez okozta a képzelgést...
A lényeg, hogy Én némi stabilitási különbséget véltem felfedezni a 16-os és a többi között. Azon csodálkozom, hogy Dömpi nem "érez" semmit a 16 és 19 között. Lehet, csak megint be voltam szívva (vagy nem :o)) és ez okozta a képzelgést...
Liquid2014-09-08 13:44:02 // 58249
hát ha télen-nyáron egyformát használsz akkor nem is lehet köztük különbség, próbálj ki nagyobbat akkor valószínűleg érezni fogod.
Bár a fene se tudja, mert én se érzek számottevő különbséget a téli-nyári között.
Szerintem a felni átmérőnél fontosabb ilyen téren a gumi szélesség.
Legalábbis a 156-nál ez volt a tapasztalatom.
185/65R15 - 205/55R16 között óriási különbség volt stabilitásban, de a 205/60R15-tel eltűnt
Bár a fene se tudja, mert én se érzek számottevő különbséget a téli-nyári között.
Szerintem a felni átmérőnél fontosabb ilyen téren a gumi szélesség.
Legalábbis a 156-nál ez volt a tapasztalatom.
185/65R15 - 205/55R16 között óriási különbség volt stabilitásban, de a 205/60R15-tel eltűnt
Vermacy2014-09-08 13:43:36 // 58248
"Magellán expedíció" érzés, mint mondjuk Apórom B Vectráján a /65-ös gumikkal. Nem éreztem, hogy annyira "sínautó" lenne, mint mondjuk az R17-es gumikkal...
Liquid2014-09-08 13:40:40 // 58247
télen nem nyomod? mér? :)
David | Centocinquantanove2014-09-08 13:23:24 // 58246
Billegős? Azt hogy?
Nekem télen nyáron 16-os van, és nem érzek semmi különöset...
Nekem télen nyáron 16-os van, és nem érzek semmi különöset...
Vermacy2014-09-08 13:15:28 // 58245
Akkor csak Nekem volt furcsa...
Dömpi (il dottore)2014-09-08 13:06:18 // 58244
Nem...amúgy meg télen lehet, akkor úgysem nyomom neki annyira. Nyárra meg ott a 235/40 ZR19 :)
Vermacy2014-09-08 11:48:37 // 58243
Nyomatékcsúcsnál. Sztem.
Nekem EGR tisztítás előtt volt ilyen ill. utána, amíg a kuplungot ki nem cseréltettem. Hajmeresztő ötlet tudom, de még hosszbordásszíj meghajtó tárcsa cserém volt ezeken kívül...
Nekem EGR tisztítás előtt volt ilyen ill. utána, amíg a kuplungot ki nem cseréltettem. Hajmeresztő ötlet tudom, de még hosszbordásszíj meghajtó tárcsa cserém volt ezeken kívül...
norbi04092014-09-08 11:35:57 // 58242
Belegondoltam az ötletbe de...ha a kuplung lenne a ludas, akkor nem inkább erőteljesebb gyorsításnál jönne elő a megtorpanás? :)
Vermacy2014-09-08 11:05:04 // 58241
Nem billegős Neked a 16-os? Nekem egy télen volt fent a gyári 16-os méret, de nem éreztem biztonságosnak. Akkor még hajtottam a vasat :o)
Dömpi (il dottore)2014-09-08 10:58:04 // 58240
Én is lassan a 16"-os télire keresek majd gumit.
Eddig 215/55 volt, de most lehet 215/60 lesz. Már unom, hogy én vagyok a hótoló az úton :)
Eddig 215/55 volt, de most lehet 215/60 lesz. Már unom, hogy én vagyok a hótoló az úton :)
Liquid2014-09-08 10:49:44 // 58239
225/55R17 van nekem is, a TI futóművel használhatatlan volt a gyári méret
Vermacy2014-09-08 10:45:25 // 58238
"235/465 R18" - ezt írtam és ez sem jó! Mekkora lufikon futna már :o)
Vermacy2014-09-08 10:44:41 // 58237
:o) Nekem nem fáj. Én 225-öst vettem, pedig láttam a táblázatot :o)
A télim a gyári felnin van 225/50 R17, de itt is gondolkozom, hogy /55-re átállok. Egyszerűen alacsony...
A télim a gyári felnin van 225/50 R17, de itt is gondolkozom, hogy /55-re átállok. Egyszerűen alacsony...
Liquid2014-09-08 10:30:05 // 58236
elírtam, sorry. Az a jó méret amit írtál: 235/45 R18, ez van a táblázatban is.
Vermacy2014-09-08 10:19:53 // 58235
Kuplung?
Kap egy nyomaték löketet, elforog, de meg is kapaszkodi rögtön? Csak egy kósza ötlet...
Kap egy nyomaték löketet, elforog, de meg is kapaszkodi rögtön? Csak egy kósza ötlet...
Vermacy2014-09-08 10:16:25 // 58234
Mutatós lett, gratula!
