Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2014-09-05 16:28:56 // 58140
Mi is kifestettünk Rékával és apóssal, igaz előtte festővel ki lett gletteltetve.
A laminátot magam raktam, és szép lett.
A legújabb ténykedésem pedig majd elvileg vasárnap meglátjátok.

Szóval vannak dolgok amiket bevállalok, hasonló megfontolásból, mint Shadin, de ahol a családom élete a tét, ott inkább szakemberre voksolok. Mondjuk én jó helyzetben vagyok, ismerem a szerelőmet, gyerekkor barátom, tűzbe tenném érte a kezem.
Dömpi (il dottore)2014-09-05 16:23:48 // 58139
Nálam is rögzítette Csabi, majd feljelölte. Mikor pedig készen volt a csere, kézzel 3x átfordította, ellenőrizvén, hogy a jelölések a helyükre kerülnek-e.

Szerintem ez rutin + tudás egyben!
Csabi2014-09-05 15:29:06 // 58138
A felújított generátorod azért bírni fogja...
Shadin2014-09-05 15:24:53 // 58137
Srácok, bocsi, a rokonaim elől is menekülök. Ez az átka annak, ha qurva jó vagy valamiben :-DDDD
magento2014-09-05 15:22:52 // 58136
Azt hiszem óvatosabban bánok mostantól a max-def-el, bár páramentesíteni induláskor jó... plusz egy érv a fedett beálló/garázs mellett. El is kezdek gyűjteni rá.
tdemeter2014-09-05 15:17:49 // 58135
Shadin! Hozzank is jonnod kene ! Epp a furdoszobat kene kicsi atalakitani:)
Vermacy2014-09-05 15:06:11 // 58134
Húúú! Nálam pont a fürdő csempézés van soron ;-) Egyébként osztom amit írsz! Egy "mester", főleg a magyar építőiparban lelketlen. Legalábbis Nekem ez a tapasztalatom.

Főleg azokat "szeretem", akik nap közben is tolják a kőműves actimelt... ... meg végigdohányozzák a házamat, autómat!

Shadin2014-09-05 14:58:39 // 58133
Magam festek csempézek kátrányozok stb. Ott sincs kompromisszum. Meg lehet nézni az én burkolásom meg a rutinos "szakemberét". Ha meg van a szerszámozottság, bármiben jobb munkát csinálok, igaz lassabban...
Csabi2014-09-05 14:47:37 // 58132
Oké, akkor egyre gondoltunk...
Simán lehetett ettől, klíma+szélvédőfűtés, esetleg világítás elég nagy terhelés...100A körüli, a generátor meg tudott új korában 120at
magento2014-09-05 14:16:45 // 58131
Csak egy elképzelés... előtte nem észleltem hibát, ezért gondoltam, hogy a hirtelen nagy terhelés tehette. De az is lehet, hogy csak az utolsó lökés volt.
Csabi2014-09-05 14:05:46 // 58130
Ezzel most mit akartál mondani? A "MAX-DEF" funkció nyírta ki a generátorod, a nagy terhelés miatt?
tdemeter2014-09-05 14:02:23 // 58129
Azt lehet valahonnan tudni, hogy a kocsiban milyen szoftver fut? Ha beirom az eperbe az alvazszamat akkor nekem 2 kocsit is kidob. Egy 120 lovast es egy gyengitettet is.
vagyis van ra esely, hogy nekem le van kicsit gyengitve a kinti jogszabalyok miatt!?
Esetleg lehet valahogy ezt lekerdezni? Szoftver verzio, akarmi?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 14:02:13 // 58128
tudom, a 2.4-nél ki kell venni a komplett blokkot az is le van írva :P

cefet mi? pííísssz-t :P
tdemeter2014-09-05 13:53:56 // 58127
Sajnos az elozokkel kell egyetertenem: neki nem allnek ilyennek egyedul.
Es oszinten nem ertem, hogy miert jobb ezt magadnak csinalni?
Mibol gondolod, hogy az majd jobb lesz, mint mas csinalja? Enis festettem mar lakast, falat, femet, de ettol meg szep nem lesz, olyan sohase lesz mintha festo csinalta volna.
Shadin2014-09-05 13:52:32 // 58126
De hát JTD-hez kell :-( Le van írva...