Vermacy2014-09-08 10:13:02 // 58233
Megskubizom ebédnél...
norbi04092014-09-08 10:12:10 // 58232
Rendben :) akkor majd szerda este rádírok :D
Vermacy2014-09-08 10:12:00 // 58231
Ilyet szeretnék Rosso Berlinában. Amolyan bölibe-oviba járós autónak :o)
Vermacy2014-09-08 10:10:48 // 58230
Szombaton mesélte egyik kollégám, aki autószerelőnek tanult, hogy néhány kiváló nepper homokot önt a motorolajba, hogy a kotyogások ne hallatszódjanak és hogy "szépen jár a motorja" hangja legyen. Pár száz, ezer km után pedig jön a motorgenerál.
Érdekes és el is tudom néhány kereskedésről képzelni, csak bosszant, hogy milyen sunyi alakok élnek (és milyen jól) a világban...
Érdekes és el is tudom néhány kereskedésről képzelni, csak bosszant, hogy milyen sunyi alakok élnek (és milyen jól) a világban...
Vermacy2014-09-08 10:07:31 // 58229
Nem működik a klíma? Ajjaj...
Vermacy2014-09-08 10:06:14 // 58228
A Cartársnak sztem 16V-je van, ahhoz pedig 235/465 R18 a gyári méret. Vagy nem?
Vermacy2014-09-08 10:04:27 // 58227
Ha jól emlékszem, akkor a kézikönyv Nekem 235/45 R18-at ír. Én 225/45 R18-al használom, de mint a téli, 17-es gyári, úgy ez is lekoccan itt-ott fekvőrendőrön, így a /után dobok rá egy ötöst a következő cserénél...
Vermacy2014-09-08 10:02:31 // 58226
Nálam elbújhatsz. Még a csemperagasztót is kikeverem :o)
Shadin2014-09-08 09:58:52 // 58225
Jelen pillanatban sajnos már nem vagyok benne biztos, hogy EGR vagy légtömegmérő probléma-e :-D Szerda este többet tudok majd.
norbi04092014-09-08 09:40:11 // 58224
Ebben az esetben mi a probléma?
David | Centocinquantanove2014-09-08 09:36:28 // 58223
David | Centocinquantanove2014-09-08 09:20:26 // 58222
Nekem nagyon hasonló volt, de egy EGR tisztítás hatékonyan és hatásosan orvosolta a problémát a gázreakció késésre. Nyitott állapotban szorulva, nagyon lassan zár az EGR és fojtja a motort. EGR-ed volt takarítva...?
David | Centocinquantanove2014-09-08 09:13:13 // 58221
Én pontos adatot nem tudtam, de úgy tippeltem volna, hogy korábban becsuk, pláne ha megpadlózod...
Dömpi (il dottore)2014-09-08 08:55:29 // 58220
Szíp lett!
Ilyen egy igazi alfás! Megveszi és már szépítgeti is :)
Ilyen egy igazi alfás! Megveszi és már szépítgeti is :)
Shadin2014-09-08 08:43:53 // 58219
Üdv a klubban. Fordulatszámot és tb. nyomás értéket nézz amikor torpan... kb. 1800Giri és ~0,8Bar.
yani🍀2014-09-08 08:38:19 // 58218
Rivers2014-09-08 08:37:47 // 58217
Sziasztok!
Meg volt a termosztát csere,víz üzemi hőfokra beállva,átlagfogyasztás 120-130-as tempoval vegyesbe 7,7-8 liter között van,teljesen megvagyok vele elégedve. Meg volt a kötelező cserék/olaj,lég,pollenszűrő/ Októberben beiktatunk egy vezérlés cserét. Kiolvasták a tényleges kilométert,mondtam a szerelőnek ha sok ne is mondja meg,de hajszál pont annyi mint az órában van. Amúgy egy legális drog az alfa,rájöttem :)
Meg volt a termosztát csere,víz üzemi hőfokra beállva,átlagfogyasztás 120-130-as tempoval vegyesbe 7,7-8 liter között van,teljesen megvagyok vele elégedve. Meg volt a kötelező cserék/olaj,lég,pollenszűrő/ Októberben beiktatunk egy vezérlés cserét. Kiolvasták a tényleges kilométert,mondtam a szerelőnek ha sok ne is mondja meg,de hajszál pont annyi mint az órában van. Amúgy egy legális drog az alfa,rájöttem :)
norbi04092014-09-07 22:24:21 // 58216
Hogy is mondjam...
Ezek mind lakott terület elhagyása után 50ről gyorsítások.
Tehát állandó sebességről...
Ezek mind lakott terület elhagyása után 50ről gyorsítások.
Tehát állandó sebességről...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-07 22:18:09 // 58215
motorfékről történő gyorsítás?
norbi04092014-09-07 22:10:02 // 58214
Sziasztok!
Nos...megvolt a visszaút pestre.
A 150 km alatt 2 megtorpanás volt.