pííísz
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 13:43:51 // 58125
hívj fel egy szerelőt, én nem vagyok az :) de ha érdekel az 1.2 puntohoz sem kellett, az mjet-hez viszont igen, a HDI-hez sem kellett.... soroljam még? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 13:16:59 // 58123
az más, oda tényleg kell...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 13:16:26 // 58122
nekem mindegyik alfámon lefogató nélkül cserélték a vezérlést emlékeim szerint :)
Giuntini2014-09-05 13:15:12 // 58121
Lehet vinni szakszervizbe, csak kellenek a nagyon régi kapcsolatok egyébként a gatyàdat is kifizeted.
Shadin2014-09-05 13:10:38 // 58120
És kétfajta rutinos szerelő létezik, az egyiknél van rutin a másik meg csak azt hiszi. A leírás pontos, lehet rutinból is csinálni nem betartva az előírást és felerőszakolni a régi helyre, hogy majd a feszítő megoldja, nem lényeg pár tized szög elfordulás. Ezért csinálom inkább én...
Shadin2014-09-05 13:06:52 // 58119
Erhard. Nem lehet elég a jelölés, ha a vezérműtengely tárcsa rögzítő csavarja oldása után a tengelyen szabadon elforog az, amit pedig a tech. leírás alapján oldani kell és csak akkor fixálod, ha már a feszítő rá van eresztve. Mindenkinek aki jelölés alapján teszi a dolgát, tisztában kell lennie azzal, hogy simán elbarmolhatja a vezérlést, mert nem győződött meg róla, hogy a korábbi beállítás ill. vezérlés csere rendben történt-e meg. Nekem legközelebb nem lesz orosz rulett, mert én tudom, hogy az enyémnél nem csak a bizonytalan, kontrollnak szánt jelölések vannak a helyükön, hanem a főtengely és a vezérmű tengely is.
Liquid2014-09-05 12:55:31 // 58118
a TS-hez se kell?
Piritu - 1.000.0002014-09-05 12:38:53 // 58117
Céges "buli" volt, többen voltunk. Majd a legközelebb!
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 12:28:20 // 58116
nekem mutogathatod, hidd el a rutinos szerelő az 1.9-hez de még a 2,4-hez sem használ lefogatót ...ez max neked orosz rulett, mert életedben cseréltél 1-2 vezérlést ők ennél egy kicsit többet ...és ezzel nem téged akarlak lekicsinyíteni
Vermacy2014-09-05 11:59:52 // 58115
Ách so! Ezt így hívják :o)
Vermacy2014-09-05 11:54:39 // 58113
Mi az a "MAX-DEF" ?
magento2014-09-05 11:48:33 // 58112
Töltés hiánnyal kapcsolatban, hátha volt hasonló másnak: egy párás reggelen indítás után bekapcsoltam a MAX-DEF funkciót, valószínűleg ekkor adta meg magát a rendszer. Utánaolvastam a doksiban:
"A MAX-DEF funkció álló motor esetén
is bekapcsolható. A bekapcsolt állapo-tot a nyomógomb körüli fénydióda ki-gyulladása jelzi."

... pár mondattal később:

"FIGYELMEZTETÉS Ne kapcsoljuk be
a MAX-DEF funkciót álló motornál, hogy
elkerüljük az akkumulátor lemerülését."

Szóval bekapcsolható saját felelősségre, ha baj van ne lepődj meg :)
magento2014-09-05 11:44:27 // 58111
Azért okos gép ez, csak érdeklődtem, hátha... egyébként a konfigurálható multi kijelzőről van szó nálam, tehát nem még újabb lámpa kellene, csak más üzenet.

Alacsony töltésnél nem csak a légzsák, de az összes egyéb elektronikus vezérlő hibát adott.

Egyébként egyetértek, nem is vagyok az otthon barkácsolós típus - akku csere nem segített, irány a szerelő...
Shadin2014-09-05 11:43:24 // 58110
Tök lényegtelen hány vezértengely van, csak egy tárcsát kell állítani
Shadin2014-09-05 11:35:14 // 58109
Kötekednem kell, nem csak egy foggal tudod elrakni, hanem miután a vezér tárcsa "szabadonfutó", egy féllel is mint nálam amit tök jól kompenzál a kompjúter, de attól még nem jó és nem is csattog :-( A szíj jelölése akkor mérvadó csak, ha a tényleges felső holtpont is meg van, és a qrva pontosan becsattanó vez. rögzítő is a helyén, plusz a korábbi szerelő nem jelölte át hibásan a vezérlés tárcsán a rossz beállításait.

Ennyi volt az eltérés a régi szíjjal, rögzített, pozicionált vezérműtengellyel és nem felső holtponton,tehát a jelölések után feltenni új vezérlést, na azt hívják oroszrulettnek.
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2014-09-05 11:34:41 // 58108
Elnézést , koszos :(
Egyebbkent karcmentes .
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 11:31:26 // 58107
a vezérlése pedig pont ugyan az a 8V-nek, mint a 145 1.9 alfának ...vagy a 2,4-nek, mint az 56-nak....
Dömpi (il dottore)2014-09-05 11:28:49 // 58106
Ez most csak koszos, vagy karcos?
Dömpi (il dottore)2014-09-05 11:28:00 // 58105
In Ordnung!

Amúgy én csak attól félek, nehogy ez a topic is a 166 sorsára jusson. Szegény Andy-Totti-Grando lassan már bele se mer olvasni, mert a hajuk szála égnek áll.
(Tesco-s festékspry-el lefújja a paraszt otthon a kocsit meg stb.)

Szóval én inkább arra sarkallok mindenkit, hogy vigye a 159-et megbízható szerelőhöz.
Nem szakszervízbe, hanem megbízható szerelőhöz!
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2014-09-05 11:27:51 // 58104
Valakinek 2din GPS , multimedia , beepitokerettel ?
Info itt !
mex862014-09-05 11:17:07 // 58103
58070-es hsz-edre gondoltam.

béke
mex862014-09-05 11:01:32 // 58102
nem tartom magam profinak autószerelésben, véletlenül sem. söt... :D
lelkes amatör vagyok. bár azért pár dolgot megoldok vagy legaläbbis rájövök mi hogy, aztän megcsinältatom mässal föképp ha nincs hozzä felszereltségem ami igen gyakran elöfordul.
bär szakmämbol kifolyolag valszeg én is jobban értek ehhez, mint te a projektmenedzseléshez meg a jogäszathoz.
nem is próbälok jogäsz forumon érvényesülni. (ne érts félre, nm azt akarom mondani hogy a 159 fórumon nincs helyed, söt ezerszer több mint nekem, de lehet autószerelési kérdésekben a sajät tapasztalatokon kivül annyira nem kell mindenröl akkora meggyözödéssel állitani valamit)

csak arra még akartam ezzel rämutatni h. nem biztos äm hogy nem tud valaki otthon megoldani valamit eseteleg normälisan, és mindenböl csak az sülhet ki, hogy kókánykodás van meg barbärkodäs.
és arra hogy a 8v nem ördöglakat :)
Dömpi (il dottore)2014-09-05 10:48:43 // 58101
Mellesleg egyből "leesett", főleg mert a 147-es kapcsán konfrontálódtunk már ezzel a hibával.
Csakhogy én az 58072 HSZ-re reagáltam.
Dömpi (il dottore)2014-09-05 10:45:31 // 58100
Jogász vagyok, projektmanager-ként dolgozom. Nem vagyok autószerelő, az alapvető dolgokkal sem vagyok tisztában - kivéve azokkal a dolgokkal, amiket itt a fórumon, valamint a szerelő barátom ténykedését nézve tanultam/rámragadt.

Attól még, mert láttam ahogyan a szerelő barátom lecseréli a vezérlésem, valamint ahogyan kicseréli a feleségem 147-esében a hosszbordást még nem állnék neki magam.