1: enyhe gyorsítás ~1800 fordulat 90 km/h
2: enyhe gyorsítás ~1800 fordulat 70 km/h
Hozzátenném még hogy odafelé volt vagy 6-7 megtorpanás, csak nem én vezettem akkor így nem nagyon figyeltem hogy milyen fordulatnál, milyen sebességnél.
Az tuti hogy állandó sebességel haladva és 100 felett enyhe gyorsításnál sem tapasztaltuk. (egyelőre)
Még kiegészítésként annyi....bár nemtudom számít-e, de későbbiekben lehet támpont.
Szóval Budapest-Ajka..esős, nyirkos idő, 14 °C
Ajka-Budapest.. száraz idő, 24 °C
Nos...megvolt a visszaút pestre.
A 150 km alatt 2 megtorpanás volt.
1: enyhe gyorsítás ~1800 fordulat 90 km/h
2: enyhe gyorsítás ~1800 fordulat 70 km/h
Hozzátenném még hogy odafelé volt vagy 6-7 megtorpanás, csak nem én vezettem akkor így nem nagyon figyeltem hogy milyen fordulatnál, milyen sebességnél.
Az tuti hogy állandó sebességel haladva és 100 felett enyhe gyorsításnál sem tapasztaltuk. (egyelőre)
Még kiegészítésként annyi....bár nemtudom számít-e, de későbbiekben lehet támpont.
Szóval Budapest-Ajka..esős, nyirkos idő, 14 °C
Ajka-Budapest.. száraz idő, 24 °C
droberto2014-09-07 21:56:51 // 58213
Méltó lak' az ALFA-áitoknak. Megérte a sok munkát. :)
yani🍀2014-09-07 21:10:27 // 58212
Sziasztok,
péntek óta vagyok tulajdonosa egy SW 2,0 JTDM-nek. Eddig kb. 300 Km sikerült beletennem. Nagyon tetszik.
Szombatom Dömpivel már kiolvastuk a komputert és mindent rendben találtunk.
Az autóban 146500 Km van.
tegnap délután elmentem egy ismerős kipufogószerelőhöz, hogy tegyünk rá egy szép véget. Sajnos amikor levettük a hátsó dobot , kiderült, hogy a külső burkolat teljesen szét van rohadva. Német autó volt, a téli autópálya megtette áldásos hatását. Ezt a dobot nem érte meg foltozgatni, ezért csináltak egy rozsdamentes sportdobot karbon véggel.
holnap teszek fel róla képet.
péntek óta vagyok tulajdonosa egy SW 2,0 JTDM-nek. Eddig kb. 300 Km sikerült beletennem. Nagyon tetszik.
Szombatom Dömpivel már kiolvastuk a komputert és mindent rendben találtunk.
Az autóban 146500 Km van.
tegnap délután elmentem egy ismerős kipufogószerelőhöz, hogy tegyünk rá egy szép véget. Sajnos amikor levettük a hátsó dobot , kiderült, hogy a külső burkolat teljesen szét van rohadva. Német autó volt, a téli autópálya megtette áldásos hatását. Ezt a dobot nem érte meg foltozgatni, ezért csináltak egy rozsdamentes sportdobot karbon véggel.
holnap teszek fel róla képet.
kacsa692014-09-07 19:08:33 // 58211
Helo
Elado a 159-esem akit erdekel irjon 6000euro ciao
Elado a 159-esem akit erdekel irjon 6000euro ciao
Giuntini2014-09-07 17:51:33 // 58210
Nagyon jó lett, gratula hozzá!
Pityukoma2014-09-07 16:26:05 // 58209
Gratulálok, nagyon szép lett! Fenséges helyük van az Alfáidnak :-)
Liquid2014-09-07 14:38:20 // 58208
szép lett, garula
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-07 14:05:17 // 58207
nálam is így volt kb szerintem még hivatalos szervizben sem cseréltek vezérlést 59-en, mikor apósék kicserélték kb 2-3 óra alatt minden nélkül....
Tibcsi1662014-09-07 13:45:31 // 58206
Jaa ez így van. Az én szerelőm, simán megcsinálta mindenféle célszerszám nélkül, úgy hogy akkor csinált elsőnek ilyet 2.4-es motoron. Sőt a szívósort is simán kipucolta egyben. Ez több mint 2 éve volt és azóta is minden rendben a motorral. Amúgy 2.4en az eLearn szerint csak úgy lehetne vezérlést cserélni, hogy az egész motort ki kéne szerelni... Ezen jót röhögött :)
Egy szót sem szólt, hogy nehéz lenne szerelni. Max. azon röhögött még, hogy 500 féle csavar volt és jó memória kell hogy melyik hová való.
Egy szót sem szólt, hogy nehéz lenne szerelni. Max. azon röhögött még, hogy 500 féle csavar volt és jó memória kell hogy melyik hová való.
Tibcsi1662014-09-07 13:31:44 // 58205
Nagyon szuper lett! Nekem is jó lenne egy ilyen..
Haddel2014-09-07 12:29:45 // 58204
Gratuláció, nagyon vagány lett!