Azért mert te profi vagy az autószerelésben (vagy legalább is annak tartod magad), attól még itt a fórumon a többség NEM.

ENNYI.
mex862014-09-05 10:24:22 // 58099
azok utän hogy nem esett le egyszerre hogy a kollega a napokban hosszbordäs csicsergésröl beszélt, nem csodälom hogy nem ällnäl neki...
nem vérsziväsból, de ugy gondolom nem sok mindent tapasztaltäl/csinältäl még ilyenformän motorikus téren (vagy sokmindent de nem a szijhajtäsnäl), emiatt is tartassz a dolgoktól ennyire
és ismételten modnom ezzel nm bätoritani akarok senkit, de ne misztifikäljuk tul a dolgokat, akinek van affinitäsa szerszämozottsäga és nem az elsöt csinälja, toväbbra is ällitom hogy ezt is megoldja. akär a garäzsäban is, ahogy Dävid vasän tették.
hibäzni persze mindenki tud, a szerelö is...
mex862014-09-05 10:21:12 // 58098
egy 8v-n a vezérlés ugyanannyira (vagy mégkevésbé mert nem tudsz adagolót billegtetni) bonyolult mint egy akärmilyen ezeréves tdi-n vagy dizelen vagy akärmi hasonlon
nem gondolnäm h bärmiben is bonyolultabb, hogy ennyire paräzni kelljen töle.
aki azt megoldotta ezt is meg fogja, ezt bizton ällitom. akär müszerek nélkül is

16v-nek nem ällnék mär igy neki, ott nagyobb a hibäzäsi lehetöség
20v-nek még annyira sem, ott semmihez nincs hely...

ne értsetek félre, nem azt mondtam h mindenki cseréljen othton, de aki csinäl mär egyéb mäs 8v-ken is az sztem nyugodtan nekiällhat semmivel se bonyolultabb.
nyilvän aki annak nekiällt annak ugyis lesz megfelelö felszerszämozottsäga.
mondom ezt ugy hogy nem sok auton cseréltem vezérlést de azokon semmiféle nagy bonyolultsäg nem volt (1 veztengelyeseken)

egyébként meg jobb szeretem én is sokakkal együtt ha magam csinälok valamit (vagy résztveszek benne) amiröl van fogalmam... (mäs a helyzet amiröl tényleg lövésem sincs) mondom ezt harminc x birtokolt autó és nem kevés javittatäs utän.
Giuntini2014-09-05 10:12:30 // 58097
Ezt én is így gondolom. Elég csak egy fog eltérés. Ahogy Piritu is írta, ez nem az otthon szerelhető kategóriába tartozó autó.
Dömpi (il dottore)2014-09-05 10:09:27 // 58096
Szerintem pedig a vezérlés egy 8V esetében sem játék! Elég egy apró hiba és borzalmas dolgok lehetnek a következményei.
Nézd, nekem megéri az a pár ezer Forint munkadíj baráti alapon a szerelőmnek, mintsem motorgenerál vagy motorcsere legyen a vége a házi barkácsolásnak!
Vermacy2014-09-05 09:48:34 // 58095
:o) NemTom. IGazán, ennek nem jártam utána, mert éppen sietős korszak volt és a srác szombat délelőtt oldotta meg a céges parkolóban a helyzetet...
Vermacy2014-09-05 09:47:29 // 58094
Ó bocs! Való igaz, Én a kuplungra és a kettőstömegűre gondoltam...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 09:42:58 // 58093
ott vannak a jelölések, ha elrakod egy foggal csúnya hangja lészen :)
Shadin2014-09-05 09:38:18 // 58092
De bizony kell a rögzítő. Ha megbízol az elődben akkor simán felteszed rosszul az újat. Nekem is el volt csúszva. Azóta jobban húz alul :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-05 09:09:16 // 58091
amennyibe kerülnek a szerszámok kb annyi egy vezérléscsere :))) mondjuk nem is feltétlen szükséges hozzá a rögzítő...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak